Voor al je avonturen en vertier, het E'tjes topic deel 4!
Re: Voor al je avonturen en vertier, het E'tjes topic deel 4
zal toch niet opbrengen om haar nogmaals te tonen
Betekend dit in het nederlands dat het het niet waard is om nog eens met haar op de keuring te komen??
Wat raar zeg!!
Betekend dit in het nederlands dat het het niet waard is om nog eens met haar op de keuring te komen??
Wat raar zeg!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
jep goed gelezen/vertaald
met simpele woorden:
ze is een nakomeling van AlmGlimt, een in België afgekeurde dekhengst (bij Louis)
dat hebben ze niet graag
ze heeft een bokvoet (gekend probleem, geen remarks daarop)
ze maait een beetje met de onderbenen, gekend
nu zou ze ze ook nog eens draaien ook
maar verder heeft ze een heel mooi type, en uitstraling en super bespiering
(welke bespiering? waar heeft ze dat?)
dus heb de commentaar ontvangen van niet meer terug te komen met haar en er nooit mee te fokken
wtf
dat ze het stamboek in hun r**t stoppen hoor
ben je 2 jaar lid doen ze niet anders dan je de deur wijzen en zegge ndat je er niks mee aan mag
(krijg dan wel de hele dag complimenten op Githa en Jalenka, tof hoor. Githa is weer met 33 naar huis gegaan, nu gestraft op haar benen, waarom heb ik niet te horen gekregen, ze wouden iedereen uit de piste)
dus ...
met simpele woorden:
ze is een nakomeling van AlmGlimt, een in België afgekeurde dekhengst (bij Louis)
dat hebben ze niet graag

ze heeft een bokvoet (gekend probleem, geen remarks daarop)
ze maait een beetje met de onderbenen, gekend
nu zou ze ze ook nog eens draaien ook

maar verder heeft ze een heel mooi type, en uitstraling en super bespiering
(welke bespiering? waar heeft ze dat?)
dus heb de commentaar ontvangen van niet meer terug te komen met haar en er nooit mee te fokken
wtf
dat ze het stamboek in hun r**t stoppen hoor
ben je 2 jaar lid doen ze niet anders dan je de deur wijzen en zegge ndat je er niks mee aan mag
(krijg dan wel de hele dag complimenten op Githa en Jalenka, tof hoor. Githa is weer met 33 naar huis gegaan, nu gestraft op haar benen, waarom heb ik niet te horen gekregen, ze wouden iedereen uit de piste)
dus ...
Hey wat vervelend zeg dat je met zo'n bijsmaak terug komt van een keuring.
Ze kunnen best een mening hebben over afgekeurde hengsten die toch nakomelingen hebben,maar dat mag toch niet meewegen in hun beoordeling met wat ze voor zich hebben.
Vreemde zaak....
Hier hebben de fjordjes gister hun wandeling door het dorp eens meegemaakt.Zelf was ik op stal gebleven en heeft een vriendin Elvis meegenomen.Ging super,klappende motors in een stoet,hij keek alleen maar gaf geen kick.
Ik had gister ook met hem gewandelt en had wat last van merug weer,dus vond het wel leuk dat een ander ook is met Elvis op stap ging.
Ze kunnen best een mening hebben over afgekeurde hengsten die toch nakomelingen hebben,maar dat mag toch niet meewegen in hun beoordeling met wat ze voor zich hebben.
Vreemde zaak....
Hier hebben de fjordjes gister hun wandeling door het dorp eens meegemaakt.Zelf was ik op stal gebleven en heeft een vriendin Elvis meegenomen.Ging super,klappende motors in een stoet,hij keek alleen maar gaf geen kick.

Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

het is heel zuur om zo terug te keren
krijg te horen dat het een goed gebruikspaardje zal zijn als ze een goed karakter heeft, wtf
waar is een fjord anders voor?
dacht dat dat zowiezo gebruikspaardjes waren
zal zien om later deze week de foto's van hen op keuring online te plaatsen, maar in elk geval hier worden het gebruikspaarden, en als ik nog een fjord aanschaf is het een fjord met NL stamboom welke ze in België niet veel hebben (vooral Noorse beesten die zogezegd super zijn, zijn wel de grootste speklappen die er zijn want ze waren allemaal nog vetter dan Githa en vond haar al spekkie)
verder jalenka heeft zich super gedragen, met het laden op de trailer (2 keer van de 2e keer erop, eerste keer was telkens dat ze er scheef voorkwam, dus verstaanbaar dat ze er niet direct op stond), vervoer zelf (heel braaf, braver dan de stalgenoot die ons wegvoerde zijn eigen paard die bijna wekelijks op de trailer staat), bij afladen heeft ze nog niet door dat ze achteruit moet gaan (zal nog wel komen, was eerste keer mee met 2 paardstrailer en we hebben haar gewoon gedraaid, dan was het super)
dan het wachten was ook super, juist de eerste keer dat Githa weg ging om gemeten te worden, dan was ze even onrustig, maar nog redelijk flink. Bij voorbrengen was ze zelfs braver dan Githa (nooit gedacht, Githa was de grote aansteller van haar groep
, waren precies te veel paarden rondom haar, dan wordt ze altijd heel pretentieus en laat ze haar altijd zien
)
dus kwa training 'meegaan op de vreemde' voor Jalenka was het een meer dan geslaagde dag
ze hebben dus precies liever dat al die nakomelingen (zelfs al in 2e lijn) allemaal naar het buitenland gaan of het slachthuis binnen, en dat is de manier om mensen die nieuw zijn in hun stamboek het wijs te maken. Mooi hoor als dat zo gaat.
super
hier is Leslie nu gaan wandelen met Githa en gaan ze beide de weide op vandaag
het zijn onze filoe's en dat gaan ze ons niet afnemen
krijg te horen dat het een goed gebruikspaardje zal zijn als ze een goed karakter heeft, wtf
waar is een fjord anders voor?
dacht dat dat zowiezo gebruikspaardjes waren
zal zien om later deze week de foto's van hen op keuring online te plaatsen, maar in elk geval hier worden het gebruikspaarden, en als ik nog een fjord aanschaf is het een fjord met NL stamboom welke ze in België niet veel hebben (vooral Noorse beesten die zogezegd super zijn, zijn wel de grootste speklappen die er zijn want ze waren allemaal nog vetter dan Githa en vond haar al spekkie)
verder jalenka heeft zich super gedragen, met het laden op de trailer (2 keer van de 2e keer erop, eerste keer was telkens dat ze er scheef voorkwam, dus verstaanbaar dat ze er niet direct op stond), vervoer zelf (heel braaf, braver dan de stalgenoot die ons wegvoerde zijn eigen paard die bijna wekelijks op de trailer staat), bij afladen heeft ze nog niet door dat ze achteruit moet gaan (zal nog wel komen, was eerste keer mee met 2 paardstrailer en we hebben haar gewoon gedraaid, dan was het super)
dan het wachten was ook super, juist de eerste keer dat Githa weg ging om gemeten te worden, dan was ze even onrustig, maar nog redelijk flink. Bij voorbrengen was ze zelfs braver dan Githa (nooit gedacht, Githa was de grote aansteller van haar groep

dus kwa training 'meegaan op de vreemde' voor Jalenka was het een meer dan geslaagde dag

ze hebben dus precies liever dat al die nakomelingen (zelfs al in 2e lijn) allemaal naar het buitenland gaan of het slachthuis binnen, en dat is de manier om mensen die nieuw zijn in hun stamboek het wijs te maken. Mooi hoor als dat zo gaat.
super

