C'tjes gaan op les: in C'tjes-topic deel 6!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
janna
Contacteer:

Re: C'tjes gaan op les: in C'tjes-topic deel 6!

Bericht door janna » ma 05 apr 2010, 20:06

Vandaag trots op Cariena, die deed het vandaag echt super met stappen en draven door de bochtjes die ik vorige week nog volgens haar in volle galop moest maken.
De galop vindt ze echt geweldig mooi, dan gaan de oortjes erop en gaan, al vindt ze het nog zo moeilijk.
Annabel ging vandaag met Bink even lekker meedoen in de bak, hihi beetje tegen elkaar in tempo maken om haar wat door te laten galoperen maar dat vond ze echt prachtig. :D

En het stukje naar achter op het land was ook geen probleem, wil bink niet voorop dan doet zij het wel. :P Kan je toch merken dat ze er Anton bloed in heeft zitten. (allemaal wat koeler in het koppie op dat soort momenten)

Ben benieuwd hoe ze het zondag gaat vinden in een grote groep op onbekend terrein. Heb er wel echt zin in. Daarna mag ze met zwangerschap verlof, ze wordt echt mager nu. Ze staat al wel op het land weer sinds zaterdag maar dat is momenteel ook nog niets. Krijgt wel kuil bijgevoerd en ik gooi er na het rijden/werken ook echt veel in maar het veulen vraagt veel van haar. Dus straks eerst lekker vakantie tot het veulen er bij weg kan. Dan gaan we wel weer verder.....
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Viv

Bericht door Viv » di 06 apr 2010, 04:54

Esther schreef:He Get Viv.. We hebben het er met het FW weekend vorig jaar ook al over gehad.. Ik neem aan dat het geen ptie is, maar kun je er redelijk met Andy over praten, want dit komt als een kloof tussen jullie in!!
Jammer dat je het mennen niet meer zo aan durft..
die kloof is er al sinds hij is gaan mennen helaas, rocky mountains zijn er niks bij. Hij vind angst maar voor watjes en moet me er maar overheen zetten. Sorry maar dat kun je dus niet afdwingen. Gevolg, fijn bonje op stal waar iedereen van mag meegenieten.

En iedereen maar zeuren dat ze een partner hebben die niet mee wil naar stal, geloof me, ik zou er voor tekenen hoor.

Snap best dat hij mij graag mee heeft maar vertrouwen geeft hij me niet. Ik wil bv graag opstappen als hij wegrijdt, maar van hem MOET ik opstappen als hij nog stilstaat. gevolg is dat Cadiz gaat staan stuiteren omdat wij op dat moment al bonje hebben waardoor ik nóg meer in de stress schiet en liefste gewoon in de auto stap en naar huis ga. Als hij het gewoon op mijn manier laat doen is er weinig aan de hand maar dat gebeurt helaas nooit. Dus ipv dat die drempel per ritje lager wordt wordttie alleen maar hoger.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » di 06 apr 2010, 06:35

Zo...weer even bijgelezen.

Ik zie allemaal C-tjes voorbij komen met glimlachende mensen op hun :D
Fijn dat het voor iedereen goed gaat! ook op een buitenrit.

Mss moeten jullie toch eens om de tafel Viv, zo word het voor jouw ook niet leuk meer.
Hij zal toch eens moeten gaan schikken met dingen om ervoor te zorgen dat jij ook weer wat meer vertrouwen krijgt.

Afgelopen weekend zijn wij ook weer bij de paardjes geweest.
Ik had nogal wat plannen met Cindy,maar aangezien ik zo'n beetje krom lag van de buikpijn heeft Peter beide paarden gereden.
De plannen die ik met Cindy had zijn dus gewoon uitgevoerd O:)
Los rijden, veel draven (iig meer dan anders) en een piepklein galopje.
Het laatste is niet zozeer uitgevoerd.
Ik zei galop, Peter schrok en Cindy schrok weer van hem.... we wachten nu weer tot de volgende keer.
Hopelijk voel ik me dan ook weer stukken beter en kan ik het zelf gaan doen.
Dat veel draven heeftie dus wel gedaan en dat ging echt fantastisch +:)+
Peter vond dat het stuur er al goed in zat, want ze reageerde heel goed op de teugelhulpen :)
Ze hebben dus lekker losgelopen.....
Hier een kleine impressie :D

