C'tjes gaan op les: in C'tjes-topic deel 6!
Re: C'tjes gaan op les: in C'tjes-topic deel 6!
Ja ja de eerste FW C wordt alweer bijna 4!
Echt niet te geloven he. Ik weet nog goed, toen Castor nog veulen was, dat ik me niet kon voorstellen dat ik daar misschien ooit nog op zou kunnen gaan rijden. En dat hij ooit net zo groot en breed zou worden als andere volwassen fjorden... En dat is gewoon alweer bijna 4 jaar geleden!
Castor is meestal ook niet zo subtiel naar paarden waarvan hij weet dat hij wat bij kan flikken. Nu was hij gewoon heel relaxed en cool. Haha.
Lekker Jilly dat je eens door hebt kunnen pakken. Ik vind het ook wel eens lastig bij 'mijn eigen' knollie hoor.
Echt niet te geloven he. Ik weet nog goed, toen Castor nog veulen was, dat ik me niet kon voorstellen dat ik daar misschien ooit nog op zou kunnen gaan rijden. En dat hij ooit net zo groot en breed zou worden als andere volwassen fjorden... En dat is gewoon alweer bijna 4 jaar geleden!
Castor is meestal ook niet zo subtiel naar paarden waarvan hij weet dat hij wat bij kan flikken. Nu was hij gewoon heel relaxed en cool. Haha.
Lekker Jilly dat je eens door hebt kunnen pakken. Ik vind het ook wel eens lastig bij 'mijn eigen' knollie hoor.
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Idd doorpakken
daar heb ik manlief voor, die is iets minder toegefelijk 

Hihi nou voor Cas duurt het nog 5 maanden hoor voordat hij 4 is
Is een latertje
Gister Cas lekker 1,5 meegenomen naast de fiets. Had voor de zekerheid dit keer wel zijn hoofdstel in gedaan (normaal altijd met touwhalster) omdat hij de dag ervoor een beetje een stuiterbal was. Hij vond het echt weer heerlijk, zelfs 2x gegalloppeerd naast de fiets en heerlijk gedraaft. Liep lekker met zijn oortjes erop
Vandaag heeft hij lekker met 3 meiden 2,5 uur in het landje gestaan. Eerst stond hij alleen (al die meiden met dat gemiep dacht hij), maar later trok 1 friese merrie naar Cas toe die flink hengstig was maar Cas had meer interesse in de kapotte speelbal
Ze hebben wel nog ff lekker gespeeld.
Morgen zien we wel weer wat we kunnen doen

Gister Cas lekker 1,5 meegenomen naast de fiets. Had voor de zekerheid dit keer wel zijn hoofdstel in gedaan (normaal altijd met touwhalster) omdat hij de dag ervoor een beetje een stuiterbal was. Hij vond het echt weer heerlijk, zelfs 2x gegalloppeerd naast de fiets en heerlijk gedraaft. Liep lekker met zijn oortjes erop

Vandaag heeft hij lekker met 3 meiden 2,5 uur in het landje gestaan. Eerst stond hij alleen (al die meiden met dat gemiep dacht hij), maar later trok 1 friese merrie naar Cas toe die flink hengstig was maar Cas had meer interesse in de kapotte speelbal

Morgen zien we wel weer wat we kunnen doen
Hier zijn ze weer niet buiten geweest vanwege de gladheid pff, heb het zo gehad!! Net Hay maar lekker eerst even laten spelen en uitrazen in de binnenbak en nadien nog ff losgewerkt, hij was braaf!
Lijkt me echt eng zo met je paard fietsen
niet iets wat ik zou durven denk, maar wel een leuke manier om beweging te kunnen geven!
Lijkt me echt eng zo met je paard fietsen

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Jij hebt in ieder geval nog een binnenbak dat is ook wel fijn. Maar daar zal je waarschijnlijk niet altijd lekker los kunnen gooien.Jilly schreef:Hier zijn ze weer niet buiten geweest vanwege de gladheid pff, heb het zo gehad!! Net Hay maar lekker eerst even laten spelen en uitrazen in de binnenbak en nadien nog ff losgewerkt, hij was braaf!
Lijkt me echt eng zo met je paard fietsenniet iets wat ik zou durven denk, maar wel een leuke manier om beweging te kunnen geven!
Cas luistert goed naar mijn stem en heb het pas gedaan toen ik 'm al eventjes had en hij nog op het land stond. Had in het begin ook wel zoiets van zal ik 't doen, maar hij is er braaf zat voor en sleurt mij niet mee als hij ergens van schrikt. Hij wilde op een gegeven moment weer in galop maar dat was op een grasstrookje langs de weg en dat vond ik niet zo'n goed plan. Ik hoefde alleen maar nee te zeggen en meneer zat gelijk weer in draf

