H-tjes hebben 't voor elkaar, ze zijn alweer 1 jaar, deel 2
Re: H-tjes hebben 't voor elkaar, ze zijn alweer 1 jaar, dee
Super!! Parelli tip haha het werkt prima
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
Wat fijn dat het werkt Keandra!
Gister even langs mijn kereltje in Balloo geweest. Ik noem hem per ongeluk nog vaak mijn veulen, maar daar moet ik nu maar mee stoppen volgens mij
Het wordt al een echte stoere man, niet zo groot, maar wat is hij prettig in omgang. Ik was het halstertouw vergeten, nou geen probleem kon hem zo uit de groep halen met alleen een halstertje. Even lekker verderop in het weiland met hem geknuffeld (en al heel snel stond er natuurlijk weer een berg toeschouwers om heen
)

En niet zo'n beste foto, maar om even te laten zien hoe "groot" hij nu is (ik ben 1.70):

Gister even langs mijn kereltje in Balloo geweest. Ik noem hem per ongeluk nog vaak mijn veulen, maar daar moet ik nu maar mee stoppen volgens mij

En niet zo'n beste foto, maar om even te laten zien hoe "groot" hij nu is (ik ben 1.70):

-
Leuk om te zien! Volgens mij hebben ze het top daar in Balloo!
Hier gisteren geprobeerd om Mette te longeren... hij snapt er geen hout van! hij wil best braaf aan een touwtje mee lopen, maar rondjes om het vrouwtje lopen begrijpt hij gewoon niet.
Hij deed op een gegeven moment 2 pasjes voor me uit, de goede kant op dus heb ik hem heel uitgebreid beloond.
Als ik Lajke longeer en hij loopt in de buurt, gaat hij gewoon in de weg staan want hij snapt ook niet waarom zij wel rondjes om me heen loopt aan de longeerlijn..... het is zo;n schat, nergens van onder de indruk.
Staat smorgens netjes stil als ik de vliegenkap om wil doen en verder was hij de laatste keer met wandelen naar de andere wei en naar huis een stuk braver. Geen gesteiger, gekap met voorbenen of echt gedram meer. We komen er wel. Richting wei is hij heel enthousiast, richting huis een stuk kalmer.
Hier gisteren geprobeerd om Mette te longeren... hij snapt er geen hout van! hij wil best braaf aan een touwtje mee lopen, maar rondjes om het vrouwtje lopen begrijpt hij gewoon niet.
Hij deed op een gegeven moment 2 pasjes voor me uit, de goede kant op dus heb ik hem heel uitgebreid beloond.
Als ik Lajke longeer en hij loopt in de buurt, gaat hij gewoon in de weg staan want hij snapt ook niet waarom zij wel rondjes om me heen loopt aan de longeerlijn..... het is zo;n schat, nergens van onder de indruk.
Staat smorgens netjes stil als ik de vliegenkap om wil doen en verder was hij de laatste keer met wandelen naar de andere wei en naar huis een stuk braver. Geen gesteiger, gekap met voorbenen of echt gedram meer. We komen er wel. Richting wei is hij heel enthousiast, richting huis een stuk kalmer.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Zo, Hummer is geen Hummertje meer, hij is goed gegroeit. Word ook al wat breder he?
Wat is Mette toch een brave jongen.
Fimke zit geloof ik in de pubertijd, werkelijk alles word gesloopt als ze de kans krijgt. En 's avonds lopen ze zelf van de wei naar de stal en ging altijd goed, maar nu niet, waar James en Udo netjes rechtsaf gaan, gaat Fim..... juist linksaf.
Emmer water in de wei, normaal word er gewoon uit gedronken, nu niet de emmer staat er net een paar sec in, en madam, gooit hem weer om
Maar verder is ze nog steeds een schatje hoor.
Wat is Mette toch een brave jongen.
Fimke zit geloof ik in de pubertijd, werkelijk alles word gesloopt als ze de kans krijgt. En 's avonds lopen ze zelf van de wei naar de stal en ging altijd goed, maar nu niet, waar James en Udo netjes rechtsaf gaan, gaat Fim..... juist linksaf.

Emmer water in de wei, normaal word er gewoon uit gedronken, nu niet de emmer staat er net een paar sec in, en madam, gooit hem weer om

Maar verder is ze nog steeds een schatje hoor.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Ach die Mette, dat is ook echt een brave zeg
Super fijn dat hij met het wandelen nu een stuk makkelijker is.
En Fimke, tsja je kan natuurlijk ook niet altijd braaf zijn
En ach die puberteit gaat ook wel weer over hihi.
Ze hebben het trouwens zeker fijn in Balloo! Alleen die dazen op het moment.. bah. Hummer is inderdaad goed gegroeid en lijkt breder te worden. Gelukkig ook maar hij loopt wel wat achter. Een reus zal het niet worden, maar ach maatje Pluk is prima

