H-tjes hebben 't voor elkaar, ze zijn alweer 1 jaar, deel 2

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Jeempie
Contacteer:

Re: H-tjes hebben 't voor elkaar, ze zijn alweer 1 jaar, dee

Bericht door Jeempie » zo 03 nov 2013, 18:42

Jetje Bloemetje, ik schrok me rot van je verhaal. Je zoontje had wel doodgeschopt kunnen worden op die manier. Dat is ook niet hoe paarden spelen. Het is een natuurlijke bedreiging voor ze die ze liefst uitschakelen.
Ik mocht van mijn moeder vroeger nooit de wei in als er paarden liepen. Ik vond dat toen onzin maar nu begrijp ik het wel.....
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » zo 03 nov 2013, 19:04

Tja Jeempie, Mette schopte niet gericht naar een bedreiging maar wilde gewoon op ruinenmanier spelen zoals hij ook probeert om met Lajke te spelen (die daar soms in mee gaat). Ik geloof niet dat Mette echt kwaad wilde, dan had hij wel veel harder geschopt. De kinderen spelen meestal in de wei en meestal negeert hij het of komt heel vriendelijk kijken wat ze doen.

Hij loopt ook braaf met de kinderen mee aan een halster met touwtje in de wei als ze de paardjes halen om te poetsen. Laat zich ook door de kinderen heerlijk poetsen.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » zo 03 nov 2013, 19:07

Dat heeft er totaal niet mee te maken. Een paard ziet niet wat er achter zich gebeurt en als hij schrikt slaat hij eerst en kijkt dan. Dat heeft ook niets met gericht slaan te maken dus.
Keandra

Bericht door Keandra » zo 03 nov 2013, 19:38

Wij hebben dit jaar hetzelfde voorgehad met Swann, die wou ook spelen met onze jongste (Dylan had geen aanzet hiertoe gegeven).
Dylan heeft geen trap gehad of zo, want hij schrok van wat Swann deed en hij ging direct op zijn poep zitten (typische dylan actie) en hierdoor schrok Swann weer waardoor die uitweek weg van Dylan. Swann is toen door ons gestraft geweest en ze gedraagt zich ook ondertussen al beter naar de kids toe (rustiger en niet meer speels).
Het blijven dieren, we moeten altijd opletten. Is het niet op de kids, is het voor onszelf.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » ma 04 nov 2013, 15:25

Normaal speelt Mette niet met de kinderen. Komt wel knuffelen, laat zich lekker poetsen en kijkt wat de kinderen doen. Het blijven dieren en kinderen uiteraard.
Ik mag zorgen voor
Mieke

Bericht door Mieke » ma 04 nov 2013, 17:22

Ik snap niet zo goed waarom je het spelen blijft noemen. Dat het niet gericht was is misschien tot daar aan toe, maar hij schopt omdat ie schrikt, niet om te spelen. En geloof me, ik weet heel goed hoe het voelt om, niet gericht, in je gezicht geschopt te worden. Scheelde niet veel of ik had hier ook niet meer gezeten. Hoop voor je dat je zoontje het nu wel uit zn hoofd laat om dat nog een keer te proberen.
Ctje :)
Keandra

Bericht door Keandra » di 05 nov 2013, 09:25

Kom gedachten op iets anders dan spelen. Er zijn geen zwaar gewonden bij gevallen en iedereen is er weer wijzer uit geworden.

Ik heb gisteren een gesprek gehad met de fokker van Swann. En normaal doet hij geen gastdekkingen maar hij wil een uitzondering voor ons maken en dus zou Swann door een hengst, door hem gefokt, gedekt kunnen worden. Het zou Barelhofs Hamilton worden.
even een linkje met foto:
http://www.freewebs.com/staltbarelhof/h ... llions.htm
ongeveer in het midden van de site staat Hamilton (hij is reeds terug bij Jeroen voor het seizoen van 2014)
Lisa

Bericht door Lisa » di 05 nov 2013, 12:14

Hjala is vandaag 2,5 jaar!!!
De tijd gaat snel!!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 11 nov 2013, 16:26

Hoe ernstig, heb voor Heros al een zadelmak-maak-zadel opgehaald een week of 2 geleden en heb vandaag het Barefoot Cedar hoofdstel besteld...gewoon om aan de kast te hangen en naar te kijken :')...uit pure hebzucht eigenlijk....of voorpret???

