Antwoord op onderwerp  [ 917 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46  Volgende
H-tjes hebben 't voor elkaar, ze zijn alweer 1 jaar, deel 2 
Auteur Bericht

Bericht Re: H-tjes hebben 't voor elkaar, ze zijn alweer 1 jaar, dee
(Breekt even in)
Nogmaals gefeliciteerd met de aankoop van Hylke, als ze een beetje karakter van haar paps mee heeft gekregen ga je daar een zeer leuke dame aan hebben.
Ik heb in je topic op bokt ook al eens gereageerd, maar dan onder de naam 'Jannegien'... om even een beeld bij de persoon te krijgen haha.
En ook welkom hier op FW!

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)

do 12 dec 2013, 19:56
Profiel WWW

Ha, Nancy! Welkom hier en ook hier gefeliciteerd met Hylke.

1.39....................................................... Hepsie...
Waarom ben ik 1.84.............................

do 12 dec 2013, 21:17
Profiel

Gefeliciteerd met de aankoop van Hylke! Ziet er uit als een erg leuke merrie.

Sjolvir, voor 1.39 op dit moment teken ik bij Hummer hoor ;) Ze heeft ook nog even om te groeien natuurlijk en misschien is het gewoon een laatbloeiertje. Maar afgezien daarvan is ze ondanks haar formaat, groot van karakter en een erg leuk diertje.

vr 13 dec 2013, 10:09
Profiel

Welkom hier!! Ook mij ken je al van Bokt, ik ben daar Jeskim.
In het normale leven ga ik door als Esther en als ik het zo bekijken ben ik ook de Esther die de veulenfoto heeft gemaakt van Hylke!

Denk dat je een leuk dier hebt gekocht en ben heel benieuwd hoe ze gaat uitgroeien!!

vr 13 dec 2013, 11:21
Profiel

Daar ben je! Welkom in het Htjes topic!!
Ook vanuit mijn kant nogmaals gefeliciteerd met je nieuwe topper.

Dominique: heb je hesp laatst gemeten dan? Ik wil het ook wel weer weten. Volgens mij heeft Hjala de grootste groeifase wel gehad, maar toch wel het idee dat ze groter is als van het zomer.

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!

vr 13 dec 2013, 12:40
Profiel

Leuk dat je hier nu ook bent Nancy en nogmaals gefeliciteerd met Hylke!

@Dominique: Het is ook niet wat om dr heel breed te laten worden, valt je lengte er in de breedte omheen O:) Maar ken de frustratie...jarenlang op eenzelfde manier naar Cai gekeken. Kan nu nog op mijn lichaam aangeven waar hij al die tijd bleef hangen en hoeveel cm dat vanaf de grond is...*zucht* (wel graadmeter, want weet nu altijd wanneer een Fjord groter is dan ca 1,35). Ze groeien nu natuurlijk nog wel wát...maar hopen op een 1,48 Fjord is wel heel optimistisch hopen.

Hier me ook staan verbazen over de verschillende stokmaten. Degene waarvan ik dacht dat die een kleintje zou blijven is de grootste zowat van de groep en doet zijn naam ernstig eer aan: Hallo Hallo. En degene waarvan ik altijd gedacht heb, 'die gaat flink de lucht in en wordt via langpootmug Fjord', blijft ineens hangen op een gemiddelde: Hinke. En klein formaatje blijft toch wel joekel-Genista (van Anke) zijn zusje Hibiscus. Kortom, ik durf écht geen uitspraken meer te doen over fokkerij vs veulens en hun eind-stokmaat. (bijv. wanneer er gemaild wordt welk veulen er minimaal 1,50 gaat worden O:) Echt, je weet het nooit! )

vr 13 dec 2013, 12:50
Profiel WWW

Welkom _Nancy!

Leuk beestje heb je aan Hylke! Die zebrastrepen, heerlijk!

Hier ook wolbaaltje op de wei, maar wel een met grijze vlekken. Pfff meneer smeerpoets is het!

vr 13 dec 2013, 13:05
Profiel

Rowenna, dat zal ik even gaan doen! :) Ben het hier en daar nog aan het uitzoeken, het werkt wat anders dan bokt haha.

Janna, dat hoop ik ook!

Bedankt allemaal! :) Zie dat vele van hier dus ook op bokt zitten!

De fjordjes hier zijn niet heel groot, de mijne, moet ik zeggen, is behoorlijk aan de maat.
Ze zal nu 1.47 of zo zijn. Maar op de fotos uit het keuringstopic van een paar jaar terug, zag ik al dat Hylke aan de grote kant is.

Ga nu eerst even wat paginas bijlezen hier! :)

vr 13 dec 2013, 13:49
Profiel

Ik heb even vanaf pagina 40 tot nu gelezen.

Zijn er al mensen bezig met bijvoorbeeld hoofdstel, dekje (eventueel met zadel), longeren, lange lijnen lopen en dat soort dingen :)
Lees wel eens dat Fjorden laatbloeiers zijn, dus ben wel benieuwd wat jullie er zo al mee doen.

