Wie o wie gaat mee naar C-tjes topic deel 3!!
Re: Wie o wie gaat mee naar C-tjes topic deel 3!!
Kijk eens wat een prachtige vent!
Staat hem mooi!
Staat hem mooi!
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
Jilly spannend. Hoop dat het wat voor jullie is

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Ik ga duimen jil, klinkt super!
Gister Ctje naar het andere land, tussen de merries en andere ruinen....zag je ineens weer dat hij toch wel langer hengst is geweest...groeide zowaar een halve cm om imposant te doen (tja meer kan ik er echt niet van maken).
Geluk is de vrucht van intens werk
Hihihi, wow wel een halve cm????
Mag ik hier als eigenaar van een P-tje even op in haken?maroes schreef:Ze loopt eerst wel even met haar hoofd omlaag en dan opeens hoppa ze ligt.
Ik had het zadel wel gewoon strak aangesingeld,mischien de volgende keer minder strak.
Wandelen met longeersingel is ook nog een idee.
Ach we blijven gewoon oefenen
Dit moet je zeker serieus nemen hoor dat liggen! Als ze gaat liggen, gaat ze dan helemaal plat?
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Helemaal plat..ze gaat rollen en dan gaat ze wel helemaal plat ja.Maar ze blijft niet helemaal plat liggen met haar hoofd ook in het zand.(zie foto op pagina 3) Ze blijft in zijligging liggen zeg maar.
Heb jij hierin ervaring?
Heb jij hierin ervaring?
forbann! Had ik een heel stuk getypt over hoe ik de stal van gisteren vond en vergeleken met mijn huidige stal. Is heel het stuk opeens weg
straks nog maar eens een poging...

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Heb eindelijk een samenvallend moment van tijd en zin om het stukje weer te typen 
Dus: alles zag er heel goed uit, was lekker rustig (zoals ik het graag heb
). De grote inloopstal was een deel van een loods, er was een betonnen uitloopje, stukje zand en dan 4 weitjes die gewisseld werden. Ik vond ze vrij klein, maar de vrouw beweerde dat er altijd genoeg gras was.
Er is een longeerpaddockje aanwezig, maar that's all. LRV terrein ligt op 500m afstand en dat mag je gebruiken tegen een jaarlijkse bijdrage (incl. crosshindernissen etc
) bos ligt ook vlakbij, maar daar moet je wel een hele drukke weg voor over.
Ik kan gewoon mijn eigen voer blijven geven en er wordt een goede kwaliteit hooi bijgevoerd.
Naast die oude ruin, loopt er nog een fjord, 2 D-pony's en een B-pony ofzoiets
Maar ik vind de prijs toch wel een beetje aan de hoge kant. € 250,00 euro voor uiteindelijk gewoon een wei met inloopstal.
Op dit moment ben ik geneigd om het gewoon te doen, ben liever vandaag nog weg op mijn huidige stal.
Om even te vergelijken, mijn huidige stal (zoals het in de ad zou staan):
€ 225,00 voor:
stal met uitlooppaddock, wordt dagelijks uitgemest (vlas)
overdag buiten, 's winters in de bak en 's zomers op de wei
bak van 50 x 50m met springmateriaal (1hindernis)
bos op kwartier loopafstand
overdekte wasplaats met warm en koud water, solarium
open zadelkamer
2x per dag krachtvoer en vrijwel onbeperkt ruwvoer
Ideaal dus, mocht het niet zijn dat: de stallen niet meer alle dagen worden gedaan, warm water het niet meer doet, solarium liever niet gebruiken wegens de hoge verbruikskosten, ochtendvoerbeurt vaak pas om 10 -11 uur is.
Sinds de verantwoordelijke 25km verderop is gaan wonen is er dus ook maar 2x per dag toezicht, vaak staan de paarden al om 17u binnen met een plak hooi en moeten daarmee toekomen tot 10 de volgende ochtend. (dan vinden ze het gek dat de mijne ondeugd gaat uithalen?)
Taken steeds meer in de schoenen van klanten geschoven worden, nu zelfs niet meer in ruil voor gratis dressuur- of springles.
Wei is helemaal verkl**t (heel de winter afgesloten en half maart mogen ze er opeens 24/7 op, da's verdomme een maand voor het gras deftig gaat groeien! mesthoop (vlas) is gewoon over de hele wei uitgekieperd) dus hopen op gras doen we ook neit meer.
Ohja, en het ergste: sinds de leverancier van voordroog door z'n voorraad heen zit, wordt er gewerkt met balen hooi die telkens dinsdag worden geleverd, ondanks het hooi vaak al voor het weekend op is.
Snappen jullie dat ik best wil inboeten aan faciliteiten, als hij maar goed verzorgd wordt!
Heb nu net gemaild naar een honden- en kattenpension in het dorp, die hebben ook land waar toch wat paarden op lopen of zij misschien tijdelijk een plaatsje hadden. Ze heeft terug gemaild dat ik best eens kon langskomen, ga ik straks even voor bellen!
WANT er zijn pas een stuk of 8 weilanden te koop gekomen op 10minuten fietsafstand. Ik moet nog even een afspraak maken bij de bank om te kijken wat ik kan lenen en dan hopen dat ons een eigen weide gegund is!!!

