Antwoord op onderwerp  [ 620 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31
H-tjes worden 3 in deel 3.... 
Auteur Bericht

Bericht Re: H-tjes worden 3 in deel 3....
Ondertussen zijn we 2 buitenritten verder. Een vanaf de andere wei met alleen Lajke. Bijrijdster op Mette, dochter op Lajke en middelste en ik lopend mee. 1u40 min onderweg geweest en ook gedraafd en gegaloppeerd. Daarna nog een rit met mij op Lajke en bijrijdster op Mette. 2 uur weggeweest en hij was weer erg braaf. Begin is hij wat enthousiast en drammerig maar na 5 min rust. Goed braaf met oversteken van de drukke weg, loopt zo langs mensen met hoge druk spuit op het dak van een huis. In het bos paar keer laten kijken naar dingen maar hij doet niet raar. Smalle paadjes berg op gaan ook heel goed, tegenliggende mountainbikers op smal pad ook geen enkel probleem.
Bijrijdster krijgt hem goed door de plassen na wat proberen.

Pinksterzondag gaan we mee doen met een rit van ongeveer 3 uur. Met IJslanders, we doen mee met de langzame groep waar meer jonge paarden mee doen. Met trailer heen en terug. Bijrijdster mag dan op Lajke en ik ga op Mette. Moet alleen nog een chauffeur regelen want mijn man zit dan weer eens in het buitenland.

zo 17 mei 2015, 07:30
Profiel

Wat doen jullie H-tjes het goed! Ben benieuwd hoe die van mij het straks doet met rijden.
Fijn dat Mette zo braaf is met buitenritten, heerlijk gevoel!

Harmke is vannacht bevallen van haar eerste veulen. Ze vindt het allemaal nog wat spannend, maar doet het prima!

Levi (Kventin x Anton)

di 19 mei 2015, 10:13
Profiel

Hoe doet Harmke het als mama?

Mette is gisteren met Lajke mee geweest op een rijt met IJslanders. De eerste keer dat ze gingen tölten vond hij maar heel vreemd. Hoop gebok van zijn kant. Het klinkt natuurlijk ook wel heel anders en als je dan tussen de IJsjes zit.... bij de 3e keer Tölt ging hij braaf in een rustige draf mee.
Trots op mijn kleuter! Want trailer liep hij braaf op, dan op vreemde plek opgezadeld en dan zoveel andere paarden. Uiteraard was Lajke mee.

Verder doet hij het goed, lekker tot zijn borst in het hoge gras op een wei (ze moeten de wei afgrazen als baantje...)

ma 25 mei 2015, 20:06
Profiel

Top dat Mette het zo goed doet. Wat is hij toch een ander paard geworden sinds hij echt aan het werk is. Voor die tijd had je er zo veel mee te stellen en nu doet hij het allemaal voorbeeldig.

Hindra is sinds afgelopen vrijdagmorgen heel vroeg een zeer trotse moeder van dochter Leneke.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding

ma 25 mei 2015, 20:34
Profiel WWW

Ja het is echt een ander paard nu hij aan het werk is. Blij mee!

Ohh wat is Leneke leuk! Ze houdt moeders wel bezig he?

di 26 mei 2015, 04:57
Profiel

Haha, dat kun je wel zeggen. De kleine meid wil de wereld verkennen en kennismaken met de andere merries en veulen maar dat vindt Hindra nog niet zo'n strak plan. Komt vanzelf wel.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding

di 26 mei 2015, 19:18
Profiel WWW

Lenneke is geweldig!! Wat een heerlijk diertje en je ziet Hindra echt moederen, zo leuk!

Bloemetje, tja, ijslanders lopen ook raar, maar goed dat ie al snel door had dat hij dat niet kon en maar gewoon moest draven.

Ga zaterdag met Heps onofficieel proefje rijden (veels te vroeg ze is dan net een maand terug, maar voor de fun mag alles).
En volgende week keer naar het bos.

wo 27 mei 2015, 19:25
Profiel

Mette is kermisproof.. haha! Kermis hier in het dorp en de paardjes moesten van huis weer naar de weide. Daarvoor kwamen we langs de kermis. Aangezien alleen het frietkot nog open was en daar 1 klant was, durfde ik het wel aan en heb hem dus over de weg tussen de attracties door gestuurd. Volgende keer bestellen we een frietje vanaf zijn rug.

