Hihi, vind ik ook, hihi.. Maar ja, daar heb ik het ook van geleerd..*Lijkt net of ik Lammert Haanstra hoor praten*
A'tjes topic
- Thessa Keizer
Even een berichtje van deze kant, want ben vandaag echt zo onwijs blij met mijn knollie.
Ben net wezen rijden en jeetje wat was hij braaf, hij heeft echt niet een keer iets geprobeert, zou de ergste gekkigheid weer een beetje over zijn
Ik ben eerst gewoon in de buitenbak gaan rijden, en hij was zo lekker licht in zijn mond, geen gekke streken, goed stuurbaar en hij had er gewoon erg veel zin in. Hij gaat dan zelfs al stukjes nagevelijk lopen, dat is echt een fijn gevoel met rijden. Ik heb alles gedaan, stap, draf en de galop. Ik ben daarna lekker gestopt met aktief rijden (half uurtje gereden), ben van mening dat als het dan ook zo goed gaat je op het juiste moment moet stoppen. Ik ben daarna als beloning lekker een rondje buiten uit gaan stappen, en ook toen was ie weer super braaf en hij vind alles leuk en eigenlijk niets eng. We kwamen skeelerende mensen tegen, wielrenners, een maaimachine, een rolstoeler en een hele hoop fietsers, en niets was eng of raar.
Zo moest het even kwijt hoor, was echt heel erg trots op hem vandaag
Groetjes Thessa en Aike
Ben net wezen rijden en jeetje wat was hij braaf, hij heeft echt niet een keer iets geprobeert, zou de ergste gekkigheid weer een beetje over zijn

Ik ben eerst gewoon in de buitenbak gaan rijden, en hij was zo lekker licht in zijn mond, geen gekke streken, goed stuurbaar en hij had er gewoon erg veel zin in. Hij gaat dan zelfs al stukjes nagevelijk lopen, dat is echt een fijn gevoel met rijden. Ik heb alles gedaan, stap, draf en de galop. Ik ben daarna lekker gestopt met aktief rijden (half uurtje gereden), ben van mening dat als het dan ook zo goed gaat je op het juiste moment moet stoppen. Ik ben daarna als beloning lekker een rondje buiten uit gaan stappen, en ook toen was ie weer super braaf en hij vind alles leuk en eigenlijk niets eng. We kwamen skeelerende mensen tegen, wielrenners, een maaimachine, een rolstoeler en een hele hoop fietsers, en niets was eng of raar.
Zo moest het even kwijt hoor, was echt heel erg trots op hem vandaag

Groetjes Thessa en Aike

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Ennnnnn, Joost!!
Paard liep heerlijk ontspannen... schrok ergens van.. maakte zich heeeeel kort zodat de passoa "los" kwam te hangen.Charret schreef:Een ongeluk met een passoa? Ben dan wel benieuwd naar wat precies.Kelly schreef: beide vind ik helemaal niks.
Bij een elastiek worden ze echt in een bepaalde houding gedwongen en ik vind dat een paard moet kunnen wisselen in houding.
Passoa heb ik een naar ongeluk mee zien gebeuren dus dat gebruik ik never nooit meer.
Ik longeer jonge dieren altijd met 2 bijzetteugels, daar zit nog wat rek in en ze kunnen varieren in houding.
Vanaf wanneer zou ik 2 bijzetteugels kunnen gebruiken bij Alies?
Een stalgenootje bood ze al aan, maar ik wist niet goed wanneer ik daar mee aan de slag kon.
Paard springt uit de bolling omhoog, hangt met zijn achterbeen in de passoa en verbrijzeld zijn kootbeen.
Bijzets kan je al vrij snel gebruiken.
Ik hang ze namelijk nooit strak omdat ik vind dat je paard ze zelf op moet zoeken

Dan ga ik ze zeker kopen. Wilde al zoiets voor Jouke, maar twijfelde over wat ik moest kopen. Ik vind zo'n passoa zo ingewikkeld eruit zien [nooit geprobeerd, dus misschien dat het mee valt hoor] maar jou verhaal is genoeg om hem voor mij te laten liggen.
@Thessa dat klinkt goed! Ik krijg nu toch echt de kriebels als ik dat allemaal hoor. Zie mezelf al lol hebben met Alies komend voor jaar
@Thessa dat klinkt goed! Ik krijg nu toch echt de kriebels als ik dat allemaal hoor. Zie mezelf al lol hebben met Alies komend voor jaar

Liefde is..Alies Dragan Jouke
Heerlijk he Thessa, als het dan zo goed gaat 
Met die pessoa.. jeetje, het zal je maar gebeuren zeg
Heb er wel een liggen, maar gebruik em nooit.
Ik ga vandaag proberen iemand te strikken voor rijfoto's van mij en Anka. Zal zowiezo ff wat standfoto's maken!

