16+, soms al wat stram en stijf, deel 5

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ootje

Re: 16+, soms al wat stram en stijf, deel 5

Bericht door Ootje » ma 04 mei 2015, 17:01

Wat vervelend, Ivonne

Hoe is het met Foss, gaat het beter met z'n voet?
Odette&Fenna
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 04 mei 2015, 17:51

Ze loopt weer zo beroerd, terwijl het juist zo goed ging. Er zit een nieuwe knobbel, nu aan haar goede been. Ik heb het idee dat het net zo werkt als met reuma. Als je vingers krom trekken is dat erg pijnlijk. Zijn ze eenmaal vergroeid is die pijn weg (tenminste, dat heb ik me laten vertellen). Als zo'n knobbel komt loopt ze erg beroerd. Na een poosje gaat het weer beter
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Suus

Bericht door Suus » wo 06 mei 2015, 20:28

Arme Marga! En Foss en Jeskim ook niet meer zo fief...
Balen hoor, zo moeilijk om beslissingen te nemen.

Morris gaat goed, maar ik heb nog niet onder het zadel gedraafd. Wel gaat hij elke dag in volle galop de wei in. :D

En hoorde waar mijn man naar op zoek is geweest voor Moederdag.... Een paard!!!! Uur, heel lief, maar een beetje voorbarig en onmogelijk. Hij is bij een 3-jarige Tinker wezen kijken. Best apart...
Morris, mijn superfjord!
foss

Bericht door foss » do 07 mei 2015, 18:11

Foss gaat prima staat weer heerlijk in het land hoop dat hij lekker groeit in het land.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Ivonne

Bericht door Ivonne » do 07 mei 2015, 18:23

Fijn dat Morris goed gaat.
Marga gaat ook weer een stuk beter. Loopt nu niet kreupel, maar blijft apart lopen. Dat zal ook wel niet meer beter worden.

Een paard voor moederdag?
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Suus

Bericht door Suus » do 07 mei 2015, 19:37

Tja, het is niet dat ik er om gevraagd heb of zo. Ik zei; niet moeilijk doen, gewoon een bos bloemen. Een Tinker met een bloemenkrans? :D
Morris, mijn superfjord!
foss

Bericht door foss » vr 08 mei 2015, 05:17

Wel heel lief, ik heb Indre op moederdag gekocht.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » vr 08 mei 2015, 06:10

Haha dat is lief maar misschien een cadeaubon voor een paard haha, kan je er zelf 1 uitzoeken.

Moby heeft de hele week in de paddock gestaan, gelukkig is het niet erger geworden. Vandaag komt de hoefsmid gelukkig. Hopelijk kan ze het mooi bijwerken, durfde hem nu niet de wei op te doen.
Suus

Bericht door Suus » vr 08 mei 2015, 07:20

De voetjes van Moby blijven moeilijk, gelukkig is het meestal wel op te lossen. Marga is gelukkig ook weer wat beter. Morris vandaag aan de longe laten draven, kijken of hij nog steeds goed loopt.
Morris, mijn superfjord!
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » ma 11 mei 2015, 07:34

Suus schreef:De voetjes van Moby blijven moeilijk, gelukkig is het meestal wel op te lossen. Marga is gelukkig ook weer wat beter. Morris vandaag aan de longe laten draven, kijken of hij nog steeds goed loopt.
Ja, ik heb al heel wat uit de kast getrokken maar wordt er wel eens hopeloos van.
Heb er nu al dagen buikpijn van, vrijdag is de hoefsmid geweest.
Ze zei nog, nou hij maakt mooi nieuw aan, het valt wel mee gelukkig.
Tot ze laatste voet, tijden het bekappen valt er ineens een gat in ze zool. Ze had het nog nooit
gezien, er heeft zich een schimmeltje in opgehoopt, en daar lekker zich gevoed.

Weer even een flinke domper..
Ootje

Bericht door Ootje » ma 11 mei 2015, 16:00

Vervelend zeg, dan lijkt het goed te gaan en dan valt het toch weer tegen.
Odette&Fenna
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » di 12 mei 2015, 14:23

Misschien koudgeslagen (volgens mij heeft mijn hoefsmid het daar altijd over) honing preventief op zijn voetjes doen? Sylvy is ook gevoelig voor schimmels de laatste jaren en daarmee moest ik de gaten toen behandelen.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » wo 13 mei 2015, 06:27

Roosjuh schreef:Misschien koudgeslagen (volgens mij heeft mijn hoefsmid het daar altijd over) honing preventief op zijn voetjes doen? Sylvy is ook gevoelig voor schimmels de laatste jaren en daarmee moest ik de gaten toen behandelen.
Ik gebruik al propolis indd, dit is de werkzame stof uit honing wat de bijen maken.

Dat werkt goed van schimmels van buiten af maar het komt bij moby van binnenuit maar, vind maar eens waar vandaan, 1001 mogelijkheden. Ik ben nu met podo druppels bezig en een kruid bijvoeren. Volledig op hooi, van brok af, kijken wat dat gaat doen.
Esther

Bericht door Esther » wo 13 mei 2015, 07:33

Hopelijk gaat het snel beter met Moby! Zo lastig..

Gisteren hebben we Tea naar Bart gebracht om te dekken en in ruil daarvoor krijg ik Gerdie met veulen Grethe een tijdje te logeren.
Jeskim vond het al schitterend toen Gerdie en de kleine uit de trailer kwamen, ze is dol op veulentjes! Probeerde ze in de wei toch het veulen van Gerdie af te pakken!! Wist wel dat ze veulens leuk vond, maar zo leuk??
Gelukkig staan ze bij mijn ouders aan huis en konden die een oogje in het zeil houden.

