Fabienne-Fotografie schreef:leoensuzanne schreef:Het hoofdstel is een Micklem Multi Bridle. Ik moet erg wennen aan het feit dat de keelriem zoveel lager zit.
waarom heb je voor dit hoofdstel gekozen?
Ik had mijn Kieffer hoofdstel voor Anca. Dit had ik voor mama van Anca gekocht, Ulvi, omdat bij haar haar huid zo snel kapot ging. Dit is een dubbel onderlegd hoofdstel, dus hartstikke zacht. Daardoor ook hartstikke warm. Ik had er al een tijdje over lopen dubben om een nieuw hoofdstel te kopen.
Per ongeluk zag ik het topic van Lolly over dit hoofdstel. Ben info in gaan winnen en kreeg hier steeds meer oren naar.
Hier staat de info die ik van een site heb gehaald :
"Een uniek, prachtig hoofdstel dat als enig bestaand hoofdstel volledig gemodelleerd is naar de schedel van het paard. Doordat het door zijn unieke vormgeving gevoelige zenuwen in het paardenhoofd ontziet is dit het meest comfortabele hoofdstel ooit ontworpen!
Het hoofdstel is zowel te gebruiken als rijhoofdstel met bit en als zonder bit, en is daarnaast tevens te gebruiken als kaptoom voor het longeren. Voor het gebruik als bitloos hoofdstel zijn 3 variaties mogelijk, varierend van een milde tot een sterke inwerking."
Het sprak me wel aan dat het is gemodelleerd naar het hoofd en het feit, dat je er zowel met- als zonder bit mee kan rijden, leek me ook wel wat.
Ik ben net met Anca naar buiten geweest en heb het idee, dat ze makkelijker ontspant. En of dat aan het hoofdstel ligt, weet ik niet. Maar ik vind het wel prettig.
Over een tijdje wil ik eens bitloos gaan proberen met haar.