Dus: alles zag er heel goed uit, was lekker rustig (zoals ik het graag heb

Er is een longeerpaddockje aanwezig, maar that's all. LRV terrein ligt op 500m afstand en dat mag je gebruiken tegen een jaarlijkse bijdrage (incl. crosshindernissen etc

Ik kan gewoon mijn eigen voer blijven geven en er wordt een goede kwaliteit hooi bijgevoerd.
Naast die oude ruin, loopt er nog een fjord, 2 D-pony's en een B-pony ofzoiets
Maar ik vind de prijs toch wel een beetje aan de hoge kant. € 250,00 euro voor uiteindelijk gewoon een wei met inloopstal.
Op dit moment ben ik geneigd om het gewoon te doen, ben liever vandaag nog weg op mijn huidige stal.
Om even te vergelijken, mijn huidige stal (zoals het in de ad zou staan):
€ 225,00 voor:
stal met uitlooppaddock, wordt dagelijks uitgemest (vlas)
overdag buiten, 's winters in de bak en 's zomers op de wei
bak van 50 x 50m met springmateriaal (1hindernis)
bos op kwartier loopafstand
overdekte wasplaats met warm en koud water, solarium
open zadelkamer
2x per dag krachtvoer en vrijwel onbeperkt ruwvoer
Ideaal dus, mocht het niet zijn dat: de stallen niet meer alle dagen worden gedaan, warm water het niet meer doet, solarium liever niet gebruiken wegens de hoge verbruikskosten, ochtendvoerbeurt vaak pas om 10 -11 uur is.
Sinds de verantwoordelijke 25km verderop is gaan wonen is er dus ook maar 2x per dag toezicht, vaak staan de paarden al om 17u binnen met een plak hooi en moeten daarmee toekomen tot 10 de volgende ochtend. (dan vinden ze het gek dat de mijne ondeugd gaat uithalen?)
Taken steeds meer in de schoenen van klanten geschoven worden, nu zelfs niet meer in ruil voor gratis dressuur- of springles.
Wei is helemaal verkl**t (heel de winter afgesloten en half maart mogen ze er opeens 24/7 op, da's verdomme een maand voor het gras deftig gaat groeien! mesthoop (vlas) is gewoon over de hele wei uitgekieperd) dus hopen op gras doen we ook neit meer.
Ohja, en het ergste: sinds de leverancier van voordroog door z'n voorraad heen zit, wordt er gewerkt met balen hooi die telkens dinsdag worden geleverd, ondanks het hooi vaak al voor het weekend op is.
Snappen jullie dat ik best wil inboeten aan faciliteiten, als hij maar goed verzorgd wordt!
Heb nu net gemaild naar een honden- en kattenpension in het dorp, die hebben ook land waar toch wat paarden op lopen of zij misschien tijdelijk een plaatsje hadden. Ze heeft terug gemaild dat ik best eens kon langskomen, ga ik straks even voor bellen!
WANT er zijn pas een stuk of 8 weilanden te koop gekomen op 10minuten fietsafstand. Ik moet nog even een afspraak maken bij de bank om te kijken wat ik kan lenen en dan hopen dat ons een eigen weide gegund is!!!
Mijn coentje heeft gisteren heel even het zadel opgehad.
Ik had alco even gestapt en mijn zadel lag nog op de wasplaats dus ik kon het niet laten.
Hij verblikt of verbloost er niet van.
Ben benieuwd als ik een keer ga zitten.
Ik had alco even gestapt en mijn zadel lag nog op de wasplaats dus ik kon het niet laten.
Hij verblikt of verbloost er niet van.
Ben benieuwd als ik een keer ga zitten.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
- Senna&Cajra
Wat een ellende Jilly snel weg daar!
Zo dus jouw C'tje heeft zijn zadeldoop dus ook gehad Claudia
Fijn dat dit jaargang zo super braaf is. Wanneer ga je erop?
Zo dus jouw C'tje heeft zijn zadeldoop dus ook gehad Claudia

