Antwoord op onderwerp  [ 750 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38  Volgende
De E-tjes hebben een heerlijk leven in deel 7 
Auteur Bericht

Bericht Re: De E-tjes hebben een heerlijk leven in deel 7
Eran zijn vacht groeit ineens als een malle. Hebben jullie E-tjes daar ook last van? Misschien is het een voorbode van veel sneeuw :O .

ma 10 maart 2014, 13:14
Profiel

Ensgar weer eens .. we zijn ons inmiddels druk aan het voorbereiden voor onze eerste wedstrijd!
Afbeelding

ma 17 maart 2014, 13:40
Profiel

Mooie foto! wanneer is je eerste wedstrijd?

ma 17 maart 2014, 15:45
Profiel

Marlie78 schreef:
Oh gwenny, wat rot zeg!! Hopelijk gaat het inmiddels beter?

Hoor je nog wel iets van Edgar?

Ed heeft inmiddels een thorowgood zadel. Het past erg goed! Helaas zijn de zweetbladen wat aan de korte kant.. Maar ja, ik vond het belangrijker dat het ed hoed past!
Wij doen mee aan de 4daagse in Epe!!
Ook heb ik ons aangemeld voor het fjordenshowteam :D wij gaan proberen om ed zijn streken thuis te laten ~~}> hij is een draak op het moment!
Ook is hij geschoren, hij had weer jeuk door bultjes.. Ik heb hem een paar keer gewassen en het is nu onder controle! Bijna geen jeuk meer *o/*

Ja ik had op edgard ook een thorowgood zadel. Dressuur variant en veelzijdig. Lagen alle 2 erg goed en zaten erg lekker. Ik moede alleen soms de diepe zit, maar dat is persoonlijk.

ma 24 maart 2014, 18:19
Profiel

Ensgar moet binnenkort op wedstrijd wat leuk :)
Ellen heeft momenteel vakantie. Ik heb een ander paard waar ik momenteel 3 keer in de week mee rij en ben voor de rest bezig met verbouwen van het andere huis waar we straks gaan wonen. Mijn zusje wil over 2 weken een wedstrijdje op de manege rijden maar ze gaat nog niet oefenen. Vorige week is ze er een keer weer op gestapt na lange tijd toen vond ze het gek dat ie druk was := Dus ben benieuwd hoe ze het met de wedstrijd gaan doen. Ellen word meteen na de wedstrijd weg gebracht naar Bart om gedekt te worden. Ik denk dat Timor de gelukkig hengst gaat worden.

ma 07 apr 2014, 17:07
Profiel

Wow Gaby22.... Ik dacht dat onze shord Mo daar stond in een close-up. Ik riep mijn dochter er al bij en die dacht ook dat het Mo was. Ensgar is de grote look-a-like van hem.

Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend

ma 07 apr 2014, 17:23
Profiel

Sorry hoor, breek even in hier. Maar jeetje ik dacht toch ook dat ik hier Mo zag staan. Vroeg me al af wat hij hier deed toen ik nog eens beter ging kijken. Wat lijken die 2 op elkaar! :o

ma 07 apr 2014, 18:16
Profiel

Volgend weekend is onze 1ste wedstrijd, begin nu toch wel een beetje de zenuwen te krijgen!
Ik ben nu natuurlijk ook wel heel erg benieuwd naar een foto van jullie Mo!

do 10 apr 2014, 12:24
Profiel

GABY22 schreef:
Volgend weekend is onze 1ste wedstrijd, begin nu toch wel een beetje de zenuwen te krijgen!
Ik ben nu natuurlijk ook wel heel erg benieuwd naar een foto van jullie Mo!

Ik ben aan het zoeken geweest, maar kon het zo snel niet vinden. Afgelopen zondag zijn er mooie foto's gemaakt. Als ik die binnen heb, zal ik wel eens wat plaatsen!

Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend

do 10 apr 2014, 15:55
Profiel

Even een update van hier.

