Antwoord op onderwerp  [ 224 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Dagelijkse fjorden dingen... 
Auteur Bericht

Bericht Re: Dagelijkse fjorden dingen...
O jee ongelukje gehad Marijke? Wat naar zeg. En Reinou hopelijk herstel je snel helemaal.

Hier eigenlijk weinig te melden. Nisko en Anka gaan goed. Twijfel alleen om Nisko toch voor weer ijzers te doen of niet. Ik rijd heel weinig met haar maar zonder ijzers kan gewoon echt niet buiten. En zo kan ik dus ook niet samen met iemand gaan.

Anka doet het echt heel super *o/* . Enige minpuntje te veel kilo's maar een bereconditie aldus mijn instructrice en loopt beter dan ooit. Vorig weekend op zaterdag pittige training, op zondag wedstrijd dus wilde ik maandag rustig herstel ritje. Mevrouw wilde buiten alleen draven en galopperen en was super lekker voorwaarts. Echt genieten dat ze zich zo goed voelt en fijn in conditie is.

Gelukkig ben ik zelf weer genoeg hersteld om dit te doen. En hopelijk binnen kort weer meer socializen want het ergste aan mijn bijna burn-out is toch wel dat ik alleen aan mezelf moest denken en me door weinig afspraken sociaal best geïsoleerd voelde. Maar het gaat beter! Dus hopelijk weer fijn dingen afspreken met mensen.

ma 24 okt 2016, 09:46
Profiel

Dat herken ik Annemarie, ik heb in 2013 een burn-out gehad. Mijn sociaalleven heeft zeker anderhalf jaar plat gelegen. En ik moet eerlijk zeggen dat het daarna ook niet meer zo actief is geworden. Maar super fijn dat je weer zo hersteld bent dat je weer dingen kan doen en weer energie krijgt om meer te ondernemen. Het is echt niet niks.

Ik heb inderdaad een ongelukje gehad, iemand had Moor vastgezet aan een houten balk. Moor schrok en trok die balk los en die slingerde ze tegen mijn hoofd aan. Echt een dom ongelukje dus en mijn hoofd was op de verkeerde tijd op de verkeerde plek haha. Maar ik heb nog geluk gehad dat ze het daarna niet op een lopen heeft gezet en braaf is blijven staan. Die balk zat immers nog vast aan haar hastertouw. Als ze was gaan rennen was het leed denk ik niet te overzien geweest.

Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

Laatst bijgewerkt door Marijke_ op do 27 okt 2016, 06:58, in totaal 1 keer bewerkt.

di 25 okt 2016, 18:47
Profiel

Phoe zo lang Marijke? Ik kwam in augustus thuis te zitten en begin nu weer met werken maar wil vaak al weer te snel.

Wat een naar ongelukje met Moor. Denk maar goed aan je rust hoor. Ik moet met Moor haar ongelukje weer denken aan Marga van Ivonne die een hele deur lostrok omdat het halstertouw erachter haakte. Gelukkig bleef die ook stil staan. Je moet er niet aan denken dat ze dan gaan rennen. :o

wo 26 okt 2016, 11:57
Profiel

Dat zit mij ook nog vers in mijn geheugen Annemarie. Ik zag Marga in gedachten al door Eexterzandvoort gaan met een deur aan haar halster.

Net Kayo zijn manen er helemaal afgehaald. Kan wel janken. Hoop dat het wat steviger terug komt. Fleur de pensionpony met eczeem zit er de hele dag in te wroeten, ik kon er echt niks meer mee. Hij heeft 2 dwarrels in het witte dus echt mooi zal het niet worden vrees ik. Dan ga ik kijken of lang lijkt bij hem. Ik vind het lang niet bij alle fjorden mooi. Denk dat Kayo er te beknopt voor is. En ik hou wel van boogjes

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....

wo 26 okt 2016, 14:00
Profiel

Annemarie schreef:
Phoe zo lang Marijke? Ik kwam in augustus thuis te zitten en begin nu weer met werken maar wil vaak al weer te snel.

