De I-tjes deel 1

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ivonne

Re: De I-tjes deel 1

Bericht door Ivonne » di 25 mar 2014, 16:14

wie is dat naast Imre dan? (zie wat blonds= interesse :D )
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Esther

Bericht door Esther » di 25 mar 2014, 16:23

Inez, een Timor x Elinoor (v. Anton).
Waarom verbaast het me niet dat je daarin geïnteresseerd bent. :D
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
janna
Contacteer:

Bericht door janna » di 25 mar 2014, 17:38

Hihi dat is idd Inez!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
foss

Bericht door foss » di 25 mar 2014, 18:01

De Timors haal je er altijd uit.

Indre is lekker aan het pubberen ondeugd maar ze blijft leuk.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 28 mar 2014, 16:34

Leuk, Inez!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Keandra

Bericht door Keandra » di 01 apr 2014, 17:17

Gisteren was de grote verhuis van weide, weg bij de boer. (hele historie aan verbonden)
Had een beetje stress want onze 2 jonkies moesten mee met de trailer (2 paards). Githa mocht naar de nieuwe weide wandelen, dat was het simpelste.
De 2 jonkies, Denna en Swann (die 3 wordt deze maand), hadden het maar al te goed door dat er iets niet klopte.
Dus die werden heel hevig toen ik ze van de weide wou halen.
Maar Denna liep als een volleerd paard zo die trailer op. *o/* Die had dat duidelijk nog al gedaan.
Swann daarentegen had grote schrik. Echter liep die toch ook vlot de trailer op, bij haar maatje Denna.
De tocht naar de nieuwe weide duurde niet lang, en dat was maar goed ook om Swann een goede trailerervaring op te laten doen.
Op de nieuwe weide hebben we Swann en Denna vlot en correct kunnen afladen.
Al mijn schrik en stress waren niet nodig. Nu weet ik dat ik op mijn paarden kan vertrouwen als we er eens ergens mee naartoe willen gaan.

Denna voelt zich trouwens ondertussen geheel thuis op haar nieuwe weide.
Vandaag waren we de drinkbak aan het vullen, ging Denna er in staan maaien met haar voorbenen. 8)7
Hoofd, benen en voorboeg waren geheel nat. Dus die heeft voor wat verfrissing gezorgd want het was weer 25° op de weide. :o
Rinske

Bericht door Rinske » di 01 apr 2014, 17:34

Oh wat fijn dat ze er zo makkelijk op liepen!!

Ingmar was pas een beetje stout. De hoefsmid was er en hij stond heerlijk relaxt vast en ondertussen werden zijn hoefjes gevijld. Alles voor aandacht haha. Ineens had hij zichzelf heel sneaky losgekregen (vraag me niet hoe) en liep zo naar de voerbak 8)7 .De hoefsmid stond ook verbaast te kijken maar hij vond Ingmar wel een slim paard :=
05-05-'95 Paula Brusvein x Astrix
11-04-'12 Ingmar Topas x Brusvein
Keandra

Bericht door Keandra » di 01 apr 2014, 17:46

Dat hebben ze hier ook heel goed door.
Denna kan zelfs onze knopen loskrijgen. 8)7 (en leslie heeft ondertussen al 5 soorten knopen geprobeerd)
janna
Contacteer:

Bericht door janna » wo 02 apr 2014, 18:39

hihi die Ingmar, grapjas.

En fijn dat het met Denna zo goed ging. Trailer laden moeten ze gewoon leren, zolang je zelf rustig blijft gaat het bijna altijd goed.
Met Imre heb ik het geluk dat ze als veulen natuurlijk een aantal x mee geweest is met moeders naar de hengst, we zijn met haar naar de keuring geweest en daarna ging ze samen met Inez en Finn op de trailer naar het land. Dus die kent alleen maar het vervoer naar een nieuw stuk land met de trailer, ja en boot sinds vorig jaar. Maar ideaal hoor eentje die er zo op loopt. Maar nu is ze ook wel makkelijk als je Inez hebt, die heeft wel echt een stukje aanmoediging nodig, want die gooit gewoon de kont in de krib als ze de trailer op moet. Maar eenmaal erin is het geen probleem......
Gewoon lekker veel doen!
Giel