Ook al is het aan de hand soms nog echt een klier, onder het zadel is hij stoer. Omdat het zo laat was (21.30) nog een fluoruitrijdeken op zijn kont gegooid die uiteraard half afzakte door de wind. Daar reageerde hij maar beetje op. Knappe kleuter.

zo 31 mei 2015, 21:03
Profiel

Hoe heeft Hepsie het gedaan op wedstrijd gisteren?

zo 31 mei 2015, 21:04
Profiel

Oh, jah! We waren roze....

Hi hi.

Afbeelding

Afbeelding

Galop is nog een dingetje.. vooral omdat ze dag ervoor in de storm alleen nog maar kon bokken en rechtdoor racen, terwijl je er toch echt normaal voltes mee kan rijden.
Dus zoef!! Daar gingen we!
Afbeelding

Maar gelukkig weer makkelijk terug te pakken, ze gaat er niet vandoor als in vandoor en blijft heel makkelijk in de hand.
Afbeelding

Oh, ook zo'n dingetje, start je impuls, kan je net 1 1/2 x de bak rond voor je moet starten, lekker handig!
Madam was nog lang niet uitgekeken uiteraard.
We reden op de spice girls! gezellig! (als de rijvereniging de boxen niet aan had waren het de buren van de voetbal wel :D )
https://www.youtube.com/watch?v=QDBVSl0 ... tube_gdata

ma 01 jun 2015, 12:03
Profiel

Wat een heerlijke combinatie! Roze staat haar goed. Als je maar lol met haar hebt, en de eerste foto;s loopt ze keurig. Mette wordt natuurlijk vooral buiten gereden en dat is echt een toerist. Oortjes er op en rond kijken en met van alles bezig om zich heen.

Wel fijn is dat je je rustig kunt omdraaien in het zadel, op zijn kont kunt leunen, aan zijn oren friemelen, bellen en weet ik veel op zijn rug in het bos. Hij stapt vrolijk verder.

di 02 jun 2015, 07:28
Profiel

Ha ha, buiten is het ook een toerist hoor, vandaag in de storm door de polder gehobbeld.
Maar ze moet gewoon leren dat je ook kan toeristen en je snetter netjes in model kan houden, wat er zaterdag ook nogal aan mankeerde, vandaar opm. van jury dat aanleuning veel constanter moet, heeft ze gelijk in,
maar er viel zooooo veel te zien.

di 02 jun 2015, 14:38
Profiel

Komt wel Do!
Ze is pas net terug van haar wintervakantie en pas 4.

Mette begon op de manege beetje zijn hoofd te laten zakken. Hoop dat het zondag niet achterlijk warm is, als het goed is, is mijn man thuis en zou ik rondje koets willen doen. Jong paard, 3 kinderen en niet ervaren menner dus ik wil perse een extra volwassene mee.
Over 5.000 km durf ik te beweren dat ik echt kan mennen.

di 02 jun 2015, 15:07
Profiel

Ooo wat een schatje is Leneke!!
Als ik dat zo zie wil ik mijn haffie ook wel weer laten dekken. Toch maar niet doen want ik kan het toch niet over mijn hart krijgen om het dan te verkopen.

Kimberley heeft sinds een paar maanden thuis les met Hummer. Ze doen het beide heel goed. Ben best trots op ze.

Afbeelding
Na een jaar werd het ook wel tijd voor een eigen naambordje vond Kim. Ik verf wel als jij tekent haha zei ze nog.... Resultaat is dat ze er wel mee begonnen is maar dat ik hem af mocht maken.
Afbeelding

Hummer kan heel lief zijn maar owee als hij je niet moet. Wat een Duivel is het dan }-) .
Mijn tweelingzus heeft sinds 2 weken een een enter.
Lambik is een belgisch trekpaard enter ( op de dag dat hij gebracht werd is hij 1 jaar geworden). Hij komt bij een slager weg die hem vorig winter op stal kreeg samen met nog heel wat paarden. Lambik was eigenlijk te mager en nog maar 3,5 maand oud. Slager besloot hem de winter over te houden en deze zomer op het land te gooien zodat hij wat vlees op de ribben kon krijgen. Nu besloot ze dat ze hem een 2e kans wilde geven en zodoende heeft mijn zus hem gekocht.)

