Hoe de B-tjes ons zo gek kregen om verder te schrijven in 9!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Anouska

Hoe de B-tjes ons zo gek kregen om verder te schrijven in 9!

Bericht door Anouska » wo 10 aug 2011, 08:50

Hier zijn we weer met een nieuw deel.

Annalynn en Brass
Afbeelding

Kristel en Beer
Afbeelding

Anouska en Bjørn
Afbeelding

Sterre en Bailey
Afbeelding

Bernadet en Bo
Afbeelding

Sofie en Githa
Afbeelding

Marleen en Benthe
Afbeelding

Tessa en Beauty
Afbeelding

Mike en Beauty (rechts)
Afbeelding

Linda en Basco
Afbeelding

Florien en Bodan
Afbeelding

Danique en Blossem
Afbeelding

Yvonne en Binky
Afbeelding

Claudia en Exel (Bowie, dus ook een echt B-tje)
Afbeelding

Vera
Afbeelding

Herma en Bram
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Anouska op ma 03 okt 2011, 19:01, 3 keer totaal gewijzigd.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Re: Hoe de B-tjes ons zo gek kregen om verder te schrijven i

Bericht door kristelhans » wo 10 aug 2011, 11:02

Jeeuuhj! Wel weer tijd voor een nieuwe foto.. * gaat zoeken *
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » wo 10 aug 2011, 14:22

Deel 9 alweer!! *o/*

Poging nummer zoveel om het topic nu eens echt bij te gaan houden, zal ook even een nieuwe foto van basco zoeken!

Ondanks dat ik niet (zoveel) meer heb geplaatst, heb ik alles nog wel bijgehouden, beer die verhuist is, zwangere tessa, (nog van harte gefeliciteerd!! *o/*) en brave bink!

Met Basco gaat het nog altijd heel goed, op de keuring heeft meneer 38 8) punten gehaald en is hiermee sterruin en Reserve Ruinenkampioen geworden, helemaal super dus! :D
Daarnaast hebben we laatst meegedaan met een onderlinge aangespannen wedstrijd, er waren verschillende onderdelen, wij hebben aan alle onderdelen meegedaan (kegeltjes rijden, dressuur en 'marathon')..
Hij was weer heel braaf en vond het ook heel leuk om te doen, was lekker fanatiek! +:)+

Aankomende zaterdag gaan we met een aantal mensen van stal een demonstratie paardenvoetbal geven, mag Basco ook aan meedoen O:), op dezelfde locatie is ook kegeltjes rijden (vanuit de menvereniging) en daar doen we ook aan mee! :)

En verder zijn we ook weer aan het lessen onder het zadel, hebben net de 1e les erop zitten en bevalt goed!

Langer berichtje geworden dan gedacht, toch veel te vertellen :P
vera*

Bericht door vera* » wo 10 aug 2011, 18:45

een nieuw topic. Nieuwe start om weer wat meer te reageren denk ik ;) :#
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » do 11 aug 2011, 15:52

oei alweer deel 9...

Mag onze foto worden veranderd in?

Afbeelding..

Zo weer naar mijn boef.
Hadden dinsdag springles en hij liep kreupel op links voor... In draf was hij niet zuiver op links voor.
Precies het been waar hij zijn hoefzweer ook had.. Maar heb het idee dat hij zich heeft verstapt, die dag zijn ze ook vreselijk opgesjaagd in het natte land door een van de paarden.
Ben even een slecht moeder maar hij moest op stal staan i.p.v. het land, als het dan een hoefzweer is moet hij slechter worden en anders opknappen.
Ben benieuwd hoe hij is ( hij was wel lekker knuffelig gisteren (L))
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 11 aug 2011, 17:36

leuk een nieuw topic, zal ook eens kijken voor een andere foto. Staleigenaresse heeft een hele leuke gemaakt van mij met Exel, maar ik denk dat als ik Vera (het mens) lief aan kijk dat ze zaterdag ook wel een foto van ons wil maken.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
vera*

