De F-jes, het begin van hun derde zomer, deel 6!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
wolkj

Re: De F-jes, het begin van hun derde zomer, deel 6!

Bericht door wolkj » ma 10 okt 2011, 13:14

Ivonne wat een mooie foto's van Fatoush en Marga zag ik voorbij komen ! Super ook, dat jij op marga zat en Fatoush er naast! :)

Reinou wat gaaf zo'n setje! ;) ik ga voor me verjaardag over n aantal weken ook maar 's wat vragen, hihi!

Vanmorgen lekker met faira getut en even losgewerkt; wat een braverd was ze met die wind! :)
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Vera

Bericht door Vera » ma 10 okt 2011, 13:46

ik las net de topic titel en dacht, die moet worden veranderd in: "het einde van hun derde zomer".
Maar ik zie ook dat we al weer bijna op het einde zijn, dus komt er zo ie zo een andere titel.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Suzanne

Bericht door Suzanne » ma 10 okt 2011, 14:38

ja het wordt weer foto verzameltijd inderdaad! :D

deze mag van Ko :D
Afbeelding

en als er nog een hoofdfoto bij mag mag deze ook O:)
Afbeelding
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 10 okt 2011, 15:06

Waar is Ko zijn kont Suzanne, haha.

We moeten maar eens gaan bedenken welke titel we willen. Nog 1 pagina en dan is het zover.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » ma 10 okt 2011, 18:27

Wat een leuke foto's!

Finnea onder het zadel :D . Het staat haar goed!

Fenna had zaterdag ook een primeur. Ze was uit de wei ontsnapt samen met Nick en Diza :o . Ze kwamen erachter toen ze de manegepony's uit de wei gingen halen en die meiden hadden alleen een hoofdstel mee. Fenna liep niet met alleen de teugels om haar nek, dus ze moest een bit in en dat ging prima.
's Middags hebben we ze weer terug gezet in hun eigen wei en gisteren hadden ze het weer gepresteerd om eruit te gaan. Ze lopen gewoon door de Lek, over grote keien heen. Boeven!
Nu staan er extra palen, dus hopelijk blijven ze in de wei. Gelukkig letten de mensen van de pont goed op.
Odette&Fenna
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 10 okt 2011, 19:52

Heel wat te beleven met onze F-jes in deel 7 :)*

Stoute Fenna! Zou Marga ook doen, door het water ontsnappen.

Ko is mooi zeg...
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Esther

Bericht door Esther » ma 10 okt 2011, 20:00

Ik zou Fjella laatst uit de wei halen, was op mijn gympies.. Normaal komt Fjella altijd een knuffel halen, dus ik dacht die komt wel naar het hek.. Niet dus, ze dacht hetzelfde als ik, ik ga die blubber niet in!!
We hebben het opgelost, we moesten er allebei door, ik alleen twee keer..

Ik weet nog steeds niet goed wat ze van de stal vindt. Als ik erbij ben staat ze onwijs de aandacht te vragen, rondlopen e.d. Maar ben ik er niet, niet in zicht zeg maar, dan hoor ik ook niets meer.. Maar ja, als ik ga kijken dan reageert ze meteen weer op me, hihi..

Oh ja, en dan niet met de voetjes door de blub willen, maar ondertussen wel bijna afgestudeerd als Fries.. 8)7
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anna

Bericht door Anna » di 11 okt 2011, 00:36

Ivonne schreef:Heel wat te beleven met onze F-jes in deel 7 :)*

..
Dat is een goede hoor Ivonne :D
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne » di 11 okt 2011, 06:33

Anita schreef:Waar is Ko zijn kont Suzanne, haha.

We moeten maar eens gaan bedenken welke titel we willen. Nog 1 pagina en dan is het zover.
hihihih hij stond te poepen _O-

goede titel ivon!

en ik zie nu allemaal stiekem wegzwemmende poownies voor me esther :')
Afbeelding
Tass

Bericht door Tass » wo 12 okt 2011, 08:02

Dat is wel een leuke titelnaam :D.

