Dagelijkse fjorden dingen...

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Daniekvanmaasakker

Re: Dagelijkse fjorden dingen...

Bericht door Daniekvanmaasakker » ma 03 okt 2016, 07:37

leoensuzanne schreef:Haha heerlijk te lezen dat het zo goed gaat Daniek!! Hopelijk geeft hij dat fijne ook aan zijn kids door!!
Ja ik hoop het ook echt voor iedereen die veulen van hem verwacht! Zo'n paard gun ik iedereen!! Wat een heerlijk dier is het.
  • Jente van de Grote Overbrug L2+2

Kamillas Tord L1+5
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 03 okt 2016, 09:39

Nou ik sluit me helemaal bij Suzanne aan. Hij klinkt als een heel fijn paard. Geniet er maar mooi van!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ootje

Bericht door Ootje » ma 03 okt 2016, 17:55

Wat goed zeg! Gefeliciteerd!
Odette&Fenna
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 04 okt 2016, 06:30

Wat goed zeg!! Gefeliciteerd.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Daniekvanmaasakker

Bericht door Daniekvanmaasakker » di 04 okt 2016, 09:18

Dankjewel allemaal! Ik ben nog steeds helemaal blij, haha!

Gister heeft hij lekker wat uurtjes op de wei gestaan en heeft even lekker kunnen ontspannen.
Want deze week heeft hij ook weer een druk schema want aanstaande vrijdag hebben we een dressuur clinic van
Grand Pr. amazone Jenny Veenstra en zondag is de fjorden wedstrijd van Fjovrili! Gelukkig draait hij daar zijn hoefje niet voor om en
werkt altijd even hard. Ik heb er zin in!!
  • Jente van de Grote Overbrug L2+2

Kamillas Tord L1+5
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 04 okt 2016, 10:35

Gefeliciteerd, hartstikke leuk.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 06 okt 2016, 12:25

Fijn dat je zo geniet van m Daniek. Altijd leuk dat een dekhengst zijn werk goed doet, maar het is toch bonus als er dan ook nog iemand van hem geniet als paard zijnde en hij lekker aan het werk kan/mag op een andere manier!

Dagelijkse Fjordending hier momenteel? Lekker aan het nagenieten van de lichte spierpijn na wederom een lekker pittig lesje. Toch al de nodige instructrices in de loop der jaren eens geprobeerd, maar nooit echt het gevoel gekregen dat we flinke sprongen maken, waardoor uiteindelijk we weer afdwaalden naar 'Les? Ach komt wel eens weer ooit..'. Een ruim jaar geleden besloten eens de stap te wagen naar iemand die voor ons idee eigenlijk 'te hoog gegrepen' was, wat achteraf een totaal verkeerde aanname was, maar mooi in de buurt en iemand die ook bekend is met koudbloed én (geflipt) warmbloed en ontzettend lekker nuchter...kortom, deinst nergens voor terug. Na een paar lessen vorig jaar noodgedwongen moeten stoppen ivm de hopeloze winter, veel te nat en daardoor geen oefenmogelijkheden meer.
Afgelopen mei weer kunnen oppakken en vervolgens hebben we echt met sprongen bijgeleerd. Nooit gedacht dat we dat zo snel konden oppakken en eindelijk een instructrice die niet als een maserati naar de fluwelen aanpak terugracet of met ongepast sjorren en porren hopeloos je toeschreeuwt in de hoop dat jij en je paard in het gelid komen zodra het even niet goed gaat, maar die een doelgerichte, heldere en duidelijke aanpak weet te ventileren, waardoor eventuele momenten van kortsluiting worden omgezet in een voor beide, mens en dier, begrijpelijke uitkomst.
Geluk is de vrucht van intens werk
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 06 okt 2016, 16:59

Zo dat klinkt echt heel goed Bella! Het lijkt me eigenlijk heel leuk om weer eens les te hebben. Staat eigenlijk ook op de ' Komt wel weer eens, ooit...'
Met welke paarden les jij? Of wissel je dat af?
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 10 okt 2016, 09:04