Was nog grappig er liep op een gegeven moment een man achter mij en Cas dacht ik ga eens lekker grazen. Is natuurlijk niet handig als je op de fiets zit dus ik stond gelijk stil

Zegt die meneer: Mevrouw hij wilde net grazen, als u hem misschien even laat grazen is hij wat makkelijker hanteerbaar

Met Bo deed ik dat ook naast de fiets ! Ideaal 
Maar met Toot laat ik het achterwege

Maar met Toot laat ik het achterwege

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Na mijn voorsteltopicje zou ik me hier graag alvast voorzichtig melden. Onze C staat hier weliswaar nog niet op stal, maar ik verheug me er al wel op en vind het natuurlijk hartstikke leuk om ook al mee te lezen over jullie C-perikelen 

Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Welkom welkom.
Ik heb wijselijk mn les maar afgezegd, bak was weer een groot ijsparadijs. Diepe diepe zucht...
Ik heb wijselijk mn les maar afgezegd, bak was weer een groot ijsparadijs. Diepe diepe zucht...
- Mieke_Cunna
- Contacteer:
Ik kom me ook maar eens weer melden, zie dat Cunna niet eens in de openingspost staat. OHHHH!!! Dus er mist nog een C-tje...
Cun staat nog steeds stil, ivm eigen toestand. Eerst was er sprake van verkopen, toen dat gelukkig niet meer hoefde ben ik zelf dusdanig achteruit gegaan dat ik niet eens de kracht op kan brengen er te komen.
Hoop dat ik van het voorjaar mezelf wat beterder voel.
Cun staat nog steeds stil, ivm eigen toestand. Eerst was er sprake van verkopen, toen dat gelukkig niet meer hoefde ben ik zelf dusdanig achteruit gegaan dat ik niet eens de kracht op kan brengen er te komen.
Hoop dat ik van het voorjaar mezelf wat beterder voel.
Welkom alvast met Casssssper!
Ohw Mieke wat een getob.
Tuurlijk moet Cun ook in de begin topic!
Sterkte meis en hopelijk meer avonturen op FW van jou en Cunna vanaf het voorjaar!
Ohw Mieke wat een getob.
Tuurlijk moet Cun ook in de begin topic!
Sterkte meis en hopelijk meer avonturen op FW van jou en Cunna vanaf het voorjaar!
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet

Volgens mij heb ik dat topic gemist, ga ff zoeken.Kalmiya schreef:Na mijn voorsteltopicje zou ik me hier graag alvast voorzichtig melden. Onze C staat hier weliswaar nog niet op stal, maar ik verheug me er al wel op en vind het natuurlijk hartstikke leuk om ook al mee te lezen over jullie C-perikelen
Maar welkom in het C'tjes topic

Ik had gisteren broertje nog eens mee naar Hay. Lekker stel is het toch, hij is zo'n mak schaap bij hem haha.
En broertje heeft ook nog super geholpen met de stal uit te mesten, schatje

dank jullie! 
Mag ik zo eens vragen wat jullie eigenlijk allemaal voor zadels gebruiken? Ik zit een beetje in dubio. Het eerste zadel zal waarschijnlijk maar voor korte tijd zijn aangezien de paardjes natuurlijk nog veel veranderen qua bouw/bespiering etc. Ik denk dus nu aan een kwalitatief goed zadel maar dan tweedehands, maar bijvoorbeel zo'n ijslander/trecking zadel lijkt me ook ideaal (ook qua gewichtsverdeling?)