Norvyn
Keandra

Bericht door Keandra » do 03 apr 2014, 17:29

Denna is zot geworden denk ik.
Nu op de nieuwe weide hebben ze een andere drinkbak, grote metselkuip (nieuw gekocht wel :)) ). Deze is iets lager dan de vorige ton die ze hadden (onderkant van een blauw vat, mss gekend).
Nu begint ze dus in deze lagere drinkbak continu met haar voorbenen te maaien.
leslie was vandaag als eerste op de weide en had ze al hun water gegeven en hij had de generator al opgezet om het 1000l vat wat bij te vullen met water. Was Denna zo vaak met haar voeten in het water aan het spelen dat ze geheel nat was. 8)7
Githa heeft 'schrik' van water, Swann kun je ook geen plezier doen met een douche, maar Denna die is dagelijks gedouched nu. 8)7
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 05 apr 2014, 19:19

hihi Cleo deed dat ook altijd, die was altijd aan het wassen en watergolven met het water uit de speciekuip. :P

Imre vandaag weer even in handen gehad, toevallig had de fokker net in de planning om ze weer van land te verhuizen dus hij met Davos voorop, Annabel met Inez en ik met Imre er achteraan (die wonder boven wonder haar pony halster nog past). Is maar een klein stukje lopen, maar fijn dat ik zo'n braaf paard heb. Lekker relaxed stapte ze naast me mee, geen probleem.
Daarna Elinoor en Yanneke er ook bij in gezet. Was de eerste keer dat Inez en Imre hun moeders weer terugzagen na het afspenen. Tja wat moet je daar van zeggen, van je moeder moet je het maar hebben. O:)
Knetter gek over het nieuwe land heen scheuren natuurlijk, Imre kan flink snurken en had meteen in de smiezen dat ze niet al te dicht bij haar moeder en tante in de buurt moest komen hihi. }-)
Ze liet een paar mooie drafpassen zien, dat zit er toch ook nog steeds echt wel in gelukkig. Al een heel paard wordt het dan ineens als ze die kop en staart erop zet.

Dinsdag zal de hoefsmid erbij en dan is het komend weekend al weer tijd om de eilandgasten te verzamelen. Kunnen we weer in de boot naar ze opzoek!
Giel

Norvyn
Femzjje

Bericht door Femzjje » ma 21 apr 2014, 09:39

Hai allemaal,
Hopelijk mag ik hier ook mee komen kletsen :D
Ik heb sinds vorige week ook een I-tje; Iljar!
Hij is net een paar daagjes 2 jaar en ik ben ontzettend blij met hem.
Hij doet het gelukkig heel goed op z'n nieuwe stalletje
Heb het topic doorgekeken en super leuk om alle foto's te zien!
Wat zijn sommige I-tjes al groot!!

Dit is Iljar
Afbeelding

Afbeelding
Iljar, kleine boef! ♡ (Manus x Hanneke)
Rust zacht, lieve Aag
janna
Contacteer:

Bericht door janna » ma 21 apr 2014, 17:53

Welkom we gaan hier niet zo heel hard, maar desondanks ben je erg welkom met je I-tje.
Kun je ons wat meer vertellen over Iljar? Welke ouders heeft hij? Hij ziet er uit als ook al een hele beste jongen, past precies tussen onze kastelen haha.
En natuurlijk gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Hoop dat je nog lang van je nieuwe kerel mag genieten!

Afgelopen zaterdag is hier de grote 'oversteek' weer gemaakt. Imre staat samen met Inez en Davos in de grote groep paarden. Dus verschillende leeftijden en geslachten!
We moesten twee keer rijden met de trailer dus eerst Imre en Inez ingeladen, ging zonder problemen. Eenmaal bij de boot hebben we hun vastgezet in de koeienstal om Davos op te halen. Nou geen kick van Imre hihi, die heeft vorige keer natuurlijk ook twee dagen naast de koeien gestaan dus was helemaal niet onder de indruk.

Ook later de boot op was twee hoeven in de neus werk. Heerlijk zo'n nuchtere dame, later op de boot stond ze dan ook heerlijk te dutten hihi.
Alleen toen het land in zicht kwam en de eersten in het andere land gedaan werd was het even draaien en drammen. Inez ging als eerste van de boot bij het land, dat was natuurlijk een moment waarop de wereld even verging (en je net niet het knipje los kan krijgen.....)