Of...niet helemaal alleen hebzucht....keek toch altijd wel een beetje rond naar leuke tweedehands VZH (die er bijna niet meer lijken te zijn, iedereen heeft maar dressuur???) zadels met vooral een breed tussenkanaal :)

Cayleigh telt de dagen af...volgend jaar op de voormalige koninginnedag mag ze erop...dan is meneer 3 jaar :D Verder is het nog echt een grote slungel dus denk dat er volgend jaar ook nog weinig gaat gebeuren naast misschien wat longeren en Cayleigh er af en toe op.

Nog meer mensen al aan de "koperij" ?

Zag Fimke al de nieuwe Barefoot testen (wordt deze het?)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Keandra

Bericht door Keandra » ma 11 nov 2013, 17:17

Wij zijn aan het plannen voor koperij.
Wel deze week een touwhalster gekocht voor Swann, maatje pony en het past toch wel als gegoten.
Met de feestdagen bestellen we een barefoot arizona bellis voor Swann. Eens die er is, kunnen we starten (met longeren en al de voorbereidende rijpret).
rowenna

Bericht door rowenna » di 12 nov 2013, 09:40

Mooie hengst keandra, komt vast een mooi veulen van. Altijd weer leuk om naar uit te kijken.

Niks ergs hoor Nathalie, ben zelf ook al bezig, maar dat had je al gezien op FB haha.
Het zadel dat Fim daar ophad word inderdaad voor haar en is besteld, komt eind december binnen als het goed is. Het is een barefoot Madrid.
Vind hem nu nog wat groot, maar ze is ook nog best iel, al hoewel ze nu wel steeds meer de breedte in gaat. Mocht het zadel toch te groot voor haar blijven dan gaat het zadel naar Udo en verkoop ik mijn cheyenne en koop voor Fim een andere.

Wilde eigenlijk nog wachten met een zadel kopen, ga tenslotte toch pas eind volgend jaar beginnen. Maar kon dit zadel met een leuke korting kopen, dus vandaar.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
rowenna

Bericht door rowenna » di 12 nov 2013, 09:41

Lisa schreef:Hjala is vandaag 2,5 jaar!!!
De tijd gaat snel!!
Ja tijd gaat echt snel he, zo koop je een veulen, in jou geval zelf gefokt en zo kun je bijna langzaam aan iets gaan werken.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Nathalie

Bericht door Nathalie » di 12 nov 2013, 10:00

oh dat is ook een stoer zadeltje, dat kleine westernmodel Keandra :)

Heeft Barefoot daar dan een ook een nieuw bijpassend hoofdstel bij Rowenna? Bij die Madrid? (en een nieuw model dekje?)

Kan me bijna niet voorstellen meer dat ik Heros voor het eerst zag toen hij een maand of 3 was....awwwwwwwwwwww
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » di 12 nov 2013, 11:11

De eerste keer dat ik Mette zag, was dochterlief groter dan hij (ruim een kop) nu is hij ruim 10 cm hoger dan dochterlief..... En een hoofdstel heb ik al voor hem. Voor het begin mag hij even delen met Lajke voor het zadel (alleen wat wandelen met zadel op door de wei maakt het niet heel veel uit). Ik wil graag een vzh voor hem. Hoop dat ik een hele oude passier van een bekende kan overkopen. Die paste als een droom op Lajke maar ook op een groot paard van 1.70 en moet wel nodig voor onderhoud en aanpassing maar hij zit voor mij zo lekker en Lajke liep altijd erg lekker met dat zadel op haar rug. Tot nu toe wil bekende niet zo verkopen (niet dat ze ooit nog rijdt of kan gaan rijden en ze heeft ook alleen nog maar 27 jarige mama van Lajke staan). Maar wie weet, bedenkt ze zich een keer.
Ik mag zorgen voor
rowenna

Bericht door rowenna » di 12 nov 2013, 13:56

Nathalie schreef:oh dat is ook een stoer zadeltje, dat kleine westernmodel Keandra :)

Heeft Barefoot daar dan een ook een nieuw bijpassend hoofdstel bij Rowenna? Bij die Madrid? (en een nieuw model dekje?)

