Lekker lui of aan het werk in de les: D-tje topic deel 6

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
janna
Contacteer:

Re: Lekker lui of aan het werk in de les: D-tje topic deel

Bericht door janna » wo 28 nov 2012, 21:57

Snap je heel goed hoor Cindy, het is toch niet niks zo'n beslissing.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » vr 30 nov 2012, 15:07

Hier verandering, Dakota blijft (voorlopig). Heb heel veel reacties gehad maar allemaal afgehaakt, behalve eentje, maar die had plannen met Dakota waar ik me niet in kan vinden.
Dus van internet gehaald, kan het denk ik ook niet over mn hart verkrijgen :n
Zondag komen er 2 meiden die hem willen verzorgen en rijden, als er iemand mee fietst kan je met Dakoot alle kanten op dus
hoop dat ze voldoen.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
wolkj

Bericht door wolkj » za 01 dec 2012, 18:40

Klinkt goed Dree!
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Annne

Bericht door Annne » vr 07 dec 2012, 17:42

Hoe was het met de twee meiden die kwamen kijken naar Dakoot voor het verzorgen en rijden? :)

Ik vond deze foto van mijn D-tje en die van Janna. Do was ietwat hengstig en vond dat Dieter haar leuk moest vinden maar zette hem dus klem omdat ook Dieter vast stond aan de muur :=
Afbeelding
Do, mijn eerste eigen paard!
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 08 dec 2012, 17:42

hihi lekker elegant zo hoor met z'n tweeen. Maar gelukkig vindt Dieter veel goed zo aan de muur, had ik 1,5 jaar geleden echt niet verwacht maar oefening baart kunst!
Giel

Norvyn
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » wo 02 jan 2013, 11:07

even een update over Dakota, die meiden belden 1 dag van te voren af, dat ze het niet meer wilden dus toen had ik het wel even gehad.
Vroeger in mijn tijd moest je zowat vechten om een verzorgpaardje te krijgen, want die lagen niet voor het oprapen, en nu zeggen ze gemakkelijk ja ik doe het, en ook weer zo gemakkelijk van ik doe het niet!

Maar na lang wikken, wegen, gevoel opzij zetten, heb ik Dakota op Markplaats gezet. Eenerzijds voelt het goed, anderzijds voelt het kl*te aangezien ik juist zo kan genieten van het rijden, vooral als we met meerdere weggaan, alleen kan hij nog al eens zn kuren hebben bij het vertrekken natuurlijk, maar ben bang dat ik dat heel erg ga misssen.... ;(

grote rol speelt nu dat ik gewoon geen tijd vrij kan maken voor Dakota, of laat ik het zo zeggen, te weinig. Ik heb mn handen vol aan Thiemo,
en heb natuurlijk ook mn werk nog. Dus toch die moeilijke, lastige, dikke vette knoop doorgehakt.

Ik heb echt onwijs veel reacties gehad, hij staat er nog maar een paar dagen op en heb 21 serieuze reacties gehad. Zondag komt de eerste al
kijken dus erg spannend en met een knoop in mn maag. Ik hoop dat ik de juiste nieuwe baas kan vinden voor hem want hij gaat zeker niet weg naar de eerste de beste. Ik zal Kootje gaan missen maar denk dat dit beter is zo, we hebben nooit echt 100% klik gehad, dat had ik met Vinga wel maar met hem niet...

Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » wo 02 jan 2013, 12:08

Wat een moedige beslissing, Andrea. Jammer dat de klik er niet is, als die er wel was had je misschien ook makkelijker tijd vrij willen/kunnen maken. ik hoop dat je snel de juiste baas vindt voor hem.

