H-tjes hebben 't voor elkaar, ze zijn alweer 1 jaar, deel 2
-
Re: H-tjes hebben 't voor elkaar, ze zijn alweer 1 jaar, dee
Mette is ook niet bepaald mager maar niet te dik. Hij is weer aan het groeien, kont hoger...... 1:45 haalt hij wel denk ik.... Ik jaag e paardjes savonds graag op in de wei. Mette doet verder ehhhh niets..... Knuffelen afpuiten met de warmte en dat is het.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Ik zadel Fimke op en ga dan een paar uur rijden, valt ze mooi van af hihi, geintje hoor
Fimke is ook wat aan de dikke kant, maar nog niet echt dat je zegt van nou nou wat is die dik, dus laat het lekker zo.
Had van de week nog wat foto's gemaakt, dus hier een nieuwe foto van Fimke.

Fimke is ook wat aan de dikke kant, maar nog niet echt dat je zegt van nou nou wat is die dik, dus laat het lekker zo.
Had van de week nog wat foto's gemaakt, dus hier een nieuwe foto van Fimke.

♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
-
Die ziet er ietsje ronder uit dan Mette. Wat een viespeuk is ze met die strontvlekken....
Ik mag woensdag 100 balen hooi gaan laden op het land. Hoop nog op hulp want het is onder kantoortijd dus mijn man aan het werk. Gratis fitness.....
Ik mag woensdag 100 balen hooi gaan laden op het land. Hoop nog op hulp want het is onder kantoortijd dus mijn man aan het werk. Gratis fitness.....
Ik mag zorgen voor
paardjes op gewicht houden?
ehm, strookbegrazing normaal.
Nu staan ze op een stuk van 2500m² waar we onlangs van gehooid hebben, dus lekker stevig gras nog. Nu moge ze daar een week op en dan is het weer de riem aantrekken en terug strookbegrazing.
Swann is zo hard aan het puberen en groeien dat ik me van haar gewicht niet veel moet aantrekken. Die loopt alle overtollige kilo's er zo af.
Staat zo overbouwd al iets ook.
ehm, strookbegrazing normaal.
Nu staan ze op een stuk van 2500m² waar we onlangs van gehooid hebben, dus lekker stevig gras nog. Nu moge ze daar een week op en dan is het weer de riem aantrekken en terug strookbegrazing.
Swann is zo hard aan het puberen en groeien dat ik me van haar gewicht niet veel moet aantrekken. Die loopt alle overtollige kilo's er zo af.
Staat zo overbouwd al iets ook.
He he Marjolein dat zijn camouflage vlekken hoor haha
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Moeten maar even kijken.
Hjala vandaag attributentraining alles kwam voorbij: reflectie beschermers, dekentjes en ja ik kon het niet laten ook het zadel erop te leggen de oude van Britt. Is een heel breed zadel dus ook echt te breed maar echt totaal geen reactie. Singeltje op meest losse gaatje was ook erg boeiend.. Not!... Schatje!
Nog 1 jaar wachten en dan komt het zadel echt de kast uit!
Hjala vandaag attributentraining alles kwam voorbij: reflectie beschermers, dekentjes en ja ik kon het niet laten ook het zadel erop te leggen de oude van Britt. Is een heel breed zadel dus ook echt te breed maar echt totaal geen reactie. Singeltje op meest losse gaatje was ook erg boeiend.. Not!... Schatje!
Nog 1 jaar wachten en dan komt het zadel echt de kast uit!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
Gaat hard he?! Met onze ukkies!
Fimke knap wit paardje.
Fimke knap wit paardje.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Heros is niks te dik...volgens mij gaat alles wat erin gaat meteen als bouwstoffen aan het werk aan nog langere benen ofzo 

Leuk weer foto's van Fimke!
Ik blijf dat roze snuitje zo vreselijk schattig vinden.
Heros doet verder, net als Mette, helemaal niks. Hij staat gewoon prachtig te zijn in de wei

Leuk weer foto's van Fimke!

