Wie niet weg is, is gezien: C-tjestopic deel 10

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Viv

Wie niet weg is, is gezien: C-tjestopic deel 10

Bericht door Viv » do 10 feb 2011, 06:59

Jaja een jubileumtopic leedies!!
Denk ik maak hem maar vast aan aangezien wel al op pagina 34 zitten in deel 9 :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Peertje

Re: Wie niet weg is, is gezien: C-tjestopic deel 10

Bericht door Peertje » do 10 feb 2011, 07:11

*o/* *o/* *o/*
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » do 10 feb 2011, 07:35

Ik ga proberen wat actiever te blijven O:)

Ik hoop zondag, na1,5 maand ofzo, weer op Cindy te gaan zitten.
Het zal wss alleen bij uitstappen blijven...beetje rustig aan.
Ik voel momenteel teveel in mijn onderbuikje.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Viv

Bericht door Viv » do 10 feb 2011, 08:24

Jawoor we mogen los gaan, pagina 35 is bereikt in deel 9!
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » do 10 feb 2011, 09:11

*o/*
Viv heb jij Cadiz onder deken staan? Welke ligt er nu op?

Ik heb bij die van mij een dag of 2 geleden zijn 200 gr gewisseld naar de fleecegevoerde, maar ook daar stond hij gisterenavond onder te zweten....
Zit nu te twijfelen of ik al moet wisselen voor een ongevoerde, of zou dat nog wat vroeg zijn?
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Viv

Bericht door Viv » do 10 feb 2011, 11:39

Kdies heeft al heel de winter zn "0"grams bucas op die ik gewonnen heb op Horse Event.
http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... ht/116330/
Die staat ook regelmatig in zn nakie als het overdag boven de 10 graden is of als het 's nachts warm is.

Diesje zit alweer bijna in zn zomervacht :=
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » do 10 feb 2011, 11:53

Hmm, denk dat ik dan ook maar ga wisselen. Heb gisteren met hem zonder deken wat buiten gewandeld en dan in het binnenbakje gezet terwijl ik de stal deed en toen voelde hij nog goed warm aan. Heb nog even staan twijfelen om hem zo te laten, maar aangezien ik het weer niet meer gevolgd had en het de nacht er voor toch nog gevroren had...

Dan komt mijn volgend probleem: ik heb geen ongevoerde regendeken meer die nog heel is :=
Passeer straks m'n vaste ruitershop, maar daar hebben ze qua merken volgens mij niet meer dan BR en HH (HH zit but en meteen kapot, BR vind ik te duur voor wat het is). Misschien toch maar even mijn principes opzij zetten en naar de Hippo's gaan, vreselijke winkel, maar ze hebben er wel meer merken denk...
Orion1996

Bericht door Orion1996 » do 10 feb 2011, 12:02

Eindelijk!!! Nummer tien. Goed gedaan dames hihi.
Cyra heeft echt wintervacht nog maar verhaart vreselijk nu,dus zal niet lang meer duren.
Staat te rillen onder fleece gevoerd en te zweten onder 200, dus nu fleecegevoerd en kale regendeken
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Amber_

Bericht door Amber_ » do 10 feb 2011, 12:10

Toot is natuurlijk net geschoren.. Die staat nu onder een 300 grams :=
Even aan kijken, anders gaat er een 200 op !

Succes met dekens zoeken Jilly :)) Ik ken het drama ... :D
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Jilly

Bericht door Jilly » do 10 feb 2011, 12:16

Moeilijk moeilijk :+ Ik wil nu gewoon 'investeren' in een goeie regendeken en de rest mag voor mijn part allemaal de vuilbak in, rotzooi haha

Hay is trouwens ook al heel veel haar kwijt, maar het blijft komen, zal nog wel even duren voor hij helemaal in z'n zomerjasje zit.

Ik had een 340 gr klaar liggen, uiteindelijk niet nodig gehad omdat hij gewoon lekker warm bleef aanvoelen onder de 200 gr.
Peertje

Bericht door Peertje » do 10 feb 2011, 12:39

Peer is half geschoren, alhoewel je daar nu weinig meer van ziet, en is goed door de vacht aan het komen. Hij heeft een buitenstal overigens.
Hij staat sinds deze week dag en nacht 'bloot' en vindt het heerlijk om weer met zijn vacht lekker door het zand te kunnen rollen in de paddock.
Alleen als het 's nachts weer onder 0 komt dan krijgt hij alleen 's nachts weer een dun dekentje op.
Straks als de weides weer open gaan is het ook wel eens koud als ze om 7 uur naar buiten gaan, denk ik dan altijd maar en dan krijgt hij alleen een regendeken op als het hoost van de regen... ;)
100% volbloed Bol staat overigens ook alweer bloot, maar die heeft een binnenstal en is niet geschoren.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 10 feb 2011, 12:52

Mijn knuffelbeer heeft de hele winter lekker bloot gestaan en heeft zelf een lekker teddydekentje aangemaakt die er nu trouwens al volop uitvliegt. Hele bossen kan ik er tegelijk aftrekken.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » do 10 feb 2011, 13:04

Yeah, deel 10! Jullie hebben je best wel moeten doen om die 35 pagina's te halen in deel 9 zeg! :')

