Even Voorstellen

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Lio_78

Even Voorstellen

Bericht door Lio_78 » do 04 jul 2013, 20:29

Ik was in de veronderstelling dat ik dit een paar jaar geleden onder dit account al eens had gedaan....... blond :+ 8)7

Ik zal mezelf even voorstellen, nou ja even...
Ik ben 35 jaar woonachtig in t Gooi, de 1e 10 jaar van m'n leven heb ik op een manege gewoond op deze manege heb ik tot m'n 12e gereden.
Mijn vader reed destijds wedstrijden op lichte tour niveau (tegenwoordig o.a. mijn instructeur:D )
Tussen m'n 12 en 15e jaar was ik gestopt met rijden, maar aangezien ik al vanaf m'n geboorte met het paardenvirus besmet ben kon het niet anders
dat het na 3 jaar toch weer ging kriebelen.
Toen ben ik bij een andere manege weer gaan rijden, later ook in de weekenden gaan lesgeven.
Op deze manege kwam ik voor het eerst oog in oog te staan met fjorden en werd ik besmet het fjordenvirus. Met 1 merrie had ik gelijk een enorme klik :+: , ze is jarenlang m'n favo manegepaardje geweest, waarna er weer een fjordenmerrie volgde. Ik ging de manen van m’n eerste favo fjord bijhouden maar al snel vroeg de eigenaresse van de manege of ik al de manege fjorden wilde knippen. De blaren stonden soms op m'n handen, omdat ik met een simpel schaartje het beste kon werken. Ik stond al snel te boek als fjordenknipster, dus kwamen er ook wel eens mensen die fjord in pension hadden staan vragen of ik wilde knippen als tegenprestatie mocht ik dan een keer op hun fjord rijden.

Nadat ik weer begonnen was met rijden kwamen al de 1e verzorg/bijrijpaarden en pony's, op sommige heb ik jaren (7 en 11 jaar) tot hun dood gereden, van recreatief t/m door hun baasje uitgebracht in het Z2. Maar alle rassen behalve een fjord..

4 jaar geleden ben ik gestopt met het rijden/lesgeven op de manege.
Ik gaf al op een pensionstal in het Gooi les, een van mijn leerlingen heeft een fjordenmerrie.
Ergens was nog steeds een grote wens om een fjord van iemand te mogen rijden, na lang zoeken een hele leuke fjordenmerrie gevonden die ik nu bijna 2 jaar rij 1 a 2x per week.
Ik heb heel wat goed gereden paarden mogen rijden, fjorden worden bestempeld als stront eigenwijs en er valt niet met ze (samen) te werken. De merrie die ik rij, had nog nooit van het woord nageven gehoord voordat ik haar ging rijden, inmiddels loopt ze lekker te sjouwen: Zij is het meest meewerkende paard wat ik ooit opgereden heb, daar kan geen super de luxe Z dressuurpaard met alle knopjes tegenop! Elke keer stap ik zeer tevreden met een grote glimlach op m’n gezicht af.

Groetjes Daniëlle
Jilly

Re: Even Voorstellen

Bericht door Jilly » vr 05 jul 2013, 08:27

Welkom hier! Leuk verhaal zeg, pure liefde he voor die fjordenbalen :D
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ingele

Bericht door Ingele » vr 05 jul 2013, 08:46

Welkom!
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » vr 05 jul 2013, 08:54

Welkom hier, ik ben Thessa, heb een fjordenruin van 9 jaar, Aike, een haflingerruin van 13 jaar, een kwpn-er van net 4 en nog een fjordenveulen van bijna twee maanden, Joost maar die wordt eigenlijk van mijn vriend en woont voorlopig nog bij Esther hier op fw en maakt de komende maanden nog gebruik van de melkbar van zijn mama :D
Als je zo besmet bent met het virus, waarom ga niet lekker op zoek naar je eigen fjordje?
In ieder geval veel plezier hier op het forum!
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » vr 05 jul 2013, 09:35

Wat een leuk stukje! Welkom op FW. Ik ben Anna en mijn 6 jarige merrie heet Dani. Ik heb haar nu 5,5 jaar en rij haar dressuurmatig. Veel plezier hier!
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 05 jul 2013, 10:16

Welkom hier :). Ik ben Marijke en na jaren fjord(en) en trekpaarden te hebben gehad ben ik nu alweer 3 jaar in het bezit van 3 jarige Morgan een leuk vuilnisbakkenrasje :).
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Esther

Bericht door Esther » vr 05 jul 2013, 18:42

Welkom hier!! Nooit een eigen fjord overwogen??
Hoe heet de fjord die je nu rijdt??