Dacht echt dat ze in knetter galop de boot af zou springen, maar eenmaal los was de natuurramp over en kon mevrouw met een 'pom tie dom' de boot af drentelen.

Esther heeft nog een aantal hele mooie foto's gemaakt van mijn speklap die ik graag met jullie wou delen.

Onder toeziend oog zonder problemen de boot op. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Kennis maken met de nieuwe buuf..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Al heel wat meer borst dan buurman Inco... := (niet helemaal eerlijk zo hihi)
Afbeelding
Bij de paal in het midden van de boot staat ze mooi naar de omgeving te koekeloeren. 8)
Afbeelding
Afbeelding

En eenmaal op de plaats der bestemming, waar ze de hele zomer weer zal doorbrengen.
Afbeelding
Achteraan de groep.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Giel

Norvyn
Rinske

Bericht door Rinske » ma 21 apr 2014, 18:18

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Leuk!

Mooie foto's Janna! Had op facebook al wat foto's langs zien komen van de 'oversteek'. Echt een mooi gezicht. Fijn dat het ook makkelijk ging! En Imre ziet er ook super uit +:)+
05-05-'95 Paula Brusvein x Astrix
11-04-'12 Ingmar Topas x Brusvein
Femzjje

Bericht door Femzjje » ma 21 apr 2014, 19:26

Wat een super gave foto's Janna, en wat een mooi plekje hebben ze daar.
Ze blijven wel braaf staan op het pondje zeg!

Iljar is Manus x Hanneke (v. Toddy), geboren op 13 april 2012. Ik heb hem van stal Dolfing in Balloo.
Dus hij heeft een flinke trailerrit gemaakt naar Almere. Maar dat deed hij allemaal heel goed.
We zijn nu lekker een beetje aan het wandelen & poetsen, en hij staat de hele dag lekker op het land.
Ik heb hem nog maar een weekje hier staan, dus verder kan ik helaas nog niet zo heel veel vertellen.
Hij is super stoer, tot nu toe nergens bang voor en ontzettend knuffelig. Alle aandacht vindt hij helemaal geweldig.
Ik ben echt heel blij met hem! :))
Rust zacht, lieve Aag
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 21 apr 2014, 20:48

Wat leuk dat je Iljar nu hebt. Heel veel plezier samen!

Janna, wat is dat toch iedere keer geweldig te zien, dat jullie dat jonge spul met de boot weg brengen... Het is ook gewoon doodnormaal dat ze die boot op wandelen he?!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
danielle781
Contacteer:

Bericht door danielle781 » di 22 apr 2014, 14:21

wat een leuk paard is Iljar zeg, en wat is hij al groot!
welkom hier, babbel gezellig mee! :)

janna, wat leuk om zo al die fjorden bij elkaar op 1 boot te zien!!
en wat zie Imre er goed uit!!
Orna (Danja X Halstor)
Ido (ursula X Topas)
janna
Contacteer:

Bericht door janna » di 22 apr 2014, 15:36

Had ik toch de juiste Iljar in gedachten, leuk hem zo via fjordenwereld verder te kunnen volgen. Daar ga je vast een heel leuk paardje aan krijgen.

En vind het zelf ook nog steeds een bijzonder gezicht, op het moment valt je dat niet zo op maar als je eenmaal de foto's terug ziet moet ik altijd wel lachen. Dat kan ook gewoon met fjorden...:D
Giel

Norvyn
Femzjje

Bericht door Femzjje » ma 28 apr 2014, 11:55

Ik vind het ook altijd zo'n wonderlijk gezicht, dat het gewoon kan; al die fjordjes over het water!
Het is toch echt een super ras :j

Zaterdag was het heerlijk weer en heb ik lekker gewandeld met Iljar.
Voor de eerste keer helemaal alleen, zonder ander paardje, op stap.
Het ging echt heel goed, hij stapte lekker vlot mee en vond alles reuze interessant :D

Afbeelding

(hmmm.. ik krijg die foto niet kleiner :? )
Rust zacht, lieve Aag
janna
Contacteer:

Bericht door janna » ma 28 apr 2014, 17:34

Lekker met de wapperende manen in de wind, staat grappig zo voor de fel gele (tulpen?).
Fijn dat hij zo braaf was, het is toch altijd maar afwachten met die jonge springers hihi.
Giel

Norvyn
Plaats reactie