Antwoord op onderwerp  [ 750 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38  Volgende
De E-tjes hebben een heerlijk leven in deel 7 
Auteur Bericht

Bericht Re: De E-tjes hebben een heerlijk leven in deel 7
Wat fijn dat het zo goed gaat met de hoeven, Gwenny. En wat goed van jou dat je zo geduldig bent geweest met de gezondheid van Eran. Hopelijk gaat het nu alleen maar de goede kant op.

ma 23 jun 2014, 08:07
Profiel

Wat een leuke foto Sharyn!! Trotse kop van zijn moeder met het jeugdige van zijn vader!!

ma 23 jun 2014, 14:04
Profiel

Ja leuk, hè! Ik vind Eachann ook zo mooi "gelukt". Maar dat zegt waarschijnlijk elk baasje over zijn paardenkind. Ik ben benieuwd hoe hij het op de keuring ervan af brengt.
Het verbaasd me overigens iedere keer weer dat hij zo groot lijkt als ik erop zit, haha. Zodra ik de echte foto's binnen heb start ik een foto-topic over de vierdaagse.

di 24 jun 2014, 10:24
Profiel

Wie van jullie gaan er dit jaar naar de keuring?

wo 16 jul 2014, 06:39
Profiel

Het is hier erg stil. Hoe gaat het met jullie E'tjes?
Ik mis vandaag edgard extra hard... Vandaag precies 4jaar geleden kocht ik hem en herinner me alles nog tot in detail. ... |( |(
Mis hem zo onwijs...

zo 20 jul 2014, 09:25
Profiel

Waarom heb je hem verkocht joyce

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog

zo 20 jul 2014, 20:29
Profiel

Weet hoe je je voelt Joyce! Elvis is nu bijna 3maanden geleden verkocht.Mis hem ook ook ontzettend!
Verder gaat het super met hem! Dat is dan een lichte troost.Weet je waar Edgard nu is?

Geen keuringen voor ons dit jaar helaas...

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding

ma 21 jul 2014, 13:08
Profiel

Ellen gaat dit jaar denk ik niet mee naar de keuring. Dit jaar gaan Viola en Karlijn naar Hardenberg. Hoe het met Ellen voor de kar verder moet weet ik even niet. Ze raakt in paniek zodra ze een groep paarden ziet. We waren al een paar keer weg geweest met haar ging allemaal goed tot we vorige week besloten om eens een ander rondje te doen. Daar staan onderweg een paar paarden. De eerste keer was vriendin eraf gestapt om Ellen vast te houden. Was maar goed dat ze dat gedaan had want Ellen was heel erg gestrest. De 2e keer dat we paarden tegen kwamen is ze niet afgestapt omdat de paarden bijna een kilometer verderop waren en ze rustig stonden te eten. Toen is ze dus wel in paniek geraakt en er weer vandoor gegaan. Niet echt op hol geslagen zoals de eerste keer maar wel in een niet te stoppen galop. Gelukkig kon ik haar vrij snel weer terug krijgen toen zijn we eerst afgestapt om van de schrik te bekomen en toen weer verder gegaan. Vriendin durft nu denk ik niet meer met Ellen te gaan mennen. Ik weet zelf ook niet zo goed of het nog zo'n verstandig idee is. Misschien een keer toch wel met oogkleppen gaan proberen.... hmmm twijfel zo erg. Vond het mennen met Ellen altijd zo leuk.

di 22 jul 2014, 14:51
Profiel

En even 'herscholing' bij een ervaren menner doen? Als je op eigen houtje aan het proberen gaat kan je een boel verknallen en dan wordt het mennen er niet veiliger op.

di 22 jul 2014, 22:28
Profiel

Ik weet niet of Ellen een heel geschikt menpaard blijft.. Groepen paarden zijn, vooral als ze gaan rennen, erg spannend. Ik weet nog dat we tijdens het eerste of tweede buitenritje met Fjella langs een koppel kwamen, die kwamen ook hard aangestoven toen ze Fjel zagen. Bart kan dat dan prima af, Fjella werd ook wel druk, maar ging er niet vandoor ofzo. Met mij was dat ook niet goed gekomen denk ik.

Doet ze dit ook onder het zadel?
En trekt ze dan ook door de rem heen, of heb je geen rem op de wagen?

Misschien kun je Bart ook eens vragen om advies.

wo 23 jul 2014, 06:16
Profiel

Evita is gisteren na haar kraamtijd ook weer aan het werk gezet door Lisa. Vanmorgen weer. Ze deed het braaf. Wel verschillende dingen waar we aan moeten gaan werken...

Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend

wo 23 jul 2014, 08:35
Profiel

Gelukkig hebben wij nooit zulke paarden voor de wagen gehad die erg reageerde op andere paarden.Wel blijf ik vinden dat op het moment dat je je paardje gaat laten beleren of bijschaven je er zelf goed bij betrokken moet zijn.Hun kunnen het wel doen, maar jij moet er mee verder.Vaak zie je dit ook met beleren.Beleren en inspannen gaat meestal super maar een paar maanden daarna komen de grapjes en uitprobeersels...Kun je dit zelf opvangen? Na ons men incidentje had ik ook even geen vertrouwen meer maar er was gelukkig niets aan de hand kwa gedrag.
Waarom probeer je de oogkleppen niet gewoon.Elvis kon niet zonder bijv.De oogkleppen bracht zoveel rust en het dwong hem puur om op mij te letten.