Ik ben Esther en in bezit van 4 fjordenmerries. Oude Jeskim logeert elders, loopt rond met kinderen met autisme. Tea staat bij mijn ouders in de wei samen met haar dochter Tara én merrie Yarra met zoon Joost.
Yarra is niet van mij maar logeert bij mij omdat mijn jonge 4 jarige merrie bij de eigenaar van Yarra staat. Fjella is ook een dochter van Tea en ik ben met haar lekker aan het werk voor de wagen!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
froukje91

Bericht door froukje91 » vr 05 jul 2013, 19:04

Hallo,
Ik ben Froukje. Heb helaas geen eigen fjorden maar mijn opa en oma hebben 5 fjorden. Viola rij ik en mijn zusje in het bos en voor de kar, Ellen dochter van Viola daar rij ik dressuur mee en men ik mee, dan Fiona daar men ik mee. dan zijn er nog Hanna en Jasmijn, allebei dochter van Viola en mogen nog lekker spelen in de wei
janna
Contacteer:

Bericht door janna » vr 05 jul 2013, 19:15

Welkom, misschien wel voor de tweede keer maar desondanks niet minder gemeend.

Mijn naam is Janna, 23 jaar alweer. Ik heb ook altijd paarden van anderen gereden en doe dat ook nog steeds, ik heb voornamelijk de 6 jarige ruin Dieter van B. van den Berg onder mijn kont. Daarnaast ben ik bezig enkele jonge paarden te beleren.
Na jarenlang alleen paarden van anderen verzorgd/gereden te hebben heb ik vorig jaar de stap gezet naar een eigen fjord met de naam Imre. Ze is in mei 1 geworden en staat heerlijk op natuurgebied te genieten van haar jeugd.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Lio_78

Bericht door Lio_78 » vr 05 jul 2013, 19:55

Bedankt voor de leuke reacties, wat leuk om te lezen dat sommige gewoon even meerdere fjorden hebben :D .

@Thessa: helaas geen geld om een fjord te kopen, ik heb vanaf jongs af aan geleerd dat de aanschaf niet veel is maar dat het meeste geld
gaat zitten in de verzorging. Als ik als klein meisje vroeg om een pony of paard dan zeiden m'n ouders: moet je eens kijken hoeveel manege paarden
en pony's je kunt rijden. Ik hoop ooit eens een loterij te winnen (wie niet) en je raad natuurlijk wel wat er bovenaan m'n lijst staat dan...
Ik heb altijd en nog steeds veel voldoening uit het rijden van andermans paarden kunnen halen, zeker als de eigenaren niet zo goed kunnen rijden
vind ik heel erg leuk om ze te helpen.

@Janna: Gaaf dat je een jonkie heb gekocht. Wat leuk dat dat je bij Dhr v.d. Berg rijdt, een leerling van mij heeft daar pas geleden een jonge merrie gekocht (ik stuur je wel even een pbtje).
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » vr 05 jul 2013, 21:19

Welkom hier.. Ik ben Suzanne, 39, getrouwd met Leo en moeder van Jessie en Evi (8 en 5 jaar).
Wij hebben hier mama Anca staan van 9 jaar, haar oudste dochter Evita van 5 jaar, zoon Fello van 4, dochter Hikari van 1 jaar en zoontje Hjirre, geboren in april van dit jaar. Ons vijftal wordt nog aangevuld met minishetmerrie Jasmijn en shordruin Mo.
Onze beestenboel bestaat verder nog uit een grote Zwitserse Sennerhond Kiekeboe, poes Noppes (helaas zijn we dochter Nada kwijt, weggelopen ws) en cavia Dinky.

Anca staat te koop en als Hjirre oud genoeg is, gaat hij ook verhuizen. Ik hoop alleen dat we nog zo ver kunnen komen, dat Anca's 3e dochter Gabiella een keer hier kan komen, zodat ik van het hele gezin nog eens een foto kan maken!
Veel plezier hier verder nog.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Dennis

Bericht door Dennis » vr 05 jul 2013, 21:41

Welkom!