- Senna&Cajra
Cajra heeft vandaag het schoftstuk op gehad en was ook totaal niet onder de indruk. Ik heb haar vrij laten lopen en ze heeft niet èèn keer gebokt of zo 

Tja Jilly ik zou daar denk ik ook zo snel mogelijk weggaan. Dan maar wat duurder staan (bij die eerste optie die je vertelde) en eventueel dan verder zoeken naar iets wat je goed past.
Als je bij die andere mevrouw van het honden -en kattenpension terecht kan en het is hetzij voor tijdelijk net zo goed of beter en goedkoper dan die andere dan zou dat ook mooi zijn.
En ja je eigen weitje zou het meest ideaal zijn! Succes met dit hele gedoe.
Als je bij die andere mevrouw van het honden -en kattenpension terecht kan en het is hetzij voor tijdelijk net zo goed of beter en goedkoper dan die andere dan zou dat ook mooi zijn.
En ja je eigen weitje zou het meest ideaal zijn! Succes met dit hele gedoe.
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Het is opeens allemaal sneller gegaan dan verwacht, maar wij gaan verhuizen!
Ben nog helemaal aan het stuiteren! Zo maar eens transport regelen en dan kunnen we daar vanaf mei weg!

Ben nog helemaal aan het stuiteren! Zo maar eens transport regelen en dan kunnen we daar vanaf mei weg!
Super Jilly. Wat heerlijk voor jullie !
Ik heb mijn C-tje net ook verhuist naar een andere wei. Moesten een stuk over de weg. Natuurlijk geen probleem voor mijn tankje. Een jongen die bij de baas werkt moest bruintje mee nemen aan het touw. Ook die was super blij. Hij moest met zijn grote fjorden-haat trouwens wel toe geven dat ze erg mooi was geworden en dat hij ontzettend veel moeite moest doen om haar stap tempo bij te houden... Ja je hebt nou eenmaal niet altijd een arabier nodig om hard te gaan
Ik heb mijn C-tje net ook verhuist naar een andere wei. Moesten een stuk over de weg. Natuurlijk geen probleem voor mijn tankje. Een jongen die bij de baas werkt moest bruintje mee nemen aan het touw. Ook die was super blij. Hij moest met zijn grote fjorden-haat trouwens wel toe geven dat ze erg mooi was geworden en dat hij ontzettend veel moeite moest doen om haar stap tempo bij te houden... Ja je hebt nou eenmaal niet altijd een arabier nodig om hard te gaan

Wat fijn voor je Jilly dat je kunt vertrekken en een plekje naar je zin hebt gevonden.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Mijn meidje in haar nieuwe weitje

Leuke foto van Cyra.
@Jilly
Is het voor vast je nieuwe stekkie of voor tijdelijk en ga je nog proberen wat voor jezelf te kopen?
@Jilly
Is het voor vast je nieuwe stekkie of voor tijdelijk en ga je nog proberen wat voor jezelf te kopen?
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet

We hebben vanmiddag ook nog even de weides bekeken, er zijn zo de voor- en nadelen natuurlijk, maar we gaan proberen om voor de weien waarin wij interesse hebben een max. bedrag te hebben en als ze er op de koopdag niet boven gaan, toch nog te kopen. Gaan ze er over, dan wordt het niks.Ilona schreef:Leuke foto van Cyra.
@Jilly
Die weide zou vooral heel erg leuk zijn omdat die dicht bij Ines (mijn fjorden vriendinnetje) ligt en als ik dan met Louis zou kunnen regelen dat "haar" paard mee op de weide kan, kunnen we altijd gezellig met z'n tweetjes direct het bos in! Maar dan ben ik natuurlijk wel m'n mooie binnen- en buitenbak kwijt

Ik was het bijna vergeten, maar nog ene gelukkige verjaardag voor Cosimo

Wat een mooie meid is Cyra toch!
Ik verbaas me er steeds over hoe breed ze is.
Dat mist Ciara echt nog..maar ja haar moeder is ook nooit breed geweest.
Jilly,fijn voor je zeg! Laat maar komen het goede weer
Ik verbaas me er steeds over hoe breed ze is.
Dat mist Ciara echt nog..maar ja haar moeder is ook nooit breed geweest.
Jilly,fijn voor je zeg! Laat maar komen het goede weer