Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!
Re: Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!
Gelukkig is de operatie goed gegaan, hopen dat ze niet zo'n pijn heeft als na de vorige operatie. Wens haar beterschap van me!!
Oei, jammer van de hoeven van Elvis en Emy, smeren dus weer!! Hoe kan het dat ze rotstraal krijgen??
Kaptoom, oh ja!!
Tea heeft een vrij brede boeg, HH ligt op haar niet fijn, Pagony is ook niet heel fijn. Ik had een hele fijne van Pessoa, de eigen merk van Piaffe en een eskadron. En nog een maar die had ik tweedehands gekocht en staat geen merk in..
Oei, jammer van de hoeven van Elvis en Emy, smeren dus weer!! Hoe kan het dat ze rotstraal krijgen??
Kaptoom, oh ja!!
Tea heeft een vrij brede boeg, HH ligt op haar niet fijn, Pagony is ook niet heel fijn. Ik had een hele fijne van Pessoa, de eigen merk van Piaffe en een eskadron. En nog een maar die had ik tweedehands gekocht en staat geen merk in..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Zal ik doen Esther..Ze had vandaag wel meer pijn en hield nog geen eten binnen.Morgen hoort ze wanneer ze naar huis mag.Ze was vanmiddag aan het wachten tot ze het gips in mocht.Operatie is verder goed gegaan zei de arts...
Geen idee hoe ze daar aan komen.Elvis is er best gevoelig voor,heeft het wel vaker gehad.Toch te maken met de natte omstandigheden van de afgelopen periode denk..En misschien toch ook maar preventief smeren in het vervolg en niet als het over is stoppen.Een paardje op onze vorige stal had er ook altijd last van terwijl hij toch onder dezelfde omstandigheden gehouden werd als de andere 13...
Geen idee hoe ze daar aan komen.Elvis is er best gevoelig voor,heeft het wel vaker gehad.Toch te maken met de natte omstandigheden van de afgelopen periode denk..En misschien toch ook maar preventief smeren in het vervolg en niet als het over is stoppen.Een paardje op onze vorige stal had er ook altijd last van terwijl hij toch onder dezelfde omstandigheden gehouden werd als de andere 13...
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Maandag a.s. komt de D.A bij edgard.
Wat later dan gedacht omdat er nu meerdere paarden zijn die een enting of iets moeten hebben. Het was makkelijker voor de D.A.
Hij krijgt een uitgebreid mest onderzoek en misschien nog een uitgebreid bloed onderzoek dit wordt ter plekke bepaald. dierenarts wil eerst eens edgard zien!
Ik houd jullie op de hoogte
Wat later dan gedacht omdat er nu meerdere paarden zijn die een enting of iets moeten hebben. Het was makkelijker voor de D.A.
Hij krijgt een uitgebreid mest onderzoek en misschien nog een uitgebreid bloed onderzoek dit wordt ter plekke bepaald. dierenarts wil eerst eens edgard zien!
Ik houd jullie op de hoogte

