16+ maar nog een hoop levenslust, deel 4

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bella
Contacteer:

Re: 16+ maar nog een hoop levenslust, deel 4

Bericht door Bella » vr 31 jan 2014, 09:43

Ook al even in je topic gereageerd Joram, maar is Divoza Staphorst voor jou niet net zo makkelijk rijden? Daar hebben ze relatief goedkoop de Baseline (verder zijn ze vrij prijzig, maar die deken kan ik nergens goedkoper vinden, ja behalve dan bij een oud-collega die tevens een dekenwasserij heeft...die liet mij laatst een serie inkoop zien, was naar mijn idee exact de Baseline-deken qua stof/pasvorm alleen andere motief. Ze vroeg ook echt niet veel voor die dekens. Zij zit in Hollandscheveld.)
Geluk is de vrucht van intens werk
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 31 jan 2014, 12:26

Anka heeft alles van wheaterbeeta. Niet de goedkoopste maar ook niet de duurste dekens. Passen haar perfect en gaan lang mee.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
foss

Bericht door foss » vr 31 jan 2014, 12:47

Dekens blijft moeilijk met fjorden ik heb vaak dekens met halve hals deze drukken niet op de schoft deze dekens heb ik zeker bij de oudjes.

Met mijn 16+ fjorden gaat het prima ze vonden het van de week toch best koud buiten maar nu staan ze heerlijk van de zon te genieten.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Esther

Bericht door Esther » vr 31 jan 2014, 15:55

Die van Piaffe liggen wel mooi op Tea, weet niet of ze die nog hebben.

Jeskim was echt niet helemaal oke woensdag.
Ik dacht dat ik het me verbeeldde dat ze haar buik wat optrok, maar ze heeft woensdag en donderdag ook nauwelijks gegeten. Na het uitmesten woensdag is ze in de stal gegaan en er niet meer uitgekomen. Maar ook niet eten dus en een beetje pieren met het water.
Gelukkig vanmorgen weer oke, weer helder uit de oogjes en ook weer wat levendiger.
Ik had een klein stukje van de wei afgezet voor Jeskim, als uitbreiding van haar uitloopje op het beton. Aan de ene kant zat al een draad, die had mijn oom gespannen om stroom bij zijn omheining van de schapen te krijgen en die had hij dus weg gehaald. Niet even overleggen ofzo :( !!! En zo had Jeskim dus meer gras tot haar beschikking dan ik door had.
Ik vermoed dat dat het probleem is geweest.

Vandaag eindelijk de bodem zo hard bevroren dat Jeskim erop zou mogen, zat er al de hele winter op te wachten! Maar leek me dus geen goed plan om haar erop te zetten, helaas pindakaas!! -O-
Nu mocht ze vanachter het hek toekijken hoe Fjella en Tea daar als een stelletje dwazen in de rondte liepen te springen en daarna nog even lekker konden grazen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Suus

Bericht door Suus » vr 31 jan 2014, 19:26

Arme Jeskim, hopelijk knapt ze snel op. ;(
Morris, mijn superfjord!
Joram

Bericht door Joram » vr 31 jan 2014, 19:46

Vervelend dat Jeskom niet lekker was en mogelijk last had van zijn buik |(
Wanneer Tobbe last van zijn buik heeft helpt het wel om even wat te wandelen met hem en zijn buik te masseren.

Bella, ik lees jammer genoeg nu pas van Stahphorst. Dacht dat we enkel Reinders ruitersport hadden als dichtstbijzijnde ruitershop. Al hebben we ook Boer & Peerd in diever, maar die is bezig met alles uit te verkopen waardoor ze bijna niks meer hebben. Heb nog even op website van Divoza gekeken en daar staat dat 185 uitverkocht is.

HH standaard thor 185 lig gelukkig wel aardig, trekt wel iets op schoft als die graast maar snijd niet op de punt van de nek flap, dus of dan die flap wat langer of korter is maakt dan niet zo uit. We zien wel hoe gaat en is toch maar voor 2 maanden die deken.
(en nog andere info, vorig jaar was Tobbe een maand wezen hoesten. Mogelijk veroorzaakt door de stoffige binnen bak. Voor rest heeft Tobbe voor rest van zijn leven bijna alleen maar buiten gestaan. Vandaar ik hem liever niet op stal zet gezien buitenstaan veel beter voor zijn longen is.)
XxDiandraxX

Bericht door XxDiandraxX » vr 31 jan 2014, 21:11

Balen van Jeskim, hopelijk is ze snel weer de oude..

