Het A-tjes topic deel 2!
Re: Het A-tjes topic deel 2!
Dat uitwijken naar buiten zou je opkunnen lossen door met je buiten hand een ophouding te maken en dan binnen de juiste stelling te behouden.
Alies blijkt linksom vast te zitten. Dan zet ik haar op wat voltes en vraag ik mijn binnenhand gewoon een keer door.
Alies blijkt linksom vast te zitten. Dan zet ik haar op wat voltes en vraag ik mijn binnenhand gewoon een keer door.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
daar duwde hij zich gewoon door heen, maar even afkloppen, t gaat nu goedCharret schreef:Dat uitwijken naar buiten zou je opkunnen lossen door met je buiten hand een ophouding te maken en dan binnen de juiste stelling te behouden.
.

karev doet dat ook, uitwijken naar buiten, naar rechts dus. ze word dan zo sterk, en heb het idee dat ze dan totaal het been negeert, alleen met een tikje van de zweep word het ook niet anders.. mischien toch iets met de tandjes? Of zou ze dan helemaal niet fijn lopen, dus rechtsom ook niet?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
@ Charret: Arwen is inderdaad niet drachtig dit jaar. Vond dat een beetje teveel van het goede voor zo'n jong paard. Denk er wel sterk over haar dit jaar er weer onder te doen...
Heb vandaag een heerlijke buitenrit met haar gemaakt. Samen met een andere fjord (en ruiter natuurlijk) naar een natuurgebied hier in de buurt. Eigenlijk voor het eerst dat ik voluit met haar gereden heb in galop, al zijn we niet tot het alleruiterste gegaan. Ze had er ontzettend veel lol in. Ik zelf vond het in het begin wel spannend. Arwen heeft namelijk de eigenschap als ze iets spannends ziet om stil te gaan staan. Normaal is dit wel prettig (fijner dan er vandoor gaan), maar ik was dus een beetje angstig voor de noodrem vanuit rengalop, maar dit is gelukkig niet gebeurd
Ik begin steeds gekker met haar te worden. Paula is toch altijd mijn paardje geweest en ik dacht van haar altijd dat ze niet fel genoeg voor mij zou zijn (toen ze nog niet onder het zadel was), maar niets is minder waar! Vandaag in het bos ook: er zit meer dan genoeg felheid in! Heerlijk!
Heb vandaag een heerlijke buitenrit met haar gemaakt. Samen met een andere fjord (en ruiter natuurlijk) naar een natuurgebied hier in de buurt. Eigenlijk voor het eerst dat ik voluit met haar gereden heb in galop, al zijn we niet tot het alleruiterste gegaan. Ze had er ontzettend veel lol in. Ik zelf vond het in het begin wel spannend. Arwen heeft namelijk de eigenschap als ze iets spannends ziet om stil te gaan staan. Normaal is dit wel prettig (fijner dan er vandoor gaan), maar ik was dus een beetje angstig voor de noodrem vanuit rengalop, maar dit is gelukkig niet gebeurd

@Daphne: Ontzettend leuk en grappig om te lezen dat jij dus vandaag hetzelfde gedacht hebt te paard als ik gister op Bink. Die kan dat ook precies zo doen..bijna slidingstop maken omdat ie iets 'niet helemaal vertrouwd' (en deed dat gelukkig ook niet in (ren)galop, maar wel in de draf
).
Maar zou mooi stel geweest zijn samen als je wel meegeweest was gister

Maar zou mooi stel geweest zijn samen als je wel meegeweest was gister

Geluk is de vrucht van intens werk
stilstaan als iets eng is doet karev ook, gelukkig! liever dan hard weg rennen. vandaag alleen een buitenritje gemaakt, ze was braaf, wel iets gespannen, is al een tijdje geleden dat ik alleen gegaan ben. we moesten op de terug weg langs 2 shovels, waarvan 1 stenen aan het storten was, daar liep ze zo lags, vertrouwend op mijn stem.
een kerstboom in de berm was daarentegen eng...
een kerstboom in de berm was daarentegen eng...
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Sandra en Jouke trekken een sprintje als er iets eng wordt, maar Lies niet. Die blijft ook liever staan en hangt dan echt even aan me wat te doen. Maar ik moet dan ook weer zeggen dat ze echt bijna niks eng vindt.
Destijds een stel kippen.
Destijds een stel kippen.

Nou die kippen dat is wat, hihi.. Jeskim schrok zich laatst ook te pletter van een kip..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Maf he? Wat de paarden hier ook eng vinden is de boerderij hier achter. Daar liggen wel eens dode dieren aan de kant van de weg. En zelfs als er niks ligt lopen de paarden er echt in up tempo langs en het liefst zij aan zij. Ze zullen waarschijnlijk iets ruiken dat wij niet kunnen ruiken..
Bij ons in de buurt zit een stukje weg, met een paar huizen en daar zijn de paarden altijd wat stressig/bangig..
Wat het nu prcies is weet ik niet..
Wat het nu prcies is weet ik niet..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Zo moest Nisko altijd loeren naar de heg bij Miriam (mirretje). Ik snapte er niets van tot Alice een keer zei dat er kippen achter de heg liepen en idd dat was het. Was mij nooit opgevallen, maar Nis loerde altijd naar die heg alsof er een heg-tijger uitkwam
.