Ekdal als baby
Als ik dit zie denk ik echt...wat heb ik gevoerd? Pokon?
Ik ben nog opzoek naar foto,s van edgard als veulen!
Was ik ook naar op zoek, totdat ik de fokker(nouja dochter van)op Hyves had gevonden.
Ze hebben Ekdals moeder verkocht, maar Ekdals oom hebben ze nog. Verder fokken ze (erg goed volgens mij)met KWPN'ers.
Ze vinden het erg leuk om regelmatig iets van Ekdal te horen.
Ze hebben Ekdals moeder verkocht, maar Ekdals oom hebben ze nog. Verder fokken ze (erg goed volgens mij)met KWPN'ers.
Ze vinden het erg leuk om regelmatig iets van Ekdal te horen.
Hallo allemaal
nou de uitslag van het uitgebreide mest onderzoek is er
Mijn edgard heeft spoelworm de stal eigenaresse heeft hem een wormenspuit gegeven (weet zo ff niet meer welke)
en over 2 weken moet de dierenarts nog een keer de mest onderzoeken
als het nog niet weg is, gaat hij een hele zware spuit inspuiten.
iemand ervaring mee?
nou de uitslag van het uitgebreide mest onderzoek is er
Mijn edgard heeft spoelworm de stal eigenaresse heeft hem een wormenspuit gegeven (weet zo ff niet meer welke)
en over 2 weken moet de dierenarts nog een keer de mest onderzoeken
als het nog niet weg is, gaat hij een hele zware spuit inspuiten.
iemand ervaring mee?
Deze heeft Elvis gehad maar toen was hij nog jaarling,daar schijnt het wel vaker bij voor te komen maar op latere leeftijd hoor je het niet vaak meer.
Elvis heb ik toen ontwormt en na 2 weken weer als ik het goed heb,welke werkzame stof zou ik op moeten zoeken..
Dus er is toch al wat uitgekomen bij Edgard..
Elvis heb ik toen ontwormt en na 2 weken weer als ik het goed heb,welke werkzame stof zou ik op moeten zoeken..
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Heb je waarschijnlijk de promox gebruiktElvis schreef:Deze heeft Elvis gehad maar toen was hij nog jaarling,daar schijnt het wel vaker bij voor te komen maar op latere leeftijd hoor je het niet vaak meer.
heeft edgard nu ook gehad
Ik twijfel ook aan het feit van spoelwormen.
Denk eerder aan aarsmaden. deze 2 worden vaak verward en aarsmaden is niet te zien in mestonderzoek
Volgens mij helpt Equest pramox niet tegen spoelwormen.. Je moet dan Strongid-P of Panacur hebben, of Equiworm-P is er geloof ik ook nog. Werkzame stof Pyrantelpamoaat of Fenbendazol.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik heb het even opgezocht en het volgende staat er:Esther schreef:Volgens mij helpt Equest pramox niet tegen spoelwormen.. Je moet dan Strongid-P of Panacur hebben, of Equiworm-P is er geloof ik ook nog. Werkzame stof Pyrantelpamoaat of Fenbendazol.
De nieuwe EQUEST PRAMOX is een unieke combinatie paardenontworming, en 3 maanden werkzaam.
Bevat moxidectine (het unieke, actieve ingredient van Equest) en Praziquantel.
Het is de enige combinatie wormkuur die met 1 dosering alle wormen, inclusief de 3 types lintwormen, en alle stadia s van kleine rode bloedwormen doodt.
Een smakelijke gel.
Equest Pramox is een handige spuit, met een 13 weken doserings interval.
Geen 2 spuiten meer nodig, alles wat u nodig heeft zit nu in 1 spuit!
1 injector bevat voldoende om een paard van 575 kilo te behandelen met de aanbevolen
dosering (0.4mg moxidectine en 2.5 mg Praziquantel per kilo lichaamsgewicht).
Veilig voor veulens vanaf 6,5 maand, ponys en paarden.
die werkzame stof wat jij opnoemt, zit er dus wel in
Edgard weeg nooit geen 575 kilo maar hij heeft wel de gehele spuit gehad in overleg met de D.A.
Over 2 a 3 weekjes komt de D.A. weer voor nog een mest onderzoek.
en toch twijfel ik aan het feit. ik heb de mest maanden lang in de gaten gehouden en nooit 1 worm gezien. ook regelmatig mest in water gelegd en hierin waren ook nooit (mini) wormen gezien.
maar goed eerst maar eens afwachten
Veel ontwormmiddelen claimen dat ze meer aan pakken dan ze werkelijk doen.
Ik heb mijn jonge dieren ook altijd ontwormt met dure middelen, maar toch spoelwormen. Ik spreek dus uit ervaring, helaas..
Sindsdien ontworm ik de jonge dieren altijd met Panacur.
Ik heb mijn jonge dieren ook altijd ontwormt met dure middelen, maar toch spoelwormen. Ik spreek dus uit ervaring, helaas..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik snap het idd ook niet echt heb mijn paard echt ontwormt volgens recept van de D.A. ook dure spuiten zijn erin gekomen..Esther schreef:Veel ontwormmiddelen claimen dat ze meer aan pakken dan ze werkelijk doen.
maar nu eerst maar even afwachten
over 2 weekjes nog even een mest onderzoek laten doen en dan zie ik wel even weer verder
Stomme is zelfs nog dat ook dierenartsen onderling het allemaal nog niet over eens zijn en er uit zijn wat nu werkelijk waar, hoe en hoe goed tegen werkenEsther schreef:Veel ontwormmiddelen claimen dat ze meer aan pakken dan ze werkelijk doen.

