16+, soms al wat stram en stijf, deel 5
Re: 16+, soms al wat stram en stijf, deel 5
Kan je dat suus? Ik niet hoor. Ik vind rijden leuk maar met Nan dat is het belangrijkste. Er hoeft van mij geen ander paard te zijn om te rijden nu zij er gewoon nog is.
Tuurlijk mis je het soms maar zij is het belangrijkst voor mij.
De DA heeft aangegeven dat een rondje stappen nog makkelijk kan als ze deze kwaal heeft. Zolang we maar geen hele ritten gaan maken. Ik doe meestal een rondje van 30 tot 45 min en dan twee / drie keer per week.
Zodra ik hiermee ga stoppen gaat ze hard achteruit is me verteld.
nan is in der hoofd nog topfit en wil nog te graag. Ze krijgt af en toe ontstekingsremmers en hoop dat ze nog lang hier mag blijven.
Tuurlijk mis je het soms maar zij is het belangrijkst voor mij.
De DA heeft aangegeven dat een rondje stappen nog makkelijk kan als ze deze kwaal heeft. Zolang we maar geen hele ritten gaan maken. Ik doe meestal een rondje van 30 tot 45 min en dan twee / drie keer per week.
Zodra ik hiermee ga stoppen gaat ze hard achteruit is me verteld.
nan is in der hoofd nog topfit en wil nog te graag. Ze krijgt af en toe ontstekingsremmers en hoop dat ze nog lang hier mag blijven.
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
Tja, het is natuurlijk lastig.... Maar als Morris niet meer bereden zou kunnen worden, maar nog wel blij in de wei kan, dan blijft hij tot hij pijn krijgt/zelf gaat. Ondertussen wil ik dan wel blijven rijden als het even kan. Twee paarden is te duur dus ja....
Maar.... vandaag lekker een rondje gestapt! En dan denk ik idd. Dit is genoeg!
En dan denk ik.... wat zeuren wij over oude kreupele paardjes als je het verhaal van Dennis leest.... Onze paarden zijn iig zo oud geworden....
Maar.... vandaag lekker een rondje gestapt! En dan denk ik idd. Dit is genoeg!
En dan denk ik.... wat zeuren wij over oude kreupele paardjes als je het verhaal van Dennis leest.... Onze paarden zijn iig zo oud geworden....
Morris, mijn superfjord!
Weet iemand misschien een goed pensioen-adres? Is voor een Haflinger van een vriendin van me. Liefst Noord-/ Zuid-Holland of midden-Nederland. Geen box, gewoon lekker in een (niet al te grote) groep buiten. Met aandacht voor het ouder wordende paard (merrie is 21).
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Hier vanmorgen de hoefsmid gehad. Tea nieuwe ijzers onder en Jeskim weer bekapt.
Hoefsmid vond Jeskim er goed uit zien. Ik vertelde hem dat ze niet zo lekker meer liep en de consequenties daarvan.
Hij zei bij het bekappen van de voorhoeven dat het nog wel wat mee viel, ging nog prima toch! Tot hij bij de achterhoeven kwam, dat ging moeizaam..
Op een gegeven moment de hoefsmid op de knieën erbij zodat ze haar voetjes niet zo hoog op hoefde te tillen.
Ja, dat bedoelde ik dus..
Maar voor nu weer gelukt, gelukkig heeft ze goede hoeven die niet te snel groeien, dus ze kan er weer een tijdje tegenaan.
@ Joyce, dat hoor je inderdaad vaker, dat als je regelmatig ritten maakt ze ineens hard achteruit kunnen gaan als je er mee stopt.
Hoefsmid vond Jeskim er goed uit zien. Ik vertelde hem dat ze niet zo lekker meer liep en de consequenties daarvan.
Hij zei bij het bekappen van de voorhoeven dat het nog wel wat mee viel, ging nog prima toch! Tot hij bij de achterhoeven kwam, dat ging moeizaam..
Op een gegeven moment de hoefsmid op de knieën erbij zodat ze haar voetjes niet zo hoog op hoefde te tillen.
Ja, dat bedoelde ik dus..
Maar voor nu weer gelukt, gelukkig heeft ze goede hoeven die niet te snel groeien, dus ze kan er weer een tijdje tegenaan.
@ Joyce, dat hoor je inderdaad vaker, dat als je regelmatig ritten maakt ze ineens hard achteruit kunnen gaan als je er mee stopt.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Goed bericht over Morris dus.
