Antwoord op onderwerp  [ 174 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
7 games met een aalstreep - parelli/NH fjorden! 
Auteur Bericht

Bericht Re: 7 games met een aalstreep - parelli/NH fjorden!
@Joram, ik rij ook met een liverpoolstang buiten hoor :o soms is Aselt ook gewoon moeilijk te houden omdat hij voorbij de ander wil racen als we een stuk galopperen..als ik met mn dochtertje gaat met de fiets, zij erop en ik er naast is er nix aan de hand... en als ik alleen met hem stap gaat dan galopeer ik niet en stap ik alleen.....
Doet Tobbe het ook als je alleen met hem buitenrijd? Super dat je hem toch die andere keren heb kunnen houden hoor :D
Aselt wil nog steeds af en toe online er vandoor gaan, maar ik herken het nu aan zn koppie en dan kan ik een HQ yield vragen en op tijd wat anderds doen...

Ondertussen ben ik flink aan het oefenen met freestyle voor mijn maandopdracht bij de online lessen van Anna op het NH forum. Vandaag gefilmd...en dan volgende maand uitbouwen naar direct en indirect reign, wegstappen, draven en stoppen met one reign. Hier het filmpje :D

http://www.youtube.com/watch?v=Nzmn_5HLjv0

oja zet het geluid uit want ik roep de hele tijd dat hij het zo goed doet en dat hij zo braaf is... :o :o O:)

zo 17 nov 2013, 19:29
Profiel

Ik gebruik zo bokkebit
Afbeelding
En geloof best dat als ik alleen met hem rij dat probleem zich dan niet voordoet. Maar mijn stalgenoot wilt altijd wel mee wat ik wel zo gezellig vind :). Toen ik hem uit het land haalde en hem commando gaf om aan de hand te draven gaf hij een gilletje en ging hij keihard hard := Toen had ik al zo van ojee, hij heeft er weer erg veel zin in.

Fijn dat je nu wel lukt om Asselt voor te zijn wanneer hij probeert uit te breken. Ik heb je flimpje gekeken en ziet erg goed uit :) Ben erge benieuwd naar de volgende filmpje.

zo 17 nov 2013, 20:05
Profiel

Dankjewel Joram! Level 3 vind ik een mooi streven voor 2014 :D
Ik wil wel proberen binnenkort mijn L2 freestyle met Bailey op te nemen, maar omdat dingen de laatste tijd nogal hectisch verlopen is dat nog even niet gelukt. Komt hopelijk ook binnenkort, want ik vertrouw er zeker op dat Bailey dat kan!

Antine, ik ga je filmpje even van de week bekijken! Ben wel heel benieuwd maar heb nu niet de tijd om er rustig voor te gaan zitten, vind ik ook net niks.

Bailey heeft wel van die vandoor-ga-neigingen gehad. Ook een paar keer echt gedaan, waarbij hij zonder het pad te volgen in volle rengalop dwars door het bos vloog. Niet tof.
Desondanks heb ik me nooit fijn gevoeld bij scherpere bitten. Gevoelsmatig vond ik het zo onprettig... ik kon het gewoon niet. Dat is overigens zeker niet bedoeld als kritiek, maar puur mijn gevoel en ervaring.

Ik heb het opgelost door beter te leren het voor te zijn. De signalen beter te leren herkennen, sneller te zijn. En ook ervoor te kiezen soms dus níet te draven op de terugweg of te galopperen op dit zandpad oid als dat niet 100% goed voelde. Altijd zekere voor het onzekere kiezen, bij twijfel niet doen.
Dat heeft wel even geduurd, maar uiteindelijk was het wel de oplossing en is het nu letterlijk jaren geleden dat hij zoiets gedaan heeft, maar ik geloof echt dat dat puur is omdat ik het nu beter aanvoel.
Bij Bailey moet je continue scherp zijn. Bailey heeft het 'braaf-lijken' tot kunst verheven, hij lijkt zóóó makkelijk en meegaand, maar ondertussen. O:)