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
haakon vindt alles buiten nog spannend, die zet t alleen niet op n lopen, maar maakt zichzelf 10x zo groot en blijft op de een of andere manier aan de grond genageld te staan, zou misschien best mooie foto opleveren haha maar heb liever dat ie doorloopt
Zouden die bakkabouters niet gewoon stiekem kippen zijn??
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Geen idee..tok...
@Daphne, wat leuk! Heb je al een idee welke hengst?
@Daphne, wat leuk! Heb je al een idee welke hengst?
- Thessa Keizer
Charret, hoe bevalt je nieuwe zadel?? Is Alies al lekker aan het werk gezet, ben heel benieuwd naar foto's, zoveel rij foto's hebben we van jullie nog niet gezien.
Groetjes Thessa en Aike
Groetjes Thessa en Aike

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Ennnnnn, Joost!!
Die zijn er ook nog niet
Ik zal mijn zusje eens meenemen naar de les. Die kan ik m'n camera wel uitgelegd krijgen.
Het zadel zit in ieder geval heerlijk. Ik hoef echt bijna niet te wennen. Alleen dat mijn beugels een gat korter moeten op Jouke. Zo maf, maar anders zit ik zijn gangen niet uit.
Ga jij nog een nieuw zadel kopen, Thessa of is dat nu even op de lange baan geschoven gezien je situatie?

Het zadel zit in ieder geval heerlijk. Ik hoef echt bijna niet te wennen. Alleen dat mijn beugels een gat korter moeten op Jouke. Zo maf, maar anders zit ik zijn gangen niet uit.
Ga jij nog een nieuw zadel kopen, Thessa of is dat nu even op de lange baan geschoven gezien je situatie?
- Thessa Keizer
Ik moet gewoon een nieuw zadel hebben, kan dat helaas niet op de lange baan schuiven, dus ook hier zal een nieuw zadel komen.Charret schreef:Die zijn er ook nog nietIk zal mijn zusje eens meenemen naar de les. Die kan ik m'n camera wel uitgelegd krijgen.
Ik wil echter een zadel hiervandaan: www.dezadelmaker.nl Zijn niet zo onwijs duur, want helaas kan ik nu gewoon niet al teveel uitgeven, maar naar wat ik hoor zijn het goede zadels. Ben dus benieuwd. Word zoiezo een dressuurzadel uiteraard.
Gelukkig ligt mijn oude zadel wel als een huis op Blaze, dus ik hou het zadel wel.
Groetjes Thessa en Aike

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
Ennnnnn, Joost!!
Ennnnnn, Joost!!
Fijn dat je zadel zo lekker rijdt Charret.
Ik heb gelukkig geen zadelproblemen. Het zadel van Kim ligt perfect op Aran. Misschien nog wel beter, dan dat het op Kim lag.
Dat scheelt dus alweer een hoop geld.
Ik heb gelukkig geen zadelproblemen. Het zadel van Kim ligt perfect op Aran. Misschien nog wel beter, dan dat het op Kim lag.
Dat scheelt dus alweer een hoop geld.
Fjordenservies: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=30805
Fjordenartikelen: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=28507
Mijn schilderijensite: http://www.freewebs.com/moniqueschilderijen/index.htm
Fjordenartikelen: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=28507
Mijn schilderijensite: http://www.freewebs.com/moniqueschilderijen/index.htm
Balen dat je een nieuw zadel nodig hebt Thessa. Maar stiekem ook wel weer leuk om mee bezig te zijn toch? Paula's zadel past ook goed op Arwen, maar stiekem vind ik het soms wel jammer, omdat ik nu geen 'smoes' heb om naar een nieuwe voor haar te kijken. Maar goed, gezien de financien is het wel gunstig, aangezien ik ook nog een tweespantuig op het verlanglijstje heb staan...
@ Charret: ik zit te denken aan Reitze, maar ken de hengstenhouder niet en dat vind ik dan stiekem wel weer een beetje spannend. Ga jij met Alies dit jaar weer richting Anton trouwens?
@ Annabel: te grappig. Zou dan wel een familiekwaaltje zijn. Die rem in draf had ik dus ook al meegemaakt, dan moet je je toch wel even nadenken over een rengalop. Haha, inderdaad voor de rust misschien wel beter dat ik thuis gebleven was, maar had het ook wel grappig gevonden met wat familie van Arwen te rijden..
@ Charret: ik zit te denken aan Reitze, maar ken de hengstenhouder niet en dat vind ik dan stiekem wel weer een beetje spannend. Ga jij met Alies dit jaar weer richting Anton trouwens?
@ Annabel: te grappig. Zou dan wel een familiekwaaltje zijn. Die rem in draf had ik dus ook al meegemaakt, dan moet je je toch wel even nadenken over een rengalop. Haha, inderdaad voor de rust misschien wel beter dat ik thuis gebleven was, maar had het ook wel grappig gevonden met wat familie van Arwen te rijden..
@Daphne: Nou heb besloten dat we dit nog wel eens vaker kunnen doen. Het is mooi te rijden van hier, dus als je eens zin hebt en tijd....roep maar.
Geluk is de vrucht van intens werk