16+, soms al wat stram en stijf, deel 5

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Anita
Contacteer:

Re: 16+, soms al wat stram en stijf, deel 5

Bericht door Anita » zo 31 mei 2015, 16:19

Balen Karin dat het iedere keer weer mis is met Foss. Zou toch wel heel erg leuk zijn als hij nog goed gezond deel kan nemen aan het jubileum en vooral dat jij nog heel veel jaar van hem kan genieten in goede gezondheid.

Ja Grietje, dit is Meline haar eerste kleinkind. Haar oudste dochter, die geboren is in 2004, is maar een paar weken oud geworden. Daarna kwamen er zoals bekend alleen maar hengsten totdat Hindra zich in 2011 aandiende. En die heeft nu haar eerste veulen. Meline was er zelf overigens totaal niet van onder de indruk. Ze heeft er überhaupt niet naar omgekeken tot nu toe. Ze ging de confrontatie met Hindra uit de weg voor de lieve vrede haha. Nu die weer wat toeschietelijker wordt naar Meline en Indre zal er ook wel eens contact komen tussen Meline en Leneke denk ik.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
foss

Bericht door foss » zo 31 mei 2015, 16:44

Ja Anita ik hoop dat hij mee kan naar het jubileum dat is nog een droom maar laat dit niet ten koste van hem gaan.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Esther

Bericht door Esther » zo 31 mei 2015, 19:00

Suus, dat klinkt wel positief, hopelijk komt het nog weer helemaal goed.

Foss weer koliek, beetje eng zo vaak..

Tsjallien en Meline met de kleinkinderen in de wei! Dat is nog eens leuk, of dat wordt het misschien nog voor Tsjallien..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
foss

Bericht door foss » ma 01 jun 2015, 04:10

Ja Esther dat vind ik ook het is geen ernstige koliek maar het is toch niet goed ben zelf bang dat zijn darmen op zijn.
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
XxDiandraxX

Bericht door XxDiandraxX » ma 01 jun 2015, 05:36

Ook zo een rot ziekte dat koliek.

Hier ook minder goed nieuws, Sonja staat weer behoorlijk kreupel en heeft ook een heel dik been... pff weet af en toe echt niet meer wat ik ermee moet..
Maldu (Lyckangs Tempo X Jarbo) *27 Juni 2016
Sitske van den Bosdries (Almglimt X Lyckangs Tempo) *10 Juni 2016

Afbeelding Afbeelding
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 04 jun 2015, 09:32

Nisko gaat weer goed. Na het tandartsbezoek in april werd ze steeds magerder en kauwde uiteindelijk enorme proppen, ook van gras :\ . Dus weer terug naar de kliniek. Waarschijnlijk was er te veel druk op de voorste kiezen gekomen nu en na nog even bijwerken lijkt alles nu goed. Alleen wat dunne mest. Maar even aankijken en anders extra ontwormen en zandcheck.

Fijn dat Morris weer goed gaat Suzanne. Ik heb Anka laten kraken en denk ook steeds had ik dat maar eerder laten doen. Anka was nooit kreupel maar leek linksachter altijd minder goed onder te treden. We dachten aan SI gewricht maar bleek compleet vaste schouder/boegspier op rechtsvoor te zijn. Hoop dat Morris er ook veel baat bij heeft. Ik moet nu ook vooral over de rug rijden en recht richten zidat ze de vaste spieren weer goed in gebruik neemt.

Arme Foss alweer koliek. Nisko heeft afgelopen 3 jaar ook al wel keer of wat koliek gehad. Gevoelligheid lijkt met leeftijd toe te nemen. Hopelijk kan Foss er nog een poosje tegenaan!

Lijkt me leuk kleinkinderen van je stammerrie te zien. Dat gaat me helaas niet gebeuren met Gjendra :\
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Ootje

Bericht door Ootje » do 04 jun 2015, 10:06

Wat naar van Sonja, kan me voorstellen dat je daar moedeloos van wordt.

Fijn dat Nisko weer goed gaat.

Bij Odette zijn dinsdag haar tanden getrokken. Gisteren mocht ze weer mee naar huis en dat viel me alles mee. Ze ging gelijk weer gras eten. Stugge grassprieten krijgt ze nog niet afgehapt, maar dat komt vast wel goed. Vanmorgen kwam ze weer vrolijk aanlopen toen ik haar antibiotica ging geven en dat gaat erin als koek :)
Odette&Fenna
Esther

Bericht door Esther » do 04 jun 2015, 15:47

Gelukkig lijkt Odette er niet teveel last van te hebben, dat is wel een opluchting of niet?
Mooi dat er op het moment lekker sappige grassprietjes zijn!

Ook Nisko kan weer goed eten, hopelijk ook snel wat vastere mest.

Vandaag heb ik Jeskim haar manen gewassen en daarna geknipt, er moest toch nog maar weer wat aan gebeuren.
Ze heeft schijnbaar een grote (kleine) fan, die kon geen afscheid nemen van Jeskim, en wel van haar moeder schijnbaar, want die kwam ons illegaal achterna.
Ondanks dat Jes voor haar doen wat veel gras krijgt valt het me erg mee dat ze niet meer bultjes heeft en de bijbehorende kriebels. Hier had ze vorig jaar wel veel last van.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Suus

Bericht door Suus » do 04 jun 2015, 20:02

Odette is er mooi doorgekomen gelukkig! En ook Nisko weer lekker aan het eten, zeer belangrijk voor onze Fjorden! Anka is een beetje eenzelfde verhaal als Morris. Ik moet nog even afwachten of het aan gaat slaan. Nu weer lekker aan het stappen.

