Antwoord op onderwerp  [ 917 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46
H-tjes hebben 't voor elkaar, ze zijn alweer 1 jaar, deel 2 
Auteur Bericht

Bericht Re: H-tjes hebben 't voor elkaar, ze zijn alweer 1 jaar, dee
Och we zien er zelf toch niks van als we er op zitten :D
Hier ook al een zadel voor Fim gekocht, kon het zadel met een mooie korting kopen, anders had ik nog gewacht. Is de barefoot madrid in het bruin, komt later ook nog een bruin hoofdstel bij.

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)

ma 16 dec 2013, 14:48
Profiel

Ik ben 1m76 en Cos haalt de 1m40 niet eens.....verdient geen schoonheidsprijs maar ik houd mijn gewicht goed in de gaten (onder de 75 kilo blijven) en ik vraag niet meer dan lekker in het bos tuffen en natuurlijk span ik hem ook in.

Heros zal een beter plaatje voor het gezicht zijn want volgens mijn moeder is hij nu al 1m60 (zij is 1m64 en hij komt met zijn schoft halverwege haar neus :') )

Voor Heros heb ik het halsterhoofdstel van Barefoot gekocht (nog niet eens gepast....hoe heb ik dat volgehouden) en een J.C. Onyx voor het zadelmak maken (volgend jaar zomer ergens). Cayleigh telt de dagen af...want op 30 april mag ze erop :D :D. Ik denk dat ik het daar volgend jaar ook bij laat...zadel en Cayleigh er af en toe eens op. Wel makkelijk zo'n vlieggewicht van een kilo of 32 paraat :)

ma 16 dec 2013, 16:35
Profiel

Ja zo'n vlieggewicht hebik ook paraat! Maar wel een met minder lef dan jouw dochtertje....

ma 16 dec 2013, 17:06
Profiel

Zo'n vlieggewicht moet ik hier ook hebben! Mits ze maar niet gaan vliegen.

Hier is het wel de bedoeling om meer te doen dan een bosritje, maar dat hadden jullie vast al wel geraden.

ma 16 dec 2013, 21:24
Profiel

Swann is toch fantastisch de laatste tijd. 8-)
Dit weekend hebben we de paarden op geheel de weide gelaten, kunnen ze hun zot kwijt en er staat toch nog wel wat te scharrelen gezien het gras nog steeds groeit bij deze temperaturen. We hebben ze wel nog voorzien van een gevuld hooinet, zodat ze zeker geen honger zouden hebben.
Vandaag ga ik hun gaan controleren, kijken of ze al hooi bij nodig hebben (was niet zo, hooinet nog voor de helft gevuld, dus zal maar voor morgen zijn) en het water controleren (mooi aangevuld dan maar).
Wordt Swann 'kwaad', niks was haar nog goed. Briesen, willen bijten naar me (lukt niet want heb haar telkens weggejaagd, ikke baas ~~}> ), ...
Uiteindelijk waren de ruinen en merries in de aanpalende weides de pineut.
Gillen en trappen en vooral het aanstellen. 8)7

Alles is fijn, als ze maar aan de slag kan (aandacht krijgt van ons) of desnoods als ze een bakje troost krijgt (haar brokken met wortelen).
Rare paarden die Welshen.

