Het Timor-nakomelingen topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Esther

Re: Het Timor-nakomelingen topic

Bericht door Esther » vr 08 nov 2013, 15:28

Timor geeft meestal goede gangen door en zeker ook de galop. (Die heeft Eachann bijvoorbeeld echt niet van zijn moeder!!)
Met een goede galop wordt het springen al een stuk makkelijker.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
janna
Contacteer:

Bericht door janna » vr 08 nov 2013, 18:25

Dieter schijnt het ook erg leuk te doen die springt momenteel met Roos samen elke week in de les.
In het begin was het niet interessant genoeg om zijn benen op te tillen, maar toen hij het grapje eenmaal door had ging hij als een speer.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Marlie78

Bericht door Marlie78 » za 09 nov 2013, 06:12

:D hahaa!! Nou, er is dus hoop :P

Ik ga snel naar mijn werk :wave:
Elvis

Bericht door Elvis » za 09 nov 2013, 08:38

Mijn timortje kan ik wel achter het behang plakken momenteel... ontzettend aan het uitdagen onder het zadel en voor de wagen.. door me ongeluk heb ik nu bijna een week niks gedaan dus ga vanaf volgende week weer vol goede moed beginnen. Maar had wel een heuse dip te pakken pffff.. mede ook door het herfst weer en de nattigheid.. soms denk ik toch ik ga weer in pension.. zeker nu met elvis zijn gedrag is een bak misschien wel handig om hem is lekker te rijden, bedoel ik moet alles op straat oplossen nu..
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Marlie78

Bericht door Marlie78 » za 09 nov 2013, 11:35

Begrijpelijk.. Zonder bak is best vervelend vind ikzelf. Zeker met dit weer! Sta je doe-hèt-zelf?
Elvis

Bericht door Elvis » za 09 nov 2013, 15:51

Ja wij staan op een gehuurd stukje land met schuilstal.. verder geen bak. Dus we moeten het hebben van droog weer wat betreft het land.. longeren, losgooien of rijden kan niet met dit weer op het land.
Nu gooien we ze toch los omdat we hele dagen in de paddock ook sneu vinden als ze niet gereden worden..

Hij wil best graag, is leergierig, slim.. kan me best indenken dat zo n type om aandacht schreeuwt. Maar dit ook negatief uit kan pakken..

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » za 09 nov 2013, 17:49

Als hij te weinig uitdaging krijgt kan hij zijn gedrag inderdaad tegen je gebruiken. Daar is hij wellicht gewoon te slim voor.
Had het er vandaag nog over met Janna, pension kan toch misschien ook heerlijk zijn, wel met een binnenbak. Vandaag ook maar wat in de modder rondgereden, was weinig eer aan te behalen en leuk was het ook niet echt, want het gaat gewoon niet lekker.
Het is wel behelpen hoor met dit weer!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Marlie78

Bericht door Marlie78 » za 09 nov 2013, 19:46

Ik heb bijna een jaar op een doe het zelf stal gestaan, ik doe het niet snel nog eens.. Ook zonder bak en met dit weer een enorme modderboel. Geen bak.. Ik sta nu pension, hij loopt nog buiten (zal niet heel lang meer duren denk ik) in de wei wat hoger ligt dus aardig droog, we hebben een stal en een bak. Bak is nu wel een zwembad maar ja.. Het bevalt perfect! Al mijn tijd besteed ik nu aan mijn maatje, niet meer aan onderhoud en geultjes graven! Love it!!!!
Elvis

Bericht door Elvis » zo 10 nov 2013, 19:39

Precies marlie... je bent nu zo lang bezig met alles eromheen dat er soms of vaak geen tijd overblijft om wat te doen..

Elvis is dol op aandacht en doet graag dingen samen.. ik vind het dan ook jammer dat dit nu niet gaat en als je op straat dan het probleem op moet lossen en je bent constant in strijd maakt het het rijden, mennen niet leuker.

Afbeelding
Sharyn

Bericht door Sharyn » do 14 nov 2013, 14:36

... zo ben weer bijgelezen!
Esther, ik ga graag in op je aanbod om Tea in het echt te bewonderen!! :))
Marlie78, Eachann kan goed springen, maar wij samen hebben dat nog niet vaak gedaan. Ik heb het idee dat hij het niet zoveel aan vindt om over een simpel balkje te springen, maar in het bos neemt hij de hindernissen maar al te graag... en dan vind ik het weer niet zo leuk :o
Elvis, balen dat het nu niet zo lekker gaat, het is ook wel verschrikkelijk nat. Bij ons in de bak valt er op het moment ook niet veel te doen, maar er is iemand in het dorp met een heerlijke eb&vloed bak waar ik voor €1,50 per keer gebruik van mag maken. Misschien is er ook zoiets bij jou in de buurt. Of misschien is het een idee om op een andere manier met hem bezig te gaan, bijv. clickertraining. Eachann vindt het superleuk. Zeker nu ik praktisch geen gebruik kan maken van onze eigen bak, kan ik hem wel mentaal trainen/bezig houden.
Elvis

Bericht door Elvis » do 14 nov 2013, 21:05

Hey sharyn, wij hebben een ontzettende mooie manege met binnenbak verderop maar dit kost helaas geen 1, 50 per keer.Opzich niet erg maar elvis is daar zo vervelend geweest dat ik me schaamde voor ze gedrag en ik het idee had iedereen in de weg te lopen. Mensen betalen daar weet ik hoeveel geld en dan kom ik hun ritje even verstoren.. afijn ik snap dat het overal vies en nat is maar ik kan moeilijk de motivatie vinden als alles dan zo tegenzit en je geen kant op kunt. Morgen komt de hoefsmid gelukkig en ga ik weer beginnen..

Afbeelding
Marlie78

Bericht door Marlie78 » vr 15 nov 2013, 07:50

Gelukkig wordt het weer even droog. Hopelijk droogt de boel een beetje, kan je weer lekker rijden! Hangt wel vrieskou in de lucht, wordt hij daar ook fris van?
Elvis

Bericht door Elvis » zo 17 nov 2013, 08:44

Nee dat valt wel mee, gooi je ze het land op dan zie je een hele circusact maar onder het zadel gelukkig niet...
Showen kan hij wel :D

Afbeelding
Marlie78

Bericht door Marlie78 » zo 17 nov 2013, 14:49

Gelukkig maar!
Showtje is nooit verkeerd natuurlijk :D
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 17 nov 2013, 20:13

Showen doet Cas ook niet zo snel onder het zadel al mag hij dat af en toe wel in beperkte mate doen haha. De galop is dan (op dit moment) weer niet de sterkste gang. Je moet Cas eigenlijk altijd eerst een beetje boos maken dan gaat hij echt lopen haha
Enige minpuntje bij Cas is dat hij heel gemeen kan bokken :P Helaas afgelopen vrijdag weer eens mee mogen maken en het ging juist zo goed de laatste tijd :(
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 18 nov 2013, 08:37

Ik breek effe in, maar moest toch wel een beetje lachen om het wegren gebeuren.. Dat deed papa van Timor, Inco, nl ook altijd. Als je die los liet in de bak, en hij moest eruit, omdat er bijv. klanten kwamen, die de bak nodig hadden, liet Inco zich nooit pakken.
Inco had een bepaalde tijd nodig van lekker even uit zijn dak gaan. Moest hij binnen die tijd de bak uit, lukte je niet! Gaf je hem wel de tijd, kwam hij daarna in een heerlijke draf naar je toe gelopen, kon je hem zo pakken en mee naar binnen nemen.. Hihi, moest er altijd wel om lachen. Hij liet zich ook liever door vrouwen vast pakken, dan door mannen 8)7 . Heerlijk dier!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Sharyn

Bericht door Sharyn » zo 24 nov 2013, 15:45

oh wat grappig van Inco! Dus naast zijn stokmaat heeft Eachann ook bepaalde streken van zijn opa meegekregen. (en hoef ik het niet persoonlijk op te vatten := ) Leeft hij eigenlijk nog?
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 24 nov 2013, 20:33

Sharyn schreef:oh wat grappig van Inco! Dus naast zijn stokmaat heeft Eachann ook bepaalde streken van zijn opa meegekregen. (en hoef ik het niet persoonlijk op te vatten := ) Leeft hij eigenlijk nog?
Volgens mij leeft Inco nog steeds. Ik had hem altijd nog eens op willen zoeken, maar dat komt er steeds maar niet van.... Het is toch altijd wel mijn vriendje geweest, net als zijn zoon Vasco.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Esther

Bericht door Esther » ma 25 nov 2013, 17:27

Ik heb geloof ik ook nog niet gehoord dat Inco overleden is, dus die zal er nog wel lopen.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 30 nov 2013, 16:19

Dietje tijdens het buitenrijden op de ABOP, hij was goed fris. }-)

Afbeelding
Afbeelding
:wave: (vrolijke Dieter en hard concentrerende Janna)
Afbeelding
:= Volgensmij mocht ik hierna weer wegrijden, blik staat op vooruit.
Afbeelding
fris fris fris......
Afbeelding
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Plaats reactie