hier is Leslie nu gaan wandelen met Githa en gaan ze beide de weide op vandaag
het zijn onze filoe's en dat gaan ze ons niet afnemen
Wat onwijs balen zeg, ze hadden het op zijn minst wat vriendelijker kunnen brengen als ze er echt iets van hadden willen zeggen. Dit is wel heeeeel erg bot!!
Desiree; wat fijn dat het goed ging. Brave Elvis. Ekdal zag vandaag weer spoken in het riet...maar pleegpapa Dancer was niet bang dus dan is Ekdal ook een stuk minder bang.
Had vandaag even Ekdal gepoetst en heb echt het gevoel dat hij 150 is....dat beest blijft groeien...?!
Desiree; wat fijn dat het goed ging. Brave Elvis. Ekdal zag vandaag weer spoken in het riet...maar pleegpapa Dancer was niet bang dus dan is Ekdal ook een stuk minder bang.
Had vandaag even Ekdal gepoetst en heb echt het gevoel dat hij 150 is....dat beest blijft groeien...?!
- nancy imka
Waarom keuren ze een paard niet eerst zonder de afstamming te weten. En het daarna allemaal in het stamboek papier in te brengen. Dan zou het pas een eerlijke keuring zijn. Nu word een paardje wat wel leuk was "afgekeurd" op de papieren eigenlijk. Al lijkt mij een bokhoef niet echt ideaal op een keuring al heb ik er ook weer erg weinig verstand van aangezien ik geen keuringen loop...
Emy is gister aan de fiets weer een keer mee geweest. Lekker met mij voor het eerst het drukke dorpgedeelte in. Ze keek haar ogen uit maar was zo braaf! Ze liep lekker door, was zo nu en dan baldadig als we in draf gingen (maak veel overgangen ivm de comando's) en dat doet ze wel helemaal super op dr baldi hap na. Iedere keer bij het aandraven dan gooit ze dr koppie gek de lucht in en doet ze net of ze wil bijten wel grappig doet ze het moet er wel om lachen hihi
Emy is gister aan de fiets weer een keer mee geweest. Lekker met mij voor het eerst het drukke dorpgedeelte in. Ze keek haar ogen uit maar was zo braaf! Ze liep lekker door, was zo nu en dan baldadig als we in draf gingen (maak veel overgangen ivm de comando's) en dat doet ze wel helemaal super op dr baldi hap na. Iedere keer bij het aandraven dan gooit ze dr koppie gek de lucht in en doet ze net of ze wil bijten wel grappig doet ze het moet er wel om lachen hihi
we zijn niet gegaan met hoge verwachtingen voor Jalenka (door de bokvoet), we zijn gegaan met Jalenka om haar wat levenswijsheid bij te brengen
hoe leer je een paard braaf de van op te gaan als je nooit van stal gaat? vast gebonden te staan terwijl er zoveel rondom je te zien is? (op stal is er niks nieuws meer hoor, is ze alles al gewoon)
dus ging ze echt mee om te leren op de van te lopen, braaf en geduldig te leren wachten, in de ring te leren lopen met andere paarden ...
in dat opzicht een heel geslaagde dag, maar ik verwacht niet dat je een paard zo gaat keuren, dat ze een punt minder krijgt op benen voor de bokvoet is algemeen meer dan aanvaard, maar de rest van de commentaar is er toch wel gemeen over
(vorig jaar hadden we zo ook een commentaar over Githa, die liep toen met de staart scheef omdat ze steilhengstig liep, krijgen we de commentaar dat ze dat doet omdat er een zenuw gekneld zit in het wervelkanaal
bevraagd bij dierenarts, die zei dat dat bullshit was, dus ... nu komen ze af bij Jalenka met een hele tamtam om met haar niet meer op keuringen te verschijnen, mooi
)
en bokhoef is eenmaal dat ze dat hebben praktisch niet weg meer te krijgen, is al veel verbeterd maar zal altijd nog wat te zien zijn, erfenis van de verzorging bij mijn zus ... maar Leslie had gehoord dat haar andere voorvoet ook 'misvormd' zou zijn, is het eerste dat ik daarvan hoor, ze had verder 3 mooie voeten, klein maar ja
dat was ze op keuring