Kan me bijna niet voorstellen meer dat ik Heros voor het eerst zag toen hij een maand of 3 was....awwwwwwwwwwww
Nee dekje blijft in ieder geval voorlopig, het dekje van de nevada, maar vind die echt niet mooi, dus denk dat ik een ander dekje er onder doe en dat met een halfpad, maar dat zien we dan wel. het hoofdstel zou je het spaanse hoofdstel kunnen nemen die barefoot al verkoopt, maar heb al een andere gezien, maar die koop ik nog niet, zadel was al duur zat en voorlopig toch nog niet nodig.

Oohhh, die barefoot arizona voor kids is zo leuk!!!
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » di 12 nov 2013, 19:57

Mijn jonkies mogen altijd opstarten met de 2e handsjes van de oudere. Voorlopig niets nieuws voor Hoppe dus. Hoewel, ze is uit haar ponymaat halster gegroeid. Van de week maar even proberen of ze mama's oude leren halster past.
En ik denk dat ik haar nog maar een jaartje laat staan. Ze blijft maar veranderen en groeien en ik heb toch al genoeg te doen met de rest.
rowenna

Bericht door rowenna » wo 13 nov 2013, 14:45

Voorlopig word Fimke qua zadel ook eerst gereden met het oude zadel van Udo, ook een barefoot, Dit omdat ik het jammer zou vinden als het nieuwe zadel naar de knoppe gaat als Fim een rare uitspatter maakt. Hoofdstel krijgt ze wel meteen een nieuwe, want Udo's hoofdstel is veel te groot voor haar, maar kan goed zijn dat ik gewoon simpel met een touwhalster begin.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

Keandra

Bericht door Keandra » zo 17 nov 2013, 16:11

Vandaag stond Swann keihengstig. Dit omdat op de buurweide een ruin staat.
Je moest het gehoord en gezien hebben. Veel praats voor zo'n kleine uk.
Verder druk de weide beschermen tegen onze hond Nana. Die is niet welkom. (Swann zou een goede herders hond zijn)

Verder nog even van de weide gehaald, tutbeurt gekregen.
Manen gedaan (vlechten uitgehaald) en kids ze laten poetsen. Pokkebraaf.
Weet niet waarom ze een paar maand terug zo lastig deed.
Ze gaf ook als een oude rot haar voeten en bleef netjes stilstaan. ook eerste keer dat het zo subliem goed ging. Oefening zeker?

Wordt tijd dat ze aan het werk kan, ze heeft aandacht en bezigheid nodig.
Bezigheid heeft ze nu wel met Denna bij haar.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » zo 17 nov 2013, 16:52

Leuk zeg dat Swann haar spatjes kwijt is!

Mette is aan het groeien en gedraagt zich niet zo netjes op het moment. Leuke van het groeien is dat nu zelfs zijn voorpluk groeit. De rest hoeft niet zo van mij.....

Hij vindt de hengstige buurdames erg interessant, zucht... weet zeker dat alles verwijdert is bij hem door de dierenarts. Heb beide ballen in de hand gehad om weg te gooien.....
Ik mag zorgen voor
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » wo 27 nov 2013, 10:44

Ze zijn weer thuis! Wilde ik maandag al doen en dan lopend (is 3 km en zo zijn ze ook heen gegaan). Vriendin gecharterd die Lajke zou vast houden. Maar er werd gejaagd vlakbij en de paarden waren erg hevig (ook de buurdames). Ze gingen al bokkend door de wei toen we aankwamen. Toch gevangen en wat gepoetst en besloten eens te kijken hoe het zou gaan aan de hand in de wei. Mette begon daar al te steigeren aan de hand, heb hem een flinke tik kunnen geven maar besloten dat het te gevaarlijk was en ze daar gelaten. Vanmorgen met trailer opgehaald en hij was nu stuk braver. Vanaf vandaag weer 4 a 5 keer per dag "in de hand" en oefenen met hem en hopen dat de pubertijd en boevigheid weer snel over is.
Voordeel thuis is dat ik dan Lajke kan opsluiten in de stal dus me volledig op hem kan concentreren en dat hij niet 1 hectare heeft om weg te vliegen maar een beperkte ruimte.

Zou hij nog kunnen steigeren met bijzetteugels aan longeersingel? Want dan doe ik dat met oefenen aan de hand in de wei. Bijzetteugels aan bit en het halstertouw gewoon aan het halster zodat ik niet zelf in zijn mond zit.
Ik mag zorgen voor
Plaats reactie