En Fimke, tsja je kan natuurlijk ook niet altijd braaf zijn

Ze hebben het trouwens zeker fijn in Balloo! Alleen die dazen op het moment.. bah. Hummer is inderdaad goed gegroeid en lijkt breder te worden. Gelukkig ook maar hij loopt wel wat achter. Een reus zal het niet worden, maar ach maatje Pluk is prima

-
Voordeel van Mette aan huis is natuurlijk dat hij alle dagen mensen/kinderen om zich heen heeft. En de kinderen zijn heel vrij, zien geen gevaar waardoor hij ook geen spanning van hen oppikt. Lajke is ook heel kalm dus hij heeft ook nog eens een heel kalm voorbeeld (en zijn ouders zijn ook heel relaxed dus ook genetisch zit het wel goed).
Ik mag zorgen voor
Gaat hard he?
Met onze ukkies.
Pluk zo lijkt Humms best nog groot op de foto!
Fimke in haar tegendraads stand, ach.. gaat wel weer over.
Met onze ukkies.
Pluk zo lijkt Humms best nog groot op de foto!
Fimke in haar tegendraads stand, ach.. gaat wel weer over.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Ja Sjolvir het gaat nu opeens heel hard met de ukkies. Hums lijkt naast mij inderdaad best een mooi formaatje, maarja ik ben zelf natuurlijk niet zo heel groot
ach nog een paar centimeter erbij en wat in de breedte en ik ben er tevreden mee.

Dat eigenwijze, tja, we kunnen er van meespreken.
Vandaag kwamen we aan de weide, was Swann uitgebroken.
Gelukkig maar naar een stukje dat we ook huren, dus geheel veilig voor haar, want ze zal niet weggaan door in de gracht te kruipen.
Zag ze ons, kwam ze in volle galop af, we gingen haar van dat stuk laten. Ja dada
Ze heeft moeten wachten tot wij gedaan hadden met mestruimen.
Heeft ze een half uur zielig aan het draadje staan wachten.
Laat ik haar los, liep ze als een gestraft kind naar de andere, draait ze haar hoofd nog eens, met een 'sip' gezicht. Precies een klein kind.
Heb me echt kreupel gelachen (een geluk dat ik dat al ben, ...).
Hoop dat ze haar lesje geleerd heeft.
Wij gaan straks gezellig naar Holland naar een bingo-avond op een camping.
Met vrienden avondje 'stappen' om te vieren dat we een weekje kinderloos zijn.
De kids zijn beide een week bij oma aan zee (Oostende).
Een weekje rust.
Vandaag kwamen we aan de weide, was Swann uitgebroken.

Gelukkig maar naar een stukje dat we ook huren, dus geheel veilig voor haar, want ze zal niet weggaan door in de gracht te kruipen.
Zag ze ons, kwam ze in volle galop af, we gingen haar van dat stuk laten. Ja dada

Ze heeft moeten wachten tot wij gedaan hadden met mestruimen.
Heeft ze een half uur zielig aan het draadje staan wachten.

Laat ik haar los, liep ze als een gestraft kind naar de andere, draait ze haar hoofd nog eens, met een 'sip' gezicht. Precies een klein kind.
Heb me echt kreupel gelachen (een geluk dat ik dat al ben, ...).
Hoop dat ze haar lesje geleerd heeft.
Wij gaan straks gezellig naar Holland naar een bingo-avond op een camping.
Met vrienden avondje 'stappen' om te vieren dat we een weekje kinderloos zijn.
De kids zijn beide een week bij oma aan zee (Oostende).

Een weekje rust.
-
Hoefsmit is geweest en mijn Mette-man was superbraaf! Na 3 hoefjes werd hij wat ongeduldiger maar dat bleef bij wat schudden met zijn kop.
Hoefsmit verwacht dat hij zeker nog wel 5 cm gaat groeien de komende jaren.... zucht, maar hij vond hem verder prima er bij staan. Al een heel paard....
Verder van de week voor de gein er eens het zadel opgelegd, singel vast (niet strak), en met afhangende beugels rondje door de wei gestapt. Daarna vast gezet en snoepje gegeven. Met veel herrie en vallende singel etc afgezadeld en weer snoepje gegeven. De ergste reactie van Mette was oren naar achter.... heerlijk dat hij door de kinderen al zoveel herrie en onverwachte dingen gewend is en bij Lajke nooit reactie op die onzin ziet.
Hoefsmit verwacht dat hij zeker nog wel 5 cm gaat groeien de komende jaren.... zucht, maar hij vond hem verder prima er bij staan. Al een heel paard....
Verder van de week voor de gein er eens het zadel opgelegd, singel vast (niet strak), en met afhangende beugels rondje door de wei gestapt. Daarna vast gezet en snoepje gegeven. Met veel herrie en vallende singel etc afgezadeld en weer snoepje gegeven. De ergste reactie van Mette was oren naar achter.... heerlijk dat hij door de kinderen al zoveel herrie en onverwachte dingen gewend is en bij Lajke nooit reactie op die onzin ziet.
Ik mag zorgen voor
Leuk een brave Mette
Swann heeft een nieuwe vriendin.
De jaarling van een bevriend koppel, Angel, breekt nogal graag uit. En nu heeft ze gevonden dat ze tot bij onze paarden ook kan geraken.
Het gevolg is Swann die aan Angel hangt (is leuk een ander jonkie) maar wel baas speelt over Angel op onze weide. De fjorden deert het niet dat Angel opeens op hun stuk weide loopt.
Angel heft dus gewoon de stroomdraden omhoog met haar neus en loopt zo onder de draden. En als het echt niet anders kan springt ze er even tussen. De maloot.
elektriciteit op draadjes houdt haar niet tegen.
Stuurde leslie vanmorgen een berichtje dat Swann met Angel op onze weide liep.
Ik ben ze dan maar gaan scheiden van elkaar. Ging goed, waren allemaal braaf, ook Angel (ookal had die zoiets van 'jij bent mijn baas niet').
Was wel leuk dat Swann direct er 'vriendjes' mee was, ookal kennen ze elkaar maar van zien aan de andere kant van de draad.
Swann heeft een nieuwe vriendin.

