Het N-topic !

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Plaats reactie
JoyceNan

Het N-topic !

Bericht door JoyceNan » vr 27 mar 2009, 08:48

Hihi ik vind het ook wel leuk om het over onze N-fjorden te hebben.

Ik heb dus de fjordenmerrie Nanneborg, wordt mei 16 jaar alweer. Haar moeder is Ilseborg en haar vader Arin. De vader van haar moeder is Drageset. Ze is sinds haar 6e jaar in mijn bezit. Ik heb haar gekocht op de Wildkamp in Wijk bij Duurstede.

Na 3 maanden kreeg ze problemen met een van haar schouders. Alle klinieken afgeweest maar niets kunnen vinden. Ze is daarna door Cherokee-paarden behandelt. Op de manier van Antoine de bodt loopt Nan als een trein in de bak.

Gezien er niemand in de buurt was toen kon ik op een gegeven moment niet meer uit te voeten met rijden in de bak. Wij zijn toen maar buiten gaan rijden.

Sinds twee weken heb ik weer iemand gevonden waar ik les van krijg. Tot op heden gaat het echt goed! +:)+ Hoop dat Nan goed blijft lopen, wie weet wordt het nog wat ;)
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Naisven
Moderator

Re: Het N-topic !

Bericht door Naisven » vr 27 mar 2009, 08:58

Nou, ik heb dus de rodblakke Naisven, een ruin van Orsta x Darougha. Ik heb hem als veulen van 6 maanden gekocht bij Carree in Zeist. Het leek wel een ijsbeertje, hij was sneeuwwit toen.

Het is een geweldige veelzijdige Fjord, maar het prototype van hoe mensen de Fjord weleens omschrijven, beetje lomp, lui, eigenwijs en met een stevig karaktertje (ik noem dat over het algemeen een goed gevoel voor humor :D ). Hij loopt aangespannen en onder het zadel, heeft weleens wat western gedaan, ponyvoetballen, met een gehandicapte gelopen (jawel, dán loopt-ie wel), hij springt graag, kortom een superFjord.

Zijn bijnaam is Houdini, want hij weet heeeeeeeeeel veel sluitingen open te krijgen en is niet bang voor schrikdraad... :roll:
nette

Re: Het N-topic !

Bericht door nette » wo 02 dec 2009, 20:08

Ik wil me hier ook melden :)

Ik ben sinds anderhalf jaar de trotse eigenaar van fjord Norge, een merrie van Courage x Ursula. Ik ken haar inmiddels al 3 jaar, aangezien ik haar voor onze aankoop al anderhalf jaar verzorgt heb. *D

Norge is ook heerlijk veelzijdig en heeft een mooie bouw -vind ik zelf dan. :=
Ze is net als Naisven ook een beetje lomp, lui en eigenwijs en inderdaad ook met een stevig karaktertje, haha! :))
Ik rijdt sinds vorig jaar wedstrijd bij de pony's en de stand is nu dressuur L1+4 en springen B+2 en we hebben 1 keer SGW gestart waardoor we B+0 zijn. *o/*
Fjordsportdiploma's die we hebben gehaald zijn L dressuur (net geen LL helaas) en L springen. :)

Al met al ben ik super trots op haar en is ze mijn perfecte fjord. :+:

Even een paar foto'tjes:
http://i261.photobucket.com/albums/ii44 ... G_2311.jpg

Afbeelding

Meer foto's staan wel op haar site: http://www.freewebs.com/superfjordnorge/ :D

Groetjes, Nette
Plaats reactie