wo 20 nov 2013, 00:15
Profiel

Sterre, dank je.
Je slaat de spijker op zijn kop :) Ik ga zeker proberen om op zulke momenten meer op Tobbe te focussen en te kijken of ik sneller op hem kan reageren.
Afgelopen jaar heb zo veel geleerd om goed met zijn introverte kant om te gaan, en nu laat hij dan zijn extroverte kant zien O:) Door mijn onervarenheid en doordat ik wel erg leuk vindt dat hij zo extrovert is, vindt ik wel erg moeilijk om dan op juiste manier mee om te gaan.
Heb zelf nogal houding tegen van als je extrovert bent dan mag je alles. Niet dat bedoeling is, maar komt uit mijn enthousiasme voor dat ik wel leuk vind wanneer hij wat drukker is. En om niveus aan te geven als Tobbe wel eens druk was, dan was hij normaal niet drukker dan een rustige arabier, maar dat is nu compleet anders.
Het is voor mij erg nieuw. (Van Eef had ik advies gekregen om zodra Tobbe bit vast pakt om hem dan met de stick op de volte te zetten, echter wanneer hij eenmaal in gallop zit op smal pad wordt dit moeilijk). Mocht nog meer tips hebt hoe ik goed met Tobbe kan samen werken wanneer hij zo extrovert is dan hoor ik graag.

Level 2 freestyle dat moet makkie voor je zijn. Van level 3 vind ik het meeste leuke de weg er naar toe en de theorie die er bij hoort wat zo verhelderend kan zijn :)

wo 20 nov 2013, 18:26
Profiel

Joram, fijn dat je er wat aan hebt!
Ik snap het wel, Bailey heeft ook een introverte kant (toen ik hem kocht was hij echt LBI met RB-trekjes) maar is nu vrijwel altijd een milde LBE. Die extraverte kant heeft voordelen, maar er komen ook weer nieuwe uitdagingen bij!
Als Bailey hard wil werkt het absoluut niet om de druk op te voeren. Wat wél helpt is een heel, heel lichte contactteugel, en afentoe een kriebel op de hals als ik merk dat hij ergens over denkt. Lichamelijk is er dan nog vaak niets aan hem te merken, maar ik voel het toch.
Dat is wat ik bedoel met sneller zijn; Ik laat hem op een vriendelijke manier merken dat ik zijn plannen allang doorheb, en meestal is het dan ook meteen klaar.

Met Bailey doe ik alles op gevoel, dat werkt gewoon voor ons het best heb ik gemerkt.
Zo heb ik gemerkt dat ik onze online-issues (lostrekken) veel beter aan kan pakken door onze liberty te verbeteren.
Online spelen we nu al een tijdje niet meer, maar at liberty connect hij steeds beter en maken we steeds vooruitgang! Kunnen we nu zelfs dingen die we online nog niet eens konden. :=
En dat mag dan niet 'volgens het boekje' zijn, ik vind het belangrijker dat het veel beter voelt, veel meer 'for the horse' :)

En dankjewel, ik hoop dat we Freestyle L2 inderdaad zo makkelijk halen als je zegt, dat zou erg leuk zijn! In 2014 wil ik graag naar L3 audities toe gaan werken, inclusief liberty ook. :)

wo 20 nov 2013, 21:39
Profiel

Dat klinkt echt heel mooi hoe jij heb kunnen oplossen bij Bailey, daar zou ik alleen van kunnen dromen met Tobbe. Al wil wel proberen.

Even heel wat overpeinzingen veder.
De reden van dit gedrag van Tobbe puur dat hij wilt uittesten of ik een beter leider ben of niet. Bij dit soort dingen gaat niet om kracht meting, maar om wie sneller is... (en als meer is vul gerust aan).
Tobbe schopte vroeger nogal naar andere paarden wanneer je op hem reed. Dit heb ik op kunnen lossen door op moment dat voelde dat Tobbe wou schoppen, dan stuurde ik hem aan de kant (in plaats van dat hij andere paard aan kant trapte). Al moest ik hiervoor Tobbe in de berm sturen. Hier door was ik sneller en nam ik initiatief met als resultaat, dat hij mij meer als leider ziet en niet meer naar andere paarden trapt onder het zadel.