Alleen met Bink eigenlijk, anderen kom ik niet aan toe, maar ben ook wel stuk voorzichtiger geworden sinds de zwangerschap/Tim geboren is en de knal van het paard die ik net voor mn zwangerschap gemaakt heb...niet meer zo durfal als voorheen. Niet dat ik angst heb er op te stappen, maar meer angst voor áls er wat gebeurd je dan uit de running komt te liggen.
Janna gaat daarnaast mee met Giel en buurmeisje Roos pakt binnenkort ook weer op met Hendel.
Geluk is de vrucht van intens werk
Esther

Bericht door Esther » ma 10 okt 2016, 12:17

Bink gaat soms letterlijk met sprongen naar voren, hihi.. Maar daar leer je ook weer beter mee om te gaan, supergoed!!

Werd zelf wat te overmoedig vandaag, Dacht we wagen eens een galopje aan de longe, maar dat leverde meteen weer heel veel stress op. Terwijl dat laatste juist zo goed ging de laatste tijd.. Hoop dat we niet terug bij af zijn.
Wel redelijk goed af kunnen sluiten, maar niet zo mooi als ik wilde.
Daarna met wat grondwerk weer lekker kunnen ontspannen, dus we zien de volgende keer wel waar we zijn..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » zo 16 okt 2016, 11:34

Ik ben al even niet geweest hier (wel wat lezen niet posten).

Vandaag is Mette voor de zadelproef geweest. Met een meisje hier uit het dorp die Z2 dressuur pony's reed tot en met afgelopen zomer. Ze heeft er een keer of 10/11 op gereden en we waren dan ook supertrots vanmorgen op het resultaat.
Een mooie A premie met 124 van de 150 punten. Een 10 voor buiten rijden (hij keek niet op of om van de bulldozer en de rennende paarden en koeien blijkbaar), 5 maal een 9 en de rest 8en en 7's. Springen was ehhh iets minder.... Opmerking "geslaagd maar mist techniek, wel werkwillig". Haha, hij heeft werkelijk bij iedere hindernis een balk afgegooid. Zowel met inspringen als met het echte rondje. Maar nergens geweigerd, niet gestopt, niet raar gedaan.

Ook voor het afstappen/afzadelen/opzadelen opstappen een 9. Net geen 10 want hij deed ergens met zijn achterhand 1,5 stap op zij. Voor de rest stond hij netjes stil wat om zich heen te kijken.

Achteruit is een ander verhaal..... met dit meisje wordt hij heel voorwaarts gereden dus achteruit doet hij maar 1 pas. Met mijn dochtertje die veel minder voorwaarts rijdt, wil hij met oefenen echt wel 10 passen naar achter.

Nu vol houden met rijden en komende zomer op exterieurkeuring. Bij minimaal 1/A premie is hij dan modelruin.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 17 okt 2016, 11:36

Super goed van Mette! Gefeliciteerd!
Ootje

Bericht door Ootje » ma 17 okt 2016, 14:28

Wat een mooi resultaat! Gefeliciteerd
Odette&Fenna
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 17 okt 2016, 15:47

Knap gedaan. Je onstuimige en af en toe erg ondeugende kleuter laat zich nu toch steeds beter kneden. Mooi resultaat, gefeliciteerd er mee.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » ma 17 okt 2016, 19:51

Ja af en toe lijken er kwartjes te vallen bij hem. Super trots, heb genoeg afgezien met hem en regelmatig gedacht om hem te verkopen omdat hij te jong, groen en heftig voor mij was. Dat dochterlief er niet op durfde of niet mee wilde wandelen etc hielp niet.
Nu hij een stuk rustiger en beheerster is, durft dochter dus wel met hem te wandelen in de wei en er op. Ze is zelfs al op hem over straat gegaan waarbij ik er of naast liep of naast fietste.