Ik heb 4 maanden volledig thuis gezeten, en ben toen heel langzaam gaan re-integreren. Het heeft bijna een jaar geduurd voor ik weer volledig beter gemeld was, en toen was ik er eigenlijk nog niet. Maar de bedrijfsarts heeft ook heel voorzichtig met me gedaan omdat ik toen ook nog volop in de feritiliteitsbehandelingen inclusief het hormoongebruik zat. Net na die periode kwamen ze er achter dat ik de ziekte van Hashimoto heb, als ik kijk naar de symptomen die daar bij horen dan kon ik 95% aanvinken. Sinds ik schildkliermedicatie krijg is mijn energielevel echt behoorlijk gestegen. Ik kwam er toen pas achter wat ik jaren aan energie gemist heb. Naast psychologisch te zwaar belast privé en een baan waar ik geen energie van kreeg was er bij mij dus ook fysiek wel een probleem. Ik heb wel geleerd hoe ik op de rem moet trappen! :D

Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

do 27 okt 2016, 07:06
Profiel

Een ongeluk is inderdaad zo gebeurd, brrr.

Wat vervelend, Annemarie. Gelukkig gaat het weer beter.

Bij mijn paarden is gisteren een nieuwe tinker gekomen. Fenna moet er nog wel aan wennen, want ze klit ineens heel erg aan Odette. Van de week mocht Odet niet aan haar zitten, want dan kreeg ze een mep en nu kan ze ineens niet meer zonder mams.

za 05 nov 2016, 18:43
Profiel

Vandaag nog even heerlijk van Sonja genoten.. Oude eigenaresse is nog even geweest en we hebben haar verwend met alles wat ze lekker vind. Haar all time favorit zijn paprika tucs dus die heeft ze ook lekker weggewerkt.. :+: wel weer duidelijk geworden dat dit de enige goede keus is, na een frisse nacht liep ze echt heel erg slecht en had zelfs moeite om plashouding aan te nemen.. ;(

Morgen rond 11uur komt de dierenarts, wat zal ik mijn tucjes monster gaan missen..

Afbeelding

In loving memory: Sonja (*23 juni 1997 †7 november 2016) en Jinera (*15 Mei 2013 †13 Oktober 2016)

zo 06 nov 2016, 17:14
Profiel

Veel sterkte!

Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend

ma 07 nov 2016, 07:58
Profiel

Heel veel sterkte!

ma 07 nov 2016, 17:24
Profiel

Sterkte |(

Jella!

ma 07 nov 2016, 20:15
Profiel
Beheerder

Heel veel sterkte Diandra.

wo 09 nov 2016, 09:17
Profiel WWW

Goh, Marga vandaag alweer een jaar uit mijn leven. Ik mis haar nog vaak. Hoe stapelgek ik ook met Kayo ben, sommige dingen met Marga mis ik erg.

vr 11 nov 2016, 12:50
Profiel

Wat gaat de tijd dan snel hè.
Ik kan me voorstellen dat je ze blijft missen.

Wat heerlijk dat de zon weer scheen vandaag! Vanmiddag lekker een rondje buiten gereden met Fenna. Ik had al anderhalve week niks meer met haar gedaan, dus voor de zekerheid heeft m'n pa Odette aan de hand meegenomen. Maar ze was weer superbraaf!

vr 11 nov 2016, 16:13
Profiel

Ik twijfel zo of Kayo wel fit is. Hij schacht niet uit met plassen. De ene keer niet, de andere een beetje. Maar als hij met Fleur staat te kroelen heeft hij hem er wel helemaal uit. Laatst was zijn koker steenkoud. Ik maakte me zorgen of dat wel normaal was. Ik heb de koker schoon gemaakt. Kwam wel wat troep uit. Nu vind ik zijn koker warm. Niet zo heel warm dat ik denk dat het ontstoken is maar veel warmer als laatst. Is een koker altijd warm of koud? Ik heb hier verder alleen merrie's dus geen vergelijking materiaal. Ik vind Kayo ook wat traag, met wandelen ook. Of is het gewoon zijn koele temperament? Hij eet wel goed. Lastig zien of ze ziek zijn bij die koele kikkers. Misschien moet ik hem temperaturen. Maar hij eet gewoon en is ook attent. Alleen sjokt hij maar wat. Kan evengoed zijn temperament zijn hoor. Maar zijn kokers warm of koud?