Fenna die een bitje in kreeg :D.
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Ootje

Bericht door Ootje » wo 12 okt 2011, 16:27

Dat is een leuke titel, Ivonne!
Odette&Fenna
Anna

Bericht door Anna » do 13 okt 2011, 00:30

Nou hier even een updeetje van Fugo.

Gister is heb ik toch de DA er even bij gehad omdat er toch af en toe wat troep van de castratie uit komt. Volgens de DA komt dit van het hechtdraad dat nog niet goed opgelost is, hij heeft alles schoongemaakt met een oplossing van betadine en met een spuitje van binnen ook gespoeld nadat hij het een beetje open had gemaakt. Fugo maakte er niet veel van :o het enige wat hij om had was een praam verder stond hij vrij rustig :)* .

De meiden op stal dachten dat hij er veel pijn aan had maar dat is gelukkig niet zo anders had de DA hem wel moeten verdoven maar hij liet alles goed toe, wat ben ik dan trots op mijn koele kikker hoor :+: . Hij gaat gewoon lekker elke dag van smorgens vroeg tot savonds laat lekker naar buiten maar omdat alle paarden snachts binnen staan gaat hij ook naar binnen. :D
Afbeelding
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » do 13 okt 2011, 17:58

Fijn dat Fugo zo braaf was!! Wel balen dat het nog niet helemaal mooi wil genezen, maar gelukkig is er niet zoveel aan de hand..

Ik heb vanochtend zo gelachen om Finnea en de koeien! Sinds gister lopen er koeien in het land naast dat van Anne. Veel melkvee, maar er zit ook wat jong spul tussen. Dus dat wil wel eens wat huppelen... Omdat Yli er zo idioot op reageert, mogen zij en Woudina voorlopig de wei niet op, omdat ze anders de boel vernielen.. Maar Finnea maakt zich niet zo druk, dus die staat mooi alleen in de wei. Vanochtend liep ik naar haar toe, liepen opeens alle koeien naar de rand van de wei. Allemaal naar mij en Finnea kijken, aan één stuk door loeien...echt een enorme herrie. En Finnea..tsja die kijkt eens omhoog maar gaat vooral lekker door met grasjes eten :') Alleen toen ik weg liep kwam ze een beetje schijterig achter me aan gehuppeld. Toen was het opeens wel eng. Ben met haar weer terug gelopen, wat dichter naar de koeien toe, en toen was het goed. Gek beest :D

Ze heeft alleen later vanochtend een flinke aanvaring met Yli en het draad gehad. Toen ik met Woudina ging rijden heb ik ze samen in de bak gezet. Dat ging begin deze week hartstikke goed, steeds kroelen enzo, alleen gisteren begon Yli weer met jagen. Wel een beetje sneu, maar ik dacht vanochtend dat het wel mee zou vallen. Niet dus, want toen ik met Woudina weer terug kwam van ons buitenritje, waren de onderste 2 draden van de bak over een paar meter los getrokken. Het is een wonder dat de bovenste is blijven zitten...maar goed ook, anders hadden ze zo het erf af kunnen lopen := Ik heb Finnea gelijk goed bekeken, ze had een flinke schaafwond op haar knie linksachter en een gemeen klein vleeswondje. Het had veel slechter af kunnen lopen... Denk dat Yli haar in een hoekje heeft gedreven en dat ze toen geen kant meer op kon. Finnea is er niet een die snel door het draad gaat. Ik heb sowieso nog nooit eentje uit Anne zijn bak zien ontsnappen, zelfs houdini-Woudina niet, dus dat zegt wel genoeg..

Voorlopig komt Finnea dus niet weer bij Yli in. Ik breng haar morgen weer naar Gwynna toe, is voor beide wel even lekker denk ik..
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Anna

Bericht door Anna » vr 14 okt 2011, 00:20

Arme Finnea ik hoop dat het meevalt met haar wondjes en dat ze snel geneest.
Tasja is ook nog steeds onderdanig naar andere paarden toe maar nu heeft ze een haflinger die ze de baas is en tja shetlanders durft ze ook wel aan, maar voor andere gaat ze liever uit de weg.