Ik ben Dennis, 32 jaar en woon in Veghel. Geke is mijn 3 jarige fjordenmerrie en daarnaast heb ik nog een shetje genaamd Dreams. Zo nu en dan ben ik nog te vinden bij mijn oom waar alleen Ulrieke nog staat en waar mijn fjordenliefde vroeger alle ruimte heeft gehad om te groeien en ontwikkelen :D

Veel plezier hier!
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Esther

Bericht door Esther » za 06 jul 2013, 06:21

Lio_78 schreef:Bedankt voor de leuke reacties, wat leuk om te lezen dat sommige gewoon even meerdere fjorden hebben :D .

@Janna: Gaaf dat je een jonkie heb gekocht. Wat leuk dat dat je bij Dhr v.d. Berg rijdt, een leerling van mij heeft daar pas geleden een jonge merrie gekocht (ik stuur je wel even een pbtje).
Oh, nu ben ik ook benieuwd! Ben ook vaak bij de dhr. Van den Berg te vinden en altijd benieuwd waar sommige paarden terecht komen, maar ik hoor het wel van Janna!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Esther

Bericht door Esther » za 06 jul 2013, 13:40

Ach wat leuk, hoorde net om welke fjord het ging!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 07 jul 2013, 14:21

Welkom hier, kreeg al bericht dat je Cleo nog geregeld voorbij ziet komen alvorens ik wist wie je verder was ;) Leuk!

Ik ben Annabel, de zus van Janna en woonachtig in 'Fjordvillage' Wanneperveen. Daar heb ik ook mijn Fjordenmerrie Flamingo (v. Sebastian) en haar dit jaar geboren zoon Declo (v. Drafur) staan, evenals de NMPRSjes Fleur en Tofino en daar hoort ook nog bij Flower (moeder van Tofino) alleen is die momenteel nog uit logeren bij de hengst. Daarnaast heeft echtgenoot sinds kort ook een paardenliefde in de weide, quartermerrie Lady. Maar met de beide Fjorden hierboven genoemd is het niet gedaan met de Fjordenpret hier, naast dat mijn schoonvader (Bart vd Berg) er menigeen heeft lopen geniet ik zelf ook nog extra specifiek van Fjordenruin Binkie (v. Timor) en probeer ik op het moment merrie Fjella van Esther hierboven ook eens per week er bij te pakken onder het zadel.
Geluk is de vrucht van intens werk
Marissa

Bericht door Marissa » di 09 jul 2013, 09:55

Welkom! :)

Ik ben Marissa, 24 jaar oud en heb 2 fjordenmerries Hanne en Hinde :)
Hanne (v. Anton) & Hinde (v. Timor), Preben (v. Tempo), Lysne (Hanne x Gio), Ølvy (Hinde x Gio), Oryza (v. Jelte), Phine (Lysne x Rudsmo Rune) en Perle (Preben x Rudsmo Rune
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 09 jul 2013, 19:20

welkom op dit leuke forum! Ik ben Ivonne, 46 jaar oud en ik heb 2 fjorden. Marga van 21 en haar 4 jarige zoon Fatoush (v. Timor). Verder nog een kwpn-er en een pensionpony van 32 jaar.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Anouska

Bericht door Anouska » wo 10 jul 2013, 10:27

Welkom Daniëlle!
Ik ben Anouska, 33 jaar, woon samen met Wilfred. Bjorn is mijn 8 jarige fjordenvriend en naast hem hebben we nog een hond (kruising Parson x duitse pincher), 10 half wassen kuikens, aquarium met tropische vissen en momenteel een kraamkolonie vleermuizen *zucht*.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Liek
Contacteer:

Bericht door Liek » do 11 jul 2013, 18:15

Welkom!
Hier ook een van origine Gooise meid, 35 jaar en trotse eigenaar van Coen.
Ook ik ben vroeger op de manege besmet geraakt met het fjordenvirus en heb sinds november 2012 mijn fjordenmans!
Jankeke

Bericht door Jankeke » do 11 jul 2013, 20:45

Welkom op dit gezellige forum.
Ik ben Janneke, 55 jaar en in het bezit van Vlin, een 13 jarige fjordenruin. Ik heb Vlin gekocht toen ik 50 jaar werd. Ik heb hem mezelfmtoen cadeau gedaan. Hij is mijn eerste eigen paard. Ook ik had er niet de financieën voor maar zoals je ziet is er nog hoop. Ik rijd Vlin recreatief en heb 1 x in de week les. Verder heb ik nog een wannabee boxer Teuntje, een dikke theemuts kat Flicka, een weeskat Bubbles en een brutale kitten Pebbles.
Veel plezier op dit o zo verslavende forum.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Plaats reactie