wo 16 nov 2016, 17:39
Profiel

Ik heb geen idee. Heb zelf ook merries.
Maar z'n temperatuur opnemen kan natuurlijk altijd. Zal hij last hebben van het weer? Het is ineens wel nat en koud. Lastig hoor.

wo 16 nov 2016, 19:33
Profiel

Het is hier niet nat hoor. Ik denk dat het gewoon zijn temperament is. Met wandelen is hij ook al een paar weken extreem braaf en rustig. Ik heb altijd vrij pittige ponie's gehad en moet hier misschien aan wennen. Hij kan ook goed alleen zijn. Als de rest smorgens naar voren galoppeert blijft hij nog een poosje bij stal hangen en sjokt er dan op zijn gemakkie naar toe

wo 16 nov 2016, 21:07
Profiel

Emas heeft ook zo'n periode (gehad), weet nog niet of het alweer over is..
Ze was veel te tam voor haar doen, het is normaal gesproken tijdens het werk nog wel een hittepetit. Uiterste daarin was dat ze na het inspannen weer half in slaap was gesukkeld. Normaal staat ze wat te dribbelkonten dat ze weg wil, maar nu moest ik haar echt even wakker maken. Emas, stap.. Emas Stap!! EMAS!!!! Fjord in kwestie: Huh?!

Wat er nu de oorzaak is/was? Het is niet zo dat ze in die tijd ineens in de vacht schoot, die zat er al op, maar het was niet echt koud. aan de andere kant kan ze zweten als een otter en loopt ze nog steeds gewoon door. Het is geen paard wat erg veranderd met het weer.
Twiggy is verhuisd, heb een ander bit in gedaan, ze staat al een tijdje op andere brok, zeg het maar..
Afgelopen zaterdag was ze trouwens weer terug van weggeweest, ben benieuwd hoe dat vanavond is!

Die koker kan ik je zo niet mee helpen.

do 17 nov 2016, 08:40
Profiel

Ivonne schreef:
Ik twijfel zo of Kayo wel fit is. Hij schacht niet uit met plassen. De ene keer niet, de andere een beetje.

Dit is niet verontrustend...als het kouder is dan schachten ze vaak niet of nauwelijks uit. Is het warm dan laten ze m vaak wel helemaal hangen. Hetzelfde doen hengsten trouwens met hun ballen...bij koud weer trekken ze ze helemaal op (jonkies zelfs zo ver dat je soms niet eens kunt zien dat ze ze hebben) en bij warmte hangen ze volledig.

Dat trage heb ik de laatste weken van meer gehoord. Het is nu ook de overgangsperiode, gebeurt het vaker dat het lichaam ineens een hoop te verwerken krijgt (vacht aanmaken, gras groeit minder/niet meer dus voedselopname veranderd, wat meer guur weer waardoor de weerstand harder aan de bak moet en misschien heerst er momenteel wel wat ziekte in de lucht *Bij de mensen in ieder geval wel*). Bij twijfel zou je er een vitaminestoot aan kunnen wagen.
Verder herken ik het relaxte temperament wel in je verhaal...zo ken ik meer halfbroers/-zussen. Waarom jezelf onnodig moe maken? (Daarentegen...rammel je een keer met de brokjesbak, dan kunnen ze van 0 naar 100 in 5 sec :roll: )

do 17 nov 2016, 13:15
Profiel WWW

Bella schreef:
Ivonne schreef:
Ik twijfel zo of Kayo wel fit is. Hij schacht niet uit met plassen. De ene keer niet, de andere een beetje.