Heb nu al van verschillende DA's verschillende verhalen gehoord...(allemaal feitelijk, als het goed is, met dezelfde opleiding én informatiebronnen)
Geluk is de vrucht van intens werk
En er zijn ook weer verschillende meningen over mestonderzoek doen
- nancy imka
Fijn he het "nieuwe ontwormen" wij moeten ook telkens een mest onderzoek laten doen. Nou echt niet dus. Geef mij maar gewoon een wormenkuur voor het geld waar ik anders een eitelling van in de mest moet laten doen. Ik heb het nu vaak zat gezien dat er gewoon geen zekerheid uit komt. Wat als een worm net op dat moment geen eitjes uitscheid maar ze wel in zich heeft. Nee hoor geef mij maar gewoon een wormenkuur. Ik heb het de laatste keer ook niet laten doen en gewoon op de paardenmarkt 2 kuren gekocht. Mijn paardjes krijgen dan ook gewoon een hele volle wormenspuit. Emy ook al een hele tijd, beter te veel als te weinig is mijn motto! Heb er te veel ellende van gezien en meegemaakt.joyce_ed schreef:Ik snap het idd ook niet echt heb mijn paard echt ontwormt volgens recept van de D.A. ook dure spuiten zijn erin gekomen..Esther schreef:Veel ontwormmiddelen claimen dat ze meer aan pakken dan ze werkelijk doen.
maar nu eerst maar even afwachten
over 2 weekjes nog even een mest onderzoek laten doen en dan zie ik wel even weer verder
Tja verder kan ik weinig vertellen over mn Etje, behalve dat ik gehoord heb dat ze er goed bij staat! Ze is van de week geborsteld en geknipt dus ga zondag naar een mooi hopelijk een beetje geel fjordje toe. Dan ben ik er echt 14 dg niet geweest pff zo lang ben ik nog nooit niet bij Emy geweest. Imka wel ivm een vakantie in de tijd voor christus ongeveer

Beterschap trouwens nog voor je paardje he!
Nieuw ontwormen? Ik bestel gewooon bij de Agradi
Oja heb van de week weer zelf op Ekdal gereden na maanden, stoer he!
Maarja nu is de bak weer een zwembad en van de week gaat het vriezen dus schiet niet echt op.
HIj is erg op zoek naar zijn balans maarja hoort erbij en zal wel lastig zijn met die lange stelten van hem
Oja heb van de week weer zelf op Ekdal gereden na maanden, stoer he!
Maarja nu is de bak weer een zwembad en van de week gaat het vriezen dus schiet niet echt op.
HIj is erg op zoek naar zijn balans maarja hoort erbij en zal wel lastig zijn met die lange stelten van hem

Kan ook daar niet meer zonder recept Roos. Is dit jaar allemaal weer wat strenger geworden.roos schreef:Nieuw ontwormen? Ik bestel gewooon bij de Agradi
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

"vind het interssant en breekt in" 
Wij brengen de mest van alle (5) paarden in één zak, zodat het in één keer onderzocht wordt en we ook maar één keer hoeven te betalen. Zo weet je gelijk of iedereen worm vrij is, en mocht er één wormen hebben moet toch iederen worden behandeld!

Wij brengen de mest van alle (5) paarden in één zak, zodat het in één keer onderzocht wordt en we ook maar één keer hoeven te betalen. Zo weet je gelijk of iedereen worm vrij is, en mocht er één wormen hebben moet toch iederen worden behandeld!
Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9