Het Anton-nakomelingen Topic
Het Anton-nakomelingen Topic
Na wat zoeken op het forum kwam ik nog niet zo'n topic tegen, dus daarom maar bij deze!
Ik zou graag meer Anton-nakomelingen leren kennen, van hier op het forum maar ook nakomelingen die zich bewezen hebben in sport en/of fokkerij!
Brand los!
Ik zou graag meer Anton-nakomelingen leren kennen, van hier op het forum maar ook nakomelingen die zich bewezen hebben in sport en/of fokkerij!
Brand los!
Re: Het Anton-nakomelingen Topic
Anton is Ekdal zijn opa!
Anton is de vader van Tasja mijn paardje, ze is super lief en makkelijk in de omgang
en kan super bewegen 

Blondie is ook een nakomeling van Anton
.
Ze is super lief en makkelijk in omgang, is voor niemand bang en kan inderdaad ook super lopen
.

Ze is super lief en makkelijk in omgang, is voor niemand bang en kan inderdaad ook super lopen

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Bart heeft natuurlijk een reeks aan Anton Nakomelingen staan.
Van wat ik merk, zijn het vaak paarden die voor je willen werken. Maar ook hun eigenwijze trekjes kunnen hebben.
Natuurlijk heeft Bart, Anton zelf staan.
Naar mijn mening een erg fijn paard om mee te werken, heeft ook wel zijn nukkige momentjes. Maar dat maakt zijn karakter. Vind het altijd leuk om te zien dat Anton zich precies weet aan te passen aan zijn ruiter, en het een slim paard is die precies weet bij wie hij wat kan maken.
Wolly (Anton x Pauliena), heeft een A- zadelproef en AA-menproef op haar naam staan. Is een paard met het toch wel karakteristieke Anton-nakomelingen hoofd. Een mooi klein en sjiek hoofd met een heldere blik in de ogen. Wolly heeft goede gangen, heeft vaak in de top 3 gelopen op keuringen. En wordt tevens ingezet als fokmerrie, en tot nu toe zijn daar mooie veulens uitgekomen.
http://bvandenberg.nl/fokkerij_wolly.htm
Nou Cai staat nog in Wanneperveen, (Anton x Saskia v. Bjorkmann). Super braaf paardje, wel een eigenwijsje als ie ergens niet mee eens is. Goede bewegingen. En wederom het mooie en sjieke hoofd. Maar hier moet Annabel maar verder over uitweiden.
viewtopic.php?f=9&t=35201&p=715974&hilit=cai#p715974
Cos (Anton x Josje v. Toddy) wordt momenteel beleerd onder het zadel en voor de kar. Is erg braaf en pikt het allemaal makkelijk op.
http://bvandenberg.nl/Cos_20060169.htm
Cassper (Anton x Mystein) Is onbeleerd, is een paard met een vriendelijk karakter. En is tot voor zover ik hem ken niet moeilijk in de omgang.
Dan heeft bart ook nog Delia (Anton x Tatum v. Tunar)
Mooi van exterieur en gangen, was reserve jeugdkampioen in Beekbergen dit jaar met 37 punten.
http://i880.photobucket.com/albums/ac5/ ... 161amp.jpg
Dayenne (Anton x Wilieze v. Jars) Rodblakke merrie. Aansprekend hoofd, beschikt bij mijn weten ook over goede gangen. Momenteel is ze drachtig van Rubis.
Daniel (Anton x Sigrid v. Lenngard) Heeft ook een lief en fijn hoofd.
Zijn volle broer Cigir is er ook nog, die heeft net als zijn kleine broertje een mooi sjiek hoofd en beschikt over goede gangen.
http://bvandenberg.nl/20060162_Cigir1.jpg (Cigir)
Nou dan hebben we nog de groep E-tjes.
Esther (Anton x Tatum v. Tunar) Is dus een vol zusje van Delia. Heeft een A-premie gehaald op de keuring.
Enya (Anton x Yarra v. Ramiro) Als veulen was ze veulenkampioen in Oldeberkoop. Heeft een cool karakter.
Eva (Anton x Vanneke v. Lenngard), (hier weet ik het keuringsresultaat niet van als veulen misschien dat Anita hier een antwoord op heeft)
Esmee (Anton x Zana v. Balony) (hierbij weet ik ook geen keuringsresultaten, als ze al op de keuring geweest is)
En van kennissen is er ook nog Elinoor die naar mijn mening zeker weten genoemd moet worden in de 'grote lijst' met Anton nakomelingen.
Met haar heb ik in Vorden de keuring mee gelopen en is ze Jeugdkampioen geworden met 36 punten. Dit is voor wat ik ervaren heb een lief en vriendelijk paard in de omgang.
Elinoor (Anton x Yanneke v. Sverre)
http://i812.photobucket.com/albums/zz43 ... 9Mieke.jpg
http://i812.photobucket.com/albums/zz43 ... 5Mieke.jpg
En nou ken ik er nog wel veel meer, maar eventuele aanvullingen laat ik aan Annabel over. (ik ga weer verder met het schooltje)
Van wat ik merk, zijn het vaak paarden die voor je willen werken. Maar ook hun eigenwijze trekjes kunnen hebben.
Natuurlijk heeft Bart, Anton zelf staan.