Met die pessoa.. jeetje, het zal je maar gebeuren zeg

Ik ga vandaag proberen iemand te strikken voor rijfoto's van mij en Anka. Zal zowiezo ff wat standfoto's maken!

Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend

Gelukt!
Heb iemand kunnen strikken voor wat foto's
Standfoto (mestvlek is niet zo mooi, maarja.. hij wou graag blijven)

Drafje

Galop is ook zo'n eitje hè Ank

Onder het zadel

Springen (was de eerste sprong, dus was weer ff wennen voor dr
)

Heb iemand kunnen strikken voor wat foto's

Standfoto (mestvlek is niet zo mooi, maarja.. hij wou graag blijven)

Drafje

Galop is ook zo'n eitje hè Ank

Onder het zadel

Springen (was de eerste sprong, dus was weer ff wennen voor dr

-
Anka ziet er goed uit. Ik dacht idd al Manus te herkennen 
En zelfs al aan het springen. Zo ver zijn wij nog lang niet hoor.
Ik ben mijn camera vandaag vergeten. Morgen weer een kans

En zelfs al aan het springen. Zo ver zijn wij nog lang niet hoor.
Ik ben mijn camera vandaag vergeten. Morgen weer een kans

Fjordenservies: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=30805
Fjordenartikelen: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=28507
Mijn schilderijensite: http://www.freewebs.com/moniqueschilderijen/index.htm
Fjordenartikelen: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=28507
Mijn schilderijensite: http://www.freewebs.com/moniqueschilderijen/index.htm
-
Wat is ze veel veranderd zeg!!! De foto dat je haar onder het zadel hebt, herkende ik haar eigenlijk weer pas. Dan heeft haar hoofdje wat meer weg van onze Anca. Maar ik word wel jaloers hoor, als ik dat zo zie. Hoop dat Anca het straks ook allemaal zo goed op pakt.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
- Thessa Keizer
Oh jeetje wat ziet dat er al goed uit zeg, pff en dat springen, gaaf hoor. Nou zo ver zijn wij nog niet, ben al helemaal blij dat ie stukjes nagevelijk gaat lopen
Ik ga vanmiddag weer rijden en daarna weer lekker buiten uitstappen, en dan samen met een ander paard, tot nu toe steeds aan een lijntje of iemand ernaast, maar vandaag voor het echie, spannend hoor
Groetjes Thessa en Aike

Groetjes Thessa en Aike

Ennnnnn, Joost!!
Ennnnnn, Joost!!
Ik heb Alco vanmorgen voor het eerst aan de lange lijnen gehad.
In heb begin maar netjes op de volte gehouden want zodra hij de leidsels op zijn kont voelde vloog hij.
Steeds van hand veranderd via de volte en zo kon hij langzaam wennen aan de leidsels op zijn rug/kont.
Uiteindelijk kon ik heerlijk achter hem aan lopen en heeft hij zich super gedragen!
Knappe kerel.
In heb begin maar netjes op de volte gehouden want zodra hij de leidsels op zijn kont voelde vloog hij.
Steeds van hand veranderd via de volte en zo kon hij langzaam wennen aan de leidsels op zijn rug/kont.
Uiteindelijk kon ik heerlijk achter hem aan lopen en heeft hij zich super gedragen!
Knappe kerel.

- Thessa Keizer
Nou vanmiddag weer gereden, was wat druk en chaotisch in de bak met meerdere paarden vandaag en iedereen deed lekker zijn eigen ding, dus een goede leerschool voor ons. En jawel, Aike was wederom heel erg braaf!!
Hij vond al dat gegaloppeer om hem heen wel wat vreemd maar reageerde heel rustig en bleef alert op mij zowaar.
Dus weer een heerlijk dagje rijden achter de rug.
Groetjes Thessa en Aike

Dus weer een heerlijk dagje rijden achter de rug.
Groetjes Thessa en Aike

Ennnnnn, Joost!!
Ennnnnn, Joost!!
Je gaat me toch niet zeggen dat je haar nu te dun vindt hè?Claudje schreef:Ze is wel een beetje boel van haar puppyvet kwijt Ingrid

Kimmes: we oefenen een beetje met springen, omdat we de zadelproef gaan doen. Zodra we die gehad hebben, verdwijnen de hindernissen voorlopig weer!
Met de lange lijnen lijkt me ook leuk om te doen! Moet ik me er toch eens in verdiepen..
Waar blijven de rest van de foto's?!