De jaarling van een bevriend koppel, Angel, breekt nogal graag uit. En nu heeft ze gevonden dat ze tot bij onze paarden ook kan geraken.

Het gevolg is Swann die aan Angel hangt (is leuk een ander jonkie) maar wel baas speelt over Angel op onze weide. De fjorden deert het niet dat Angel opeens op hun stuk weide loopt.

Angel heft dus gewoon de stroomdraden omhoog met haar neus en loopt zo onder de draden. En als het echt niet anders kan springt ze er even tussen. De maloot.

Stuurde leslie vanmorgen een berichtje dat Swann met Angel op onze weide liep.
Ik ben ze dan maar gaan scheiden van elkaar. Ging goed, waren allemaal braaf, ook Angel (ookal had die zoiets van 'jij bent mijn baas niet').
Was wel leuk dat Swann direct er 'vriendjes' mee was, ookal kennen ze elkaar maar van zien aan de andere kant van de draad.
-
Leuk die Angel! Wat voor jaarling is het (paard, pony), wel leuk om samen te spelen voor de dames.
Ik mag zorgen voor
een pinto, zonder papieren.
Het is een zwart bonte. Die bijna even groot is als onze fjorden, maar ze heeft het wel voor onze kleine Swann (die liefst stoer voorkomt, moeilijk hoor met een koddig hoofd
)
Het is een zwart bonte. Die bijna even groot is als onze fjorden, maar ze heeft het wel voor onze kleine Swann (die liefst stoer voorkomt, moeilijk hoor met een koddig hoofd

-
Heb hier al veel te lang niet gekeken!!
Morgen een spannende dag.. Heinar wordt gecastreerd.
Ook maar weer eens een fotootje van hem:

Hoe is het verder met alle H-tjes?
Morgen een spannende dag.. Heinar wordt gecastreerd.
Ook maar weer eens een fotootje van hem:

Hoe is het verder met alle H-tjes?
Wel leuk voor Swann dat ze zo heerlijk kan spelen met Angel.
Awh sterkte voor Heinar, arm kereltje
Awh sterkte voor Heinar, arm kereltje

Leuk weer een keer foto's van Heinar te zien. Arme kerel gaat straks zonder ballies door het leven.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Wat een leuke plaatjes! Stelletje doerakken!
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Mijn Hopje is pas 6 weken uit logeren geeest. En ineens zie ik dat ze flink gegroeid is. Dat zie je nooit zo duidelijk als je ze elke dag ziet, haha!
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

-
Mette is gisteren mee geweest naar de keuring in Battice. Dit jaar 35.5 punten met als opmerking dat hij nog niet in verhouding is en zijn hals te vlak en te kort is. Maar met de punten ben ik tevreden (1 7,5, de rest 7).
Mette was eigenlijk heel lief, was wel blij dat iemand anders hem voor wilde brengen. Tijdens het lange wachten hebben we onze jongste zoon voor de grap op Mette gezet. Mette stond zo rustig beetje te eten. Mijn man staat er vlak naast om zoon te vangen/ er af te plukken moest het nodig zijn.

en
(andere zoon op Lajke)
en zo groot is hij nu:
(gemeten 1.43, ik ben gewoon maar klein)
Mette was eigenlijk heel lief, was wel blij dat iemand anders hem voor wilde brengen. Tijdens het lange wachten hebben we onze jongste zoon voor de grap op Mette gezet. Mette stond zo rustig beetje te eten. Mijn man staat er vlak naast om zoon te vangen/ er af te plukken moest het nodig zijn.

en

en zo groot is hij nu:

Ik mag zorgen voor
Hjala is ook meegeweest. Zoals de meeste al wel weten heeft ze door dr wond punten misgelopen, maar toch nog 35!
daarnaast heb ik haar laten meten op 145m!
daarnaast heb ik haar laten meten op 145m!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
Alinde mijn ster!!