Bericht door vera* » do 11 aug 2011, 20:22

ja claudia dat gaan we doen :) (mag je ook foto's terug maken ;) ) Claudia en ik hebben
vandaag een heerlijk ritje gemaakt met de fjorden. Claudia zat op een racefjordarabier
en ik op een lieve knuffeltuftuffjord :P Of te wel een Vera die mega veel haast was en Exel die
zichzelf weer aan het worden is en heerlijk achter Vera en Claudia aan hobbelde.
Was weer een heerlijk geslaagd ritje :D

En Bernadet: wat een leuke foto van jou en Bo
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 11 aug 2011, 20:28

arme Exel moest af en toe in galop aanspringen omdat ie Veer niet bijhield in draf 8)7
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
vera*

Bericht door vera* » zo 14 aug 2011, 08:23

gisteren weer een heerlijk droog ritje gemaakt. Was een half stap/draf rondje. Exel liep met
2 vingers in zijn neus en heerlijk ontspannen. Volgens claudia liep hij zelfs zijn eigen benen
voorbij. En geen idee wat Vera heeft maar die denkt alleen maar harder en harder en nog
harder :p Volgens mij gaat Veertje weer lekker in haar velletje zitten en krijgt ze minder last
van haar ene hoefje. (waar die zweer heeft gezeten en daarna verkeerd is beslaan) En ja foto's
is er gisteren niet van gekomen eerst maar een ritje gemaakt en daarna begon het te regenen :P
Anouska

Bericht door Anouska » ma 15 aug 2011, 21:00

@ Bernadet: je foto is aangepast.

Meer mensen die een andere foto willen?

Als er mooie keuringsfoto's bij zitten komt die er van Bjorn op. Verder hier druk met klussen en voorberreidingen voor Wijk en Vorden.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » ma 15 aug 2011, 22:37

Ja! Ik wil een nieuwe foto :) deze graag:
Afbeelding

Bernadet, hoe gaat het nu met Bo?

Veer en Exel hebben lekker de beentjes kunnen strekken zo te horen.

Ik heb vandaag een heeeeerlijke rit gemaakt!
Helaas was mijn werkdag daarna nogal stom, dus om toch even tussendoor iets leuks te doen heb ik Bailey virtueel een nieuwe coupe gegeven:
Afbeelding :=

(voordat mensen te snel lezen en/of niet goed kijken, Bailey heeft nog steeds z'n lange lokken, dit http://www.madebysterre.nl/images/baileyzonderboog.jpg is de originele foto ;) )
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 16 aug 2011, 09:25

Anouska schreef:@ Als er mooie keuringsfoto's bij zitten komt die er van Bjorn op. Verder hier druk met klussen en voorberreidingen voor Wijk en Vorden.
Als jij hem mooi neerzet (en niet verstopt achter de jury ten opzichte van de fotograaf) dan knip ik die mooie foto's wel voor je.
Bailey schreef:Helaas was mijn werkdag daarna nogal stom, dus om toch even tussendoor iets leuks te doen heb ik Bailey virtueel een nieuwe coupe gegeven:
Afbeelding
Jaaaa, Bailey met een boogje, zou hem nog knapper maken wat mij betreft. Helaas geen werkelijkheid, haha.
Stiekem zou ik deze foto wel willen hebben voor in mijn bestand, hihi.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
!#niekie#!
Contacteer:

Bericht door !#niekie#! » di 16 aug 2011, 09:55

aaaaa ik ben weer terug van vakantie! in totaal 3 week weg geweest zo snel douchen en snel naar me poppetje toe! Pfff dat is toch altijd wel het moeilijkst hoor je paardje missen :)

Sterre ik vind die manen van bailey echt zo stoer!

:wave:
10 Mei 2010 Galldur geboren!

Stermerrie
A zadelproef 09 :D

B+5
http://www.staldolfing.nl
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » do 18 aug 2011, 15:59

Lange manen bij Bailey vind ik toch echt leuker ;)!

Gelukkig gaat het goed met vera!