Jeskim was trouwens al snel bekaf van dat gejaag, moest echt even een tijdje uitblazen. Straks even kijken hoe het nu gaat.
Het heeft gewoon even tijd nodig om aan elkaar te wennen en als het veulen een beetje brutaal is dan krijgt Jeskim nog wel spijt, haha!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ootje

Bericht door Ootje » wo 13 mei 2015, 10:41

Hopelijk helpt het voor Moby z'n voeten!

Wat leuk dat Jeskim zo gek is op veulens!
Door wie wordt Tea gedekt?

Gisteren ben ik met Odet naar de kliniek geweest voor foto's van haar gebit. 2 1/2 jaar geleden is er EOTRH geconstateerd en de laatste tijd had ze rood tandvlees. De da adviseerde om weer een keer foto's te laten maken om te kijken hoe ver het is. Nou dat viel toch wel tegen. Ik kreeg het advies om haar tanden te laten trekken, dus dat gaat begin juni gebeuren. Gelukkig schijnen ze er snel van te herstellen en eten ze alweer vlug. Maar toch wel een gek idee dat ze straks zonder tanden door het leven gaat ;(
Haar kiezen heeft hij ook gelijk behandeld, dus daar kan ze weer goed mee kauwen.
Odette&Fenna
Esther

Bericht door Esther » wo 13 mei 2015, 12:52

Jeskim moet er wel weer even aan wennen, doet nu een beetje maf. Grethe vindt het wel spannend, maar schuifelt toch wel eens richting Jeskim om daar even te kijken, gaat dan als een bezetene staan kauwen. Jeskim vindt het ook wel interessant, maar als er contact is legt ze de oren in de nek en gilt ze een keer, weg veulen..
Geloof dat Jes niet helemaal meer weet wat ze met de situatie aan moet.
Ze was vandaag wel erg stijf na dat gedoe van gisteren, dat was wel te verwachten..

Tea gaat onder Hannibal.

Oh, wat raar lijkt me dat, dat haar tanden eruit moeten, raar gezicht in ieder geval.
Maar dan kunnen ze nog wel grazen? Al zullen de echt korte sprietjes een probleem zijn, kan ik me zo voorstellen??
Alleen haar tanden, haar kiezen raakt ze dus gelukkig niet kwijt.
Hopelijk krijgt ze er niet te veel last van.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » wo 13 mei 2015, 13:02

Ootje schreef:Hopelijk helpt het voor Moby z'n voeten!

Wat leuk dat Jeskim zo gek is op veulens!
Door wie wordt Tea gedekt?

Gisteren ben ik met Odet naar de kliniek geweest voor foto's van haar gebit. 2 1/2 jaar geleden is er EOTRH geconstateerd en de laatste tijd had ze rood tandvlees. De da adviseerde om weer een keer foto's te laten maken om te kijken hoe ver het is. Nou dat viel toch wel tegen. Ik kreeg het advies om haar tanden te laten trekken, dus dat gaat begin juni gebeuren. Gelukkig schijnen ze er snel van te herstellen en eten ze alweer vlug. Maar toch wel een gek idee dat ze straks zonder tanden door het leven gaat ;(
Haar kiezen heeft hij ook gelijk behandeld, dus daar kan ze weer goed mee kauwen.
Och wat sneu voor haar maar, inderdaad gaat het het herstellen heel snel.

Ouder paardje bij ons op stal werden de tanden van getrokken en die at de volgende dag alweer. Moest alleen een aantal dagen gespoeld worden dacht ik.

Het zag er heel sneu uit, met die verdoofde mond hing de lip waardoor er bloed uit de mond kwam maar het was al gauw een fitte dame. Ik hoop dat het bij jullie ook goed verloopt!
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » wo 13 mei 2015, 13:03

Esther schreef:Hopelijk gaat het snel beter met Moby! Zo lastig..

Gisteren hebben we Tea naar Bart gebracht om te dekken en in ruil daarvoor krijg ik Gerdie met veulen Grethe een tijdje te logeren.
Jeskim vond het al schitterend toen Gerdie en de kleine uit de trailer kwamen, ze is dol op veulentjes! Probeerde ze in de wei toch het veulen van Gerdie af te pakken!! Wist wel dat ze veulens leuk vond, maar zo leuk??
Gelukkig staan ze bij mijn ouders aan huis en konden die een oogje in het zeil houden.

Jeskim was trouwens al snel bekaf van dat gejaag, moest echt even een tijdje uitblazen. Straks even kijken hoe het nu gaat.
Het heeft gewoon even tijd nodig om aan elkaar te wennen en als het veulen een beetje brutaal is dan krijgt Jeskim nog wel spijt, haha!!

Wat leuk zo ruil, ik wil ook best een veulentje te logeren hihi.

Spannend voor Tea, wordt vast een leuk veulen, vind hannibal erg mooi.
Ootje

Bericht door Ootje » wo 13 mei 2015, 15:31

Het lijkt me inderdaad een naar gezicht. Ik kreeg ook het advies om de eerste dag niet langs te komen.

Fijn om zo'n ervaringsverhaal te horen, Machteld! De dierenarts zei inderdaad ook dat ze snel weer alles eten.
Odette&Fenna
Jilly

Bericht door Jilly » do 14 mei 2015, 15:18

Hopelijk valt het allemaal wat mee voor Odet! Mijn vriendin is pas bij een pony geweest die extreem EOTRH had.
Daar konden ze nog amper aan komen, zoveel pijn had het arme beest... Beter geen tanden dan...

Ik had er eerder nog nooit van gehoord, ziet er eng uit he.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Plaats reactie