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding

wo 23 jul 2014, 21:43
Profiel

Dat was bij Elvis idd een wereld van verschil die oogkleppen! Terwijl ik bij emy wel eens denk die ziet alles graag. Weet t niet zo goed met haar...

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog

do 24 jul 2014, 10:03
Profiel

Vandaag weer een paar foto's gezien van liefste edgard in Oostenrijk hij doet het super goed! Werkt met kinderen met autisme en epilepsie en past zich vlekkeloos aan, aan iedereen die op zijn rug zit of op de grond met hem werkt.. Zo trots op me kerel *o/*

Iemand die ik ken heeft fjord ees gekocht is die hier bekend? Misschien spel ik het verkeerd en moet het Eesch ofzo iets zijn. Tis een merrie

di 02 sep 2014, 05:59
Profiel

Wat een geruststelling is dat als je goed bericht krijgt :) Zeker uit het verre buitenland!

Ik heb een tijdje terug de knoop doorgehakt rondom de paarden. Met 2 paarden half bezig zijn zette geen zoden aan de dijk in het beleren.
Met hun vierde jaar ben ik langzaam aan gestart met zadelmak maken en inrijden, maar door tijdgebrek zat er teveel tijd tussen en inmiddels zijn ze alweer zes!
Omdat het niet vlotte en ik vastliep, had ik er weinig plezier aan. Wat natuurlijk niet meehelpt. Maar ik miste het ook, waardoor ik moest kiezen van mezelf.
Zelf kon ik geen keuze maken tussen Evian en Eskil. Met allebei heb ik een band. Na enige hulp van mijn ouders is de keuze gevallen voor Eskil.
Ben daarna gaan rondkijken voor een instructrice.
Met rijden was ik vastgelopen rondom 'de rem'. Het bit was een probleem, na vervelende ervaringen tijdens het beleren voor de koets door tandproblemen, ondanks controle die hij gehad had. En bitloos wilde ook niet, hij bleef maar vluchtgedrag tonen, niet willen stappen etc..

Uiteindelijk vanaf les 1 toch weer begonnen met bit en nu na 5 lessen heb ik een compleet ander paard onder mijn kont.
Iedere les weer genieten!
Ik bleek met de verkeerde 'handleiding' te rijden. Met goede uitleg en wat veranderingen reageerde hij direct anders.
Van stuur- en remloos naar fijngevoelig op zit & houding en willen werken!
Sindsdien is het vluchtgedrag weg! Hij is goed voorwaarts, maar nu hebben we ook nog een rem 8-)
Eerst op zit en nu is hij langzaam aan kleine ophoudingen aan het wennen in zijn mond. De galopknop zit er ook goed op, we sturen lekker de bak door. Kortom ik weet nu pas weer hoe geweldig leuk het dressuur rijden was, ik heb mijn nieuwe paard gevonden :))

Afbeelding

di 02 sep 2014, 19:10
Profiel

Heerlijk Yvette, dat je nu weer aan het werk kunt met hem.

Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend

di 02 sep 2014, 20:46
Profiel

Goede berichten :D .

Ik ben toch niet met Eran naar de keuring gegaan. Ik kreeg het administratieve deel niet geregeld en daarbij had ik heel veel onderzoeken in het ziekenhuis.

Eran zie ik maar heel weinig, maar hij maakt het geweldig goed!!

Fijn dat de paardjes die hier door hun (ex) baasjes worden vertegenwoordigd goed en lekker gaan!!

za 06 sep 2014, 14:47
Profiel

Het is stil hier, hoe gaat het met iedereen?
Met Edgard gaat alles goed. hij werkt super in Oostenrijk
Ik heb een opdracht geplaats bij iemand die super mooi kan tekenen. zij gaat een foto van eddy tekenen. hij wordt bij 50 bij 60 cm. Volgende maand begint ze eraan. en voor de mensen op bokt, er komt ook een topic van!

Super vet!

za 11 okt 2014, 14:55
Profiel

Hoe gaat het hier?

Ik krijg een super mooie tekening van mijn Edgard!
Voor de geïnteresseerde:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... ead#unread

zo 09 nov 2014, 11:46
Profiel

Wauw gaaf zeg!
Met Emy gaat alles super. We doen niet veel nog steeds niet. Telkens tegenslagen waardoor ik de fut gewoon niet heb op het op te pakken. Heb heel even de moed gevonden om consequent om de dag met haar aan de gang te gaan. Maar na een vreselijke tegenslag hier thuis ben ik een beetje in de neerwaardse spiraal terecht gekomen. Mijn vader is ernstig ziek. Zijn we veel mee naar het ziekenhuis en daardoor ben ik wel blij dat ik iedere dag even naar ze toe kan om ze een knuffel te geven. Maar ben ook weer heel blij om naar huis te gaan en bij mn ouders te zijn.

Ik was in het voorjaar begonnen met op me zelf te gaan. Heel leuk huisje gevonden. Alles was helemaal van top tot teen aangekleed maar door de ziekte van mn pa ben ik nooit over gegaan en heb nu helaas besloten mn huisje op te zeggen. Dus ben weer helemaal thuis, ook al ben ik eigenlijk niet weg geweest.
Het is een vreselijk verdrietige tijd |(

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog

zo 09 nov 2014, 11:54
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 750 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38  Volgende