Heel wat te beleven met onze F-jes in deel 7

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Suzanne

Re: Heel wat te beleven met onze F-jes in deel 7

Bericht door Suzanne » di 25 okt 2011, 10:40

gelukkig Ivon!

ja het wordt wel tijd voor freyr fotos hoor >;)

kootje krijgt af en toe een bodempje muesli met kruidenmixjes en wat lijnzaadolie, soms een paprikaatje..
denk 2 a 3x per week. voor de lekker en wat vitamientjes. vjell krijgt hetzelfde, iets ie meer, na werk.
verder gewoon gras, is wel kort nu, maar over 2 tot 4 weken krijgen ze de zijkant koeienwei erbij (die gaan dan naar binnen) en hebben ze 15hectare land tot hun beschikking waar meer dan genoeg op staat :+ boer gaat hooi bijgeven als het nodig is.
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 25 okt 2011, 11:01

Geen ruzie maken hoor dames over wie het oudste F-je is. De juiste volgorde staat op pagina 1 van het topic. De oudste als eerste, de jongste als laatste, allemaal vermeld met geboortedatum. Lest best is overigens voor Finnea, en zeg nou zelf, je kunt een slechtere hekkensluiter treffen.

Denk idd dat er van jouw Freyr de minste recente foto in het topic staat Jelly, aan de slag dus, hihi.

Hier heeft Fendora nu alleen de verantwoordelijkheid voor de opvoeding van Hindra toegewezen gekregen. Meline staat sinds zondagmiddag apart. Zij staat nu wat dichter bij zoon Ferro die daar vooralsnog niet anders op reageert gelukkig.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » di 25 okt 2011, 12:52

Mijn zusje was mee wandelen die heeft de foto gemaakt
alleen op pad gaat niet omdat whisky nog weleens wat zenuwachtig kan reageren

als we ze apart nemen is alles veel enger dus wissel ik af wil toch dat ze leren ook alleen op pad te gaan

faay gaat volgende week snachts naar binnen en krijgt dan avond en ochtend hooi en wat brok
in maart en april zijn de weides dicht dus denk erovet om voor die tijd een plekje te zoeken voor weide
in mei zijn de weides weer 24. open als ik een plekje vind hoef ik niet zo op te bouwen in mei dus ik denk nog even

het gaat wel hard nu sommige zijn al bijna drie
Tass

Bericht door Tass » wo 26 okt 2011, 08:05

Vanaf volgende week duurt het nog 3 maanden dan is Fiorano 3 jaar *o/* :#
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
grietsje

Bericht door grietsje » wo 26 okt 2011, 11:56

Gelukkig valt het mee met Fatoush Ivonne!

Fresia krijgt ook niks bijzonders qua eten.. Kuil en zo nu en dan een handje biks! Ze zien er ook allemaal goed uit, dus niet nodig!

Gaat het goed tussen Fendora en Hindra Anita?

Gaat snel Natas, volgend jaar kun je al met hem aan de slag! Lijkt nog maar zo kort geleden dat je erop zat te wachten dat ie werd geboren.. Waren we de dagen aan het aftellen haha!
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
grietsje

Bericht door grietsje » wo 26 okt 2011, 11:58

Fresia is maandag weer naar de hoefsmid geweest! Doet ze tegenwoordig super! Dat geklier van dr is gelukkig helemaal afgelopen! Topper!
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 26 okt 2011, 13:14

Het gaat prima tussen Fendora en Hindra. Zijn echt vriendinnen geworden.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Tass

Bericht door Tass » wo 26 okt 2011, 13:15

Grietsje... Das waar, we waren samen de dagen aan het aftellen :D.
En de eerst keuring als baby :L.
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
grietsje

Bericht door grietsje » wo 26 okt 2011, 13:57

Hahah ja die eerste keuring.. Goed deed ie het toen he!
Nu is het al bijna tijd voor ons geplande buitenritje met de mannen ;)
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
wolkj

Bericht door wolkj » wo 26 okt 2011, 17:00

Faira was van de zomer van de pavo podo grow af, naar twee keer een kwart biks per dag. Dat krijgt ze nu nog naast 2 plakjes hooi per dag en als het een beetje weer is van 9-17 weidegang.

@grietsje, las dat je fresia volgend jaar laat denken.. spannend!
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » wo 26 okt 2011, 17:07

Voor Finnea duurt het nog even voordat ze echt 3 wordt :+ ach tis ook nog echt een baby, dus ik vind het niet zo erg...

De merries bij Anne zijn nu aan de nature's best muesli van Pavo, dat gaat er met smaak in :) Verder staat Finnea nu met Gwynna op de andere wei, daar staat veel gras maar gelukkig staan ze op strookbegrazing... Dus iedere keer als ik 's ochtends kom en Anne heeft ze een stukje bij gegeven, dan keuren de dames mij geen blik waardig :+

Fijn dat Fendora en Hindra het zo goed met elkaar kunnen vinden!

Fresia x Karant...ja dat lijkt me wel wat :P
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Esther

Bericht door Esther » wo 26 okt 2011, 19:06

Freyr ziet er inderdaad goed uit.. Hihi, Wendy vroeg laatst of ik jouw paarden weer had geknipt, ze zagen er zo netjes uit!! Beetje onbescheiden van me om te zeggen dat dat een compliment is :D :o . Maar ze staan er allemaal netjes bij hoor!! En Freyr is een hoop goed aan het maken qua groei, eerder bleef hij wat achter, maar nu niet meer!!
Ik vertrouw persoonlijk die testen niet echt, een voorraadje agradi is helemaal niet erg om te hebben, ik heb ook nog een stuk of wat liggen, hihi.. Fjella, Hedwich en Tea hebben net gehad. Ik heb gezien dat de paarden ook horzeleitjes op de benen hadden dus die ontworm ik volgend zomer dus ook gewoon weer even goed met Ivermectine. Ik pak ze twee of drie keer per jaar, ook mede om het veulen wat aan de voet loopt.
Op de zuidlaardermarkt lagen ook nog wormspuiten te koop en heb overwogen om nog wat mee te nemen. Later zijn die allemaal in beslag genomen hoorde ik, omdat die verkoop natuurlijk niet mag, hihi..

Fjella krijgt niets bij, alleen gras en als dat niet genoeg is hooi. Maar ze is ook dik genoeg!!

Fresia onder hengst, ben heel benieuwd!!

Heb maandag met Tea gereden in het weiland naast Fjella, nou het was net of zij afgespeend moest worden, hihi.. Het waaide hard en waren beide nogal fris. Fjella heeft een hele rodeo laten zien in de wei, terwijl mama niet uit zicht is geweest, sukkeltje!! Moet daar ook bij zeggen dat Tea er ook niet bepaald rustiger van werd.. }-)

Vandaag weer gereden en nu vond Fjella het eigenlijk wel prima. Die heeft wel even gehinnikt, maar daarna is ze lekker gaan eten en heb ik haar niet meer vernomen. Tea was ook een stuk rustiger dus vraag me af of ze maandag voor ik ging rijden ergens flink van zijn geschrokken ofzo, trekkers o.i.d. Was een wereld van verschil.

Toen ik daarna de draden ging verzetten, strookbegrazing ging Fjella wel even uit haar dak. I.p.v. eten moest die even rondhollen en scheetbokken maken.
Maar ook nog even lekker met haar geknuffeld, het is zo'n schatje!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 26 okt 2011, 19:10

stoere vent van me (trots +:)+ )

Afbeelding

Ik vroeg me al af hoe dat werkte Esther, dat er op de Zuidlaardermarkt wormspuiten te koop lagen
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Esther

Bericht door Esther » wo 26 okt 2011, 19:21

Prachtige foto Ivonne!!!!

Ehm, ja er was een DA van hun aanwezig en die kon dan een recept uitschrijven. Maar dat mag natuurlijk niet, omdat die DA jouw paard niet kan zien.. Ik weet niet hoe lang ze het volgehouden hebben, maar ik las op Bokt dat de betreffende middelen in beslag zijn genomen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anna

Bericht door Anna » do 27 okt 2011, 00:35

Met Fugo en Tasja gaat het steeds een beetje beter, Tasja laat Fugo steeds een beetje dichterbij komen.