Cindy zou Cindy niet zijn als ze een keer niet haar ogen dicht heeft 8)7
Afbeelding
Hier werd ze even 'wakker', ze hoorde wat :P
Afbeelding
En hier dommelde ze weer in := O:)
Afbeelding

Even poseren....ik vraag me trouwens af of ik uberhaupt wel foto's van haar heb waar ze volledig met haar ogen open staat :?
Afbeelding

Ik vind trouwens dat Peter goed op haar staat.....euhhh....zit :j

EDIT; let trouwens niet op mijn 'fantastische' knipkunsten :x
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
janna
Contacteer:

Bericht door janna » di 06 apr 2010, 08:28

fijn dat ze het zo braaf doet enne die galop. Gewoon een keer spontaan proberen als de draf goed gaat. Dan wordt het vanzelf een gewoonte dat je die er ook bij gaat pakken.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » di 06 apr 2010, 08:37

Ik wou het dus gister spontaan proberen :D alleen liep het dus zo af O:) beetje mijn fout O:)

We zullen zien hoe ze het de volgende keer doet.
Ik wil straks ook overgaan op het dubbelgebroken bit, wil haar daar uiteindelijk toch mee gaan rijden.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 06 apr 2010, 10:14

Ik herken je verhaal wel Viv. Misschien maar eens samen over babbelen op een keuring of zo.

Vanavond mag Celoontje weer aan de bak in Wanneperveen en Jeroen wil er even 10 minuten achter gaan lopen. Ik ga dus even offline.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » di 06 apr 2010, 10:51

Moeten maar snel afspreken Aniet.

Nien, we zitten al tig jaar om de tafel maar tsja, eigen wijze amsterdammer he?
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Amber_

Bericht door Amber_ » di 06 apr 2010, 11:10

Echt zo rot Viv dit.. snap ik heel goed dat je er tegen aan hikt zo !
Ook niet leuk ;( En als je keer gaat met Diez en dan de Buurman van Marieke ?
Dan heb ik nog geluk met René, die wel mee gaat op wedstrijd - opzadelt - voert- binnen / buiten zet, maar absoluut niet wilt rijden O:)

Ik ga vanmiddag eerder naar huis, en proberen met Toot alleen naar buiten te gaan }-)
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Nathalie

Bericht door Nathalie » di 06 apr 2010, 11:12

jeetje Viv, dat is een verhaal..kan me voorstellen dat je er wat huiverig om bent geworden, helemaal als je dan de dingen niet op jouw manier kunt doen....denk dat dat dan toch heel belangrijk is..dat je je eigen gevoel en je eigen tempo kunt volgen en daar juist steun bij krijgt. Kun je het echt ook niet op die manier bij je man brengen? dat je dat gewoon nodig hebt om het op jouw eigen manier te doen en dat jullie daar op termijn alleen maar allebei meer plezier en baat bij hebben?

Jeetje wat is Cindy een tank zeg, vergeleken met Cos..

Anita, Celony was toch al lang weer thuis..of heb ik iets gemist?
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 06 apr 2010, 11:32

Ja hoor Nathalie, Celoontje is al sinds begin maart weer thuis maar wij gaan vanavond met hem naar Wanneperveen toe om daar te mennen. Mijn kar staat daar ook nog. Djambo heeft Celoon toen afgelost in Wanneperveen maar die is nu ook al weer een paar weken thuis. Met Celony wordt rustig doorgewerkt en Djambo mag het van de zomer allemaal eerst gaan overdenken, onze puber.
Zonet heeft Jeroen even drooggemend met hem (Celony) en dat ging goed, pfff. Celoon was het eerste paard dat in onze bak kwam vandaag. Hij is nog niet helemaal klaar en nog alleen maar omheind met stikjes en draad.

Moeten we idd maar doen Viv, misschien eens in Nijverdal?

Amber, veel plezier vanmiddag met Toot. Ik PB je zo even.