Fugo is een ander verhaal hij ging voor niemand uit de weg dus dat zal wel wat worden als hij straks bij de groep gaat (over een paar weken hoor) ik wil hem eerst samen met Tasja uitproberen omdat zij de enige merrie opstal is die niet spontaan hengstig van hem wordt (toch moederinstinct). Ik merk gewoon aan hem dat hij het zat is met alleen staan maar hij moet nog even volhouden totdat alles goed genezen is. :D
Afbeelding
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » vr 14 okt 2011, 05:48

Oh jee brokkenpilootjes

fayah moest bij de haf van een vriendin ook oppassen maar nu duwt ze zich er ook gewoon tussen, de haf word nu helemaal wild als ik haar mreneem staan ze gewoon te roepen naar elkaar

op de wei dacht ik wel help
ze moest echt even flink rennen het zijn ook allemaal groooooooote paarden maar ook nu staat ze et gewoon tussen

Ze is wel al
echt teddy en gister dacht ik eeer wat een puppy en andere dagen vind ik haar ineens gegroeit
de smit vond gaar in ieder geval gegroeid
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 14 okt 2011, 06:12

sneu van de wondjes van Finnea. Maar koeien heeft ze hier zat gezien hoor, dat kan ze toch haast niet meer eng vinden :D

Fatoush is gisteren weer bekapt, wat was hij brááf, zo trots, geen stap gezet. Hoefsmid zei ook dat het een makkelijk dier was. Hij zei dat Fatoush zeker niet slechter werd (hij wordt ook niet weer beter, maar ok) Zijn benen zijn krm en bobbelig, maar idd, ze gaan niet achteruit. Na het bekappen nog even met de hoefsmid staan kletsen, Fatoush deed niks dan kusje geven aan die man, wat is het ook een vrijdoos.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Tass

Bericht door Tass » vr 14 okt 2011, 08:51

Gekke Finnea met de koeien :D.
Zonde dat het niet zo goed gaat met die 2 :(:).

Fugo een echt stoere vent :D.
Mijn Toppers:
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » vr 14 okt 2011, 14:58

Finnea gaat naar mijn idee ook iets te makkelijk aan de kant...en Yli maakt daar natuurlijk heerlijk misbruik van!

Dus Fayah wordt ook al lekker wollig. Is wel even wennen hè, vind ik bij Finnea wel iig. Die heeft natuurlijk vorig jaar eigenlijk geen wintervacht ontwikkelt, dus dan is het helemaal een apart gezicht nu :D

Brave Fatoush!! Hij wil met iedereen wel knuffelen of niet, maf beest :L Fijn dat z'n benen iig. niet slechter worden!

Ik heb nu een mooie tattoo op m'n rechterarm... Ik zou Finnea en Woudina een beetje kuil geven, Fin dacht, ik neem vast een hapje...zat m'n arm ertussen |( Ze heeft het volgens mij niet eens door gehad. Beetje domme actie van mij ook, in het vervolg maar beter opletten!
Tass

Bericht door Tass » vr 14 okt 2011, 15:01

Oei, das niet zo mooi :(:).

Yli en Fio wordt geen combi denk ik :+....
Fio is dominant en gaat niet snel iemand uit de weg :=.
Mijn Toppers:
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » vr 14 okt 2011, 15:06

Oh ik denk dat Fio het zo wint van haar :D Yli is helemaal niet dominant, die is juist altijd onderdanig. Ik denk juist dat het komt omdat Finnea zo snel voor haar uit de weg gaat, dat het een soort spelletje voor haar is.. Plus dat Woudina en Yli enorm klef zijn met elkaar en ik het idee heb dat Yli het niet zo leuk vindt dat Woudina en Finnea ook goed met elkaar op kunnen schieten.. Lijkt bijna alsof ze jaloers is. Weet niet of dat bestaat bij paarden, maar zo komt het wel over. Ik denk dat als Finnea een keer goed van zich af zou slaan, Yli wel op zou houden. Maar krijg dat er maar eens in :P
Gesloten