Hummer vind Lambik dus niet leuk. Hij heeft hem door alle draden die we hadden gejaagd. Samen met de pony van mijn andere dochter. Was gewoon zielig. Lambik wilde zo graag bij hun staan en vriendjes worden maar Hummer en Tabbie dachten hier dus anders over. Dan maar kijken of mijn haffie er bij kon. Maaike is heel dominant en ziet er uit als een halve belg. Boven verwachting ging dat super goed.
Na 2 dagen vonden Hummer en Tabbie dat Lambik maar een andere huis moest zoeken. Ze hebben hem over de omheining heen gejaagd zo in het land van de buren.
Nu gaat het wel goed hebben 2 stukken land ertussen gelaten nu.
Afbeelding
(even jullie mening vinden jullie hem op een belg lijken? Hier vinden wij hem wel heel veel van een fries hebben.)

za 27 jun 2015, 18:03
Profiel

Het is een beetje een ongelukkige foto om echt goed te kunnen oordelen. Zijn hoofd is wel erg groot lijkt het zo, dat zou dan wel passen bij een Belg.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding

za 27 jun 2015, 23:44
Profiel WWW

Dat hele schuine kruis vind ik wel meer Fries achtig maar die stevige benen weer merr Belg? Denk dat je standfoto zonder tegenwicht moet maken voor beter oordeel. Balen dat Hummer zo naar doet tegen Lambik.

zo 28 jun 2015, 09:37
Profiel

Hier is de vakantie begonnen! 6 Weken lekker doen waar we zin in hebben, dus veel met de paarden bezig haha.

Vandaag buitenrit gemaakt. Kimberley op haar Hummer en Rebecca natuurlijk op haar trouwe Tabbie. Tabbie had het vandaag "last" van de zon. Alles was eng en overal kon wel een tijger of andere gevaarlijk beest te voorschijn komen. Onderweg in het bos nog een omgevallen boom tegen gekomen is ook eng natuurlijk, water is eng. Maar ondanks dat toch genoten!

Afbeelding
weggetje naar het park, ligt tegenover onze stal.

Afbeelding
Hier was hij opeens Tabbie kwijt.

Afbeelding
water is van dichtbij wel erg eng!

Afbeelding
normaal gaan we hier in galop maar aangezien Tabbie spoken zag vandaag maar even rustig gestapt.

Afbeelding
en dan zijn weer terug op stal!

Nog een foto van Lambik.
Afbeelding

ma 06 jul 2015, 14:36
Profiel

Ik meld me hier ook maar weer een keertje. Mijn Hoppe is ondertussen moeder geworden van een mooi hengstveulen van Brijol in het kader van: je groeit toch veel te hard en ik heb nog geen tijd om je in te gaan rijden dus krijg eerst maar een veulen.
Dat heeft prima uitgepakt. Ze heeft zich mooi ontwikkeld. Is echt meer paard geworden. Alleen nog geen spier erop ; )
Moederinstinct duurde ook een paar dagen maar gaat nu fantastisch.

do 30 jul 2015, 09:31
Profiel WWW

Was heel benieuwd naar het duo, toen ik het zag staan dacht ik echt even, nee, die Hoppendeglad was toch nog maar een veulentje, haha!!
Hopelijk kan ik op de andere datum van Barendrecht komen kijken.

Ben ook wel benieuwd naar het veulen van Hedwich en Hedwich zelf natuurlijk!!

do 30 jul 2015, 13:40
Profiel

EVen dit topic onder het stof uithalen. Heb ik net met mijn zadel ook gedaan. Mette even laten snuffelen voor ik het er op legde. Hij stond braaf stil met opstappen (jaja ik ben wat stijf en hij is groot en dan zo'n stomme frisdrankenkrat als opstapje). Tijdens het rijden in de wei is hij 2 keer weg willen springen maar met een fikse NEEE en strenge hand op dat moment was hij heel braaf. Tweede keer voel ik hem aankomen en heeft hij er een tik op zijn bokkende kont bij gehad.
Vooral gestapt, overgangen halt stap en 2 keer stukje achteruit gedaan. 3 keer lengte weide gedraafd.
Super trots op mijn blije ei.... Want laatste keer er op was ehhhhhh 2 maanden terug ofzo.

Komende week tuig er weer op en dan maar op straat met lange teugels oefenen. Alleen weg met koets durf ik niet en onder schooltijd is het niet altijd makkelijk om mensen met paardenervaring mee te krijgen.

vr 04 sep 2015, 09:48
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 620 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31