Zal in dit topic ook weer proberen wat meer te posten.. Lees jullie verhalen wel trouw mee hoor! Hopelijk snel zelf weer wat meer in actie komen met mijn grote gele vriend.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » do 10 feb 2011, 13:05

Ilona schreef: Jullie hebben je best wel moeten doen om die 35 pagina's te halen in deel 9 zeg! :')
Welnee........'t was een eitje :+
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Ilona

Bericht door Ilona » do 10 feb 2011, 13:09

Ja die eerste 34 gingen nog wel goed..... :P
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » do 10 feb 2011, 13:12

Ilona schreef:Yeah, deel 10! Jullie hebben je best wel moeten doen om die 35 pagina's te halen in deel 9 zeg! :')

Zal in dit topic ook weer proberen wat meer te posten.. Lees jullie verhalen wel trouw mee hoor! Hopelijk snel zelf weer wat meer in actie komen met mijn grote gele vriend.
Zegt Ilona die ik al even niet in het topic gezien had _O-

@ML: hm, na jouw berichtje ga ik het er dit weekend (als het weer het toe laat) misschien toch maar eens op wagen om Hay weer naakt buiten te zetten. Daar twijfelde ik gisteren al over, maar ik durfde niet met de vage weersvoorspellingen. Achteraf gezien is het nog best een mooie dag geworden..

Ze staan hier ook in binnen stallen en ik strooi altijd vrij dik op, da's ook lekker warm. Toch maar eens proberen!
Peertje

Bericht door Peertje » do 10 feb 2011, 13:51

Bij ons ook dik opgestrooid en er gaat meer dan voldoende voer in om hun verwarminkje draaiende te houden! :D

Onze paarden zijn overigens wel zo'n beetje de enige bij ons op stal hoor (55 paarden), sommige (ook ongeschoren) staan nu zelfs nog onder een dubbele deken (samen ruim 300+) in een binnenstal en in de paddock mogen ze niet, want het is zo guur... :o Dat vind ik dan weer zielig! Die paarden staan echt ontzettend te puffen overdag, komen hun hok niet uit en hebben helemaal jeuk van het verharen onder de dekens. :x Ben ook elk jaar weer benieuwd hoe die mensen het straks gaan doen met de weidegang... In april kan het ook nog best koud zijn 's morgens. Zullen ze hun paard ook wel een gevoerde deken opdoen.

Maar goed, ieder zijn eigen manier en ideeën daarover (en des te meer en langer de paddocks beschikbaar voor onze paarden)! Bol en Peer zijn in ieder geval erg blij hun deken kwijt te zijn, lekker het zand en de wind weer in hun vacht te voelen en ongehinderd aan zichzelf (en elkaar) te kunnen krauwen. Mocht het nou ineens weer echt onder 0 duiken doe ik wel weer wat op. Doe zelf ook een (warmere) jas aan als het kouder is. :)*
Jilly

Bericht door Jilly » do 10 feb 2011, 13:57

Tja, zulke mensen blijf je hebben he. Ben blij dat de meeste fjordenmensen daar wel lekker nuchter in zijn, volgens mij is er in dat warmbloedwereldje wel vaker van dat betuttel waar ik niet tegen kan :=

Ik zou het fijn vinden moest Hay binnenkort zonder deken kunnen, want in april moet hij weer onder z'n jeukpyjama en zo het hele jaar door onder deken vind ik dan ook weer niks. Hij kan er zo van genieten om smerig varken te zijn en dat gaat beter zonder deken he :D
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » do 10 feb 2011, 18:33

jes heb jullie terug gevonden! wat gaan jullie hard! ik kon het niet bijhouden zeg!
Deel 10, klinkt goed, en een leuke titel ook :D

Even vragen viv: wat is een endurance bit? :o?
ing, wat ziet corner er goed uit! en leuk frontriempje ook, ben ook op zoek naar zo iets.
peer half geschoren, arm dier, aan de ene kant te koud en aan de andere te warm :+
jilly, investeren maar, anders blijf je maar kopen. Tenzij je een beest hebt dat graag de tandjes er in zet en het zelf kapot scheurd natuurlijk :P

mijn fjord heeft vlekken!! de combi van stof en verharen zorgt voor een vreemd vlekken patroon op men teddy. Geen foto's jammer genoeg. en ook geen dekens hier, beestjes moeten maar zo hard zijn, ze kunnen binnen als ze willen. Dat betuttelen van paarden met dikke dekens vind ik niet nodig, meestal idd gewoon nergens goed voor.
heerlijk gereden weer, gisteren ook, zaterdag ook, zondag les, mijn hildar moet conditie kweeken! maar mijn singel is te klein, binnenkort op de expo eens voor een andere kijken.
En we zijn bezig pas de deux of parade rijden aan het oefenen, heel miniem hoor, maar wel leuk :D
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
claudia

Bericht door claudia » do 10 feb 2011, 18:37

Coentje heeft gewoon zijn 200 gr nog op en verhaart als een gek.

Deze blijft hij toch nog even ophouden, hij zweet niet.
De nachten zijn hier best nog wel koud.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Plaats reactie