Antwoord op onderwerp  [ 620 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31  Volgende
H-tjes worden 3 in deel 3.... 
Auteur Bericht

Bericht Re: H-tjes worden 3 in deel 3....
Dju, gisteren liep echt onregelmatig achter. Vanavond met iemand anders gaan kijken en anders morgen maar iemand bellen. Fysio of osteopaat. Het lijkt uit rug of bekken te komen en niet vanuit zijn voet.

ma 02 maart 2015, 11:32
Profiel

Gisterenavond met iemand anders naar Mette geweest. Eerst gelongeerd met Kaptoom en zonder iets. Liep ie prima (even wennen aan kaptoom want dat kent ie niet).
Met opzadelen al protest, daarna te hard draven en daarna ook onregelmatig. Afgezadeld, liep ie weer goed. Met barefoot zadel, liep hij goed aan de longe. Toch maar opgestapt in de bak en daar liep hij vrij goed, alleen in bepaalde bocht stijf met linkerachterbeen. Zaterdagochtend komt de osteopaat. Vandaag en morgen maar alleen longeren en dan zullen we eens zien hoe het donderdag is en of hij vrijdag gereden kan worden met het barefootzadel.

di 03 maart 2015, 12:01
Profiel

Op de manege vinden ze het niet erg dat Mette weer weg gaat donderdag. Meneer sloopt de draden, loopt zo door 9.000 volt heen :o
Verder gaat ie goed, zaterdag is de osteopaat geweest en nu is hij weer goed in zijn rug. Morgen lekker weer naar buiten met hem.

ma 09 maart 2015, 21:14
Profiel

Helaas, nu liep hij voor niet helemaal goed in stap 8)7
Dochterlief heeft er half uur op gestapt met juf er naast maar ze is echt heel bang. Mette was ook wel druk vanwege gemeentemedewerkers die aan het snoeien waren en een manegemedewerk die buiten rond reed met veegwagen en de buitenbak ging slepen. Daarna heb ik nog wat gereden en stapte hij niet goed. Op de wei zag ik er weer niets van.
Morgenvroeg kijken hoe hij loopt bij de les. Gelukkig komt hij donderdagavond naar huis, daarna krijg hij minimaal een week volledige vakantie (op poetsen en smid na).

Ook de dierenarts nog maar eens bellen over de sarcoide op zijn neus. Die wordt weer groter :n

di 10 maart 2015, 19:51
Profiel

Hij is weer thuis! Wat is dat vertrouwd, 2 paardjes in de wei. Lajke weer helemaal blij, Mette blij, ik blij.....

Volgende week komt de smid en ik zal toch de dierenarts maar bellen voor die sarcoïde op zijn neus.

do 12 maart 2015, 15:30
Profiel

Maand verder....

Ondertussen is Mette weer geopereerd aan de sarcoide op zijn neus en geef ik Kurkuma bij om de andere sarcoiden aan te pakken. Langzamerhand zie ik bij in ieder geval 1 sarcoide een effect.
Meisje wat wel vaker hier komt met de paarden klooien, is er vandaag weer. Dus dochterlief en zij zouden gaan rijden. Meisje zit op Mette. Eerste keer weer in 3 weken onder het zadel en hij is braaf!
Hij lijkt nu niet onregelmatig meer in draf, durf niet buiten te gaan kijken want dan krijg ik van dochterlief weer commentaar dus kijk van achter het raam. Nu is Lajke ook braver als ze me niet aan het hek ziet staan.

Hoe is het met de andere H'tjes?

za 18 apr 2015, 11:28
Profiel

Wat fijn dat hij zo braaf is met rijden!

Harmke staat op knappen! Over twee weken is ze uitgerekend van haar eerste veulen!

Levi (Kventin x Anton)

ma 20 apr 2015, 09:20
Profiel

Spannend dat Harmke op knappen staat! Van wie is ze drachtig?

ma 20 apr 2015, 11:42
Profiel

Harmke is drachtig van kventin. Als het veulen er is wil ik ook rustig aan beginnen met haar oppakken.

Levi (Kventin x Anton)

Laatst bijgewerkt door grietsje op wo 22 apr 2015, 08:00, in totaal 1 keer bewerkt.

ma 20 apr 2015, 20:23
Profiel

Hier is Swann aan het uitgroeien tot een ware draak.
~~}>

Uitbreken, bijna elke dag.
Eerst dachten we dat ze onder de draad kroop.
Maar nu blijkt dat ze over de omheining springt. }-)
Gisteren stond ze weer eens verkeerd (nog steeds op de weide, ze was zelfs nog niet op het sas geraakt, en daar raakt ze niet af of ze moet gaan zwemmen).
leslie wou haar even nemen en weer bij de andere zetten.
Daar wou ze niets van weten.
Was ze in een hoek gedreven (tja leslie en Swann is niet de allerbeste combi) en sprong ze doodleuk vanuit stilstand even over de draadjes die op 1.1m hangen.
~~}>
Nu moest leslie haar ook niet meer hebben want miss arrogant stond al bij de fjorden.
:x

Om haar verder op te pakken moet ik no even een singel laten maken.
Of het moet zijn dat hier iemand een western singel op overschot heeft? maatje 20CM? 8-)

di 21 apr 2015, 17:53
Profiel

Mette is wel een braafie he?! wel vervelend van die sarcoiden.

Harmke al bijna moeder, gek idee, voor mijn idee zijn die van ons nog maar net geboren.

Swannie doet haar naam geen eer aan, is niet zozeer een prinses, meer een kwajongen geloof ik.