Met bo heb ik voor het eerst weer gestapt en gedraafd onder het zadel. Hij liep gisteren gelukkig wel weer ok. Nu gaan we weer rustig opbouwen, ben benieuwd hoe hij straks loopt. Hopelijk kunnen we volgende week zondag nog starten :)...
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 18 aug 2011, 19:00

Ahhhh het is dat goed gelezen had maar tjonge wat zou het verschrikkelijk zijn als je Bailey's manen er af zou knippen!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Bailey

Bericht door Bailey » do 18 aug 2011, 19:06

haha Anita, ik wíst dat ik die reactie van jou zou krijgen :)) Ze zitten er dus gewoon nog aan inderdaad Annalynn en Bernadet! Boog zou hem vast ook knap staan en vooral véél praktischer zijn, maar die woeste bos is toch wel prachtig hoor :)
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 18 aug 2011, 20:54

Ach hoe praktisch is altijd maar moeten knippen? Aan Brass haar lange manen hoef ik heel weinig te doen (gelukkig). Ik wist ook dat je de reactie van Anita zou krijgen :P Ieder zo zijn ding.
Veel langharige B'tjes eigenlijk! Bailey, Bo, Brass, Exel.

Brass loopt zondag weer een wedstrijd KWBII de klasse II, ik kijk met argusogen naar het voorspelde weer, veel te warm als je het mij vraagt. Gelukkig heb ik een groom anders was het eigenlijk niet te doen geweest 54 km zonder waterpunten (naya eentje op 22 km).
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Bailey

Bericht door Bailey » do 18 aug 2011, 21:39

Inderdaad! Zeker veel langharige B-tjes!
Bailey's manen hoefde ik eerst ook weinig aan te doen. Maar inmiddels is het zo lang dat ik met losse manen niet meer kan rijden, het komt overal tussen en in de knoop, en bovenal is het te warm en gaat het echt broeien daaronder als ik niet oplet. Komt er nu op neer dat ik de manen eigenlijk nooit lang meer zie, omdat vlechten het eerste is wat ik doe als ik Bailey uit de wei heb gehaald. :roll: Maar het zijn wel mooie meerkleurige vlechten ;)

Jeetje ja, het weer dat ze voorspellen voor zondag is niet niks, ik hoop voor je dat het meevalt! Brass doet het goed zeg, jullie gaan echt als een speer! Knap hoor. Heel veel succes alvast!
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 19 aug 2011, 08:31

Ja Bailey heeft wel echt lange manen! Maar bij de IJslanders rijden ze ook gewoon met die lange manen zonder vlechten, je raakt er wel gewend aan met je handen 'in het haar te zitten' :P
Ik vlocht bij Ilonk ook altijd met rijden als ik ver/lang/warm ging, even een snelle hengstenvlecht. Nu mist ze een heel deel van de manen kam aan de achterkant dus dat scheelt *rolls with eyes* Bij Brass zijn haar manen ook heel lang bij de shoft maar ik heb er eigenlijk geen last van, ik vlecht alleen met wedstrijden omdat het makkelijker koelt, nooit met trainen.
Ach ik zou het never voor een boogje ruilen, ook niet als ik elke dag zou moeten vlechten :D

Brass doet het super, ben trots op haar! Alleen had ze vier weken vakantie na Renkum, ik ben weer gaan rijden en tijdens mijn vakantie zou een vriendin haar rijden. Helaas is ze heel naar van een jonge Fries gevallen en heeft ze niet kunnen rijden dus stond Brass weer 1 1/2 week stil. Ik heb nog een snel blok gedaan maar we moeten maar zien wat er in zit. Ik hoef maar 9 km/uur en daarnaast kan ik ook stoppen op 34 km.
Bailey

Bericht door Bailey » vr 19 aug 2011, 10:45

Grappig dat Brass' haar manen juist lang zijn bij de schoft, bij Bailey is dat het kortste stuk!
Is inderdaad waar dat de IJsjes ook met losse manen rijden. Misschien is het dan het soort haar? Ik krijg met losse manen echt van die heksenvlechten om de teugels heen, plus dat er hele lelijke happen uitschuren ter hoogte van de teugels. Ach, hoe dan ook, Bailey vind het duidelijk lekker als ik het wegvlecht (vind het vlechten zelf ook al heerlijk, gaat hij echt voor staan), dus doen we dat gewoon :D

Terecht dat je trots bent op Brass! Wat vervelend dat degene die haar zou rijden zo rot gevallen is, nare dingen zijn dat. Ben benieuwd hoe Brass het gaat doen.
Plaats reactie