Marga is erg kreupel op het moment. Rechtsvoor, waar een nieuwe knobbel zit. Linksvoor is al één en al knobbel, rechts begint nu ook
Marga is erg kreupel op het moment. Rechtsvoor, waar een nieuwe knobbel zit. Linksvoor is al één en al knobbel, rechts begint nu ook
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Balen Ivonne.. Weer een bobbel erbij..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ze loopt nu erg beroerd. Dat gekwakkel word ik zo onzeker van. Het ging juist zo goed de laatste tijd
Baranna 13-5-2006
Vervelend zeg, dat Marga weer zo kreupel loopt.
Fijn dat Morris weer beter gaat!
Ik denk dat Odette niet meer stopt met verharen, wat komt er veel af!
Fijn dat Morris weer beter gaat!
Ik denk dat Odette niet meer stopt met verharen, wat komt er veel af!
Odette&Fenna
Balen van Marga.... Ja, liever duidelijk goed of fout, dan kun je een beslissing nemen....
Morris is nog goed, maar ik houd er rekening mee dat hij zo maar weer kreupel kan worden. Maar ik begin wel een klein sprankje hoop te krijgen.....
Lastig bekappen met Tea zo ja. Maar ze kan er weer even tegen hopelijk.
Morris is nog goed, maar ik houd er rekening mee dat hij zo maar weer kreupel kan worden. Maar ik begin wel een klein sprankje hoop te krijgen.....
Morris, mijn superfjord!
Balen Ivonne, Foss liep vandaag ook niet helemaal lekker morgen maar eens kijken waarschijnlijk verstapt.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Tea gaf weinig problemen, al houdt ze niet zo van dat gehamer op haar voeten.Suus schreef:Balen van Marga.... Ja, liever duidelijk goed of fout, dan kun je een beslissing nemen....
De hoefsmid moest voor Jeskim op de knieën.
Hopelijk heeft Foss zich alleen verstapt en loopt die morgen weer goed!
Het lastige van dat onduidelijk is het sprankje hoop dat je steeds weer krijgt. Elke keer dat ik van Tea af stap en het niet zo lekker ging dan breekt mijn hart, als het dan weer goed gaat krijg je weer hoop.. Weet niet hoe lang ik dat zelf ook vol ga houden.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Foss toch voor de zekerheid maar even na laten kijken door de hoefsmid en ja hor dat zat een beste hoefzweer 1x in zijn leven nu in een zak en een paar dagen aankijken.
Tevens is de tandarts geweest dus een zware dag voor meneer.
Tevens is de tandarts geweest dus een zware dag voor meneer.
Pijnlijk een hoefzweer, maar is wel snel over!
Sorry, ik bedoelde Jeskim! Die onzekerheid ken ik. Wat doe je wel/niet zowel qua beweging als dierenarts/onderzoeken/kliniek.
Maar wat is het alternatief?
Sorry, ik bedoelde Jeskim! Die onzekerheid ken ik. Wat doe je wel/niet zowel qua beweging als dierenarts/onderzoeken/kliniek.
Maar wat is het alternatief?
Morris, mijn superfjord!
Hoefzweer is wel op te lossen al lijkt het me heel pijnlijk! Heeft de hoefsmid het open gemaakt of moet het zelf openbreken?
Suus, ja heel lastig.. Heb al redelijk besloten dat ik er niet nog een winter mee in ga, ik ga niet zitten wachten tot ze er zo veel last van heeft dat ze niet meer overeind kan komen. Buiten met het warme weer gaat het nu wel beter.
Suus, ja heel lastig.. Heb al redelijk besloten dat ik er niet nog een winter mee in ga, ik ga niet zitten wachten tot ze er zo veel last van heeft dat ze niet meer overeind kan komen. Buiten met het warme weer gaat het nu wel beter.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- rocky&moby
Wat lastig Esther, kan me voorstellen dat het erg moeilijk is een beslissing nemen.
De hoefsmid heeft het open gemaakt, de etter kwam eruit hij staat nu in verband en in een klauwzak.
- rocky&moby
Bah een hoefzweer kan ze zo zeer doen..
Moby ging zo goed.. helemaal wijs met zijn schoenen maar na 2 weken weidegang zijn daar al de eerste scheurtjes. Mijn hoefsmid kan vrijdag pas komen. Tot dan maar even in de paddock..
Moby ging zo goed.. helemaal wijs met zijn schoenen maar na 2 weken weidegang zijn daar al de eerste scheurtjes. Mijn hoefsmid kan vrijdag pas komen. Tot dan maar even in de paddock..
Marga gaat niet goed

Baranna 13-5-2006
Wat dan Ivonne?
Wat gaat er mis Ivonne, haar benen??
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'