B-tjes topic deel 2, wie doet er mee??

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Elvina

Re: B-tjes topic deel 2, wie doet er mee??

Bericht door Elvina » zo 31 jan 2010, 18:57

Wat een gave foto's Marleen!

Ik heb vandaag voor het eerst weer gereden sinds een week. Bollie was wel een beetje stijf haha! En heel sloom :P Pff loop nog wel flink te snotteren :S

Misschien dat ik ook wel naar de HK ga. Die kleding is ook wel heel verleidelijk ;)

Wil op zich ook wel een keer meedoen met Beauty aan de keuring. Ben al lid van het stamboek.. Maar heb geen idee hoe dat allemaal werkt enzo :P Mag Mike haar voorbrengen, die oefend al vaak zat met rennen :=

Nog 2 weekjes en ik krijg de sleutel van m'n huis *o/*
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 31 jan 2010, 19:03

Hee Tessa, gewoon meedoen deze zomer! Ik moet Beer nog even DNA laten testen en dan is hij ook 'good to go' voor de keuring. Ik ga naar die in Hardenberg..leuk! Voor die tijd weer een paar keer bij andere keuringen kijken..
Elvina

Bericht door Elvina » zo 31 jan 2010, 19:06

Beauty was al DNA getest toen ik d'r kocht. Tenminste, d'r zit zo'n sticker in het paspoort.. Lijkt me sowieso leuk om te kijken bij andere keuringen :D
Eveline

Bericht door Eveline » zo 31 jan 2010, 19:10

Hoe weet je of je paard DNA getest is?
In Bob's paspoort zit wel een papiertje van een DNA-onderzoek, maar ik kan geen sticker vinden.
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » zo 31 jan 2010, 19:41

dat staat er als het goed is bij, dna getest. Wacht ik maak zo wel ff een foto van Benthe's paspoort!
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Keandra

Bericht door Keandra » zo 31 jan 2010, 19:44

ehm dat wordt hier niet gedaan

geeft me niet echt ook

hier heeft het ook weer gesneeuwd echter tegen de middag is het grootste deel gesmolten door de zon die toch genoeg warmte geeft om de 2.5° te halen

dus het was niet te doen om Githa met haar ijzers op op het weiland te zetten
die heeft vandaag gewoon mogen rijden, stond er een parcoursje gezet in de binnenpiste
woohoo moet ze gedacht hebben want ze stond hevig :=

was er een dubbeltje op 1.5 pas afstand met op 4 passen een grote oxer in een flauw bochtje (de oxer was groot, denk 80cm hoog en breed, dus naar ons inzien een mooie sprong al) en dan nog enkele enkele sprongen, steiltjes en een oxer met maximale hoogte op 80cm en dubbel stond op 40 a 50cm (niet zo hoog in vergelijking met de rest := )

ging leslie naar het dubbeltje, mooi er 2 keer over, zonder weigeren, doet hij zijn stoute schoenen aan en stuurt haar direct naar de grote oxer

nou, ik even van dritt, gaat ze dat wel doen

neemt ze een prachtsprong met nog zeker 20cm over _/-o_ :~
zegt Leslie erna dat hij toch even schrik had 8-) jaja dat zeg je als madam er met vlag en wimpel overvliegt

ze heeft het dus super gedaan ookal was het de bedoeling van enkel vlak werk te doen, maar ik had echt geen zin en fut om 6 hindernissen en alle balken terug te plaatsen :=
dat is normaal aan degene di het geplaatst heeft en dat waren wij niet, we hebben zelfs niet aan de balken aangeweest want ze kon het zo aan hetgeen er stond

volgende keer als ze aan het springen zijn en wij zijn er gaat Githa meedoen ~~}>
we laten ze een poepie ruiken die wedstrijdruiters 8)7

verder een slechte dag gehad, niks was goed, voelde me zo moe, Arwen deed lastig .... :\
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » zo 31 jan 2010, 19:48

I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Elvina

Bericht door Elvina » zo 31 jan 2010, 20:14

Bij Beauty zit er zo'n aparte pagina in met een sticker van het laboratorium..

Echt veel springfjorden hier! Super gaaf!
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 31 jan 2010, 20:20

Leuk Sofie! Ik hoop dat Beer springen ook leuk gaat vinden..vorige week nog een hupsje gemaakt maar meneer weet niet helemaal wat hij er van denken moet geloof ik haha!

