Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Even voorstellen... 
Auteur Bericht

Bericht Even voorstellen...
Hoi mede-Fjordenliefhebbers,

Ik ben Ellen, 37, getrouwd en moeder van 2 meiden van 13 en 10 jaar, verder vertaler en taaldocent in het zuiden des lands. En al sinds ik 4 was op de paardenrug te vinden! *o/*

Van februari 2011 tot vorig jaar augustus ben ik de trotse leaser geweest van de lieve Fjordenmerrie Persilla. Ze is door een peesblessure helaas niet meer bij ons, het checkligament was dwars doormidden en er was niets meer aan te doen.
Omdat er op dat moment geen andere Fjorden bij ons op stal stonden, ben ik een lieve PRE ruin gaan leasen, maar het Fjordenvirus blijft toch kriebelen en ik ben eigenlijk een beetje op zoek....

Ik kom eens gezellig meekletsen hier en dan zien we wel wat ervan komt!

Afbeelding
Deze foto is van onze afscheidsshoot...

vr 01 jul 2016, 15:27
Profiel

Bericht Re: Even voorstellen...
Welkom hier!
Wat een naar verhaal van Persilla.

Ik ben Marjon en ik heb twee fjorden: Odette van 22 en haar dochter Fenna van 7.
Veel leesplezier hier!

za 02 jul 2016, 17:39
Profiel

Ik ben Anita, 54 jaar en in het bezit van een hele Fjordenfamilie. Naast Meline, onze stammoeder van onze stal, hebben we ook een groot deel van haar kinderen en 3 kleindochters nog hier. De namen van de hele familie vind je in mijn onderschrift. Daarnaast hebben wij hier de goedgekeurde dekhengst Topas staan. Die loopt met onze merries in de wei en heeft zo een prachtige oude dag.

Verder heb ik als hobby het uitzoeken van stambomen van Fjordenpaarden. Hiervoor heb ik inmiddels een bestand van meer dan 300.000 Fjorden opgebouwd. Hier staat jouw leasefjord Persilla ook in. Heb je misschien ook een foto van haar waar ze helemaal opstaat, bij voorkeur zonder ruiter, zadel of tuig. Kan me voorstellen dat je toch graag weer een Fjord wilt leasen, eens een Fjord, altijd een Fjord.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding

za 02 jul 2016, 18:01
Profiel WWW

Hoi hoi, ik ben Suzanne, 42 jaar, getrouwd met Leo, moeder van Jessie en Evi (11 en 8 jaar). Ook wonende in het zuiden des Lands, in Westerbeek. Waar kom jij vandaan?
We hebben hier in de wei de volgende fjorden staan: Evita (v. Tsjerk), haar halfbroer Fello oftewel Isco (v. Ismo) en halfzus Hikari (v. Kastanjegardens Hannibal). Hikari is 21 april bevallen van haar zoon Hilgo (v. Henro). De fjorden hebben als moeder Anca, die we 2 jaar geleden ongeveer verkocht hebben.
Onze oudste dochter Jessie heeft een kruising Tinker Welsh en we hebben ook nog shord Mo staan. Verder loopt onze grote Zwitserse Sennerhond Kiekeboe hier rond, poes Noppes vangt muizen in de stal, cavia Dinky piept alles bij elkaar in de keuken en verder worden we in de ochtend wakker gemaakt door haan Siam, die wordt vergezeld door zijn kippendames Hawaï, Sate en Kerrie.
Welkom op dit gezellige forum. Gelukkig wordt het nu weer wat vaker bezocht en zul je er ws wel achter komen, dat het erg verslavend wordt.
Oh, en Hilgo staat te koop.... O:)

Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend

za 02 jul 2016, 20:05
Profiel

Hoi! Welkom hier op het forum! Wat een naar verhaal van je fjord, maar kan me voorstellen dat het blijft kriebelen.

Ik ben Grietje, 29 jaar en woon in Friesland. Wij hebben momenteel 7 fjorden rondlopen, waarvan er 3 te koop zijn ;)
Onze merries Harmke en Tsjallien zijn beide dit jaar weer gedekt, dus we hopen op volgend jaar weer twee veulentjes in de wei!

Levi (Kventin x Anton)

za 02 jul 2016, 20:42
Profiel

Bedankt allemaal!

Ja klopt, Sillie was de moeder van Urre en Veral. VeraFjord, zoals Veral genoemd wordt, staat hier nog op de wei bij de fokker, de vorige eigenaar van Sil. Ik miet nog wel ergens een goede foto hebben maar dan moet ik even zoeken. Kom ik nog op terug!
Anita schreef:
Ik ben Anita, 54 jaar en in het bezit van een hele Fjordenfamilie. Naast Meline, onze stammoeder van onze stal, hebben we ook een groot deel van haar kinderen en 3 kleindochters nog hier. De namen van de hele familie vind je in mijn onderschrift. Daarnaast hebben wij hier de goedgekeurde dekhengst Topas staan. Die loopt met onze merries in de wei en heeft zo een prachtige oude dag.

Verder heb ik als hobby het uitzoeken van stambomen van Fjordenpaarden. Hiervoor heb ik inmiddels een bestand van meer dan 300.000 Fjorden opgebouwd. Hier staat jouw leasefjord Persilla ook in. Heb je misschien ook een foto van haar waar ze helemaal opstaat, bij voorkeur zonder ruiter, zadel of tuig. Kan me voorstellen dat je toch graag weer een Fjord wilt leasen, eens een Fjord, altijd een Fjord.

zo 03 jul 2016, 10:14
Profiel

Welkom en veel plezier hier!

Ik ben Marijke, 38, en sinds een aantal jaren niet meer in het bezit van een fjord. Wel jaren een of meerdere fjorden gehad. Ik heb nog wel Morgan, zij is een zes jaar oude kruising tussen een tinker (vader) en haflinger x kwpn (moeder). Des ondanks ben ik toch hier op Fjordenwereld blijven hangen haha.

Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

zo 03 jul 2016, 10:16
Profiel

Welkom, ik ben Ivonne, 49 jaar.
Ik heb Kayo, een 2 jarige ruin. Kayo is gefokt door Anita, die zich hierboven al voorstelde

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....

zo 03 jul 2016, 12:20
Profiel

Welkom hier!
Het fordenvirus schud je niet zomaar af, dat blijft kriebelen!!

Ik ben Esther, 32 en in bezit van 3 fjordenmerries.
Tea (Halldor x Brusvein) is mijn fokmerrie. Momenteel heeft zij merrieveulen Twiggy aan de voet, maar die gaat dit najaar verhuizen naar Grietje (zie hierboven).
Dan heb ik nog Emas (Topas x Reinar), mijn men- en (heel af en toe) rijpaardje.

Nummer drie (Twiggy niet meer meetellend) is de driejarige merrie Tara. Zij is ook een nakomeling van Tea maar heeft als vader de grahengst Drafur. Zij is te koop! Ik weet niet of je weer wilt leasen of liever wilt kopen, maar als kopen ook een optie is voorzie ik je graag van meer informatie!

(Nog steeds een beetje raar dat ik Jeskim er niet meer tussen hoef te zetten..)

zo 03 jul 2016, 18:16
Profiel

Dank je wel!

Ik heb Tara inderdaad te koop zien staan, Esther. Ik ben op moment een beetje aan het zoeken naar een Fjordje om zelf te kopen, maar dan wil ik er eigenlijk wel eentje die beleerd is. Dat is Tara nog niet, geloof ik, he? Het is wel een superknappe merrie!

di 05 jul 2016, 14:33
Profiel

Mission accomplished! Ik ben het trotse baasje ;) van Mick! viewtopic.php?f=2&t=50739

di 19 jul 2016, 11:26
Profiel

Hallo Ellen, welkom op FW. Ik ben Ilonka, 45 jaar oud en in het bezit van 4 fjorden, Mindy, Zortin, Flicka en Hoppende Glad.

di 02 aug 2016, 16:42
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]