Fijn dat Fugo zo braaf was!! Wel balen dat het nog niet helemaal mooi wil genezen, maar gelukkig is er niet zoveel aan de hand..
Ik heb vanochtend zo gelachen om Finnea en de koeien! Sinds gister lopen er koeien in het land naast dat van Anne. Veel melkvee, maar er zit ook wat jong spul tussen. Dus dat wil wel eens wat huppelen... Omdat Yli er zo idioot op reageert, mogen zij en Woudina voorlopig de wei niet op, omdat ze anders de boel vernielen.. Maar Finnea maakt zich niet zo druk, dus die staat mooi alleen in de wei. Vanochtend liep ik naar haar toe, liepen opeens alle koeien naar de rand van de wei. Allemaal naar mij en Finnea kijken, aan één stuk door loeien...echt een enorme herrie. En Finnea..tsja die kijkt eens omhoog maar gaat vooral lekker door met grasjes eten

Alleen toen ik weg liep kwam ze een beetje schijterig achter me aan gehuppeld. Toen was het opeens wel eng. Ben met haar weer terug gelopen, wat dichter naar de koeien toe, en toen was het goed. Gek beest
Ze heeft alleen later vanochtend een flinke aanvaring met Yli en het draad gehad. Toen ik met Woudina ging rijden heb ik ze samen in de bak gezet. Dat ging begin deze week hartstikke goed, steeds kroelen enzo, alleen gisteren begon Yli weer met jagen. Wel een beetje sneu, maar ik dacht vanochtend dat het wel mee zou vallen. Niet dus, want toen ik met Woudina weer terug kwam van ons buitenritje, waren de onderste 2 draden van de bak over een paar meter los getrokken. Het is een wonder dat de bovenste is blijven zitten...maar goed ook, anders hadden ze zo het erf af kunnen lopen

Ik heb Finnea gelijk goed bekeken, ze had een flinke schaafwond op haar knie linksachter en een gemeen klein vleeswondje. Het had veel slechter af kunnen lopen... Denk dat Yli haar in een hoekje heeft gedreven en dat ze toen geen kant meer op kon. Finnea is er niet een die snel door het draad gaat. Ik heb sowieso nog nooit eentje uit Anne zijn bak zien ontsnappen, zelfs houdini-Woudina niet, dus dat zegt wel genoeg..
Voorlopig komt Finnea dus niet weer bij Yli in. Ik breng haar morgen weer naar Gwynna toe, is voor beide wel even lekker denk ik..