Fugo krijgt als hij savonds naar binnen gaat een halve pavoschep pavogro bix en een halve pavo muslie en een wortel en lekker wat hooi, hij ziet er nu prima uit en alles gaat er met smaak in, op het weiland staat niet veel meer ze staan meer in de blub dan dat ze eten overdag. :D
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne » do 27 okt 2011, 06:38

ivon wat een prachtige fotos toch telkens en het ziet er zo heerlijk uit!

gistermiddag heerlijke bosrit gemaakt met de mannen, kort springzweepje meegenomen en kootjes baldadigheid was snel weg. prachtig stukje rustig gedraafd met 2 genietende mannetjes :L :L heeeerlijk.

ja de tijd gaat zo snel... over 2 maandjes is Kootje ook alweer 3, gewoon bizar.
Afbeelding
Pasja

Bericht door Pasja » do 27 okt 2011, 07:16

Hahaaa Esther, wat een goeie (geeft zichzelf nu een enorme schouderklop!). 't Is alweer een paar weken geleden dat ik ze geknipt heb, maar het is wel goed gelukt dus!
Rij je weer met Tea? Als je met haar bij huis weg durft, wil ik wel mee. Al zit ik nu te dubben of ik m'n zadel zal verkopen. Heb nu een bod gehad op MP.
Maar het gaat hier over de F-jes...
Prachtige foto Ivonne; zo'n lekker ontspannen plaatje, geweldig!
Hier waren de mannen gisteren weer helemaal dol. Floranth had weer eens bedacht dat er aan de andere kant van het lint meer en lekkerder gras staat, dus was er onderdoor gegaan. Toen ik aan kwam rijden, wisten de anderen niet hoe gek ze moesten doen. Racen door 't weiland en en bokken, niet normaal. Draad verzet, Floranth weer terug en de dames er ook maar bij gezet; die hadden bijna geen gras meer op hun stukje. Toen liepen ze dus weer met z'n vieren en dan is het ook weer even feest: de jongens lekker gek doen. Komen ze te dicht bij Mickey in de buurt, dan draait ze meteen de kont naar hen toe en mept er op los. Soms gaat ze echt met vier benen tegelijk de lucht in. Maar op een ander moment zie je haar lekker kriebelen met Freyr of Floranth. Mooi om te zien! Volgende keer foto's erbij!
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Pasja

Bericht door Pasja » do 27 okt 2011, 12:59

Kwam op buitenzinnig.nl dit verhaal tegen; vond het wel interessant. Gaat om de vraag op welke leeftijd je paard oud genoeg is om te beginnen met rijden:

http://users.telenet.be/peter.ryckeboer ... enoeg.html

Nu zit ik (helemaal niet) zo in de anatomie van paarden, maar ik vond dit wel een aannemelijk verhaal. Zag laatst nog es ergens een Fjord te koop staan van 2,5 die al zadelmak was.
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Dennis

Bericht door Dennis » do 27 okt 2011, 19:54

Pasja schreef:Kwam op buitenzinnig.nl dit verhaal tegen; vond het wel interessant. Gaat om de vraag op welke leeftijd je paard oud genoeg is om te beginnen met rijden:

http://users.telenet.be/peter.ryckeboer ... enoeg.html

Nu zit ik (helemaal niet) zo in de anatomie van paarden, maar ik vond dit wel een aannemelijk verhaal. Zag laatst nog es ergens een Fjord te koop staan van 2,5 die al zadelmak was.

_/-o_ mooi stuk, daarom kruip ik er met de drie zeker nog niet op
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 27 okt 2011, 20:01

Dat is inderdaad mooie informatie Jelly :j wel denk ik er altijd over na in hoeverre belasting schade toebrengt en in hoeverre belasting (of training kun je misschien beter zeggen) eventuele bokkades in het lichaam wegwerkt. (rechtrichten) Daarmee bedoel ik te zeggen...een paard is van nature scheef, maar zonder training zal deze natuurlijke scheefheid blijven en als eenmaal alles uitgegroeid is, is er ook niks meer te herstellen qua botten, kraakbeen, pezen, etc....alleen spiermassa is dan nog te veranderen zonder al te veel maandenlange herstelperiodes.

Een beetje vanuit de gedachte bekeken: Veulenvoeten zijn beter te herstellen, dan volwassen voeten....ofwel, een jong paard in training nemen is niet verkeerd MITS je het maar juist doet, zodat je bijdraagt aan de ontwikkeling (ontspanning, soepelheid, werken naar losheid, rechtgerichtheid en het sterken maken van het lichaamsgestel) en niet de eerste problemen er al in werkt door overbelasting of scheve belasting.
Geluk is de vrucht van intens werk
Gesloten