Las hier al over een longe en een bijzet. :)

vr 13 dec 2013, 13:56
Profiel

Mette doet zo goed als niets.... hij liep altijd redelijk braaf mee over straat maar op het moment is hij niet te harden op straat dus dat doen we even niet. Dit weer is niet goed voor mijn lijf (hoewel die kou en droger het al beter is dan vochtig) dus ik kan ook weinig.

Hij kent wel dekje, heeft al wel eens zadel op gehad (tja mijn kinderen proberen dat uit), hoofdstel kent hij wel. Longeren snapt hij niets van (gaat stil staan met oren in standje ezel 8)7 ) dus voorlopig brengt hij zijn dagen, etend, vies wordend en zijn pleegmama vervelend door.... doet hem best goed... hij is zeker 1.45.... dus groeien doet hij goed. Met poetsen en zo is het echt een lieverd en de kinderen vindt hij hartstikke leuk en interessant (mij ook want ik geef eten).

Ik wil hem komend voorjaar/zomer wegbrengen om te beleren voor de koets. Maar kan best herfst worden. Moet nog overleggen met degene die dat gaat doen, wanneer hij tijd heeft.

vr 13 dec 2013, 13:59
Profiel

Ik heb vandaag het dekje geprobeerd.
Nou, dat ging wel zo makkelijk, alsof het een ervaren paard was.. :')
Dus heb ik ook nog even de longeersingel gepakt.

Kijken hoe ze het vond als iets onder haar buik door gaat, niet echt aangesingeld, maar wel even vastgemaakt voor het idee.
Mevrouw verblikt of verbloosd niet, ik geloof dat ik een heeeeeeele makkelijke, fijne fjord heb gevonden :D

Verder weer een lekker rondje gewandeld en goed geborsteld. Mag iedere dag weer de modder eraf schrobben haha, maar dat vind ik niet erg :D
Van de week een hoofdstel halen, denk dat een maatje cob wel gaat passen..

vr 13 dec 2013, 16:34
Profiel

Verkijk je er niet op... Mijn 22jarige heeft een full met wat extra gaatjes en Mette echt een full nodig...... ook alle halsters heb ik full...

vr 13 dec 2013, 16:45
Profiel

Lisa schreef:
Dominique: heb je hesp laatst gemeten dan? Ik wil het ook wel weer weten. Volgens mij heeft Hjala de grootste groeifase wel gehad, maar toch wel het idee dat ze groter is als van het zomer.

Gisteren heeft Jose haar gemeten voor me.
Ze groeit naar mijn idee de laatste tijd wel redelijk, maar ja, grootste groei moeten ze bijna gehad hebben.

Bloemetje75 schreef:
Verkijk je er niet op... Mijn 22jarige heeft een full met wat extra gaatjes en Mette echt een full nodig...... ook alle halsters heb ik full...

Sjol heeft ook alles full, alleen peesjes voor zijn cob, net zoals die van jou Bloemetje, dus Nancy pas op met wat je koopt.

Nancy, heerlijk dat ze het zo braaf doet!
Hier doet mijn 2 1/2 jarige bewust nog niets, die mag lekker jong zijn en onbezorgd tot ik haar volgend jaar mei? naar huis haal en dan heel iets aan de slag ga. (verkeersmak maken, handpaard van maken, lange leidselen om rem en stuur er op te zetten etc. Verder nog geen idee)

Bella schreef:
Leuk dat je hier nu ook bent Nancy en nogmaals gefeliciteerd met Hylke!

@Dominique: Het is ook niet wat om dr heel breed te laten worden, valt je lengte er in de breedte omheen O:) Maar ken de frustratie...jarenlang op eenzelfde manier naar Cai gekeken. Kan nu nog op mijn lichaam aangeven waar hij al die tijd bleef hangen en hoeveel cm dat vanaf de grond is...*zucht* (wel graadmeter, want weet nu altijd wanneer een Fjord groter is dan ca 1,35). Ze groeien nu natuurlijk nog wel wát...maar hopen op een 1,48 Fjord is wel heel optimistisch hopen.

Hier me ook staan verbazen over de verschillende stokmaten. Degene waarvan ik dacht dat die een kleintje zou blijven is de grootste zowat van de groep en doet zijn naam ernstig eer aan: Hallo Hallo. En degene waarvan ik altijd gedacht heb, 'die gaat flink de lucht in en wordt via langpootmug Fjord', blijft ineens hangen op een gemiddelde: Hinke. En klein formaatje blijft toch wel joekel-Genista (van Anke) zijn zusje Hibiscus. Kortom, ik durf écht geen uitspraken meer te doen over fokkerij vs veulens en hun eind-stokmaat. (bijv. wanneer er gemaild wordt welk veulen er minimaal 1,50 gaat worden O:) Echt, je weet het nooit! )

Erg he... te klein blijven (of beter gezegd, gewoon zelf te groot zijn)
Heps komt wel een een laat rijpe merrie stam, maar pffffttt nu met 2 1/2 1.39... zucht...
Sjol is als 3 jarige op de keuring gemeten op 1.45.

