Bericht
door leoensuzanne » vr 29 okt 2010, 15:58
@Annemarie. Ik wil er eigenlijk niet teveel aan gaan hangen. Heb er wel eens een martingaal aan gehad,maar dat hielp ook niet zo denderend veel.
Ik kom net terug van mijn ritje. Nou, koud heb ik het zeker niet meer. En ik ben blij dat er bomen zijn!!! Tjezus zeg.
Het ritje begon mooi. Ze zag wel vanalles, maar ik probeerde ze laag te houden. Dat lukte goed. Als ze d'r hoofd omhoog deed, ging die ook snel weer wat naar beneden. Dan ontspande ze zichzelf wel. Lukte dat niet meteen, ging ik even stilstaan (als dat op de openbare weg kon in ieder geval). Dan was ze wel vrij snel ontspannen.
Tot een bepaald stuk. Daar staat een varkensstal, er lag een karretje met een kadaverbak erop, en aan de andere kant van de weg liep een man met een deense dog het veld op. Ze wilde die perse bekijken. En niet even maar heel lang. Zelfs zo lang, dat ze mij niet meer bemerkte. Ik heb echt even aan haar rechterteugel moeten trekken, om haar hoofd recht voor me te krijgen. Dan wilde ik proberen haar weer rustig naar beneden te laten komen. Dat lukte me dus niet. Ondertussen leek het alsof ze moest poepen, maar dat was puur de spanning in haar lichaam. Zelfs zo erg dat ze stond te trillen. Tja, ik had het idee dat ik wel een uur of 3 daar kon staan, dus wilde ik aan stappen. Hup, hoofd flink omhoog, alles aan de voorkant vast. Ho, stop. Nou dat duurde ook een paar meter. Een paar keer geprobeerd, maar ze was zo gefocust op die hond en die man!!! Ik stap weer aan en ineens vertrekt ze!!! In een flinke draf. Ik heb haar geprobeerd bij te houden, wat niet helemaal ging en haar dus op een boom gestuurd die dichtbij stond. Daar stopte ze voor, ze draait zich 180 graden om en snurkt/blaast even flink. Heb haar even toegesproken met flinke stem dat ik daar niet van gediend was. Toen weer verder gestapt. Na een klein stukje werd ze iets rustiger, maar de echte ontspanning was er zeker niet meer. De andere paarden binnen gezet en toen weer op Anc gestapt en in de wei nog wat gereden. Daar werd ze wel wat meer ontspannen. Zo heb ik haar later op stal gezet.
Grrrr, ik weet het soms niet meer. Ik wil zo graag. Ik probeer rustig te blijven, we zijn met homeopathische druppels bezig, veel minder voer, maar nog blijft ze zo gigantisch heet. Soms....... Ach ja. Wie weet er nog iets?
Ik zit eigenlijk te denken of er niet iemand is, die iets weet om wat rust in dat dier te kunnen krijgen. Als je iets weet, houd ik me aanbevolen hoor.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend