In 't bos of in de les, alles kan in het A-tjes topic deel 6
Re: In 't bos of in de les, alles kan in het A-tjes topic de
jazekers,hihi. Moet karev nog wel leren meer gewicht trekken, monique op de sleep vertikte ze,haha.
Gister 2 uitbrekers gehad hier. We mochten ze in een andere wei zetten, dat is natuurlijk al spannend an sich. De draden om die wei zijn van dat dunne oranje draad, maar al een aantal jaar oudm sus donkerder geworden, en groenig. Dus wij braaf rondje met de paarden dioor de wei, om omheinig te laten zien. Eenmaal los was er een mega sprint, een blinde knol en hup, draad stuk. Nirvaantje knalde er zo doorheen, heeft heel dat draad niet gezien.
Gelukkig was dit aan de achterkant van de wei, waar de landerijen zitten, aan de voorkant zit de weg nl.
Dus pony´s het land op, waar gelukkig voor ons, gras stond. Eerst even flink sjezen, en geloof me dat land is lang, denk wel een km lang als het niet meer is.... Dus wij dachte al, die zien we nooit meer... terug.
Maar gelukkig waren ze te lokken met wat gras, en hebben we ze weer te pakken gekregen. Maar echt, dan staat je hart evenstil hoor, en spookt er vanalles door je hoofd...
Gister 2 uitbrekers gehad hier. We mochten ze in een andere wei zetten, dat is natuurlijk al spannend an sich. De draden om die wei zijn van dat dunne oranje draad, maar al een aantal jaar oudm sus donkerder geworden, en groenig. Dus wij braaf rondje met de paarden dioor de wei, om omheinig te laten zien. Eenmaal los was er een mega sprint, een blinde knol en hup, draad stuk. Nirvaantje knalde er zo doorheen, heeft heel dat draad niet gezien.
Gelukkig was dit aan de achterkant van de wei, waar de landerijen zitten, aan de voorkant zit de weg nl.
Dus pony´s het land op, waar gelukkig voor ons, gras stond. Eerst even flink sjezen, en geloof me dat land is lang, denk wel een km lang als het niet meer is.... Dus wij dachte al, die zien we nooit meer... terug.
Maar gelukkig waren ze te lokken met wat gras, en hebben we ze weer te pakken gekregen. Maar echt, dan staat je hart evenstil hoor, en spookt er vanalles door je hoofd...
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Oh eng is dat dan he? Misschien kun je er een paar kleine stukjes plastic aanhangen zodat ze zien dat er draad zit. Je hebt idd die drukke weg voor je huis langs.
Ik wil dit jaar ook 1 keer dat slee idee proberen met Alies. Maar dan moet je idd sneeuw hebben..dus ik ga akkoord met 1 weekje sneeuw en dan niet meer hoor
Ik wil dit jaar ook 1 keer dat slee idee proberen met Alies. Maar dan moet je idd sneeuw hebben..dus ik ga akkoord met 1 weekje sneeuw en dan niet meer hoor

Liefde is..Alies Dragan Jouke
Deal ,we bestellen deze winter 1 weekje sneeuw
.
Ik denk Anka kent de beginselen van SB en travers, braaf peerd. En ik denk ik ben in de les wel de enige met een Fjord maar ook de enige die rechtsomkeert en linksomkeert kan in galop en vervolgens verder kan galopperen in contragalop. Dat laatste doet Anka echt leuk. Springt niet over en blijft goed doorgalopperen. Ik moet dit nu al vaker gaan doen in de training, schijnt heel goed voor de soepelheid te zijn.
En vanmiddag weer lekker les in de buitenbak en daarna lekker buiten uistappen! Al zin in.