Mag ik zo eens vragen wat jullie eigenlijk allemaal voor zadels gebruiken? Ik zit een beetje in dubio. Het eerste zadel zal waarschijnlijk maar voor korte tijd zijn aangezien de paardjes natuurlijk nog veel veranderen qua bouw/bespiering etc. Ik denk dus nu aan een kwalitatief goed zadel maar dan tweedehands, maar bijvoorbeel zo'n ijslander/trecking zadel lijkt me ook ideaal (ook qua gewichtsverdeling?)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Jaah, zadelperikelen zijn ons hier bekend hoor, pfff!
Heb nu een wintec voor in de bak en een Barefoot voor de buitenritten. De wintec ligt redelijk goed, maar niet perfect, maar voor nu gaat het wel. Als hij enigzins uitgegroeid is gaan we wel voor een duurder (leren) zadel.
Heb nu een wintec voor in de bak en een Barefoot voor de buitenritten. De wintec ligt redelijk goed, maar niet perfect, maar voor nu gaat het wel. Als hij enigzins uitgegroeid is gaan we wel voor een duurder (leren) zadel.
Heb je het idee dat de Barefoot voldoende ondersteuning geeft en verdeling?
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Wij gaan over een paar weken Esthers boomloze zadel eens uitproberen
Dan niet voor Cindy maar voor Gerrit.
Op Cindy hebben we momenteel een wintec dressuur op liggen.
Voor de winter lag hij niet echt perfect, afgelopen weekend lag hij er weer netjes op....
Ik wacht het nog even af wat ze gaat doen.

Dan niet voor Cindy maar voor Gerrit.
Op Cindy hebben we momenteel een wintec dressuur op liggen.
Voor de winter lag hij niet echt perfect, afgelopen weekend lag hij er weer netjes op....
Ik wacht het nog even af wat ze gaat doen.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
http://www.petnanny.simpsite.nl
Bij Cariena heb ik nu de Rossner van mijn zus er op liggen. Omdat ze nog erg smal is past alleen deze.
Wij hebben dan wel het geluk dat we meerdere zadels in verschillende maten hebben liggen dus dat je per paard kan gaan passen.
Wij hebben dan wel het geluk dat we meerdere zadels in verschillende maten hebben liggen dus dat je per paard kan gaan passen.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Mmmmmmmmm nou het topic kunnen we de laatste dagen niet echt waarmaken
Ik zou morgenochtend les hebben maar dat zal wel niet doorgaan want de bak is vast keihard
Cas heeft de afgelopen 2 dagen lekker buiten gespeeld met 3 meiden en vandaag gaan we maar weer een keer wandelen
Op Cas ligt een Euroriding Diamant dressuur 17 inch boommaat 3, 1 mrt komt de zadelmaker en zal het wel een boommaat 4 worden
.
Vanaf het begin is Cas erg braaf onder het zadel. Geeft wel eens een bokje maar niet echt gemeen.
Heb er 1x naast gelegen in het bos. Wilden een galopje aanspringen maar volgens mij wist hij even niet wat hij met zijn benen moest dus werd een soort van hertje en toen lag ik ernaast

Ik zou morgenochtend les hebben maar dat zal wel niet doorgaan want de bak is vast keihard

Cas heeft de afgelopen 2 dagen lekker buiten gespeeld met 3 meiden en vandaag gaan we maar weer een keer wandelen
Op Cas ligt een Euroriding Diamant dressuur 17 inch boommaat 3, 1 mrt komt de zadelmaker en zal het wel een boommaat 4 worden

Vanaf het begin is Cas erg braaf onder het zadel. Geeft wel eens een bokje maar niet echt gemeen.
Heb er 1x naast gelegen in het bos. Wilden een galopje aanspringen maar volgens mij wist hij even niet wat hij met zijn benen moest dus werd een soort van hertje en toen lag ik ernaast