Alleen met rijden moet ik gaan kijken of ik hier in sneller dan hem kan zijn.
Ik ga hier nog over nadenken hoe ik hier morgen mee aan slag kan gaan. Tip van Eef was hem op cirkel te zetten tot dat rustig wordt en stop, en als dit door heeft kan wel iets bij voorstellen dat aai van ik heb je door uiteindelijk ook wel afdoende kan zijn.
(maar denk dat dit ook net is wat je mij bedoelt uit te leggen?)

En nu eventjes over jou ;)
Leuk dat Liberty zou goed gaat met Bailey. In oude level 2 pakket zat ook liberty bij in. (7 games with object at liberty) En dat nieuwe dingen online moet aanleren bedoelen ze eerder mee dat voor meest paarden duidelijker en makkelijks is. Maar dat bij Bailey op liberty beter lukt zal ik zeker als grote plus punt zien en klinkt echt fijn hoe gaat.
Denk dat connectie tussen mij en Tobbe erg slecht is op dit moment, toen ik hem los liet in bak ging hij vanalles doen, keihard rond rennen, zijwaarst, enz en vond zich zelf erg knap, maar gene wat ik van vroeg deed hij maar half. Misschien is wel goed als morgen juist wat Liberty morgen met hem doe, want is wel iets in waar je heel goed kan werken aan je connectie.

Freestyle,
Zou zag bij mij vorig jaar uit
http://www.youtube.com/watch?v=gJDkJGnoW7s
Dat kan jij vast veel beter ;)

wo 20 nov 2013, 22:45
Profiel

Zij waarts in draf ging erg goed, jammer genoeg wel 1 kant. Ander kant op is nog weel moeilijk. Misschien komt door mij doordat ik minder handig ben met stick in mijn linker hand dan met mijn rechterhand, of mischien is Tobbe die kant op gewoon nog niet zo goed in zijwaarts gaan.
Omgang ging voor mij gevoel al stuk beter. Hij was erg extrovert maar ik begreep zijn gedrag beter. Zal kijken of binnen kort stukje kan filmen.

do 21 nov 2013, 20:55
Profiel

Graag :)) kan ik het mooi afkijken van jou en Sterre!! :D
Aselt is erg stout de afgelopen paar weken met mn dochtertje, gisteren was het echt Obvious wat hij aan het doen was. Nu gewoon op de volte losbreken bij haar. Kan dit door Parelli komen? Ik heb dus nog niet de circling problem opgelost... :n
Ik ga over een paar weken verhuizen naar de buren; zij hebben een bak en dan kan ik weer normaal gericht longeren, rijden en trainen. Nu oefen ik af en toe 20 minuten op stukje beton en rij af en toe buiten...maar met mn been blessure heb ik niet echt flink gereden de afgelopen tijd...ik vind het zo jammer want we hebben hem samen en nu ineens na bijna twee jaar wordt hij zo ondeugend..bokken..tegen druk inlopen...los breken...snap er nix van.. :?

vr 22 nov 2013, 11:53
Profiel

:j kan cirkel door parelli komen, als Aselt eenmaal weet dat hij uit kan breken dan doet hij dat (mogelijk ook onder zadel). Maar heb je al hulp gekregen in oplossen van de cirkel game. Wat ook kan doen tijdes cirkelen is dat je bij een boom staat, en dat je gauw touw om de boom slaat zodat hij niet meer kan uitbreken. (zelf heb ik er geen idee of echt werkt).