Heros doet verder, net als Mette, helemaal niks. Hij staat gewoon prachtig te zijn in de wei

Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
-
Mette moet zo af en toe wel aan de hand mee wandelen, de drukke weg over naar de andere wei. Dus verkeersmak is hij al aardig hoewel vrachtwagens en motoren spannend blijven...
Pffft ik kan niet slapen, vandaar achterlijke tijdstip van posten.
Pffft ik kan niet slapen, vandaar achterlijke tijdstip van posten.
Ik mag zorgen voor
hier doet Swann ook niets.
Uitgezonderd drammen voor aandacht en knuffels moet ze het doen met mooi en lief wezen.
Gisteren hebben we ze verzet van stukje weide en het was een waar spektakel om haar bezig te zien.
Was net alsof ze daarvoor geen ruimte had om die zotte capriolen uit te halen.
Denk dat Swann volgend jaar blij zal zijn eens ze aan het werk mag met de kids (trouwens niet die van ons om te starten, we hebben al een meisje gevonden die er gerust op wilt kruipen van 9 jaar).
Uitgezonderd drammen voor aandacht en knuffels moet ze het doen met mooi en lief wezen.
Gisteren hebben we ze verzet van stukje weide en het was een waar spektakel om haar bezig te zien.
Was net alsof ze daarvoor geen ruimte had om die zotte capriolen uit te halen.

Denk dat Swann volgend jaar blij zal zijn eens ze aan het werk mag met de kids (trouwens niet die van ons om te starten, we hebben al een meisje gevonden die er gerust op wilt kruipen van 9 jaar).
Nathalie, hij is echt huge!!!
Rowenna, nog gelukt de foto's?
Wit is makkelijker op de foto dan zwart, maar ja, zwart is dan wel weer sneller optisch schoon.
Rowenna, nog gelukt de foto's?
Wit is makkelijker op de foto dan zwart, maar ja, zwart is dan wel weer sneller optisch schoon.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Ja hoor, zijn gelukt, zwartje bleef goed plakken op het scherm haha. Zal even kijken of ik ze vnavond even naar je kan sturen, was leuk jou en zwartje eens in het echie te zien.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
-
Gisteren is Mette weer onder de douche geweest. Hij heeft zijn techniek van zandjasje aan doen verbeterd..... slim beest want het lijkt wel iets te helpen tegen de vliegen en dazen. Lajke ondergaat het douchen, Mette dringt zich op....
Toobs is leuk!
Toobs is leuk!
Ik mag zorgen voor
Oeps! Ik lees het nu pas! Maar heb dat helemaal niet eens gezien op FBNathalie schreef:Je hebt ze laten "proeven" van een carriere als bijrijdpaard en nu willen ze meer!!!Marissa schreef:Haha haal ik net pistache (bijrijdpaardje) uit de wei komen die van mij aan rennen en zodra ik de wei uit ben (ze hebben niks speciaals met pistache) blijven Ze bij het hek van de wei staan en hinniken ze als of ze wereld vergaat ..kon t bijna niet over m'n hart verkrijgen ze te laten staan.. Haha maar ze mogen straks pas mee dus ze moeten gf geduld hebbenIk heb jou trouwens op mijn FB genoemd (moest een zekere foto laten zien waar ik heel blij mee ben
)

Vinden jullie t ook nie echt zo warm voor de paardjes poehpoeh!! Eb ze maar even een verkoelende douche gegeven

♥ Hanne (v. Anton) & Hinde (v. Timor), Preben (v. Tempo), Lysne (Hanne x Gio), Ølvy (Hinde x Gio), Oryza (v. Jelte), Phine (Lysne x Rudsmo Rune) en Perle (Preben x Rudsmo Rune
Zo varkentje is gewassen!! Haha nee hoor, maar wel geoefend met de waterslang. Niet eng zelfs leuk! Vooral de straal in je mond is leuk! Ik verbaas me er steeds over dat Hjala naast dat ze lekker druk kan zijn en best pittig soms zonder andere paarden in de buurt, zo weinig van dingen onder de indruk is! Vandaag onder een tunnel doorgeweest, langs rammelende karretjes, ronkende scooters en bonkende aanhangers. Er is maar weinig waar ze even van opkijkt. Schatje!!
Als we eenmaal weg van het bekende land gaan wordt ze al steeds sneller rustiger. Ging echt lekker vandaag helemaal blij! Volgende week weer een middagje oefenen plannen!
En we hebben vandaag een Hjala afval landje gemaakt! We hebben een kaal stukje land als paddock gedoopt waar Hjala in de nacht mag verblijven en dan overdag de weide op. Ik hoop dat het in ieder geval iets gaat schelen dat ze niet meer aankomt dan dat ze nu aan vetjes heeft.
Als we eenmaal weg van het bekende land gaan wordt ze al steeds sneller rustiger. Ging echt lekker vandaag helemaal blij! Volgende week weer een middagje oefenen plannen!
En we hebben vandaag een Hjala afval landje gemaakt! We hebben een kaal stukje land als paddock gedoopt waar Hjala in de nacht mag verblijven en dan overdag de weide op. Ik hoop dat het in ieder geval iets gaat schelen dat ze niet meer aankomt dan dat ze nu aan vetjes heeft.
Alinde mijn ster!!
Alinde mijn ster!!
Lol een Hjala afvallandje.
Bij ons staat Swann nog altijd gewoon bij de andere, niet te dik te wezen. Die heeft genoeg energie om continu te blijven lopen en druk doen.
Swann ging vandaag de volle kruiwagens met mest 'herderen'. met briesen, oren in de nek en willen bijten en al.
Niet zo leuk als ze begint. Want ze denkt dat alles zo om te spelen is en dat dat indringers zijn die zij (als laagste in rang) moet verjagen.
We kunnen haar ook niet meer voor het minste laten schrikken. Even met je mestvork haar verjagen door de mestvork tegen de kruiwagen slaan, helpt al enkele weken niet meer. Immuun voor geworden.
Bij mij heeft ze het door dat ze op 1m van me moet blijven. Maar bij iemand anders (mijn zus of zo) daar gaat ze bij om ze weg te jagen. Geen vreemden op haar veld.
Zal blij zijn als we haar even een join up kunnen laten doen, jammer genoeg zijn we beide (ik en Leslie) niet goed ter been (zie ziekenboeg) om dit nu al eventjes te doen.
Bij ons staat Swann nog altijd gewoon bij de andere, niet te dik te wezen. Die heeft genoeg energie om continu te blijven lopen en druk doen.
Swann ging vandaag de volle kruiwagens met mest 'herderen'. met briesen, oren in de nek en willen bijten en al.