Ellen en ik hebben met het mennen anderhalve week geleden een ongelukje gehad. Ellen stond bij Bart om gedekt te worden door Timor. Een vriendin van mij en ik hadden besloten om bij Bart langs te gaan om te gaan mennen. We waren net aan het mennen en toen hadden we het erover dat Ellen altijd zo braaf is en dat ze na een paar weken niet mennen haar zo weer uit de wei kunt pakken en kunt mennen. Dan is ze wel eens druk maar nog altijd wel braaf. Tot we op de terug weg langs een aantal paarden kwamen die begonnen te rennen. Mijn vriendin is snel afgestapt om Ellen bij het hoofd vast te pakken maar kwam een beetje onhandig terecht waardoor ze te laat bij Ellen 's hoofd kwam. Ellen was op hol geslagen. Ik zat er nog op maar er was niets meer aan te houden. Op een gegeven moment zat ik op de plek waar je je voeten neerzet (hoe ik daar kwam?? geen idee) heb toen een trap van Ellen gehad. Vervolgens is ze nog een eind verder gerend en is ze in de berm onderuit gegaan. Hierbij ben ik van de kar gevlogen en heb toen mijn enkel behoorlijk open geschaafd. Ik ben toen snel op het hoofd van Ellen gaan zitten zodat ze niet overeind kon komen en ben begonnen met aftuigen, mocht ze er weer vandoor willen gaat ze in elk geval zonder kar. Ondertussen kwam mijn vriendin aan gefietst en heeft me verder geholpen met aftuigen en zijn we naar Bart gelopen. Bij Bart aangekomen bekeken wat de schade bij mij en Ellen. Ellen had de tong wat kapot en een paar kleine plekjes. en ik had een gevoelige plek op mijn wang en op mijn enkel zat een schaafplek dus viel allemaal mee. We hebben echt super veel geluk gehad. er reden de hele tijd auto's die zijn we niet tegen gekomen we waren bijna in de sloot beland of tegen een boom geklapt. gelukkig is Ellen onderuit gegaan.
Ik denk dat Ellen ze in paniek is geraakt door verschillende dingen we mennen bij mijn opa en oma nooit met oogkleppen en Bart heeft alleen hoofdstellen met oogkleppen, de vreemde omgeving, vreemde kar die geluiden maakt en de paarden die kwamen aan gerend.

Ik had de week erna koetsierbewijs cursus en dan mennen we met een fjord die altijd begint met een soort vliegende start. Dit vond ik nog wel heel spannend. maar heb ondertussen alweer een paar keer gemend en nu ben ik zelf ook wel weer rustig met mennen.

Ellen is ondertussen weer terug bij mij opa en oma. Ze heeft nu ook weer bij ons voor de kar gelopen. Dit ging eigenlijk heel erg goed. Ellen liep er gewoon mee weg net als anders. Ze reageerde alleen wat heftiger op spannende dingen en ze is iets sterker dan eerder. Maar we gaan nog weer veel kilometers maken dus dat komt wel goed. Mijn enkel is nog niet helemaal hoe het wezen moet. Mijn plak is wat gaan ontsteken en er komt wat vocht uit maar gaat nu weer de goede kant op.

En Ellen is bij Bart geweest om gedekt te worden door Timor. Ze is afgelopen woensdag gescand maar de dierenarts kon niet duidelijk zien of ze nou drachtig was of niet, maar ze was in elk geval niet hengstig. Gisteren zijn we weer heen geweest en toen zei de dierenarts dat ze wel drachtig was. Dus volgend jaar krijgen we een Timor veulentje. Ben benieuwd hoe Ellen is als moeder zijnde, Viola is altijd heel makkelijk maar denk dat Ellen nog wel krengerig kan wezen dan :P

Zo dat was een hele update :P verhaal is iets langer geworden dan ik in de planning had

za 24 mei 2014, 14:38
Profiel

Was even schrikken toen ik het hoorde, maar redelijk goed afgelopen. Hopelijk vindt Ellen snel de rust weer.
Fijn om te horen dat ze drachtig is!!

za 24 mei 2014, 20:14
Profiel

Bart zei vanochtend al dat Ellen drachtig is, gefeliciteerd, fijn! Vroeg meteen ook of je alweer gemend had. Flink schrikken!!! Beesten blijven onvoorspelbaar, maar gelukkig pakt zij en jij het wel weer met een geruster hart op.