Maar als zo hoor ziet Aselt je totaal niet als leider en heeft hij door dat die van je kan winnen door tegen de druk in te gaan. En om een of ander reden zit bij de paarden in hun nature om juist tegen druk in te gaan en door juist niet te doen wat je wilt. Dat is voor hun de manier om te bepalen wie de leider is.
Moeilijk is dat.
Heb zelf ook idee dat weer in meespeel gezien meeste paarden rond deze tijd erg fris zijn en slechter luisteren.

vr 22 nov 2013, 18:18
Profiel

Haha Joram, inderdaad, gewoon proberen, dan kan alles! Hier is het ook zo gegroeid, en voelt het nu heel normaal om het zo te doen. Maar dank voor je compliment, waardeer ik heel erg! Ik merk dat het ook voor mijzelf wel interessant is om het allemaal zo uit te typen, want dat ik dan bepaald gedrag ook beter kan plaatsen en begrijpen.
Ik schreef 'als Bailey hard wil', maar eigenlijk is dat niet wat er gebeurt.
Bailey stelt gewoon de gehele rit op een supersubtiel niveau vragen, haast continue. Die gaan over richting, over tempo, over wel of niet grasjes eten... over haast alles! Alsof ik onmerkbaar met hem klets de hele weg.
Het is alsof hij met een minieme fase 1 aan míj vraagt of hij over die dingen mag bepalen, en dan is een kriebel of een een woord ook genoeg als antwoord voor hem.

Superleuk om jou filmpje te zien! Hier is een freestyle filmpje van mij dat ik laatst opnam, idee was een auditie maar er was teveel te ver weg dus ik moet nog opnieuw opnemen. http://www.youtube.com/watch?v=qs2kxIl-GBA
Kritiek en tips mogen hoor, komt u maar :D

Antine, ik heb je filmpje gekeken, wat gaan jullie fijn zeg! Vind het echt al heel anders ogen dan het eerste filmpje dat ik van jullie zag :) Vind je het fijn of leuk als ik zeg wat ik zie? Of wil je het gewoon in de les behandelen?
Kan me voorstellen dat het onwijs lastig oefenen is zo zonder bak en met alles buiten! Snap ik heel goed. Wat jammer dat je dan het gevoel hebt dat het minder gaat, ik zie juist zoveel vooruitgang bij jullie!

Stout... stout is een moeilijk woord. Want wat is dat precies? Door de parelli-manier geef je je paard heel duidelijk keuzes, en geef je aan dat je zijn inbreng ook waardeert. Dat is oké.
Die twee van mij zijn allebei flink eenkennig, doen echt niet zomaar iets omdat iemand anders het vraagt, maar dat kan ik ook wel begrijpen. En zolang ze daarin vriendelijk en beleefd blijven vind ik het geen punt.
Ik vind deze uitspraak van Parelli heel treffend:
"If your horse is recreation for you, can you be recreation for your horse?"
Ik ben nooit bewust bezig met 'leidend zijn', voor mij is dat niet iets dat ik afdwing. Ik probeer altijd alles wat ik doe zo leuk mogelijk aan te bieden, samen plezier te maken en ambities te hebben. En als het goed is vinden ze mij dan zo leuk dat ze dan meedoen.
En tot nu toe kom ik daar vrij goed mee weg geloof ik :D

Laatst bijgewerkt door Bailey op za 23 nov 2013, 21:46, in totaal 1 keer bewerkt.

za 23 nov 2013, 00:46
Profiel

Vandaag zelf weer les gehad bij mijn instructrice waar mijn dochter en ik om ste beurten dressuur les hebben elke week en het ging als een zonnetje. Gisteren en vandaag flink aan het werk gezet en dan merk ik dat Aselt dat wel erg fijn vind. Voorlopig laat ik mijn dochtertje even niet rijden; misschien is het gewoon het weer of het feit dat ikzelf al zo lang niet echt had gereden.
Maar ik merk wel Joram dat wat je zegt wel waar is; ik heb heel bewust gisteren en vandaag duidelijk opgetreden, vanaf het moment dat ik het erf op liep, van pakken tot opzadelen, heel duidelijk geweest naar Aselt. En meteen gecorrigeerd. Dat resulteerde dus in een super braaf, hardwerkend, welwillend paardje.....(die avond dat Aselt echt wat 'stout'was bij Anne had hij dus die nacht daarvoor de hele nacht in de container staan eten, aan het haver/muesli van het paard van mijn vriendin, die dus de deur op had laten staan :o )