Niet zo leuk als ze begint. Want ze denkt dat alles zo om te spelen is en dat dat indringers zijn die zij (als laagste in rang) moet verjagen.

We kunnen haar ook niet meer voor het minste laten schrikken. Even met je mestvork haar verjagen door de mestvork tegen de kruiwagen slaan, helpt al enkele weken niet meer. Immuun voor geworden.
Bij mij heeft ze het door dat ze op 1m van me moet blijven. Maar bij iemand anders (mijn zus of zo) daar gaat ze bij om ze weg te jagen. Geen vreemden op haar veld.
Zal blij zijn als we haar even een join up kunnen laten doen, jammer genoeg zijn we beide (ik en Leslie) niet goed ter been (zie ziekenboeg) om dit nu al eventjes te doen.
Oeh dat kan best lastig zijn met swann... Touw meenemen en daarmee rondjes om je heen zwiepen, zodat ze weet dat dat jullie ruimte is en daar niet in moet komen? Dus je zus bijv. Ook? Hjala kan dat namelijk ook heel goed, maar die weet inmiddels dat mijn ruimte van mij Is en komt daar niet in, mits ik haar uitnodig. Als ze zichzelf uitnodigt dan maak ik met wapperende beweging duidelijk dat ze heel snel uit mijn ruimte moet gaan en dit doet ze ook echt altijd. Misschien ook wat voor Swann?
Wat kan je genieten van een klein succesje he! Heerlijk nagenieten hier
Wat kan je genieten van een klein succesje he! Heerlijk nagenieten hier
Alinde mijn ster!!
Alinde mijn ster!!
Doe dat al, met mijn armen zwaaien om mijn gebied af te bakenen.
Maar dat is nogal moeilijk als je met een kruiwagen aan het rijden bent.
De ene dag komt ze dus lastig doen, de andere weer niet.
Soms denk ik dat een leeftijdsgenootje haar goed zou doen, nu staat ze gewoon bij een 8 en 5 jarige fjord. (de laatste zet haar voortdurend op haar plaats wel)
We zullen wel zien he.
Maar dat is nogal moeilijk als je met een kruiwagen aan het rijden bent.
De ene dag komt ze dus lastig doen, de andere weer niet.
Soms denk ik dat een leeftijdsgenootje haar goed zou doen, nu staat ze gewoon bij een 8 en 5 jarige fjord. (de laatste zet haar voortdurend op haar plaats wel)
We zullen wel zien he.
Ja nouja dan weet ik het ook niet haha!
en idd met kruiwagen is het wat lastiger handelen hmmm lastig
en idd met kruiwagen is het wat lastiger handelen hmmm lastig
Alinde mijn ster!!
Alinde mijn ster!!
hey
Lisa, heb je tip van touw vandaag even geprobeerd.
Het ging een heel pak beter. Ze snapte snel genoeg dat als ze te dicht kwam ze een zwiep kreeg (jammer maar ja).
Dus ga dit blijven toepassen.
Dank je
Lisa, heb je tip van touw vandaag even geprobeerd.
Het ging een heel pak beter. Ze snapte snel genoeg dat als ze te dicht kwam ze een zwiep kreeg (jammer maar ja).
Dus ga dit blijven toepassen.
Dank je