Dit is niet verontrustend...als het kouder is dan schachten ze vaak niet of nauwelijks uit. Is het warm dan laten ze m vaak wel helemaal hangen. Hetzelfde doen hengsten trouwens met hun ballen...bij koud weer trekken ze ze helemaal op (jonkies zelfs zo ver dat je soms niet eens kunt zien dat ze ze hebben) en bij warmte hangen ze volledig.

Dat trage heb ik de laatste weken van meer gehoord. Het is nu ook de overgangsperiode, gebeurt het vaker dat het lichaam ineens een hoop te verwerken krijgt (vacht aanmaken, gras groeit minder/niet meer dus voedselopname veranderd, wat meer guur weer waardoor de weerstand harder aan de bak moet en misschien heerst er momenteel wel wat ziekte in de lucht *Bij de mensen in ieder geval wel*). Bij twijfel zou je er een vitaminestoot aan kunnen wagen.
Verder herken ik het relaxte temperament wel in je verhaal...zo ken ik meer halfbroers/-zussen. Waarom jezelf onnodig moe maken? (Daarentegen...rammel je een keer met de brokjesbak, dan kunnen ze van 0 naar 100 in 5 sec :roll: )

En Kayo heeft dat gen natuurlijk ook nog eens dubbel meegekregen haha.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding

do 17 nov 2016, 20:26
Profiel WWW

Mijn onderbuik gevoel heeft me niet in de steek gelaten. de dierenarts was hier vanmorgen al om 8.30. Ik vond Kayo de laatste tijd erg relaxed maar hij maakt geen zieke indruk, at goed, plaste wel veel en schachtte niet altijd uit. Vanmorgen wilde ik ze buiten zetten en toen lag Kayo. Hij ligt wel vaker, maar zodra ik de 1e naar buiten doe staat hij op. Hij bleef nu liggen terwijl de rest al de wei in was. Hij had niet bij zijn brokjes en hooi gezeten. Sjokte uiteindelijk achter de rest aan. Ik ben naar binnen gegaan en heb de dierenarts gebeld. Ze zouden in de loop van de dag langskomen. Ik leg net de telefoon neer zie ik dat Kayo plat in de wei ligt. Dierenarts meteen weer gebeld en die zou direct komen. Kayo lag daar in de regen te knarsetanden. Ik heb een deken over hem heen gelegd, vond hij prima. Na een poosje stond hij op en begon te grazen. Ik heb hem mee genomen naar stal, wachten op de dierenarts. Daar ging hij gewoon hooi staan eten. De dierenarts heeft hem getemperatuurd. normaal had ik dat al lang zelf gedaan maar ik ben door het overlijden van mijn vader weinig op stal geweest en wilde vanmorgen graag even wat langer liggen en heb ze in pyama buiten gezet om daarna weer in bed te kruipen (niet gedaan nu natuurlijk). De reden dat hij niet at: 40.2 . Hij heeft geen koliek maar duidelijk pijn ivm het knarsetanden en buik optrekken. Zijn koker zag er normaal uit en voelde ook goed zei ze. Hij plast wel meer dan normaal, misschien wel blaasontsteking. Hij heeft antibiotica, pijnstillers en koortsverlagers gehad. Hij mocht wel gewoon de wei in. Ik heb hem een deken van Apollo op gedaan, de schat vond het prima. Maar wat is Baranna dan een frøken. Ik heb hem echt apart moeten zetten. Zodra er een andere deken in de wei komt begint Baranna te jagen. Kayo was doodsbang, Baranna heeft de deken al kapot gescheurd. Nu staan Kayo en Anaqua onder het afdak en in een ander stukje wei. Ik hoop dat Kayo snel opknapt, dit kan ik er nog net bij hebben nu

vr 18 nov 2016, 09:57
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 224 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende