Wat gaan we beleven, de Ctjes worden alweer 7 in deel 14!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ilona

Re: Wat gaan we beleven, de Ctjes worden alweer 7 in deel 14

Bericht door Ilona » do 11 apr 2013, 19:37

Zo....
Zijn de G'tjes dit jaar aan de beurt?

Afgelopen zaterdag voor het eerst een ritje op Gastor gemaakt :D
Zonder gekheid, was denk de eerste keer dit jaar dat ik er weer op zat?
Hij liep goed! Hij loopt al een tijdje weer lekker, fijn!
We hebben maar een heel klein ritje gedaan. Afgelopen dagen ook geen reactie erop gezien bij hem :)
Vandaag liep hij nog door de wei te stieren en zag vooral een blij paard wat heerlijk liep :)

Aangezien het er nu eindelijk toch naar uit gaat zien dat het gras gaat groeien, vandaag de wei flink verkleind. Dat was even een tegenvaller voor ze haha. Maar ze hebben nu nog en joekel van een wei.
Jammer altijd als ze van het grote stuk af moeten.
Hopelijk kan Castor straks weer een beetje beweging aan! Hij loopt nu al met een wat harde manenkam... Pff zo slecht (te dik) heb ik hem nog niet eerder de winter uit zien komen. Houd mijn hart vast voor komend seizoen.
Heb al hele plannen hoe ik de wei (weer ander stuk) in wil gaan delen voor voorjaar en zomer. Hopelijk gaat dit systeem goed werken voor Castor en Enzo (het paddock paradise idee).
Vorig jaar al met kleine weitjes gewerkt, maar omweiden was dan vaak alsnog geen doen omdat in het nieuwe weitje dan alweer teveel weten stond.
Dit jaar ook maar proberen deels te maaien (klepelen) denk ik. Ik ben nu zelf ook wat mobieler dan vorig jaar met baby in buik en later 'aan de voet' :D

Zo. Weer voor een tijdje genoeg verteld denk ik :D
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » vr 12 apr 2013, 07:30

Pff, k-l-o-t-e FW. Had ik net een hele lap tekst getypt en krijg ik weer een fatal error. Maakt het niet leuker om nog te posten :+

Fijn dat Castor weer goed gaat. Hopelijk blijft het zo!

Om mijn lang verhaal van net kort te maken: met Hay gaat het goed, maar ik blijf een chronisch tijdsgebrek hebben. Dat doet me nog steeds twijfelen wat ik er mee aan moet.
Mijn maandkost voor Hay ligt (voor mij dan) gigantisch hoog, ik heb weinig tijd, maar als ik tijd heb én het is mooi weer geniet ik er wel intens van.
Toch weer stal dichterbij zoeken (eigenlijk geen optie, want ik ben nog liever paardloos dan weer te moeten verkassen), bijrijder zoeken of toch maar kappen met heel het paardengedoe? :sorry:
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Mieke

Bericht door Mieke » vr 12 apr 2013, 08:04

Same here Jilly, ik kamp ook met chronisch tijdgebrek, en dat terwijl Celin helemaal niet ver van mn huis staat. Celin staat nu een beetje te koop haha, ik ben haar niet actief aan het verkopen en denk iedere dag om haar uit de verkoop te halen, maar wat moet ik dan straks met r als ik een jaar in het buitenland zit, en daarna? Ik hoop gewoon dat zich een perfect iemand aanmeld die haar graag wil overnemen ;)
Ctje :)
Jilly

Bericht door Jilly » vr 12 apr 2013, 08:42

Ik had het topic gezien van Celinde idd. Geen makkelijke keuze, maar als je straks een jaar in buitenland zit is het eigenlijk helemaal zonde dat ze maar 'staat te staan' he.

Hay vindt het volgens mij allemaal wel prima zo. Hij staat in een super leuke kudde, komt dagelijks buiten en er wordt verder ook goed voor hem gezorgd. Maar ja, het kost helaas wat meer dan een cavia ofzo :+
Viv

Bericht door Viv » vr 12 apr 2013, 11:43

Kdies heeft mazzel die heeft nog een weekje langer vrij omdat mn zadel nog niet klaar was (Ninon is niet snel tevreden). Heb nu 2x zonder zadel gereden maar dan issie toch wel heul erg breed, merk het aan de aanhechting van mn spieren aan mn bot. Woendag maar even met de chiro over babbelen.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » vr 12 apr 2013, 11:58

Flauw wordt je van die error hè!
Gelukkig onthoudt mijn telefoon wel de tekst die ik getypt heb. Maar het is echt irritant.

Wat tijdgebrek betreft O:)
Maar goed, mijn voordeel is dat het plekje waar Castor staat me nauwelijks iets kost. Zouden Enzo en hij daar niet meer kunnen/mogen staan dan heb ik heel erg een uitdaging.
Baal wel eens ervan dat ik zo weinig tijd heb (en andere keren gewoon geen energie). Vooral omdat Castor gewoon te zwaar is en het lastig is die slank te houden.
Hoop dat het straks beter te sturen is zodra de wei anders ingedeeld is.
Weet nu al dat hij me dan elke dag met zijn puppy ogen aan gaat staan kijken bij een opening in de wei naar 'gras'... 'vrouwtje, ik heb zo'n honger...doe jij het hek even open??
Daar doet hij echt! :+
Jilly

Bericht door Jilly » vr 12 apr 2013, 12:15

Zolang hij zelf het hek niet open doet valt het mee he :+

Die van ons waren heel erg verontwaardigd dat het AL april was en ze nog steeds op de paddock stonden, dus ze hebben de omheining maar gesloopt en zichzelf wat gras gegund...
Maar de wei is echt triest. Volgens mij is het gras nog geen mm gegroeid. Mag onderhand wel eens!

Zo'n goedkoop plekje is inderdaad heel handig. Denk dat ik Hay dan ook wel makkelijker zou aanhouden, maar naast het snel dik worden is constant weidegang niet echt goed voor z'n jeuk...

Ik ga het er binnenkort toch maar eens met de pensioneigenaresse over hebben. Misschien dat ik met haar een oplossing kan vinden en anders zien we wel wat de toekomst brengt denk ik maar.

Nu kijk ik vooral heel erg uit naar de buitenrit van zondag :))
Ilona

Bericht door Ilona » vr 12 apr 2013, 12:31

Dat is zo :=

Gras is echt nog triest ja. Maar grote kans daar na zondag de boel gaat ontploffen. Nu regen en zondag 20 graden! Ben benieuwd.

Volledige weidegang is heerlijk, maar inderdaad ook echt niet altijd ideaal.
Zo is er altijd wel iets denk ik :)
Moet dit jaar maar wat harder voor die bolle gaan zijn denk ik. Maar een paard amper tot niks te eten geven vind ik ook gewoon lastig.
Haflinger van en vriendin stond altijd op paddock. Kreeg vaak 's avonds pas wat hooi en brok. Soms kwam haar moeder in de ochtend nog een plak hooi brengen.
De rest vd dag stond dat dier een beetje te kijken. Ze zag er super uit hoor, maar heel de dag een beetje staan te staren op de tegels... Dat vind ik gewoon niks.
Jilly

Bericht door Jilly » vr 12 apr 2013, 12:58

Dat zou ook niet mijn keuze zijn om de paarden zo te houden hoor. Kan mijn hart niet aan haha.

Wat ik tegenwoordig vaak doe is nog een plak stro bij geven. Dat eet Hay net zo makkelijk als hooi en dik wordt hij er toch niet van. Iedereen tevreden :D
ing-1970

Bericht door ing-1970 » za 13 apr 2013, 06:26

Dat was even stil bij de C tjes,maar er word weer gepost.
Ikzelf heb oproepje opgehangen bij de fjordheste gard voor actieve bijrijder,die net iets meer met Corner kan doen,
dan dat ik kan.
dus even afwachten.
Zou het wel leuk vinden als hij ook is proefjes mag rijden etc en verder,maar mij lukt dat niet,of niet echt ambitie daarvoor.
Maar Corner moet bezig blijven.
We maken nu weer regelmatig buitenritten en zijn omgeving beekbergen aan het ontdekken,kan echt alle kanten op hier.

op m,n fb staan wel foto,s.
Afbeelding
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » za 13 apr 2013, 12:42

Maar weer eens een keer een up date van Cas.
Hij staat inmiddels alweer anderhalve maand op een andere stal. Nu lekker dichtbij huis in Rotterdam en hij heeft het super naar zijn zin. Staan inmiddels alweer lekker overdag op het land en hij loopt heel wat af. Lichamelijk ziet hij er een beetje gehavend uit voornamelijk in zijn nek van het spelen en vechten maar dat groeit allemaal wel weer aan :P

Qua rijden gaat het redelijk...galop hebben we de laatste tijd een beetje ruzie. Het zadel heeft een tijd terug niet helemaal lekker gelegen..is inmiddels ook alweer een tijdje aangepast en heb hem ook al laten behandelen door een chiropractor maar toch wil de galop onder het zadel nog steeds niet echt lekker gaan. Hij galoppeert wel aan maar gaat al vrij snel in het verzet door voornamelijk meer omhoog te springen dan vooruit...Voordat hij behandeld was bokte hij heel snel, dat is nu wel een stuk minder. Aan de longeerlijn galoppeert hij wel beter door, ook als het zadel erop ligt.

Wat denken jullie? Zou hij echt nog last van zijn rug hebben of zit het tussen zijn oren??? :roll:
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » za 13 apr 2013, 19:27

Heej Lies,

Waar sta je nu dan?

Ik denk dat het nog steeds zn zadel is. Dat hij aan de longe niet reageert erop kan komen omdat het zadel dan niet belast is. Zou hem dus nog maar keer na laten kijken, evt met zo'n drukpad eronder.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 14 apr 2013, 06:13

Viv schreef:Heej Lies,

Waar sta je nu dan?

Ik denk dat het nog steeds zn zadel is. Dat hij aan de longe niet reageert erop kan komen omdat het zadel dan niet belast is. Zou hem dus nog maar keer na laten kijken, evt met zo'n drukpad eronder.
Hoi viv,

Ik sta nu bij stal klootwijk...kan ik lekker op de fiets in het weekend en het zit precies tussen mn werk en huis in dus dan kan ik gelijk vanuit mn werk door naar stal. Scheelt een hele hoop benzine en tijd ;-)

Miss dat ik dat nog wel laat doen...maar dan wil danik niet danhet volle pond betalen aangezien ze hem pas hebben gedaan..
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » zo 14 apr 2013, 06:45

Lijkt mij ook dat er nog iets niet helemaal lekker zit. Lastig zoiets.

Gisteren is mijn karretje opgehaald, verkocht. Nu mijn tuig nog een keer mooi op de foto zetten en ook proberen te verkopen. Al zou ik ook nog wel eens een keer willen sleeën.... ;) Dan moet ik het tuig in ieder geval bewaren tot er weer eens sneeuw komt (pas weer vanaf volgende winter, niet dit voorjaar of zomer uiteraard :P )

Fijne rit gewenst vandaag Jilly!
Jilly

Bericht door Jilly » ma 22 apr 2013, 07:07

Je stopt dus helemaal met mennen Ilona?

Ik zit nog steeds te denken dat ik Hay wel beleerd wil hebben voor de koets. Maar het ontbreekt me even aan financiele middelen om én de opleiding (zowel voor hem als voor mij) én een kar + toebehoren aan te schaffen. Moet maar even kijken na het huwelijk volgend jaar of er nog wat over schiet hihi.

Wij zijn intussen 3 heerlijke ritten verder.
Gisteren weer 2,5 uur in het bos geweest, veel gagaloppeerd en een heel stuk off road geweest. Kronkelende bospaadjes, oppassen dat je niet achter bomen blijft plakken (Hay rekent alleen ruimte voor zichzelf :+ ), heuveltjes en hopen dat je de weg nog terug vindt. I love it!
Ilona

Bericht door Ilona » zo 19 mei 2013, 08:19

Ooooh moest hier geloof ik nog antwoorden..
@Jilly, met Castor wel. Het is niet zo goed om met Castor veel op het harde te lopen. Mennen in de bak of wei vind ik niet leuk en wil hem eigenlijk ook niet constant op ijzers moeten hebben.
En daarbij zit ik er toch wel liever op dan erachter, plus dat je extra hulp nodig hebt bij het mennen wat ook al lastig is...
Alles bij elkaar gezien, de kar maar weg :Y)

Wie weet ga ik Enzo er nog wel eens voor zetten. Lijkt me ook wel grappig.

Degene die mijn kar hebben gekocht zijn bekenden van mij. Ze hebben in totaal 3 Belzen. Ik mag daar altijd de kar incl paard meepakken voor een ritje :)
Voordeel is dat die paarden zoooooo rete mak zijn en makkelijk voor de kar. Dat scheelt ook enorm. Dan is het ook wat minder spannend en vooral leuk om te doen.

Castor gisteren
Afbeelding

En Enzo
Afbeelding

Knap stel :L
Ilona

Bericht door Ilona » zo 19 mei 2013, 08:22

Afgelopen week nog wel even schrik. Castor was niet in zijn hum. Dus ik dacht dat hij weer last van zijn been(en) had....
Het was maar heel minimaal en kon er niet echt de vinger op leggen. Hij was gewoon niet zichzelf.
Volgende dag was het gelukkig weer over. Blij paard, lekker weer naar het hek komen rennen.
Nu had ik wel de dag voor zijn 'niet happy-dag' een wormkuur gegeven (inmiddels ook weer iets van een jaar geleden de laatste gehad). Misschien dat hij zich daarvan niet zo prettig voelde? Kan dat?

Gelukkig geen beenprobleem!
Jilly

Bericht door Jilly » di 21 mei 2013, 11:20

Het leeft weer een beetje hier :+

Castor ziet er goed uit zeg! Heb je ze nu op stripbegrazing staan?
Gelukkig was het maar een off-day. Ik zit er ook altijd mee als ze niet in hun hum zijn, maar er niet echt duidelijk iets aan de hand is...

Ik ben sinds vannacht terug van een korte vakantie in Ibiza. Het weer was er allesinds beter dan hier. Valiezen staan nog ingepakt, ik ga straks maar terug denk ik haha.
Straks heel vroeg in bed denk, maar hoop dat ik snel Hay weer kan gaan knuffelen!

Heb sinds kort een bijrijdster! Deze vrouw had enkele lessen gehad met het paard van de pensioneigenaresse, maar toen die van de winter zolang er tussenuit is geweest had ze al geinformeerd naar Hay in halve stal.
Een paar weken geleden toch maar eens contact opgenomen en het klikt heel goed.
Ze heeft op een fjord leren rijden (een nichtje van Hay en ook een VDB'tje, hoe toevallig!) en ziet Hay wel als een uitdaging om meer te leren. Donderdag heeft ze haar eerste grondwerkles gehad en zondag zijn ze komen tutten, poetsen en hebben haar kindjes wat staprondjes gedaan. Die zijn ook helemaal hotteldebottel natuurlijk :D
Ilona

Bericht door Ilona » di 21 mei 2013, 19:01

Dat is fijn zeg! Niet verkeerd een beetje extra andacht en beweging. Wil zij hem meer dressuurmatig gaan oppakken?

Ibiza.... Ja beter daar kunnen blijven... zeker deze week! prutweer!

Castor en Enzo staan op een lange vrij smalle strook van de wei.
Zijn nek is wel dik hoor... maar dat is eigenlijk heel het jaar zo. Zal magnesium wat kunnen helpen?
Ik ben vandaag de wei nog even door geweest om te kijken om er nog een stuk van af te zetten. Vanwege die dikke manenkam plus dat hij er ook weer aan begint te schuren. Dat schuren is bij hem echt zo'n voorjaarsgras dingetje. Maar er staat amper een spriet op de wei. Die is echt nog behoorlijk kaal. Het gras groeit natuurlijk wel nu.
Ik heb nog maar geen stuk extra afgezet. Ik twijfel een beetje.
Het lijkt dus weinig gras, maar wel net de verkeerde voedingsstoffen nu natuurlijk.

Verder alvast aan het zoeken naar schapen van iemand voor extra begrazing. Die mogen de weides goed kort van houden. Voor Castor en Enzo is het gewoon teveel allemaal. Eens zien of het lukt en of dat gaat bevallen.
Jilly

Bericht door Jilly » vr 24 mei 2013, 09:38

Ze gaat in eerste instantie veel grondwerken. Met rijden zelf heeft ze nog niet zo heel veel ervaring. Ze wil eerst Hay goed leren kennen en iets doen waar ze zelf al zeker over is (=grondwerk) en dan onder begeleiding van pensioneigenaresse het rijden uitbouwen.

Ik heb geen ervaring met magnesium. Je leest tegenwoordig wel veel over magnesium tekorten. Misschien eens met de DA overleggen?
Plaats reactie