En kreeg ineens (na uitproberen van twee bijrijdpaarden via internet) een paard in mijn schoot geworpen. Een super leuke Welsh Cob bij ons op stal mag ik de komende week (vanwege vakantie) rijden en wss daarna nog eens per week. Kan ik weer een beetje dressuren ook leuk! Hij heet..... Morris (ja, echt). Ik kan me iig niet vergissen in de naam! :D
Morris, mijn superfjord!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 04 jun 2015, 22:46

Morris Ie Morris II haha. Hoe toevallig.

Goed te horen dat het een aantal patiënten beter gaat. We willen toch allemaal graag dat onze oudjes gezond een hoge leeftijd bereiken.
Voor die oudjes waarbij dat nog niet zo is hoop ik dat ze weer lekker opknappen.

Meline heeft vanavond weer een beurtje gehad van de hoefsmid. Zij voor de stal en de kleine man er in. Meline relaxt als altijd, de kleine man gilde af en toe wat.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » vr 05 jun 2015, 06:08

Bij Odette zijn dinsdag haar tanden getrokken. Gisteren mocht ze weer mee naar huis en dat viel me alles mee. Ze ging gelijk weer gras eten. Stugge grassprieten krijgt ze nog niet afgehapt, maar dat komt vast wel goed. Vanmorgen kwam ze weer vrolijk aanlopen toen ik haar antibiotica ging geven en dat gaat erin als koek :)
Gelukkig gaat het goed met haar, was vast even spannend.
Ootje

Bericht door Ootje » wo 17 jun 2015, 11:11

Hoe is het met de 'oudjes'?
Met Odette gaat het goed, ze ziet er best uit, dus ik denk niet dat ze iets tekort komt nu ze geen tanden meer heeft :)
Ik mag over 2 weken pas weer rijden. Aan de hand stappen mag wel, dus dat ga ik van de week weer eens doen.
Odette&Fenna
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » wo 17 jun 2015, 12:17

Klinkt goed over Odette!

Lajke staat rond te wezen op een wei, samen met Mette uiteraard. Zondagavond haar er heen gereden met dochterlief op Lajke en ik op Mette. Ondanks het gestress van mijn dochter was Lajke weer doodbraaf. Ja ze draaft af en toe bij omdat ze met haar 10 cm kleiner nu eenmaal niet de lange passen maakt die Mette doet en ze sloeg wat geïrriteerd met haar staart naar prikbeesten. Maar verder erg braaf. Netjes wachten bij de drukke weg met oversteken. Geen waternymphen meer te zien nu Mette mee loopt langs de vijver.

Ik ben nog aan het twijfelen of ik haar meeneem naar de keuring dit jaar in Alden Biesen. Eigenlijk is er niets te winnen voor haar, meer dan Stermerrie wordt ze niet. In haar categorie zal ze nooit voorop lopen tussen de paarden die 10 jaar jonger zijn. Dus dan is ze vooral vulling (en ik hoor graag dat ze nog van die mooie harde benen heeft voor haar leeftijd). Maar als Mette gaat, gaat Lajke uiteraard ook mee.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Ootje

Bericht door Ootje » wo 17 jun 2015, 19:01

Fijn hoor, zo'n braaf paard!
Odette&Fenna
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » wo 17 jun 2015, 20:10

Ja echt wel! Zeker met dochterlief er op. Met mij kan en kon ze best wel eens wegspringen of zich omdraaien....

Maar met kinderen is ze van goud :L)
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
grietsje

Bericht door grietsje » vr 26 jun 2015, 19:48

Super dat ze zo braaf is! En wat fijn dat Odette weer opknapt!

Mijn 'oudje' is uit logeren. We hopen volgend jaar op een mooi Manus veulen :)
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Esther

Bericht door Esther » za 27 jun 2015, 15:17

Leuk om haar weer eens te zien! Annabel en ik dachten onafhankelijk van elkaar, huh het was toch een hengstveulen??
Dat roze halster bracht ons in verwarring, haha!!

Wanneer zijn de veulens van Tsjallien en Harmke ook alweer precies geboren?
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 28 jun 2015, 11:52

Wat ik eerder een luxe probleem vond is nu mijn eigen probleem :(:) . Marga wordt steeds dunner, haast té. Je kan de ribben niet alleen voelen, maar nu ook zien. Goed ontwormd, genoeg voer. Zal de cushing nu toch doorzetten? Ze had er weinig symptomen van. Ze krijgt nu al Seniores Priores en veel hooi, en staat overdag in het gras
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
foss

Bericht door foss » zo 28 jun 2015, 15:03

Lastig Ivonne, oudere paarden worden minder snel dik helaas.

Met Foss gaat het momenteel goed hoop zo dat hij mee kan naar het jubileum is een zeer grote wens van mij.
Suus

Bericht door Suus » zo 28 jun 2015, 20:01

Morris ontploft bijna zo'n dikke grasbuik heeft ie!
De oudjes bij ons krijgen Subli. Mss. is dat wat voor Marga?

Van de week mag ik weer een drafje proberen. Spannend....!
Morris, mijn superfjord!
Plaats reactie