Wolly (Anton x Pauliena), heeft een A- zadelproef en AA-menproef op haar naam staan. Is een paard met het toch wel karakteristieke Anton-nakomelingen hoofd. Een mooi klein en sjiek hoofd met een heldere blik in de ogen. Wolly heeft goede gangen, heeft vaak in de top 3 gelopen op keuringen. En wordt tevens ingezet als fokmerrie, en tot nu toe zijn daar mooie veulens uitgekomen.
http://bvandenberg.nl/fokkerij_wolly.htm
Nou Cai staat nog in Wanneperveen, (Anton x Saskia v. Bjorkmann). Super braaf paardje, wel een eigenwijsje als ie ergens niet mee eens is. Goede bewegingen. En wederom het mooie en sjieke hoofd. Maar hier moet Annabel maar verder over uitweiden.

viewtopic.php?f=9&t=35201&p=715974&hilit=cai#p715974
Cos (Anton x Josje v. Toddy) wordt momenteel beleerd onder het zadel en voor de kar. Is erg braaf en pikt het allemaal makkelijk op.
http://bvandenberg.nl/Cos_20060169.htm
Cassper (Anton x Mystein) Is onbeleerd, is een paard met een vriendelijk karakter. En is tot voor zover ik hem ken niet moeilijk in de omgang.
Dan heeft bart ook nog Delia (Anton x Tatum v. Tunar)
Mooi van exterieur en gangen, was reserve jeugdkampioen in Beekbergen dit jaar met 37 punten.
http://i880.photobucket.com/albums/ac5/ ... 161amp.jpg
Dayenne (Anton x Wilieze v. Jars) Rodblakke merrie. Aansprekend hoofd, beschikt bij mijn weten ook over goede gangen. Momenteel is ze drachtig van Rubis.
Daniel (Anton x Sigrid v. Lenngard) Heeft ook een lief en fijn hoofd.
Zijn volle broer Cigir is er ook nog, die heeft net als zijn kleine broertje een mooi sjiek hoofd en beschikt over goede gangen.
http://bvandenberg.nl/20060162_Cigir1.jpg (Cigir)
Nou dan hebben we nog de groep E-tjes.
Esther (Anton x Tatum v. Tunar) Is dus een vol zusje van Delia. Heeft een A-premie gehaald op de keuring.
Enya (Anton x Yarra v. Ramiro) Als veulen was ze veulenkampioen in Oldeberkoop. Heeft een cool karakter.
Eva (Anton x Vanneke v. Lenngard), (hier weet ik het keuringsresultaat niet van als veulen misschien dat Anita hier een antwoord op heeft)
Esmee (Anton x Zana v. Balony) (hierbij weet ik ook geen keuringsresultaten, als ze al op de keuring geweest is)
En van kennissen is er ook nog Elinoor die naar mijn mening zeker weten genoemd moet worden in de 'grote lijst' met Anton nakomelingen.
Met haar heb ik in Vorden de keuring mee gelopen en is ze Jeugdkampioen geworden met 36 punten. Dit is voor wat ik ervaren heb een lief en vriendelijk paard in de omgang.
Elinoor (Anton x Yanneke v. Sverre)
http://i812.photobucket.com/albums/zz43 ... 9Mieke.jpg
http://i812.photobucket.com/albums/zz43 ... 5Mieke.jpg
En nou ken ik er nog wel veel meer, maar eventuele aanvullingen laat ik aan Annabel over. (ik ga weer verder met het schooltje)
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Norvyn
Alinde en Vera natuurlijk ook!!!
Vera (vandaag precies een jaar geleden naar Nikky (erpel) verhuist!!) wilde ik toch even noemen, omdat nikky hier niet zo vaak is.
Vera is een anton/olande Modelmerrie en is een keer aspirant ster geweest. Helaas haalde we alleen nette Btjes op de Abop.
(foto gemaakt door Erpel)
En natuurlijk mijn Alinde!! Alinde is een anton/manus. Dit jaar 37 punten op de keuring in oldeberkoop en aspirant ster. Over kleine 3 weken de abop proeven en dan hoop ik een ster merrie weer mee naar huis te nemen.
(foto gemaakt door Corina plat)
Ze hebben alle twee een eerlijke en lief karakter. Koel in het hoofd en willen graag voor je werken. Ook zijn het alletwee zeker niet de domste!! Ja anton en zijn nakomelingen zijn toch wel erggg leuke paarden!
Vera (vandaag precies een jaar geleden naar Nikky (erpel) verhuist!!) wilde ik toch even noemen, omdat nikky hier niet zo vaak is.
Vera is een anton/olande Modelmerrie en is een keer aspirant ster geweest. Helaas haalde we alleen nette Btjes op de Abop.

En natuurlijk mijn Alinde!! Alinde is een anton/manus. Dit jaar 37 punten op de keuring in oldeberkoop en aspirant ster. Over kleine 3 weken de abop proeven en dan hoop ik een ster merrie weer mee naar huis te nemen.

Ze hebben alle twee een eerlijke en lief karakter. Koel in het hoofd en willen graag voor je werken. Ook zijn het alletwee zeker niet de domste!! Ja anton en zijn nakomelingen zijn toch wel erggg leuke paarden!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Ik heb Bente gefokt bij mijn merrie Jeskim.
Ze is momenteel niet meer in mijn bezit, maar is verkocht naar Duitsland.
Bente blonk echt uit in braafheid, nog nooit zo'n braaf dier gezien. Ging goed met andere mensen, paarden, honden e.d. Totaal niet schrikkerig, zat er ook zo op met zadelmak maken, geen stap verkeerd gedaan..
Verder een typische Anton kop en zeer fraai gangenwerk!
Hier is ze te vinden:
http://www.greylight-shetlands.de
Onder aktuelles en natuurlijk fjordpferd.
Ze is momenteel niet meer in mijn bezit, maar is verkocht naar Duitsland.
Bente blonk echt uit in braafheid, nog nooit zo'n braaf dier gezien. Ging goed met andere mensen, paarden, honden e.d. Totaal niet schrikkerig, zat er ook zo op met zadelmak maken, geen stap verkeerd gedaan..
Verder een typische Anton kop en zeer fraai gangenwerk!
Hier is ze te vinden:
http://www.greylight-shetlands.de
Onder aktuelles en natuurlijk fjordpferd.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Er zijn 3 paarden uit de combinatie Anton x Vanneke. T.w. Chaim (hengstveulen en 35 pnt. op de keuring als veulen), dan Eva (hierboven genoemd en 36 pnt. op de keuring als veulen) en als laatste Fanneke (zij is helaas wegens het overlijden van mw. Wijlhuizen niet op de keuring geweest)janna schreef:Esther (Anton x Tatum v. Tunar) Is dus een vol zusje van Delia. Heeft een A-premie gehaald op de keuring met 36 pnt.
Enya (Anton x Yarra v. Ramiro) Als veulen was ze veulenkampioen in Oldeberkoop met 37 pnt. Heeft een cool karakter.
Esmee en haar volle zus Frana (Anton x Zana) zijn beiden niet op de keuring geweest.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Danku Anita! 

Giel
Norvyn
Norvyn
En nu dan Eran, Anton x Sanoesja op 1,5 jarige leeftijd:
Hij is eerlijk, houd van een grapje, luistert erg goed al probeert hij wel uit als hij je niet kent.
Hij vind zichzelf al een hele hengst!
Hij is eerlijk, houd van een grapje, luistert erg goed al probeert hij wel uit als hij je niet kent.
Hij vind zichzelf al een hele hengst!
Laatst gewijzigd door Eran op vr 20 nov 2009, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo wat een plaatje zeg en wat een lief koppie heeft hij 

Is Eran nog hengst?
Hij lijkt al erg groot op de foto.
Hij lijkt al erg groot op de foto.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- Senna&Cajra
Wat een lieve uitdrukking
Echt wat voor mij 

Zoo die is al groot (of lijkt het alleen maar zo?), was ie als veulen al wel. En moeders is ook niet een kleintje. Maar vind hem er erg goed uitzien.
Giel
Norvyn
Norvyn
Hij is zeker al erg groot en volwassen!
Mijn Fries is ongeveer 1.55 en hij scheelt nog maar 10/15 cm met hem qua schoft
Eran is nog hengst en nu 1,5 jaar jong!
Mijn Fries is ongeveer 1.55 en hij scheelt nog maar 10/15 cm met hem qua schoft
Eran is nog hengst en nu 1,5 jaar jong!
Laatst gewijzigd door Eran op vr 20 nov 2009, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Het kan af en toe een grote boef zijn hoor en dan kijkt hij niet zo lief als op de foto hahahaSenna&Cajra schreef:Wat een lieve uitdrukkingEcht wat voor mij

Knap hengstje is hij nog steeds zeg! En qua hoofd is hij (op de kleur van zijn voorpluk na) duidelijk een Anton, vooral die grove kaak en fijn neusje 

Geluk is de vrucht van intens werk
Wat is Eran leuk zeg! Al een hele kerel.
Mijn veulen Fenna is ook van Anton.
Ze houdt erg van knuffelen. Ze kan ook wel eigenwijs zijn, dan blijft ze stil staan en dan zet ze ook echt geen stap meer, maar volgens mij heeft ze dat van d'r moeder meegekregen.
Mijn veulen Fenna is ook van Anton.
Ze houdt erg van knuffelen. Ze kan ook wel eigenwijs zijn, dan blijft ze stil staan en dan zet ze ook echt geen stap meer, maar volgens mij heeft ze dat van d'r moeder meegekregen.
Odette&Fenna
Wow, wat een leuke fjord is Eran zeg.
En ook mooie hoge benen
En ook mooie hoge benen

Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! 
Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Bedankt voor de complimenten, Eran vind zichzelf ook erg mooi, zelfs na zijn dagelijkse modder/stront-lig-uurtje!
Alles natuurlijk voor een gezonde huid
Zijn er nog meer Anton-kids?
Alles natuurlijk voor een gezonde huid

Zijn er nog meer Anton-kids?