Sonja vond haar eten vandaag veel te belangrijk. Ze is niet van de aandacht etc, soms mis ik dat toch wel maar gelukkig heb ik daar nou Guus en Jinera voor..

Afbeelding
Maldu (Lyckangs Tempo X Jarbo) *27 Juni 2016
Sitske van den Bosdries (Almglimt X Lyckangs Tempo) *10 Juni 2016

Afbeelding Afbeelding
Pamba
Contacteer:

Bericht door Pamba » zo 02 feb 2014, 20:30

Wat vervelend Esther, gelukkig gaat het weer wat beter met Jeskim!
Wat een schatjes Diandra!

Ik had altijd een deken van HH tot deze stuk ging, nu van vantaggio, passen allemaal prima, maar het ligt er idd een beetje aan met die fjorden en dat nekkie, drukt gauw op de schoft, gelukkig hier niet heel veel last van. Hopelijk heb je snel wat passends gevonden :)
Joram

Bericht door Joram » zo 02 feb 2014, 21:49

Tot nu toe gaat erg goed met HH deken ;)

Leuke foto Diandra

Tobbe had er vandaag erg zin in. Hij ging namelijk weer eens vandoor in galop terwijl we in begrazingsgebied reden met hekken en veerooster :o . Linksaf hekken + veerooster, en als rechts af zou gaan, dan ga je weer terug en rij je in een cirkel van 1km. Het laaste maar gedaan, en bij 2de rondje de paardjes als nog stuiteren en heet zijn := (En als aan mij lag deden we het rondje nog voor een 3de keer om te kijken of die paardjes daar ook in trapten O:) )
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » ma 03 feb 2014, 11:47

Oei, Tobbe nog zoveel energie?

Lajke mocht mee op onze maandagochtend wandeling..... zucht, wat een paniek om een gierton in een weiland. Althans, ik denk dat het daar om ging, omdraaien, wegrennen (heb haar los moeten laten). Daarna van afstand staan snuiven en voorzichtig hap gras genomen zodat ik haar weer kon pakken. Zo blij dat het een weg is in het veld waar zelden iemand komt met een auto. Het loopt naar een dorpje met 3 huizen en meer dan fietsers kom je er normaal niet tegen. Met heel veel moeite, geduld, nog tig keer om draaien en overtuigingskracht, haar er toch langs gekregen. En wat er nu zo eng aan was? Het is een rondje wat we vaker wandelen, waar ze vaker mee is geweest aan de hand en ook onder het zadel. Het was gewoon zo;n kleine gierton waar boeren ook wel eens water mee naar koeien brengen. Precies zo een als op haar vakantie-adres in de wei staat en waar ze water uit drinkt 8)7

Verder was ze fris..... heel enthousiast toen we langs andere paarden kwamen die ze opeens ontdekte. Laatste stukje liep ze erg langzaam, batterij vast leeg na het raar gedrag onderweg.
Nu staat ze heerlijk in een tijdelijk wei, samen met Mette. Wei is helemaal kaal maar de grond is droog (bij mij modder). Met waterbak en berg hooi genieten ze van het zonnetje.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Joram

Bericht door Joram » ma 03 feb 2014, 15:32

Zeker, ben Tobbe op moment fanatiek aan trainen en merk duidelijk dat zijn conditie en bespiering toeneemt. En heb paardenmasseuse die hem af en toe masseert.

Lastig dat Lajke nogal moeite had met gierton. Soms hebben ze dat. Wat bij Tobbe vaak goed werk is dat ik van eng object een touch spel maakt waarbij hij dan wat lekkers kan verdienen. Is ook echt leuk om te doen, want je ziet dan ook soort van twee strijd bij hem van ik vindt eng, maar ik wil ook snoepje verdienen en uiteindelijk raakt hij dan toch het object aan die dan opeens niet meer eng is.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » ma 03 feb 2014, 16:00

Zo dicht konden we er niet bij komen..... Ding stond 10 meter van de weg in een weiland. Gek paard is het soms hoor!
Ik mag zorgen voor
Pamba
Contacteer:

Bericht door Pamba » di 04 feb 2014, 09:10

Oei vervelend van die gierton, maar ik herken het wel. Pamba is af en toe ook zo'n drama als er eens per week vuilnisbakken langs de weg staan, dan weet ze die staan er normaal niet en wil ze voor elke uitwijken, dat kan natuurlijk niet, dus als het weer zo'n dag is moet ik nogal veel stoppen om auto's er langs te laten :=
Wel jammer dat je niet zo dichtbij kon komen, probeer dat met Pamba inderdaad ook altijd te doen, maar soms is dat niet anders!