Ik heb de laatste tijd nogal wat stress, slecht in mijn vel, en dus erg toegeefelijk en dat werkt dus niet bij Aselt. Hij probeert elke keer een stukje meer..en bij een wijffie van 11 die er laatst ook nog in galop afgevallen is..hou zij is dus easy prey...maar ik heb hulp gevraagd en Saar van het NH forum komt mij helpen... *o/*

Sterre, de relatie en communicatie die jij omschrijft die je met Bailey hebt is iets om heel trots op te zijn en te koesteren hoor...dat is dus een tweerichtingsverkeer waar je niet echt dwingend in hoeft te zijn. (ik dus wel bij Aselt blijkt nu..heel jammer is dat..hij is dus gewoon zo'n type dominante fjord helaas) En stout is ook een heel rekbaar begrip..wat is stout? Als Aselt bij mij een keer bokt blijf ik zitten (doet het vaak aan het begin van een galopje op de rechterhand) mijn dochter valt er dan soms af..maar dat negeren van hulpen en ineens de andere kant oplopen en je eigen plan trekken..tja zo'n wijffie houd hem gewoon niet) Ik ree vandaag op hem, een keer been, niet reageren, hup tikje van de zweep. Doordrammen en niet stilstaan...heel duidelijk laten merken dat dat niet ok was....het ligt alleen niet zo in mijn karakter en ik vind het niet leuk om zo met hem om te gaan. Ben meer het chill type...
Wat fijn om te horen dat je vind dat het beter gaat met ons..ik kan erg onzeker worden af en toe. Maar ik hoor graag wat je ziet en dat je het zegt :)) Jij ook hoor Joram! Dinsdag hebben we lesavond en dan hoor ik van Anna wat zij er van vind en de rest uit mijn groepje! Spannend..
Ik had wel een vraag nav je filmpje Sterre wat is Isolation of the forehand waar iemand op het forum het over had?
Ik vond het er super uitzien allemaal...erg relaxed...als je het opnieuw filmd maar dan van dichterbij heb je hem in the pocket :D
@Joram wat ik heel prettig vond aan jou filmpje is dat je zo duidelijk kan zien hoe je de direct reign en indirect reign gebruikt. Dat is mijn volgende stap!
En dat je snel moet zijn en handig herken ik ook hoor, Aslet rukt zich maar aan een kant los online en net als ik niet 100% gefocussed ben...

za 23 nov 2013, 19:53
Profiel

Dankjewel Antine!
Toch he, hoe jij Aselt omschrijft, wat hij doet en vooral hóe... dat lijkt zo enorm op Bailey!
Tot het kunnen drammen en negeren van de hulpen aan toe. Die euhm 'fase' hebben we hier ook gehad (en zo vloeiend als ik het beschrijf gaat het ook heus niet altijd, iedere dag).
Ze hebben echt veel overeenkomsten.

In het begin lijk je wat gespannen, waardoor je denk ik ook wat gehaaster in je bewegingen bent en vrij vlot door dingen heengaat. Ik denk ik dat je nog lichter kunt beginnen in fases zoals bij je yoyo.
Als je bij het zadel bent aangekomen, vanaf de touch-it zeg maar, vind ik je veel vloeiender en losser in je bewegingen en zie ik dat ook meteen terug in Aselt! Je ziet dat hij ineens naar je toebuigt, veel geïnteresseerder is en echt zoekt naar een connectie, dat is fijn!

za 23 nov 2013, 22:06
Profiel

Is erg jammer dat filmpje te ver ad is Sterre, want is meer dan voldoende voor level 2.
Antine, leuk om te horen. Moet zeggen dat ik ook sinds kort weer erg op kleine dingjes let bij Tobbe.