Verder wordt de sfeer onder de stalgenoten alsmaar raarder.
Er zijn in september of oktober 2 stallen opnieuw verhuurd geraakt. Nu bij die ene stal vallen de mensen redelijk goed mee. Ze weten juist van niets en doen dan ook dingen die wij echt raar vinden. Soit. Geen last mee, ze zorgen goed voor hun paarden (1 shet en 2 grote paarden op 2500m² weide)
Die van die andere stal daarentegen (trouwens familie van de mensen waarover ik net sprak), dat is een ander pak mouwen. Wordt gewoonweg degoutant. Die mensen hebben ondertussen 4 paarden staan (op mss 5000m²).
In oktober was hun eerste paardje een 1.5 jarige quarter, binnen de week kwam er nog een exdraver bij van 10j (beide ruinen). Alles nog ok, tot die man ons kwam vertellen dat we best al eens op Denna (I-tje) en Swann gingen op zitten en er al mee aan het werk moesten. Hij heeft zo een andere stalgenoot overtuigt van het 'nut' en die hebben dat toen ook gedaan bij hun 1.5 jarige merrie. Ik ben toen een beetje uitgevlogen (wist niet goed wat ik hoorde, en al zeker niet meer dat onze beste vrienden hun laten vangen hadden door die nieuwe en dit nog met veel trots toonden, sindsdien is de vriendschap een heel pak bekoeld en spreekt zij amper nog tegen me, en enkel nog maar om iets te vragen, hij is nog steeds een goede vriend, die heeft het door). Door mijn uitvliegen heeft die nieuwe man een 'piek' op mij. Want ja, ik spreek hem tegen en wil niet doen wat hij goed dunkt. (Dat is trouwens zijn probleem, ik moei me niet met andermans paarden, ik wil enkel raad geven als het me gevraagd wordt. Mijn paarden staan super op zich.)
Soit ging weer een paar weken goed. Derde paardje kwam erbij. Een klein rijpaard, lekker heet ding. Moest dienen voor zijn vriendin die net was begonnen met rijden. Ging een paar weken goed. Totdat de 10 jarige draver begon te kloppen, naar de andere paarden maar ook naar de eigenaren. Oplossing: werd solitair op een weide gedropt zonder enige schuilmogelijkheid.
Die oplossing hadden ze nog niet goed of paard 4 stond er. Een merrie met springbloed en een hete tante die volledig onderkomen staat. Leslie was erbij toen beestje gebracht werd en was vel over been (denk aan Jalenka := ). Eerste dat ze doen was een deken opleggen om het te verstoppen en dan direct bij de ruinen. (enige kennismaking was redelijk bruut)
Ondertussen kunnen ze niets meer met het 3e paardje (is te hevig geworden) en die wordt snachts opgesloten op stal in een klein hoekje, paard is 1,50m hoog en staat in een stalletje van 2 op 2.5 (als het zo groot is). Met de merrie kunnen ze enkel werken in een longeerpiste (lekker afgebakend) en daar moet eerst een lokale cowboy (een neef van hem) op want anders is het niet te doen (beest is zo fel en hevig als wat), verder staat het nog ondervoed (tja, je kan niet op 4 weken een paard op gewicht krijgen, maar laat het toch eerst bekomen en op gewicht komen voor je ermee aan de slag gaat). Ze gaan zelfs om 17u nog in de piste aan het werk, weet zo niet maar zonder lichten is het dan al donker, hoe je dan nog kunt rijden? :?
Maar maandag was de dag dat ik echt met een mond vol tanden stond.
(kleine kanttekening: aan elke stal (muv de onze, want ze kunnen ons niet af) hangen naamplaatjes van de paarden die erin staan)
Opeens zie ik dat er 2 naamplaatjes verhuisd zijn van stal. 2 stalgenoten hebben gewoon even van paard 'gewisseld' :o 8)7 (de derde trouwens, lol) Wegwerpmaatschappij? := :\ :r

Ik snap er niets meer van. Wij proberen onze paarden zo goed mogelijk te houden. Geregeld hun eten (dagelijks lol) en voldoende. En dan soms aan het werk. lekker met veel contact met paarden ...
Ik ga door al deze omstandigheden volgend jaar op zoek (tegen april) naar een andere weide. Lekker geheel op onszelf, zonder stalgenoten die zo bezig zijn met hun dieren.

Sorry dit moest er even uit. :roll:

wo 18 dec 2013, 13:13
Profiel

Allemachies wat een bende bij jullie, zou ik ook lichtelijk gestoord van worden.
Hier bemoei ik me voral ook niet met rare mensen met rare paarden wensen, want dan kan je op geen stal staan.
Af en toe doe ik 1 poging, take it or leave it, voorzie iemand dan van advies en verder, jammer dan.