En ze is zo leuk!!! Vloek!
Echt serieus een echte pretletter, kan naar mijn idee ook leuk lopen, prima geschikt voor dressuur (of recreatie, aangezien ze daar ook wel gelukkig mee zou zijn) en ontzettend lief.
En jahhh!!! Ze krijgt de door mij gewenste donkere voeten ipv lichte!!! (al is het maar omdat het wishfull thinking is en ze een heerlijk klein varkentje is!)

Ze staat er hier niet op haar voordeligst op, maar voor het idee! Ben helemaal blij met de foto's!
Afbeelding

Afbeelding

vr 13 dec 2013, 16:59
Profiel

Ze is wel écht leuk, die Hepsie!

Tja Mette staat aan huis en dan met kinderen, dan komen ze al eerder met dingen in aanraking. Heeft ook voordelen hoor, voetballende kinderen of gespring op een trampoline doet hem allemaal niets meer. Door mijn wapperend wasgoed lopen ook niets.....

vr 13 dec 2013, 17:05
Profiel

Bloemetje, vond ik in het begin ook handig, jong geleerd is oud gedaan, hoop dat ze er nog wat van onthouden heeft. :D

Dekje erop leggen zou moeten lukken..
Afbeelding
Zeker als het past...

Voor idiotigheid heb je geen kinderen nodig :D Aan mij heb je ook al genoeg.
Afbeelding
Tja... hoe ouder hoe gekker...

't kan wel een ezel zijn :+
Afbeelding
Durfde niet over het gootje van klinkers heen toen ze na 3 uur trailer aankwam bij opfok

Gemaskerde bandieten kon ze toen ze klein was ook al aan!
Afbeelding

Toen liep ze al "braaf" O:) mee aan een touwtje, wel een dame met attitude! 8-)
Afbeelding

Ik was hard weggerend met zoveel kids om me heen :D :o
Afbeelding

Ook tijdens het appels van tafel jatten niet camera schuw.
Afbeelding

Mams helpen met uitbreken.
Afbeelding

Slik... en dat moet ik dan gaan verkopen......

vr 13 dec 2013, 17:48
Profiel

En alleen mennen met haar is geen optie??
Snap dat je ook wilt rijden, maar je hebt er nog twee om op te rijden, dus het is niet dan je dan helemaal niet kan rijden.. Leuk dressuurwagentje erachter!!

Blijft lastig die fjordenmaatjes. Als het hoofd van Hylke het formaat hoofd van papa mee heeft gekregen zou een cob wel moeten passen. Maar zou nog niet meteen de duurste kopen.. En als je hem nog niet echt nodig bent nog even wachten met de aanschaf.

vr 13 dec 2013, 18:07
Profiel

Mennen doe ik maar heel af en toe, 4 x in de maand, heb geen groom.
Betekend dus 4 x in de maand verdeeld over het aantal paarden dat ik men. (dus 2 x Toobs en 2 x Sjol, tot ik Toobs ook
voor de wagen had mende ik maar 2 x per maand, alleen met Sjol, heb er nu menlidmaatschap bij voor Toobs)

Rijden is gewoon veel makkelijker, kan je alleen doen, gaat sneller, je kan ze makkelijker bewerken en ahum.. vind het leuk.

vr 13 dec 2013, 18:18
Profiel

Hepsie is nog maar 2.5 jaar.
Meet haar volgend jaar en beslis dan. Hier was Jalenka op 2.5 ook nog geen 140cm en die is gestrand op een nette 144cm op 5 jaar.

Dat weet je bij fjorden dat de hoogte tegen kan slaan. Als is het maar een paar centimeter.

Kleine troost, Swann zal Hepsie nooit inhalen hoor. :+ :))

Ik ben ondertussen al een hele week bezig met zalf in Swann haar ogen te wrijven. Haar ogen stonden wat ontstoken en heb zalf gekregen van de DA. Ze laat het allemaal pokkebraaf doen. Terwijl ze aan het eten is (is ze toch rustig in haar stalletje) kan ik die zalf in haar ogen doen. (Is bij haar zelfs makkelijker dan bij Githa)

vr 13 dec 2013, 18:23
Profiel

Hi, zou gek zijn als Swan ineens 1.50 werd.
Balen dat ze ontstoken oogjes heeft.

Ik hoop dus ook dat het uit laat rijpe stam betekend dat ze er nog wat bijkrabbelt...

En op FB nu 1.41 fjord gereden door jongen van 1.85, niet chique.. maar past soort van (eigenlijk niet, maar kan net, nou, ja, jullie snappen hem wel).

vr 13 dec 2013, 18:27
Profiel

Verkopen kan altijd nog Do, gewoon laten staan, inrijden en dan weer kijken ;) Voor inrijden is chique zijn ondergeschikt.
Cai heb ik destijds ook ingereden en ook gezegd, als ik een paard voor recreatie zocht had ik hem gehouden, maar had Bink al staan waar ik me op uit kon leven, dus ben ik voor hem nieuw thuis gaan zoeken. Maar zou graag in de toekomst nog wel een tweede Cai (met iets meer formaat) willen hebben, bij voorkeur mét baarmoeder :j

vr 13 dec 2013, 18:39
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 917 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46  Volgende