Vandaag buitenrit gemaakt samen met 2 stalgenoten. Was erg leuk, en ondanks dat Tobbe af en toe erg heet was is hij niet meer vandoor gegaan. Het lijkt er ook op dat hij dit bit niet vast kan pakken terwijl hij dat bij andere bit erg makkelijk kan. Maar dat andere bit hangt ook iets lager in zijn mond, misschien dat net wat uitmaakt.
In ieder geval was erge leuke rit en we hebben voor volgende week weer afgesproken.

zo 24 nov 2013, 16:38
Profiel

Ik lees al een tijdje mee met dit topic. Ook ik ben me gaan verdiepen in Parelli, aangezien we opeens een trailer laad probleem hebben. Nooit gehad, maar de laatste 2 keren wilde hij er niet meer in. Ik kwam tijdens het zoeken steeds bij filmpjes trailerladen terecht bij "de Parelli" manier. We hebben dus een start gemaakt met de 7 games. Veel oefeningen hadden we vroeger al gedaan, maar ben nu echt opnieuw begonnen. Ook heb ik contact gezocht met Zoe van Kruiningen Coade (Parelli 1ste ster), zij heeft me wat tips gegeven, en als ik vast loopt komt ze langs om te helpen (tegen betaling natuurlijk). Ik merkte wel dat ik duidelijker/consequenter moet zijn en beter op mijn houding moet letten, die is een beetje nonchalanter geworden in de loop van de tijd. Zolmar is een LBI en soms een beetje E.

zo 24 nov 2013, 19:27
Profiel WWW

Dankjewel Joram :) Het is inderdaad jammer dat het ver weg is, dichterbij lukt me niet als ik zelf film in m'n eentje. En plannen dat iemand anders me filmt is best lastig te realiseren omdat het toch vaak druk is in onze bak en je dat niet van tevoren kunt voorspellen. Maar ja, toch maar weer eens proberen binnenkort :)

Zolmar, wat leuk dat je ook begonnen bent met het verdiepen in Parelli!
Wat vervelend dat het trailerladen de laatste tijd niet goed gaat. Hoe gaat het met je seven games? Ben je lekker op weg? Ben je ook al lid van Parelli Connect?

Ik heb vorige maand ook het trailerladen geoefend. Bailey wilde er niet meer op en Wente vond de trailer sowieso een eng ding. Heb er toen wat over geschreven op mijn blog, misschien vind je het leuk om dat te lezen?
http://veluweponies.blogspot.nl/2013/10/its-not-about-trailer.html

zo 24 nov 2013, 22:52
Profiel

Zolmar, leuk dat je met trailer laden van Parelli aan slag gaat. Ik heb er veel plezier, en sinds dien heb ik altijd Tobbe alleen kunnen laden. Ook wanneer hij onmogelijk moeilijk was. Maar tegenwoordig gaat super makkelijk, ik heb alleen leadrope en touwhalster nodig.

Wel moet ik zeggen dat Tobbe in trailer zelf wel wat last heeft van engst. Want wanneer hij mij niet meer ziet dan bevriest hij. Zo doende staat hij in trailer dood stil. En wanneer hij mij dan weer ziet, dat ontdooit hij zeg maar weer (komt er weer leven in).
En reis naar duitsland (350km) ging harstikke goed.
Wel moet zeggen dat ik Tobbe altijd wat lekkers geeft wanneer hij op trailer staat, de rede daarvan is omdat ik weet hoe moeilijk hij dat vind gezien toch eng vind. Op die manier maak ik het voor hem de moeite wel waar om op de trailer te staan ondanks dat eng vindt.

ma 25 nov 2013, 15:23
Profiel

Dat nonchalante herken ik dus ook zo! Goed idee hoor om weer even bij de basis te beginnen Zolmar. Het zou fijn zijn als je wat hulp heb als het echt niet goed gaat. Mijn vriendin en ik kunnen maar geen afspraak maken, niet bij Zoe en niet bij Eef. Heel apart is dat; reageren gewoon niet op verzoek om afspraak te maken. Maar ik krijg nu binnenkort hulp van Saar van het NH forum; zij wil wel langs komen; we hebben een afspraak staan!
Op zondag de hele middag bij Saar geweest en op haar Wick en Pup mogen spelen, rijden en voelen. Wat een feest was dat *o/* Super leuk...en zoveel tips gehad...
Fijn Joram dat het goed ging met buitenrijden. Ik heb gisteren ook heerlijk buitengereden. Wat kan je daar toch van genieten...heerlijk. Aselt krijgt nooit snoepjes of treats alleen als hij de trailer in gaat. Hij doet het braaf hoor, maar vind het wel ietsje spannend. Vooral alleen en dan krijgt hij wat lekkers en laatst had hij wat hooi. Ik laad hem op de Monty Roberts manier; ooit een cursus bij Annemarie v/d Toorn gedaan. Maar wil graag de Parelli manier aanleren..is gewoon veeeel paardvriendelijker.
Dank je wel voor de feedback Sterre..mijn vriendin die aan het filmen was zei ook al dat ik Aselt even wat meer tussendoor rust moet geven..leuk dat jullie hetzelfde zien! Ik ga ook nog even kijken naar jou verslagje van trailerladen.
Vanavond online les van Anna; heel benieuwd :D