ma 26 mei 2014, 11:30
Profiel WWW

Eran-update: Het gaat best goed met hem. Hij staat omdat ik niet voor hem kan zorgen vanwege een aanrijding en bijkomende revalidatie nu op een stal naast het revalidatiecentrum in een grote paardenbox van 4 x 4 meter met eigen buitenluik en vrij uitzicht op de landerijen en bossen. Hij mag iedere dag 2x een half uur op de wei en wordt rustig opgebouwd in het grondwerk.
De transfer van speciaal orthopedisch beslag naar natuurlijk bekappen verloopt verrassend goed! In het begin moest hij iedere 2-3 weken bijgewerkt worden, maar nu brokkelen de hoeven niet meer, behouden ze hun vorm en groeien ze steeds beter. Ze slijten nog wel erg snel vanwege de kwaliteit van de hoorn. Ik wil hem dagelijks in de molen hebben zodat hij aan zijn beweging komt, dus ben ik nu hoefschoenen aan het uittesten.
Het is de bedoeling dat ik een deel van de revalidatie samen met Eran ga doen.Van mijn revalidatie houd ik binnenkort een blog bij op mijn site. De link volgt zodra het klaar is.

Wat naar van Ellen en jullie. Gelukkig viel de schade mee en lijkt het geen gevolgen te hebben voor het toekomstige veulen.

wo 28 mei 2014, 23:31
Profiel

heb je nog leuke foto,s van Eran,Gwenny?

do 29 mei 2014, 16:52
Profiel

Jazeker :D Op mijn Facebook staan recente. Het is een enorm gedoe om op dit forum foto's te zetten, dus ik vertik het. Als mijn site up to date is komen daar ook wat foto's van hem te staan.

vr 30 mei 2014, 19:14
Profiel

zie alleen een koppie van Eran..nooit een heel paard.

Waarom nou weer hoefschoenen? Gwenny..Krijgt Eran nooit het idee dat hij een paard is ipv een project waar teveel aan gesleuteld word?
Ik zal je vertellen dat ik met Corner me ook zorgen maak over de ontsteking in zijn hoef,en moet weer een stuk uit gesneden worden,
ondertussen is er een driehoek uit gesneden.
Maar de wereld stort daarom toch niet in elkaar? Het is maar een dier. Ik trek niet van allerlei dingen uit de kast..speciaal dit en dat.

Dat wilde ik even kwijt.

vr 30 mei 2014, 20:09
Profiel

Eran heeft nou eenmaal een lange hersteltijd nodig. Het is een traject van jaren om de darmen zo veel mogelijk de kans te geven om te herstellen. Iedere terugval maakt de darm wat slechter en zijn kansen kleiner. Ik pak het zo zorgvuldig aan om de kans op terugval zo klein mogelijk te houden en hem de gelegenheid te geven om te herstellen.

De hoeven hebben schade doordat hij een paar keer bevangen is geweest. Daardoor loopt hij kennelijk gevoelig en heeft hij schoenen nodig om met zo min mogelijk pijn aan zijn beweging te kunnen komen. Ijzers bezorgen hem ook last en tot nu toe doen zijn hoeven het verrassend goed zonder ijzers. Dit wil ik graag laten slagen, vandaar de schoenen.

Ik ben normaal gesproken geen zeur met paarden, maar bij Eran kan het niet anders.

Op mijn Facebook staan foto's en filmpjes waar hij helemaal op staat. Ik weet niet of je mij daar al hebt toegevoegd?

vr 30 mei 2014, 22:02
Profiel

Hey gwenny
Wat is je gebruikersnaam van fb ik zou graag eran eens willen zien! Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in je paardje!

vr 20 jun 2014, 17:32
Profiel

Het valt hier een beetje stil...
Hoe gaat het met jullie paardjes?

Met mijn e-tje gaat het heel goed!
We hebben de Eper vierdaagse gereden en wat ben ik trots op hem :D .

Afbeelding

zo 22 jun 2014, 21:20
Profiel

Ik ben onvindbaar op Facebook via de zoekfunctie. Je kan mij op de Facebookpagina van het fjordenforum en fjordenstamboek en koudbloedenpagina vinden onder de naam Gwen Eran en mij via die weg een vriendschapsverzoek sturen. Veel leden van dit forum staan al in mijn vriendenlijst, misschien kan je mij via hen ook vinden.

Ik heb weer een fijn bericht te melden!! De hoefwand is in ongeveer 10 weken tijd van nauwelijks 2 mm dik (volgens rontgenfoto's) nu bijna een halve centimeter dik!! De zool is zo dik geworden (was op de rontgenfoto's 1 mm) dat er overtollige zool uit gesneden moest worden!! Ik ben mega blij met dit resultaat!! De hoeven gaan zo goed dat ik zelfs zonder hoefschoenen het stappen op het harde op mag bouwen!!

ma 23 jun 2014, 02:09
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 750 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38  Volgende