De E-tjes hebben een heerlijk leven in deel 7

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
janna
Contacteer:

Re: De E-tjes hebben een heerlijk leven in deel 7

Bericht door janna » di 17 dec 2013, 19:58

He leuk Ensgar, ben wel heel benieuwd naar hoe hij is qua karakter.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
GABY22

Bericht door GABY22 » di 17 dec 2013, 21:10

Ensgar is qua karakter heel nuchter. Hij maakt zich nergens druk om. Leert snel, ondanks zijn wat forse postuur is hij heel soepel te rijden. In de groep gedraagt hij zich niet dominant maar laat wel weten waar hij wilt staan.
Hij heeft bij zijn vorige eigenaresse op L niveau gelopen (niet bevestigd). Wij zijn elkaar nu wat beter aan het leren kennen. We rijden dressuur in de bak, we lopen balkjes en rijden buiten. Vanaf volgend jaar wil ik graag de Fjordsport mee gaan doen :)
- - - - - -
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 17 dec 2013, 21:23

Sharyn schreef:Wat fijn Suzanne! Goed dat je het even nagevraagd hebt bij de dierenarts, nu kun je met een gerust hart haar iets meer aanpakken. Ik vind Evita ook echt een gave merrie. Ze valt echt op. (er staat me wel iets bij dat je haar te koop hebt staan, klopt dat?)
Ja, in principe is het zo, als er iemand komt, die haar een goed huis wil en kan geven, kunnen we het er zeker wel over hebben.
Ze is nu dragend en het veulen is al verkocht. Ik sta een beetje in tweestrijd wb verkoop, maar ja.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » wo 18 dec 2013, 09:23

gefeliciteerd Gaby!
Dat was me een zoektocht!
Veel geluk samen!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 18 dec 2013, 13:37

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Gaby. Wat leuk zo Ensgar weer eens te zien.
Geluk is de vrucht van intens werk
Marlie78

Bericht door Marlie78 » do 19 dec 2013, 12:07

Leuke plannen lees ik!!
Was er ook een foto? Of heb ik dat gemist.. :#

Ed heeft nu een aantal keer de (water)bak gesleept. Hij doet het enorm braaf!! Misschien zetten we hem toch voou d wagen zodra de grond wat bevroren is. Kunnen we de wei in met de wagen. Ik heb er echt heel veel zin in *o/*
Binnenkort nog de osteopaat, heeeeeel misschien een nieuw zadel.. Komt ooit wel goed denk ik :D
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 22 dec 2013, 13:29

Op vrijdag doe ik de paardjes altijd alleen, nou had ik zo'n zin ineens om te mennen (had al heel lang niks gedaan met Emy) dat ik dacht haal mn schimmeltuigje tevoorschijn (heel irritant het is zo vochtig in onze kast dat binnen een mum van tijd is het weer groen) haal er een doek overheen en knoop Emy voor de sulky. Nou echt wat een toppertje die pony. Ze heeft geen stap verkeerd gezet, was wel druk maar echt super te sturen. Was weer even helemaal happy met mn poown! Gister gewandeld met het gespuis was ondanks de regen ook wel weer eens leuk. En dan hoor je vandaag weer dat ze vanaf gister drie uur (toen hebben we ze een hele berg kuil gegeven) dus niet meer gevoerd zijn. 'S morgens word er voor ons altijd gevoerd maar dit is dus de 2e zondag dat ze geen kuil krijgen. Echt irritant, ze hebben niks waar ze op dat moment dan aan kunnen knabbelen ze moeten het hebben van hun kuilgras.
Het nadeel is dat ze het vrijwillig doen het voeren dus je kan er weinig tot niks van zeggen als ze het "vergeten" maar goed we rekenen er wel op zeg dan anders we doen het niet... Lastig maar vooral heel vervelend voor onze paardjes.
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Gwenny

Bericht door Gwenny » wo 25 dec 2013, 07:16

Ik wil iedereen hele fijne kerstdagen wensen. Dat moet denk ik wel goedkomen met onze gouden, witgouden en roodgouden kanjers!!
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » ma 30 dec 2013, 07:23

Ik wens jullie allen een zeer goed en gezond 2014 toe!
Maak er een spetterend jaar van met de E'tjes!

Ik zal zo hier en daar wat blijven lezen want ik ben benieuwd hoe het met jullie en jullie E'tjes gaat!
Marlie78

Bericht door Marlie78 » ma 30 dec 2013, 09:35

Dank jullie wel!

Ook van hier alvast een gezond en gelukkig nieuw jaar gewenst met veel goed hooi en stro en heerlijk paardenweer :D
Gwenny

Bericht door Gwenny » wo 01 jan 2014, 09:59

Wat heerlijk om een vuurwerk-proof gouden paardje te hebben!! Hoe hebben jullie dieren het gedaan?
GABY22

Bericht door GABY22 » wo 01 jan 2014, 15:56

Wat fijn, hier ook vuurwerk-proof!
- - - - - -
Marlie78

Bericht door Marlie78 » do 02 jan 2014, 16:02

Heerlijk braaf! 30 dec nog buitenritje gedaan.