Nog steeds is hij ondeugend hoor! Heeft van de week met zijn dikke billen een plank van een hekje doormidden geduwd....
Ook als hij in de tuin staat, moet de deur van het tuinhuisje grondig gebarricadeerd (hij heeft wel eens de hele deur uit de sponning geduwd....). Hij heeft ook regelmatig heel veel lol met het opjagen van de kippen. Die dan luid kakelend voor hem uit fladderen. Denk niet dat hij ze echt iets zal doen maar tot nu toe zijn de kippen snel genoeg gelukkig.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » wo 19 okt 2016, 15:25

Super dat je zulke instructie gevonden hebt Annabel. Daar staat ook nog op mijn lijstje. Wordt nu volgend jaar denk ik voordat ik daarmee aan de slag kan. Dat is in de winter toch lastig als je weinig voorzieningen hebt.

Oh dat klinkt zo herkenbaar Esther! Soms denk ik bij Finnea ook dat het kwartje gevallen is met de galop. Galoppeert ze een keer beheerst en wordt ze niet idioot druk. En dan is ze de volgende keer weer zo'n idiote stuiterbal... :=

Top resultaat van Mette!! Gefeliciteerd! *o/*

Hier bestaan de bezoekjes aan stal momenteel vooral uit geknuffel en af en toe eens een borstel erover. Wat met rechts nog niet zo goed wil en met links irritant is :+

Vandaag een paar fotootjes gemaakt. Van zulke mafkezen kun je alleen maar vrolijk worden _O-

Afbeelding
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Marijke_

Bericht door Marijke_ » wo 19 okt 2016, 16:34

Hahaha heerlijke foto's Reinou!

Hier op het moment qua werk met Moor weinig dagelijkse dingen te melden, ik heb een behoorlijke hersenschudding. Ze zijn gisteren voor het eerst de paddock in gegaan en ze heeft nu twee nachten op stal gestaan. Ze is nog vrij onrustig, rare muts. Aan de ene kant jammer dat het weideseizoen is afgelopen maar aan de andere kant ook wel weer gezellig dat ze binnen staan.
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 19 okt 2016, 18:19

Leuke foto's Reinou! We zijn hier volop aan het werk met Evita. Ze heeft zaterdag de zadelproef. Vandaag nog eens los laten springen en dat doet ze wel goed! Ze lijkt het ook leuk te vinden. Verder hebben we een aantal aandachtspuntjes waar we nog mee aan het werk zijn. Ws. zijn die voor zaterdag nog niet zo ver in orde, maar we zien wel.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » do 20 okt 2016, 16:20

Daar ben je denk ik nog wel even zoet mee Marijke? Lijkt me ook enorm pijnlijk en vervelend. Op de een of andere manier heeft mijn hoofd de dans ontsprongen bij mijn val. Besef me goed hoeveel geluk ik daarmee heb gehad. Voor mijn eigen gemoedsrust wel een nieuwe cap gekocht trouwens. Je weet toch niet wat zo'n ding ongemerkt allemaal opvangt.

Spannend Suzanne!! Veel succes zaterdag :)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 20 okt 2016, 17:33

Succes zaterdag Suzanne!

Ben er inderdaad al even zoet mee, volgende keer cap opzetten met opzadelen... Ik had gehoopt er inmiddels wel weer vanaf te zijn maar ik heb nog steeds dagelijks hoofdpijn, ik sta er gelukkig niet meer mee op. Maar er is me van allerlei kanten heel duidelijk gemaakt dat ik echt op moet passen en het rustig aan moet doen omdat ik anders met chronische klachten kan blijven zitten. Ik kan gelukkig goed tijd en plaats onafhankelijk werken dus ik werk nu zo'n beetje van 7 tot 14 en ga dan naar huis/ Moor en log dan thuis nog even in 's avonds. Niks aan in ieder geval.
Plaats reactie