Dani is verhuisd (alweer ja, word er zelf ook een beetje moedeloos van). Op mijn vorige stal was ik een voerbeurt vergeten en dat wordt me zwaar aangerekend. Diezelfde ochtend heeft namelijk een paard met zijn achterbeen over het hek gehangen en het was kantjeboord. Dus na een stemronde van alle eigenaren is besloten mij weg te sturen. Ik sta nu een een pensionstal en dat is erg wennen. Ik ben er ook erg emotioneel onder, omdat ik dit gewoon niet wilde. Maar ik moet er het beste van maken. Voordeel is wel dat ik nu geen voerbeurten meer heb, geen stal hoef uit te mesten, aan het bos sta en een perfecte achterberg rijbak tot m'n beschikking heb. Klinkt allemaal heel goed en dat mag ook wel voor het dubbele aan stalgeld, maar toch voelt het niet lekker. Dani staat nu nog in quarantaine (10 dagen) en komt weinig buiten. Daardoor is ze enorm opdringerig als ik aankom en wil ze niks liever dan de stal uitrennen. Als het goed is, gaat ze na deze periode in de groep en komt ze elke dag van 8 tot 5 buiten in de paddock. Als het onwijs kutweer is, blijven ze wel binnen. Dat vind ik niet zo erg, want Dani vindt regen echt niks aan en staat dan alleen maar bij het hek te smeken en te hinniken. De kast is klein en alles moet achter slot en grendel, omdat er enorm gejat schijnt te worden. Omdat ik niet alles kwijt kan in mijn kast heb ik de helft van mijn spullen in mijn externe garage gelegd. Ik hoop dat ik een extra kast in haar nieuwe stal mag bouwen, want ik heb bijvoorbeeld geen ruimte om een voerton neer te zetten en wil haar na het rijden wel wat muesli geven. De vrijheid is gewoon erg beperkt en dat ben ik niet meer gewend... maar ik zal het een eerlijke kans geven, zeker in de zomer is zo'n bos wel erg ideaal. Al met al een nare periode en ik hoop nu weer lekker van mijn meisje te kunnen genieten.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Esther

Bericht door Esther » wo 02 jan 2013, 14:00

Ik vind je vraagprijs voor Dakota niet hoog Andrea. Maar veel sterkte met de verkoop.

Oke, ik zou ook niet blij zijn als er een voerbeurt werd vergeten, hoe had je dat??
Was het ongeluk met dat paard meteen gevolg van het niet voeren of had het een andere reden?
Probeer toch te genieten van je nieuwe plekje, ook al is het niet helemaal wat je wilde. Succes!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » wo 02 jan 2013, 14:14

Es, door zijn mijtenallergie kan ik naar mijn idee niet de hoofdprijs vragen. Dacht 1400 is een eerlijke vraagprijs. Had eerlijk gezegd nog minder in gedachten.

foss

Bericht door foss » wo 02 jan 2013, 14:40

Prijs is netjes in deze tijd van het jaar een goed tehuis is natuurlijk het belangrijkste en stel je de prijs te hoog komt er niemand.
Fijn dat je veel reacties hebt daar zal vast wel iemand tussen zitten, er staan momenteel ook weinig leuke fjorden te koop.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » wo 02 jan 2013, 15:54

Ik sta er echt verbaasd van, zelfs een vrouwtje uit Drenthe... ze wil graag komen kijken, tjee das een eind weg hoor.
Ook mensen die gelijk willen komen en geen informatie vragen... hoop dat er iemand tussen zit inderdaad.

foss

Bericht door foss » wo 02 jan 2013, 19:37

Iemand die er een eind voor wil rijden is vaak geïnteresseerd.
Afstand moet niet uitmaken.
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Esther

Bericht door Esther » do 03 jan 2013, 09:26

Oh, die mijtenallergie was ik even vergeten..
Mensen zijn in Nederland niet meer zo van de km heb ik het idee, ze komen van overal vandaan om bij paarden te kijken. Heb zelf Jes uit Brabant gehaald. Ben natuurlijk ook bij Ilona geweest voor Caija, was ook niet naast de deur.
Verder veel mensen uit de randstad en omgeving Rotterdam bij mij thuis gehad, zelfs uit Duitsland, die hadden trouwens wel meteen de trailer mee, paard was goed, betalen, inladen, was wel even schrikken. Dat kan gebeuren en dan sta je dus diezelfde middag nog zonder paard. Gebeurt niet veel, maar het gebeurt!!
Komt natuurlijk ook door het internet, je zoekt veel verder weg.
Maar dat ze van ver komen is wel een goed teken, dan hebben ze echt interesse.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » do 03 jan 2013, 09:37