Heps, komt aanstaande woensdag weer naar huis, dan heb ik mijn minikudde weer compleet.

za 25 apr 2015, 15:07
Profiel

Hahaha die Swann, ik moet er ook wel om lachen :)

Lekker dat je Hepsi straks weer thuis hebt.

Ja ik heb dat ook hoor. Zag net foto's dat ze een paar dagen oud was. En nu verwacht ze zelf zo'n kleintje. Ben ook heel benieuwd wat ze er straks allemaal van vindt.
Straks ook maar eens een beginnetje maken met beleren. Want ze kent niet meer dan meelopen aan een touwtje :+

Levi (Kventin x Anton)

za 25 apr 2015, 19:29
Profiel

Mette is met rijden heel braaf en voor de koets ook. Aan de hand is het een speelvogel en probeert zijn grenzen steeds te vinden.
Met rijden in stap en draf heel braaf, in galop wil hij nog wel een bokje geven.

Komende woensdag gaan we als het goed is, voor het eerst buiten rijden. Met Lajke mee en dan nog 3 anderen. In totaal met 2 volwassen en dan 3 meiden van 11/13 en 14 ofzo. Die oudste 2 meiden rijden heel goed (oudste deed mee met Nederlands kampioenschap Z dressuur pony's en andere meisje rijdt M dressuur wedstrijden. Jongste is mijn dochtertje en het grootste watje wat mee gaat. Het wordt een rustig stap/draf ritje.
Ze kennen de andere paardjes/pony's al want dat zijn normaal de buurmannen van de wei en daar staan ze over het hek mee te friemelen en s'avonds regelmatig een paar keer langs het hek op en neer rennen.

za 25 apr 2015, 19:39
Profiel

Swann haar singel is besteld.
western FRA singel van 20cm is in de maak.
~~}>

binnenkort ~~}>

Vandaag waren we het stukje moestuin aan de weide aan het frezen.
Swann 2 keer uitgebroken, telkens onder de draad gekropen.
Was het toen kotsbeu, heeft ze een uitbrander gekregen en het dreigement gekregen dat ze anders eens in biefstuk zal veranderen. }>
Heb toen een stukje weide open gezet.
Eens ze dan aan het grazen zijn, komt Swann nog wel eens kijken maar is er van uitbreken geen sprake meer.

Heeft iemand tips die hierbij helpen?
werkt dat een ijzerdraad in de manen vlechten opdat ze de snok op de draad beter zou voelen en zo meer respect voor de draad krijgen?
De fjorden zijn braaf, die blijven staan zonder elektriciteit.
Maar Swann die trekt het haar totaal niet aan.

za 25 apr 2015, 19:56
Profiel

Geen idee Keandra. Mette liep die maand op de manege doodleuk door 3 draden Hern waar 9.000 volt op staat. En dan niet een keer maar bijna dagelijks 8)7

zo 26 apr 2015, 06:06
Profiel

ehm. dan ben ik al blij dat de fjorden dat niet doen.

Wij hebben 3 draden overal hangen.
Maar op de onderste staat geen elektriek. Want daarop is te snel en te veel verlies. (we werken met een zonnepaneel voor de elektriek, gaat goed, veel snok, maar niet voor Swann)
En tja, swann is klein en die durft al eens op haar knieën gaan om er onderdoor te gaan.

zo 26 apr 2015, 11:11
Profiel

Thuis loopt hij eigenlijk nooit door de draad maar staat hij ook niet alleen. Als we met Lajke wat doen, gaat Mette uit veiligheid gewoon in de stal.

Thuis zou misschien nog kunnen maar op de 2 weides die ik mag gebruiken, is prikkeldraad. Dus ze gaan er altijd met 2 tegelijk op en af. Ene weide gaan we zelf andere omheining zetten deze zomer, de andere weide moet ik bekijken of en hoe het anders kan. Op zich gaat het prima achter prikkeldraad (al 2 zomers) en het houdt in ieder geval mensen en honden er uit.

zo 26 apr 2015, 11:17
Profiel

Ze staan nooit alleen.
Ze staan met 3. 2 fjorden en dan Swann.
Het is echter altijd Swann die naar een ander stuk wilt gaan.

zo 26 apr 2015, 13:59
Profiel

Nou ook maar weer eens een berichtje over Hummer. *o/*

Wij hebben 2 draden om het land aan de ene kant van het land (Aan deze kant zit een sloot waar altijd water in staat). En aan de andere kant hebben we vier draden (dit omdat we eerder een shetlanderhengst hadden en er aan de andere kant merries stonden). Er staat wel stroom op natuurlijk.

Met Hummer gaat alles goed. We zijn al weer een tijdje aan het rijden. Aangezien we dit jaar niet op vakantie gaan staan er lange dag tochten op de agenda en je kunt niet vroeg genoeg beginnen om aan de conditie te werken. Ze staan hier vanaf begin april dag en nacht buiten. Nog niet op het gras, daar zin we deze week mee begonnen. Eind van de week gaan ze een halve dag erop en dan verder op bouwen naar hele dagen.

Ik zal binnenkort weer eens foto's maken

zo 26 apr 2015, 20:06
Profiel

Ohh wat ben ik blij met Mette!

Eerste buitenrit gedaan en wat was ie braaf.... Heel druk wel in het begin maar naar buiten en dan 2 extra paarden mee. Maar in het bos volkomen ontspannen.

wo 29 apr 2015, 17:10
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 620 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31  Volgende