Janine, Cindy lijkt erg relaxt zo op de foto's maar bij jouw verhalen krijg ik soms een wat ander gevoel.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » di 06 apr 2010, 11:47

Ik herken het wel een beetje Viv, mijn vader is ook nogal een droogkloot.. Zo wil hi met inspannen per se niet voor het paard gaan staan, maar er naast, hoewel er voor veel veiliger is.. Hij vindt dat ik mezelf maar moet redden, terwijl mij op het hart gedrukt wordt dat je mennen gewoon met z'n tweeën moet doen..
Hij wil er gewoon niet aan dat het tegenwoordig wel iets anders is dan met twee belgen over de akker heen. Meer verkeer, meer vreemde dingen, niet het dagelijkse werk en een redelijk druk paard af en toe..
Dan kan ik zo kwaad op het worden, grr, is bij mij de lol er al vanaf.. Moet zeggen dat ik hem nu wel vaak klem kan lullen overigens en ik leer het ook wat negeren..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Amber_

Bericht door Amber_ » di 06 apr 2010, 11:51

Ik zie je PB tegemoed Anita! :PB
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » di 06 apr 2010, 11:52

Anita45 schreef: Janine, Cindy lijkt erg relaxt zo op de foto's maar bij jouw verhalen krijg ik soms een wat ander gevoel.
Cindy is ook erg relaxt, vooral de laatste weken met rijden.
Maar ik ken Cindy door en door en ik weet ook dat ze soms haar nukkigheden heeft (zowel met rijden als in het land)
Dus je moet wel allert blijven met haar :D
Maar dat maakt haar Cindy := :L
Orion1996

Bericht door Orion1996 » di 06 apr 2010, 13:45

Ik snap je wel hoor Viv, en ook dat je liever een vent hebt die niet mee gaat. Ik wil er ook geen een die mee gaat, alleen een die er niet jaloers op is hihi.
Cindy ziet er ook netjes uit onder het zadel.

Aniet, leuk dat celoon weer gaat vanavond. Veel succes. lijkt me wel keer leuk om te kijken als je gaat mennen met hem bij Bart
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Jilly

Bericht door Jilly » di 06 apr 2010, 13:56

Dat lijkt me echt onwijs moeilijk om een paard te delen, zeker als je er beide niet helemaal dezelfde gedachtengang op na houdt. Ik hoop dat je Andy toch nog aan zijn verstand kan brengen dat er voor jou zo geen lol meer aan is en dat jullie een methode vinden die voor beide werkt.

Een vent die niks van paarden moet hebben is ook niet altijd alles, maar een waarmee je paard mee moet delen lijkt me nog veel moeilijker :=
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 06 apr 2010, 15:00

Orion1996 schreef:Aniet, leuk dat celoon weer gaat vanavond. Veel succes. lijkt me wel keer leuk om te kijken als je gaat mennen met hem bij Bart
Nou An, kom als de wiedeweerga deze kant op dan kan je mee, hahaha. We vertrekken om 18.00 uur van huis..

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » di 06 apr 2010, 20:02

Ik was aan het solliciteren Aniet, heb een baan, maar heel je berichtje hier gemist :(

Had om 14.00 gesprek hier vlakbij, was om half 4 thuis. Lekker onkruid staan vermoorden in de tuin, werd ik om half 5 gebeld dat ik een baan had en of ik om half 6 wilde komen voor arbeidsvoorwaardenbespreking. Heb dus heel niet meer gekeken hier. Heb nu nog 3 weekjes vakantie en dan ga ik beginnen, dus misschien is er nog een mogelijkheid?:P
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
bassebas

Bericht door bassebas » di 06 apr 2010, 20:29

Wat schrijven jullie veel zeg *o/* Wel lastig waar ik nou op ga reageren want er is zo veel geschreven. Leuk om zoveel over de Ctjes te lezen. Ze doen het al heel erg goed op deze leeftijd. En wat een mooie foto's +:)+ Ik hoop dat mijn Fje net zo mooi en lief gaat worden als dat deze Ctjes zijn (denk het wel) :D
Esther

Bericht door Esther » wo 07 apr 2010, 00:20

Anna, volgende week dinsdag weer hoor!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Viv

Bericht door Viv » wo 07 apr 2010, 05:09

Gisteravond lekker ontspannen lesje gehad, bitloos. Wat is het toch een bravert. Vandeweek maar weer ff hindernisje neerzetten.
Morgen lekker stukje wandelen met stalgenootje en Lasse, even lekker laten voorgrazen want ze zullen eerdaags het land wel opgaan. En Andy mag niet mee :D

Achja mannen..... ik ga met de vakantie met Helga mennen met Kdiesje (mag Andy ook niet mee van mij) die vertrouw ik blind. Daar eens een goed gesprekje mee voeren.
Laat ik Famke daar ondertussen kdies wat verder doorrijden ohz (mn onderrug/heup zit me echt in de weg) en ga ik ondertussen bij haar lessen. Wie weet komen we als herboren van vakantie terug :D
Afbeelding
Plaats reactie