Esther schreef:Oke, ik zou ook niet blij zijn als er een voerbeurt werd vergeten, hoe had je dat??
Was het ongeluk met dat paard meteen gevolg van het niet voeren of had het een andere reden?
Probeer toch te genieten van je nieuwe plekje, ook al is het niet helemaal wat je wilde. Succes!
We voeren de zondagochtend om de 5 weken, zodat niemand er elke week vroeg uit moet. Dat was precies het weekend dat Dani en Gillian op een anstere stal stonden ivm de kur op muziek. In mijn agenda had ik de week erop gezet, maar door wijzigingen moest ik een week eerder. Helemaal niet op gelet. Heel stom, maar ik ben echt niet de enige die haar voerbeurt is vergeten. Helaas waren de gevolgen ervan minder leuk en de eigenaar van dat paard vindt dat het komt omdat ze niet gevoerd zijn.
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » ma 07 jan 2013, 08:56

Time to say goodbye ;(
Dakota is verkocht, over 2 weken komen ze hem ophalen.

janna
Contacteer:

Bericht door janna » ma 07 jan 2013, 09:42

Zo dat is snel Andrea, zal wel even zwaar zijn denk ik. Maar hij gaat vast een super leuk nieuw plekje krijgen.
Giel

Norvyn
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » ma 07 jan 2013, 11:10

Ik heb zoveel reacties gehad, zelfs uit Belgie en Duitsland, mensen vochten er zowat om om te komen kijken.
Heb zelfs nog een aantal mensen die op de hoogte willen blijven aangezien Dakota weggaat met een proeftijd van 2 maanden.

Hij gaat naar Zaamdam, vlak bij Amsterdam, en komt echt heel goed terrecht. In iedergeval een fjordenliefhebster dus dat
zit wel goed.

Het gaat me erg aan mn hart en vind het erg moeilijk maar het is beter voor ons allebei.

foss

Bericht door foss » ma 07 jan 2013, 11:27

Dat is snel gegaan fijn dat hij een goed adres heeft gevonden.
Het is ook een mooi fjord en zijn maat is ook mooi dus daar is veel vraag naar.
Annne

Bericht door Annne » vr 18 jan 2013, 20:33

Dat is snel gegaan met Dakota, maar fijn dat hij een huisje gevonden heeft :)

Hier niet echt nieuws, met de harde en ongelijke bak kunnen we niet zo veel beginnen helaas.
Wandelen was woensdag ook verstandiger als een ritje, dat was eigenlijk de planning. Do was bij vertrek ietwat geflipt; de reflecterende uitrijdeken, een vrachtwagen en schaap waren opeens reden tot het inzetten van een sprint :+
Omdat ik alleen was, er was ook niemand thuis, ben ik maar gaan wandelen.
Vandaag op het pleintje voor de stal wat getut :)
Do, mijn eerste eigen paard!
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » ma 21 jan 2013, 09:35

Hier ook al ruim een week niks kunnen doen. Aankomend weekend heb ik 2 wedstrijden gepland staan, maar ik denk dat ik het afblaas. Kan geen kant op en als Dani 2 weken stil heeft gestaan en dan gelijk moet presteren, is het ook niet optimaal voor de spieren. Ze gaat zo nu en dan wel in de stapmolen en staat de hele dag buiten, maar van training is absoluut geen sprake helaas.

Ik heb nu maar voor een andere hobby gekozen, namelijk schaatsen. Je moet toch wat.. stilzitten is niks voor mij.
Plaats reactie