probeer maar eens te zeggen dat ze zich niet wou laten zien
ik stond
hoe leer je een paard braaf de van op te gaan als je nooit van stal gaat? vast gebonden te staan terwijl er zoveel rondom je te zien is? (op stal is er niks nieuws meer hoor, is ze alles al gewoon)
dus ging ze echt mee om te leren op de van te lopen, braaf en geduldig te leren wachten, in de ring te leren lopen met andere paarden ...
in dat opzicht een heel geslaagde dag, maar ik verwacht niet dat je een paard zo gaat keuren, dat ze een punt minder krijgt op benen voor de bokvoet is algemeen meer dan aanvaard, maar de rest van de commentaar is er toch wel gemeen over
(vorig jaar hadden we zo ook een commentaar over Githa, die liep toen met de staart scheef omdat ze steilhengstig liep, krijgen we de commentaar dat ze dat doet omdat er een zenuw gekneld zit in het wervelkanaal

en bokhoef is eenmaal dat ze dat hebben praktisch niet weg meer te krijgen, is al veel verbeterd maar zal altijd nog wat te zien zijn, erfenis van de verzorging bij mijn zus ... maar Leslie had gehoord dat haar andere voorvoet ook 'misvormd' zou zijn, is het eerste dat ik daarvan hoor, ze had verder 3 mooie voeten, klein maar ja
dat was ze op keuring

probeer maar eens te zeggen dat ze zich niet wou laten zien
ik stond

Lastig, maar ik moet er wel bij zeggen dat Ekdal eerst ook een erge bokhoef had en dat het nu bijna weg is, Je ziet het nog wel, maar minimaal
Dit doet Eros ook altijdnancy imka schreef:Iedere keer bij het aandraven dan gooit ze dr koppie gek de lucht in en doet ze net of ze wil bijten wel grappig doet ze het moet er wel om lachen hihi

Eros: Topas x Polly (v Halstor)

super dan krijg ik weer wat hooproos schreef:Lastig, maar ik moet er wel bij zeggen dat Ekdal eerst ook een erge bokhoef had en dat het nu bijna weg is, Je ziet het nog wel, maar minimaal

in elk geval was ik al heel blij dat Jalenka bij de verplaatsing heel cool gebleven is, goed Githa was mee, weet dat ze dan wel de trailer op zal lopen en dat we dat nu nog niet moeten verwachten dat ze dat alleen ook zal doen
en dat koppie in de lucht
Jalenka doet dat ook als ze mee moet als handpaard met Githa en Leslie, die wilt Githa dan constant nepen geven en in het begin voorop lopen, maar pakt niet gelukkig
is het iets voor hun jaar of zo? hehe
Nu weet ik niet of dat met alle been afwijkingen is maar Elvis had een scheef voetje waar hij door meerdere bekapbeurten nu aardig vanaf is.
Wel is er gezegd dat je die veranderingen kunt doen tot ze 2.5 jaar zijn.Daarna gaan de groeischijven dicht en gaat het kraakbeen harden.
Daarna word het of moeilijker en zeker niet altijd beter om veranderingen te maken.
Wel zou je denk daarna nog met een ijzer het 1 en ander kunnen aanpassen maar dat is meer als ze echt ouder zijn.
Maar goed de ene bokhoef is de andere niet...
Wel is er gezegd dat je die veranderingen kunt doen tot ze 2.5 jaar zijn.Daarna gaan de groeischijven dicht en gaat het kraakbeen harden.
Daarna word het of moeilijker en zeker niet altijd beter om veranderingen te maken.
Wel zou je denk daarna nog met een ijzer het 1 en ander kunnen aanpassen maar dat is meer als ze echt ouder zijn.
Maar goed de ene bokhoef is de andere niet...

jep, en we zijn aan die bokvoet maar pas een half jaar echt aan het werken
want eerst had ze dus rotstraal en liet ze niks toe aan haar hoeven als juist dat te laten behandelen, nu ze alles toelaat aan haar voeten (geen pijn meer) zien we de bokvoet wel keer bij keer slinken, maar haar voeten slijten eigenlijk te snel af om een degelijk verschil te kunnen maken met bekappen
dus hoopte wat op het feit dat ijzers haar zouden helpen om de hoef verder te laten groeien zonder veel af te slijten en dan om de 2 maand gewoon kappen en ijzers eronder
we zien wel he, we komen van ver met haar, en wil nog veel verder eindigen, daar gaat niemand mij van tegen houden
wat heeft ze allemaal in haar jonge leventje niet al voorgehad (ondervoeding, rostraal, bokvoet, bloedwormen), het is genoeg geweest hoor
want eerst had ze dus rotstraal en liet ze niks toe aan haar hoeven als juist dat te laten behandelen, nu ze alles toelaat aan haar voeten (geen pijn meer) zien we de bokvoet wel keer bij keer slinken, maar haar voeten slijten eigenlijk te snel af om een degelijk verschil te kunnen maken met bekappen
dus hoopte wat op het feit dat ijzers haar zouden helpen om de hoef verder te laten groeien zonder veel af te slijten en dan om de 2 maand gewoon kappen en ijzers eronder
we zien wel he, we komen van ver met haar, en wil nog veel verder eindigen, daar gaat niemand mij van tegen houden
wat heeft ze allemaal in haar jonge leventje niet al voorgehad (ondervoeding, rostraal, bokvoet, bloedwormen), het is genoeg geweest hoor
Ja lastig is dat dat er dan niet veel aan gedaan kan worden door dat de hoef al te veel slijt.
Maar net wat je zegt,ze is al zo ver gekomen.Het komt vast wel goed met jullie
Maar net wat je zegt,ze is al zo ver gekomen.Het komt vast wel goed met jullie

Heb je gelijk in een hele erge bokhoef krijg je er nooit uit, maar je kan het wel beperken.
Mijn shetlander is ook met een verkeerde stand van zijn linker voorvoet geboren. Door regelmatig en goed bekappen is dit ook redelijk goed gekomen! 
Dus er is zeker nog hoop
Ik heb een vraagje. Wat / hoeveel voeren jullie je e-tjes op het moment? ...

Dus er is zeker nog hoop

Ik heb een vraagje. Wat / hoeveel voeren jullie je e-tjes op het moment? ...
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

- nancy imka
Ik geef Emy als ik voer en het is iets kouder zelfs al weer drie kwart pavo podo grow 3 en verder staat ze 24/7 op het weiland en krijgt ze zo nu en dan een wortel appel en een wilgentak om op te kluiven...
2 keer per dag een halve schep (0.5kg dus) basisbrok
dan hooi a volonte als ze op stal staat
als ze de wei op kunnen komen er nog grasjes bij
dan hooi a volonte als ze op stal staat
als ze de wei op kunnen komen er nog grasjes bij
Elvis krijgt eigenlijk niks bij,alleen een hapje omdat de andere ook hun voer krijgen.
Wel haal ik hem met 2.5 jaar van de podo grow af en ga over op Pavo condition extra.Hij is behoorlijk vet en dit werd me dan aangeraden ....Ik was het zelf ook wel van plan,me vorige paardje heb ik toen ook met 2 jaar pavo condition gegeven.
Gister mest weg gebracht ivm de wormentelling,wij geloven er niet in maar anders krijgen we geen recept voor het komende jaar meer.
Wel haal ik hem met 2.5 jaar van de podo grow af en ga over op Pavo condition extra.Hij is behoorlijk vet en dit werd me dan aangeraden ....Ik was het zelf ook wel van plan,me vorige paardje heb ik toen ook met 2 jaar pavo condition gegeven.
Gister mest weg gebracht ivm de wormentelling,wij geloven er niet in maar anders krijgen we geen recept voor het komende jaar meer.

wormentelling?
- nancy imka
Ja dan gaan ze wormeneieren tellen in een bepaalde hoeveelheid mest. En aan de hand daarvan kunnen ze zeggen dat ze wel of niet schoon zijn. Zoals Dees al zei wij geloven er niet in hebben te veel gezien maar goed het is noodzakelijk om toch te kunnen en mogen ontwormen anders mogen ze van de dierenarts geen wormenspuiten mee gevenKeandra schreef:wormentelling?