Ik denk Anka kent de beginselen van SB en travers, braaf peerd. En ik denk ik ben in de les wel de enige met een Fjord maar ook de enige die rechtsomkeert en linksomkeert kan in galop en vervolgens verder kan galopperen in contragalop. Dat laatste doet Anka echt leuk. Springt niet over en blijft goed doorgalopperen. Ik moet dit nu al vaker gaan doen in de training, schijnt heel goed voor de soepelheid te zijn.
En vanmiddag weer lekker les in de buitenbak en daarna lekker buiten uistappen! Al zin in.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Alvast ff 1 sneak preview van de clinic van laatst. Als ik op deze foto nou mijn teugels wat korter had en mijn handen iets meer voor me was het helemaal af geweest, maar ja, we blijven oefenen he

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
GAAAAAFFFF setje An!!
-
Ik heb weer eens een buitenritje gemaakt. En dat nadat ik er toch al weer een tijdje niet op heb gezeten. Gepoetst, gezadeld en gewoon gegaan!! Het viel me zeker niet tegen. Ze was wel wakker, maar niet té en nog gewoon te rijden. Ik moet natuurlijk op verkenning uit in 'onze' nieuwe bossen. Ik ben ook nog een hele slechte in het onthouden van de weg!!! Dus niet te moeilijk, veel rechtuit. Kom ik aan het einde van een pad, moet ik een weg over. Dat toch nog maar niet gedaan. Weer terug naar huis, want Kiekeboe zat ook alleen in zijn bench. En dan weet Anca de weg wél goed! Dus die ging in halve piaffe naar huis. Haar een paar keer terug gepakt tot gewoon stappen en dat leek redelijk te gaan. Ze wil haar hoofd en front erop zetten. Toch geprobeerd dat niet toe te laten en dat ging eigenlijk ook wel goed genoeg. Dus ik trots!
Zitten we op het zandpad naar huis, springt ze ineens naar voren! De buurman kwam van achter ons aan gejogd! Dat was schrikken. Haar omgedraaid, zodat ze hem zag komen.
Volgende stuk zit ik op de harde weg (straat waaraan we wonen). Ik zie voor me de buurvrouw aan komen rijden met de auto en achter me een wielrenner. Ik zeg nog tegen Anca dat die man er aan kwam. Ze schrikt!! Spurt weg, ik begin wat te schuiven, kan me gelukkig nog recht houden en zet haar dan op de rem! Pfoeh. Buurvrouw schrikt zich ook het apenzuur!!!
Het is me toch wat! Ik heb dat al vaker mee gemaakt, dat ze zich het laplazerus schrikt van iets wat achter haar komt. Wat zou ik daar nou aan kunnen doen?
Edit; ze doet het alleen onder het zadel. In de kar doet ze dat niet.
Zitten we op het zandpad naar huis, springt ze ineens naar voren! De buurman kwam van achter ons aan gejogd! Dat was schrikken. Haar omgedraaid, zodat ze hem zag komen.
Volgende stuk zit ik op de harde weg (straat waaraan we wonen). Ik zie voor me de buurvrouw aan komen rijden met de auto en achter me een wielrenner. Ik zeg nog tegen Anca dat die man er aan kwam. Ze schrikt!! Spurt weg, ik begin wat te schuiven, kan me gelukkig nog recht houden en zet haar dan op de rem! Pfoeh. Buurvrouw schrikt zich ook het apenzuur!!!
Het is me toch wat! Ik heb dat al vaker mee gemaakt, dat ze zich het laplazerus schrikt van iets wat achter haar komt. Wat zou ik daar nou aan kunnen doen?
Edit; ze doet het alleen onder het zadel. In de kar doet ze dat niet.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Dat setje staat goed!! Wie heeft haar nog geschoren, Annemarie?
Contra galop is mega goede oefening. Maar vergt ontzettend veel balans voor je paard. Dus wanneer je paard normaal al wat moeite heeft met de galop zal het niet lukken die contra. Dus Fjord of niet! Ik had eerst even de gewenning mijn been om te leggen, dat ging een beetje vanzelf zeg maar.
Er stond een stukje in de krant over mijn wedstrijd afgelopen weekend. Staat er ook zo stoer, met haar Fjord. Blijft bijzonder volgens mij
@Suus, vervelend.. Voor de wagen heeft ze natuurlijk oogkleppen op he?
Contra galop is mega goede oefening. Maar vergt ontzettend veel balans voor je paard. Dus wanneer je paard normaal al wat moeite heeft met de galop zal het niet lukken die contra. Dus Fjord of niet! Ik had eerst even de gewenning mijn been om te leggen, dat ging een beetje vanzelf zeg maar.
Er stond een stukje in de krant over mijn wedstrijd afgelopen weekend. Staat er ook zo stoer, met haar Fjord. Blijft bijzonder volgens mij

Ee kennis van Ellen hier van FW heeft haar geschoren. Alleen is Anka veel minder kort geschoren dan vorig jaar en meot ze waarschijnljk nog een keer deze winterCharret schreef:Dat setje staat goed!! Wie heeft haar nog geschoren, Annemarie?

Anka galoppeert makkelijk en goed in balans, vandaar dat contragalop goed wil dnek ik. Ik moet er ook om denken dat ik mijn beenligging hetzelfde houdt hoor. Ik snapte er eerst zelf niets van

Hihi, met een Fjord blijf je idd een bezienswaardigheid ja.
@Suzanne: Anka hier heeft het ook wel eens. Dingen van achteren is niet haar sterkste punt. Alleen gaat mijn Anka niet hollen, hoogstens paar passen dribbelen. Het is bij Anka veel beter geworden gewoon door veel buiten te rijden en bij de weg te zijn. Bij grote dingen ga ik nog even op een inrit staan als ik alleen ben en soms draai ik haar om en rijd hetgeen me achterop komt tegemoet. Dat gaat altijd goed.
-
Als ik het in de gaten heb, dat er iets van achter aan komt rijden, wil ik dat ook doen. Maar als ik het niet in de gaten heb, ga ik dus een stukje vliegen!
Vaak merk ik het aan Jouke iets dan gaat er een rillingkje door hem heen zeg maar. Maar ik ga wel altijd met een ander erbij op pad. Maar jij zit er natuurlijk mee dat je vaak alleen bezig bent of niet?
-
Ja, ik rijd heel veel alleen. Nu zit Roos hier dalijk wel in de buurt, maar we kunnen niet iedere keer samen gaan rijden. Ik heb geen vast tijdstip dat ik kan rijden. Als mijn gezin het toe laat, spring ik erop en dan is het ook maar de vraag of ik wel of niet naar de bossen kan of niet. Ligt eraan of Leo dan thuis is, of er in ieder geval oppas is.
De paar keren dat ik met meerdere mensen heb gereden, was ze heel braaf en rustig. Al moet ik zeggen, dat ik de keren dat ik gereden heb, nu we hier wonen, ze ook veel rustiger was als in Vorstenbosch of ergens anders. Ik ben zelf ws ook rustiger en ze wordt natuurlijk ouder en steeds 'drachtiger'!
De paar keren dat ik met meerdere mensen heb gereden, was ze heel braaf en rustig. Al moet ik zeggen, dat ik de keren dat ik gereden heb, nu we hier wonen, ze ook veel rustiger was als in Vorstenbosch of ergens anders. Ik ben zelf ws ook rustiger en ze wordt natuurlijk ouder en steeds 'drachtiger'!
Mijn A-tje heeft denken wij een zeer bekkie. Rijden ging gisteren zo raar. Net niet er helemaal door of helemaal opkrullen, mond openen en helemaal van het bit afkomen. 2x gecheckt of ze niet de tong over het bit gooide. Dat deed ze dan niet, maar was gewoon raar. En toevallig hadden we gisteren voor het eerst weer wortels. Naah, raar kauwen en hele flatsen worteldrab laten vallen met eten. Voor morgen gelijk afspraak met DA.
Nou, Anka's gebit is weer bijgewerkt. Vorige keer is gewoon op de achterste kiezen de buitenkant "vergeten"
. Anka had helemaal achterin aan de buitenkant scherpe punten en helemaal achterin de mond aan beide kanten wondjes. Nee echt niet fijn
. Ze heeft een licht roesje gehad en heeft zich verders keurig gedragen. Arm paard. Mag nu 2-3 dagen niet rijden. En heb zondag wedstrijd. Kon misschien wel dacht de DA maar is twijfel geval ivm wonden (en officieel mag ik niet starten vanwege de verdoving, maar goed da's punt 2). Echt heel fijne DA deze. Die mag volgende keer weer komen.
En ik was heel goed bezig met mijn anti-hoest maatregelen en mijn stal was supernetjes. Alleen raadde ze me sterk aan om ook 's morgens geweekt hooi te voeren. Eh tsja, dat wordt nog een leuke uitdaging. Dat is of Anka apart zetten om te eten of alle 3 paarden geweekt hooi geven. Betekent dus hooi weken voor 3 paarden dan.

En ik was heel goed bezig met mijn anti-hoest maatregelen en mijn stal was supernetjes. Alleen raadde ze me sterk aan om ook 's morgens geweekt hooi te voeren. Eh tsja, dat wordt nog een leuke uitdaging. Dat is of Anka apart zetten om te eten of alle 3 paarden geweekt hooi geven. Betekent dus hooi weken voor 3 paarden dan.
waarom laat je haar verdoven dan Annemarie, dat moet toch ook zonder kunnen?!
Ze moest helemaal achterin zijn en ze had al gezien dat Anka daar wondjes had. Dat is lastig en kan pijnlijk zijn tijdens het raspen als ze er tegen aan zou komen en dan zou ze hoogstwaarschijnlijk niet goed stil gestaan hebben. En ik vind verdoven prima, laat het paard toch alles net wat meer gelaten over zich heen komen.
Eng trouwens, nog even terugkomend op eerder berichtje, dat je de paarden on the run had. Ik zou het ook doodeng vinden. Die van mij zou ik niet zo bang voor zijn, 1 grasspriet en ze staan stil. Maar de volbloed die erbij in loopt zou helemaal van de rel zijn en de boel aan het rennen zetten denk ik.
Eng trouwens, nog even terugkomend op eerder berichtje, dat je de paarden on the run had. Ik zou het ook doodeng vinden. Die van mij zou ik niet zo bang voor zijn, 1 grasspriet en ze staan stil. Maar de volbloed die erbij in loopt zou helemaal van de rel zijn en de boel aan het rennen zetten denk ik.
yep,haha, dat was hier ook zo, maar gelukkig schuilt er in Nirvana ook fjord, en dus was het gras toch belangrijker op een gegeven moment,haha

Ff weer Anka verhaaltje dan

probeer het anders gewoon. Kanje ook terug naar een klasse lager als je er toch niet klaar voor bent, of kan je alleen omhoog?
Ik heb een uber brave borst. Vandaag ff met Hond en Peerd bos in geweest. Dirk loopt dan achter karev te hijgen enknorren, hij heeft veel lawaai,haha. Ze word er niet anders van. Houd hem precies in de gaten, waar ie is, en is heel voorzichtig, zo lief!
Ik heb een uber brave borst. Vandaag ff met Hond en Peerd bos in geweest. Dirk loopt dan achter karev te hijgen enknorren, hij heeft veel lawaai,haha. Ze word er niet anders van. Houd hem precies in de gaten, waar ie is, en is heel voorzichtig, zo lief!
Hahaha, aaaah lieve Dirk! Ik zie hem al sjouwen.
Je mag niet meer lager starten Tamara, dus je moet wel zeker van je zaak zijn. Je kunt het natuurlijk proberen, kijken wat je valkuilen zijn en daaraan werken en dan pas weer starten.
Zo Alies geeft het niet weg hoor. Pff, ze kan het makkelijk maar ze laat je er net zo hard voor werken
Stiekem moet ik daar dan weer om lachen he. De trut 
Je mag niet meer lager starten Tamara, dus je moet wel zeker van je zaak zijn. Je kunt het natuurlijk proberen, kijken wat je valkuilen zijn en daaraan werken en dan pas weer starten.
Zo Alies geeft het niet weg hoor. Pff, ze kan het makkelijk maar ze laat je er net zo hard voor werken

gelijk heeft ze die alies!