Jaren geleden (ik noem maar niet hoeveel hihi) leerde ik de fokster van deze nieuwe aanwinst kennen, als klasgenootjes raakten we bevriend en natuurlijk volgen er dan als twee paardengekken alle verhalen. Na verhalen volgen er foto's en uiteindelijk kan ook bezoekje hier, bezoekje daar niet uitblijven. Zo leerde ik destijds al haar merrie Femke kennen en haar dochter Silver, evenals tweespangenoot van Femke Fleur en haar zoon Mythos. Vier heerlijke stippels in miniformaat, maar degene die toch het meest bleef hangen was wel fewspotje Silver, met haar ondeugdenkarakter. In de jaren daarna bleef ik roepen "als je die ooit verkoopt...van MIJ". Daar waar Elien mij enthousiast kreeg voor de mini's, kreeg ik haar ook zeker zo enthousiast mee in mijn fokkerijverhalen.
Silver kreeg vorig jaar een knappe merrie, maar Aimy was niet te koop. Dit jaar had ze niet alleen Silver drachtig, maar ook moeder Femke. Toch hield vooral scherp de dracht van Silver in de gaten, maar toen de spruiten eenmaal ter wereld waren bleef Femke haar kind me steeds weer opvallen. En tja, waarom blindstaren op de dochter die notabene moeders Femke gemaakt had

Ik zag foto's als:

En dan af en toe tussendoor nog eens stoere halfzus Silver:

Tijdens de keuring van het NAS haalde ze een prachtige 1A premie.

Toch kwam ik dr steeds weer tegen en op een gegeven moment heb ik de stoute schoenen aangetrokken en Elien eens gevraagd of Fleur toch niet verkocht was, want die stond ook nog steeds op bokt en marktplaats te koop. En jawel, ze was verkocht maar die persoon trok de koop terug omdat ze de stalling niet rond kon krijgen...wat een geluk! Een voorzichtig idee werd thuis opgegooid en verbazingwekkend genoeg reageerde iedereen eigenlijk positiever dan gedacht

Elien heeft ze nu een geruime week geleden gescheiden van de merries en als ze er aan toe is en de chauffeur mee krijgt komt ze deze kant op.
Maar tot die tijd kan ze nog even heerlijk donderstralen met halfbroertje Shado...voor de liefhebbers, hij is nog te koop, echt de jack russel onder de mini's

Jullie hebben kennis gemaakt met: Femme Fleur vSVerhaaf
Een palomino sooty meisje met donkerbruin appaloosa moeder Femke (v. Mythos) en sooty palomino vader Sebastopol's Mon Cheri (v. Ceulan Scamp *Welsh*)
Ze mag van het voorjaar de kleine van Flower, als alles gaat zoals gepland, de kneepjes van het spelen leren en later voor het wagentje (mooi tweespan met Flower?!), gebruikt worden voor de fok en gewoon..om heerlijk van te genieten.