Laatst gewijzigd door skreia op vr 12 feb 2010, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Welkom hier.
Mijn C-tje heeft vanaf de allereerste keer dat ik een zadel erop legde om te proberen hoe ze reageerde de wintec isabell van mijn 60% engels volbloed kwpn-er erop liggen en nu nog steeds. Hij heeft een andere gekregen nu en zij sjeest vrolijk met die verder. Is gewoon een kwestie van passen, maar zou zeker geen heel duur zadel kopen voor een jong groeiend dier.
Wat balen dat jullie steeds niet kunnen rijden/lessen dames. Ik zal daar wel aan moeten gaan wennen als we verhuizen, onze binnenbak is namelijk altijd te rijden en aangezien we geen groepslessen hebben en privelessen geen voorrang krijgen op andere rijders, maar zich aan moeten passen aan de normale bakregels, kan je ook altijd rijden.
Ik ben alleen te lui om zo vaak te rijden. Orion 3 keer per week en Cyra 2 keer.
Mijn bolle is trouwens weer zo aan het groeien. Was vorige winter ook, dan lijkt het net of ze de groeisprint weer krijgt. Ik zelf zie haar elke dag dus dan valt het niet zo op, maar mijn mams had haar 4 weken niet gezien. Op stal zegt iedereen dat ze de 1.50m allang over is, maar niemand heeft een meetstok :S
Ga ze nu weer lekker samen los gooien. Onze paddocks blijven ondanks het weer best goed (tenzij het nu zou gaan regenen, dan worden het ijsbaantjes). Orion heeft de laatste tijd zo vreselijk de neiging om haar in haar schoft te bijten en vast te houden. Ik weet neit waarom hij het doet, maar zij laat het gewoon toe. Ik vind het naar om te zien dus heb haar ingesmeerd met anti bijt. Toen bleef die wel van haar af. kent iemand dat happen in de schoft?
Mijn C-tje heeft vanaf de allereerste keer dat ik een zadel erop legde om te proberen hoe ze reageerde de wintec isabell van mijn 60% engels volbloed kwpn-er erop liggen en nu nog steeds. Hij heeft een andere gekregen nu en zij sjeest vrolijk met die verder. Is gewoon een kwestie van passen, maar zou zeker geen heel duur zadel kopen voor een jong groeiend dier.
Wat balen dat jullie steeds niet kunnen rijden/lessen dames. Ik zal daar wel aan moeten gaan wennen als we verhuizen, onze binnenbak is namelijk altijd te rijden en aangezien we geen groepslessen hebben en privelessen geen voorrang krijgen op andere rijders, maar zich aan moeten passen aan de normale bakregels, kan je ook altijd rijden.
Ik ben alleen te lui om zo vaak te rijden. Orion 3 keer per week en Cyra 2 keer.
Mijn bolle is trouwens weer zo aan het groeien. Was vorige winter ook, dan lijkt het net of ze de groeisprint weer krijgt. Ik zelf zie haar elke dag dus dan valt het niet zo op, maar mijn mams had haar 4 weken niet gezien. Op stal zegt iedereen dat ze de 1.50m allang over is, maar niemand heeft een meetstok :S
Ga ze nu weer lekker samen los gooien. Onze paddocks blijven ondanks het weer best goed (tenzij het nu zou gaan regenen, dan worden het ijsbaantjes). Orion heeft de laatste tijd zo vreselijk de neiging om haar in haar schoft te bijten en vast te houden. Ik weet neit waarom hij het doet, maar zij laat het gewoon toe. Ik vind het naar om te zien dus heb haar ingesmeerd met anti bijt. Toen bleef die wel van haar af. kent iemand dat happen in de schoft?

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Ook gewoon een hele verscheidenheid aan zadels dus, heb al begrepen dat het bij Fjorden (net als bij shetlanders trouwens) heel wat moeite kost, tel daarbij dat het een jong dier in de groei is en er staat je heel wat uitproberen te wachten.
Zo'n barefoot cheyenne leek me ook wel wat, maar ik ben bang dat die de druk niet genoeg verdeelt vergeleken met een boom-zadel???
Van lessen kan ik eerst alleen nog maar dromen, moet immers eerst die overtollige 7 kilo van mezelf nog kwijt.
Is bij jullie het inrijden eigenlijk verder redelijk gemakklijk gegaan? Ik lees bij Skreia een vrolijke hertensprong maar krijg de indruk dat Fjorden over het algemeen toch redelijk cool blijven onder dat soort nieuwe indrukken? (zag dat ook bij Sven (Casper) van Wendy)
Zo'n barefoot cheyenne leek me ook wel wat, maar ik ben bang dat die de druk niet genoeg verdeelt vergeleken met een boom-zadel???
Van lessen kan ik eerst alleen nog maar dromen, moet immers eerst die overtollige 7 kilo van mezelf nog kwijt.
Is bij jullie het inrijden eigenlijk verder redelijk gemakklijk gegaan? Ik lees bij Skreia een vrolijke hertensprong maar krijg de indruk dat Fjorden over het algemeen toch redelijk cool blijven onder dat soort nieuwe indrukken? (zag dat ook bij Sven (Casper) van Wendy)
- Mieke_Cunna
- Contacteer:
Ik heb voor Cun een wintec dressuurzadel klaar liggen met een verwisselbare boom.
Kwa hoogte is cun alweer enorm gegroeid. Ze komt tot mijn kin en ik ben 1.65..
Vanmorgen nog even langs geweest, ze waren lekker aan het ravotten samen.
Kwa hoogte is cun alweer enorm gegroeid. Ze komt tot mijn kin en ik ben 1.65..
Vanmorgen nog even langs geweest, ze waren lekker aan het ravotten samen.