Maar zo extreem als bij jullie, pfffttt.

wo 18 dec 2013, 20:13
Profiel

Pff

Aangenaam kerstfeest aan iedereen gewenst.
Hier is de kerst weer geheel verpest.
Leslie heeft een griepaal syndroom (geen echte griep, maar soortgelijke symptomen). Dus die is weer geen mens.

Verder hebben we gisteren onze stockage stal opgeruimd. En waar bij ons op stal hooi ligt, ligt er stof ook.
leslie met een stofallergie zat er geheel door (en ik heb al het werk in het stof gedaan 8)7 )
met dat hij dan vandaag bij de dokter ging heeft hij eens gevraagd naar het wat en hoe voor zijn stofallergie.
Hij zou dus een allergische astma aanval gehad hebben. En daaraan kan je doodgaan _-:( .
Heb je alles op punt, lekker je paarden rond en gezond, hooi voor de gehele winter (en de volgende O:) ) komt hij daarmee af.

ma 23 dec 2013, 17:04
Profiel

Ik ben ook ziek hoor! Hopen dat het niet erger wordt moet morgen avond gaan eten :+.
Beetje positief ;) blijven!

Edit: ik dacht dat ik reageerde op ZG 8)7

Jella!

Laatst bijgewerkt door Roosjuh op ma 23 dec 2013, 18:20, in totaal 1 keer bewerkt.

ma 23 dec 2013, 17:20
Profiel

Gaat lekker daar bij jullie, allemaal ziek.

Wat betreft stof problemen..
Gebruik dan in ieder geval als jullie dat soort soffige zaken overhoop halen een goed mondmasker, niet zo'n prutsding, maar een goeie.
Klinkt dom, maar bij het overhoop halen van zo'n bende bespaar je dan een hoop ellende.
Zal niet 100% helpen, maar helpt wel voor een deel.

ma 23 dec 2013, 18:10
Profiel

Als we het hooi binnen halen, 2 dagen op een jaar, dan is Leslie geheel ingepakt. Met mondmasker en al.
Gisteren had hij dat ding natuurlijk niet op ...
Tja. Anders is er de mogelijkheid om voordroog te kopen. Dan moet eerst het gewoon hooi er nog door.

ma 23 dec 2013, 19:02
Profiel

Iedereen beterschap!

En de beste wensen voor de feestdagen!

Ik ga eens buiten "spelen", uitmesten en vooral dus met kruiwagen door de blubber vechten. Morgen komt er nieuwe plens regen volgens de voorspellingen. Het waait al goed hier....

ma 23 dec 2013, 20:23
Profiel

Swann heeft een verassing voor ons. *o/*
Ze zal denk ik volgend jaar weer wat bleker verharen.
Ze heeft nu een 'omgekeerde' aalstreep. *o/*
ipv donker zoals bij de fjorden, heeft ze nu een witte lijn over haar rug lopen.
keicute gewoon.
Ik kan niet wachten tot de winter over is en ze weer presentabel is, want nu is ze maar 1 ding en dat is een extreem harige knuffelbeer.

za 28 dec 2013, 18:51
Profiel

Ach... je zou Sjol nu moeten zien, ook ontplofte pluis, met niet geknipte manen...
Heerlijk, knuffelgehalte is dan enorm.

Behalve als ze nat zijn en vies en... jakkkkes...

za 28 dec 2013, 19:33
Profiel

Fijne jaarwisseling alvast hier....op naar het jaar waarin de H'tjes 3 worden! wooohooooo

zo 29 dec 2013, 16:06
Profiel

Allemaal vast een goede jaarwisseling :)
Zorg er niks losraakt.. :')

Vandaag Hylke op de foto gezet, wat is het toch een eitje, zo lief!
Ze vind echt alles goed en ze is zowat niet onder de indruk te krijgen.. Braaf peerd!!

ma 30 dec 2013, 18:34
Profiel

viewtopic.php?f=7&t=49612

Nieuw topic. Wil iedereen een nieuwe of leuke foto er plaatsen??

za 04 jan 2014, 11:46
Profiel

Leuk, gaat goed komen.

Denk dat hier dan wel een slotje op kan. of niet Anita?

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)

zo 05 jan 2014, 11:37
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 917 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46