Vanmorgen heb ik ons opgegeven voor de paarden4daagse in Epe :D
froukje91

Bericht door froukje91 » vr 03 jan 2014, 14:20

Iedereen hier een gelukkig 2014 met alle fjorden :D

Zaterdag is Ellen door een buurjongen van mijn opa en oma gereden. Conclusie was Ellen is super braaf en buurjongen heeft nog veel te oefenen. Hij is altijd gewend om met zijn binnenhand te rijden en ik ben met Ellen aan het oefenen dat ze voornamelijk op been en zit gereden kan worden en op buitenhand. Hij trekt aan de linkerteugel om linksaf te slaan. Ellen neemt heel mooi stelling naar binnen en loopt rechtdoor. Moest zo lachen dat Ellen zo braaf deed wat gevraagd werd, ook al bedoelde hij het niet zo :P

Ik heb Ellen maandag gereden. Ik had geen zin om in de bak te rijden dus besloten om lekker het bos in te gaan. Had misschien beter eerst even in de bak kunnen rijden. Ellen was druk. We waren nog maar net ondereg vloog ze er al vandoor. Klein stukje later in het bos hele tijd schrikken en er vandoor willen. Vlak voor een plas dacht ik nog opletten anders staat ze ineens stil en lig ik in de plas. Springt Ellen op het allerlaatste moment vol in de plas, zat helemaal onder de modder _-:( . later waren we op een paadje waar ellen nergens heen kan en we rustig kunnen galopperen wou ze niet meer galopperen gek beest. en vervolgens een klein stukje stappen en daar vlogen we alweer heen. Heb de hele rit maar zoveel mogelijk gedraafd dan is ze het makkelijkst rustig te houden.

Oud en nieuw is altijd heel rustig bij de paarden. Er word meestal niet zoveel vuurwerk afgestoken, maar als dat wel het geval was zijn ze totaal niet onder de indruk. Paar jaar geleden hebben we carbid geschoten in het ene weiland, ze stonden met z'n allen op een rijtje te kijken wat we aan het doen waren :D
Was combinatie van al tijdje niet meer buiten rijden, als we buiten gingen rijden ging Fiona of Viola mee en ik rij de laatste tijd ook niet zo veel in de bak dus behoorlijk energie overschot denk ik. Vervolgens nog wind en klein beetje vuurwerk hier en daar en dan heb je een interessante buitenrit :P Vond het gelukkig niet eng en werd er zelf ook totaal niet zenuwachtig van. Kon er wel om lachen gelukkig.
Svenniepennie

Bericht door Svenniepennie » ma 20 jan 2014, 08:41

Enya is heel gevoelig onder haar kaak dichtbij der mond. Het is daar ook heel hard en ze flipt als je der aan komt. Neusriem kan ik niet pakken laat staan dicht doen. Ze heeft dit ongeveer een week, maar deze week is het heel er.

Dacht zelf aan keihard gestoten ( hoor dat ze bezig is met haar stal te openen). Met halster vast blijven zitten en dan gestoten. Gebroken of ontsteking

Ze heeft geen last in haar mond, niet scherp ofzo en bit accepteert ze ook. Ik rij sinds woensdag zonder neusriem behalve gisteren toen had ik BB springen, had me neusriem toen op zijn lost en toch begon ze te flippen.

Hopelijk weten jullie raad?
Als het langer aanhoud dan laat ik een dierenarts of tandarts komen.

We hebben vrijdag voor het eerst BB gestart en we gingen foutloos tot de laatste hindernis had ik een balk en tijdsoverschrijding. We hadden in totaal 5 strafpunten :D
Enya mijn nieuwe topper Anton x Yarra
Svenn ook mijn topper Lenngard x Nienja
froukje91

Bericht door froukje91 » di 21 jan 2014, 19:14

Vervelend dat Enya zo'n last heeft van der kaak. Leuk dat je BB gesprongen hebt :D en die tijdsoverschrijding is niet zo erg, liever wat langzamer maar wel goed dan snel slecht gereden en alle balken eraf.

Mijn zusje heeft Ellen gisteren en eergisteren buiten gereden, Ellen was wel braaf maar wel een beetje kijkerig en zenuwachtig. Vandaag in de bak gereden, dit ging wel goed Ellen was fijn te rijden. Aan het einde werd ze een beetje gespannen en zijn we een paar keer heel hard door de bak gevlogen. Uitstappen langs de weg en door het bos gaat dan gelukkig wel weer lekker rustig ondaks een gek race veulen :+ Hihi moet altijd zo lachen om Jasmijn der gekke karate sprongen.
Svenniepennie

Bericht door Svenniepennie » do 23 jan 2014, 06:52

Ij ga vandaag naar de kliniek met haar. Ben benieuwd wat het is
Gwenny

Bericht door Gwenny » do 23 jan 2014, 07:04

Sterkte! Ik hoop dat het meevalt.

Eran gaat goed!! Hij staat lekker in zijn kudde met vriendjes, staat 's nachts in een ruime stal en krijgt prima te eten. Zijn rug gaat steeds beter en als dit zo doorgaat ga ik in het voorjaar weer eens op zijn rug.
Svenniepennie

Bericht door Svenniepennie » vr 24 jan 2014, 09:38

Als eerst voelde die aan een bult er moest een foto gemaakt worden, super relax dat ze was. Ze liep zo mee. Uit de foto bleek dat ze op 2 plaatsen een kieswortelontsteking heeft. Hij zij dat we nog op tijd waren en uitgelegd wat er gebeurde als we niet kwamen. Daarna heeft die nog even gekeken of haar kiezen niet verrrot waren. Ze moet wel snel naar de tandarts zei die ze was wat scherp. We hebben nu voor 2 weken 2x daags ('s ochtends en 's avonds) antibiotica gekregen. Daarna moeten we weer terug met de controle
Esther

Bericht door Esther » vr 24 jan 2014, 16:58

Waar ben je geweest Joyce?
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie