Graulann is inmiddels weer thuis. Trailerladen ging eigenlijk heel goed. Dit keer moest hij het helemaal alleen doen, want mijn andere paard had ik thuis gelaten. Na een beetje aarzelen liep hij er zo op. Stang en klep dicht doen was even spannend. De hele weg naar huis hebben we hem verder niet gehoord.

De eerste dagen is ze vooral bezig geweest met het meelopen aan het halster. Wat hier ook al duidelijk was geworden is dat hij heel heftig reageert op druk. Zodra hij druk voelt gaat hij daar tegenin en raakt hij in paniek. Uiteindelijk heeft ze dit met clickertraining aangepakt en gaat dit nu prima. Daarna is ze schriktraining gaan doen met hem. Vlaggetjes ophangen, paraplu's in de bak etc. Ook dit pakt hij goed op.
Vandaag heb ik hem dus opgehaald en het is echt een ander paard. Hij is rustiger en veel relaxter.
Ik vond het zelf even spannend wat hij ging doen als hij op de oude plek stond samen met mijn andere paard. Vanavond ben ik even kort met hem bezig geweest en heb ik de hele bak zowel linksom als rechtsom doorgelopen. Klinkt heel simpel, maar voor ons een echte overwinning! Daarna gepoetst en een handdoek geïntroduceerd. Dit is even spannend maar daarna kan ik met de handdoek over zijn hele lijf gaan. Dit gaan we uitbouwen zodat hij ook een deken op kan zonder dat hij in paniek raakt.
Kortom, blij met de vooruitgang en heel veel zin om nu weer zelf met hem te gaan werken!