DNA testen is verplicht voor een keuring en als er een sticker in je paspoort zit is het al gedaan.. Beer heeft nog een lege pagina in zijn paspoort met DNA erboven. Kost 45 euro (als je lid bent) en duurt ongeveer 2 maanden voor je dan een sticker krijgt thuisgestuurd. Ik ga volgende week even geld overmaken naar het stamboek en de opdracht geven dat ze dat moeten doen.

Ik ben nu seizoen 1 van Prison Break aan het kijken....heeeeerlijk!
Elvina

Bericht door Elvina » zo 31 jan 2010, 20:28

Afbeelding

even een foto gemaakt voor de duidelijkheid :P
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 31 jan 2010, 20:30

Leuk! Ik wist niet dat dat er zo uit ziet! Ik vind dat hele paspoort interessant! wil er wel van alles in plakken haha!
Elvina

Bericht door Elvina » zo 31 jan 2010, 20:33

Zijn jullie fjorden trouwens gechipt? Zie bij Benthe geen sticker zitten nl :P

Mijn paspoort heeft op een keer stal gelegen ofzo, was al helemaal smerig toen ik m kreeg :s Moet er ook nog en keer een foto in plakken :P
Eveline

Bericht door Eveline » zo 31 jan 2010, 20:51

Hmm, bij mij ziet het er anders uit. :=

Afbeelding

Afbeelding

lege pagina dna gegevens:
Afbeelding

Maar dit papiertje zit erbij:
Afbeelding

Is ie nou wel of niet dna getest? :?
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 31 jan 2010, 20:56

Zo ziet mijn paspoort er ook uit!!! Alleen dat blaadje heb ik niet.. Het is een rekening van de DNA test dus Bob is dan wel getest..wel gek dat je dan een blaadje hebt ipv een sticker.. Je zou het stamboek een mail kunnen sturen om te vragen..je krijgt meestal dezelfde dag nog een mail terug van meneer van Bon...Misschien dat je het blaadje er zelf in mag plakken? Haha..en anders weet Anita hier op FW het wel..die weet alles!
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 31 jan 2010, 20:56

offf, zit ik me net te bedenken..moet jij nog betalen en dan wordt het uitgevoerd...? Die laatste zin...hmm raarrr, ik ben geen expert op dit gebied..
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » zo 31 jan 2010, 21:03

Even een snel berichtje van deze kant, maar Bob is dus niet DNA-getest, dat papiertje is de rekening, zodra die betaald is en het dna-onderzoek plaats heeft gevonden krijg je een sticker toegestuurd die je in je paspoort moet plakken ;)
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 31 jan 2010, 21:06

Haa en er was licht in de duisternis!! Linda-licht! ;)
Eveline

Bericht door Eveline » zo 31 jan 2010, 21:10

Bedankt voor de duidelijkheid Linda!
Beetje raar eigenlijk, waarom zou je wel een onderzoek aanvragen, maar vervolgens de rekening niet betalen?
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » zo 31 jan 2010, 21:11

Springtalent in het B'tjes topic, is Basco dan de enige B die absoluut niet wil springen, eigenwijs, dat zeker..

Leuke foto's Marleen!
Ziet er goed uit! :)

Gisteren weer een keertje op Basco gereden, en hij was zoals altijd weer lekker fris, bij elk geluid wat hij hoorde werd meneer helemaal gek, hij liep ook lekker door, wat zeker niet een kenmerk van Basco is.. :P
Zelfs mijn vader heeft nog een stuk(je) met Basco gereden, ondanks dat hij dan zo fris is blijft hij toch heel braaf, als je kijkt naar het feit dat mijn vader echt niet kan rijden..
Ze vonden het allebei wel leuk geloof ik... :D
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » zo 31 jan 2010, 21:14

Volgens mij gebeurd dat standaard Eveline, bij Basco zat er ook een rekening in het paspoort, die is alleen als veulen naar de keuring geweest en dan hoeven ze nog niet dna-getest te zijn.
Ik snap wel dat ze die rekening niet betalen, als je toch niet met je paard naar de keuring gaat zou ik hem ook niet betalen, wij willen wel naar de keuring dus moeten wij die rekening betalen .. :P
Gesloten