Pamba is de laatste tijd ook een bommetje, nu trainen wij nog vrolijk voor wedstrijden en zijn er nog geen enkele ouderdomstekenen bij haar, maar het is de laatste tijd wel heel erg. Ze zit geloof ik ook wel veel beter in haar vel. Maar het resulteert op buitenrit dus in allerlei gekke sprongen, uitwijken, rennen voor een lampje? Nouja je kan het zo gek niet bedenken. :=
Het wordt ondertussen ook nogal irritant, dat gedribbel en graag willen lopen. Met het bakwerk is het dan wel weer handig, maar onderweg?
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » di 04 feb 2014, 09:22

Het stomme is dat zo;n zelfde ding dus in de wei staat waar ze haar vakantie verblijft... en daar zit haar drinkbak aan vast 8)7

Op buitenrit nu zal ook wel hoop gestuiter en gedoe worden, terwijl ze in de wei in het zonnetje echt staat te suffen met haar onderlip helemaal ontspannen flabberend... Ik zit te twijfelen of ik er nu even op zou kruipen. Wei is stuk beter, ik heb ook wel tijd voor buitenrit, mijn lijf voelt best goed (lang leve de zon he!).
Bakwerk doet ze niet, wei is onbegaanbaar en bruikbare bak ligt niet in de buurt (niet binnen 15 min stappen) en is zeker niet op tijden te gebruiken dat ik kan. Wordt hoe dan ook tijd voor voorjaar!

Vuilnisbakken heeft ze nog niet raar om gedaan, maar die vijver waar we langs moeten richting bos is de ene keer geen enkel probleem, de andere keer begint ze 150 meter van te voren al in de achteruit en om te draaien etc. Dan zitten er blijkbaar fjord-etende-waternymphen ofzo? Geen peil op te trekken, gewoon raar paard.
Ik mag zorgen voor
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 04 feb 2014, 09:34

Wat een verhalen allemaal en wat is Nis dan toch een ultiem braaf paard :+: . Heb echt vrijwel nooit dit soort fratsen hahaha.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » di 04 feb 2014, 09:40

Gekke is dat Lajke in de wei met de kinderen dus echt het braafste paard is he....
Die gebruiken haar als glijbaan, tutten met haar, je kunt er in de wei ieder kind op zetten, ze sjokt haar rondjes. Maar buiten is ze gewoon nog erg energiek en weet ze nog niet dat ze al veel levenservaring heeft.
Ik mag zorgen voor
XxDiandraxX

Bericht door XxDiandraxX » di 04 feb 2014, 14:18

Sonja blijft gelukkig lekker cool in haar oppie, door haar spat is ze met actief pensioen. de zware ritten lukken haar niet meer maar ze sjokt nu als een volleerde kinder pony door de wei, mijn buurmeisjes rijden haar nu 2 a 3x in de week. en alle partijen vinden het prachtig.

Afbeelding
Maldu (Lyckangs Tempo X Jarbo) *27 Juni 2016
Sitske van den Bosdries (Almglimt X Lyckangs Tempo) *10 Juni 2016

Afbeelding Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » di 04 feb 2014, 16:02

Mooi dat ze zo nog gereden kan worden!
Odette&Fenna
Joram

Bericht door Joram » di 04 feb 2014, 18:28

Bloemetje75, geweldig dat ze vervolgens zo braaf is met kindjes.
Ik heb wel keer gehad met Tobbe dat zo kliko om waaide. Toen mocht ik hem eventjes opnieuw leren dat kliko's niet eng zijn :=

Diandra,
Fijn dat Sonja op zo manier erg goed doet :)
Suus

Bericht door Suus » di 04 feb 2014, 18:59

Sonja is een mooi paardje, ziet er helemaal niet oud uit :D
Vandaag weer heerlijk met Morris weg geweest, wat is het toch een fijn paard. Schrikt nergens van, hoewel.... die soldaten die steeds sneaky uit de bossen opduiken vindt ie niet echt geweldig... 8)7
Morris, mijn superfjord!
Gesloten