di 26 nov 2013, 09:18
Profiel

Joram, jij gaat altijd overal heen met Tobbe! Je doet zóveel met hem! Vind ik echt leuk :)

Antine, ben erg benieuwd hoe je les ging en wat de feedback was op je fimpje.
Heerlijk ook, lekker buitengereden :)

Hier heb ik per paard een ander snoep-beleid, haha!
Bailey kan heel goed omgaan met snoep als motivatie. Hij legt de link tussen oefening leren en snoep, en ziet het ook echt als beloning. Dat werkt prima, om daar afentoe een snoepje in te stoppen.

Wente ziet snoep als snoep. De link tussen vraag en snoep is voor haar lastig, eenmaal snoep geproeft wil ze alleen nog maar snoep en dan verandert ze in een soort van happerige krokodil.
Wente krijgt dus alleen héél soms een keer een snoepje op een heel onverwacht ogenblik.
En ojah, ook als ze gaat liggen als ik het vraag, want dat is ook snoepwaardig. :D

wo 27 nov 2013, 00:13
Profiel

Nou jullie raden het nooit; Anna zei precies hetzelfde hah _/-o_
Ik ga veeeeeel ste snel, of ik rookte? dan zou ik bij wijze van spreken tussendoor sigaretje kunnen roken. Afijn ik rook niet, drink niet...eet super gezond..het wordt een tiktakje op sabbelen en dan weer verder...
Serieus, het viel haar vooral op dat ik niet fysiek maar ook mentaal veel ste snel ga en complimenten dat ik mij zo heb kunnen in houden voor een maand les want natuurlijk had ik al met stick willen rijden. (heb ik overigens :o vandaag wel gedaan, maar heel veel stops tussendoor genomen en wat moest Aselt gapen en likken en kauwen zeg)..tja ik dacht echt dat Aselt erg LBE was maar eigenlijk is hij meer LBI met heel af en toe wat E. Saar had al geopperd dat ik misschien te veel druk ineens gebruik als hij zich losrukt..dus kleiner beginnen vragen..he? that sounds familiar :D
Het rijden ging wel met wat weerstand vooral rechts; ik heb follow the rail gedaan en mijn stick gebruikt om hem te corrigeren als hij van de rail af wilde.
En toen bij A en C een direct reign en indirect reign geoefend.
Wat vooral super ging..??? was het stoppen. Niet geoefend hiervoor en toch ging dat super. Uitademenen, goed zwaar in het zadel, iets naar achteren, en dan pas touwteugel hoog op nemen en trombone. Hoe doe jullie je stop en in wat voor volgorde?
Wat voor snoepje/treats gebruiken jullie?

wo 27 nov 2013, 18:28
Profiel

Antine, als ik geweten had dan had even voor gevraagd (ik had vandaag les van Eef). Maar denk dat ze erg druk heeft, ik weet dat ze over paar dagen naar parelli evenement gaat in Zwitserland.

Sterre, grapping dat Wente zo heel anders om gaat snoepjes.

Met les kon duidelijk merken dat eindelijk weer goede connectie met Tobbe heb.
We zijn bezig geweest met traveling circle game over hoefslag terwijl ik op hoegslag bleef, en zijn bezig geweest met zijwaarts en rijden.

wo 27 nov 2013, 20:00
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 174 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende