Het A-tjes topic deel 2!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ellen

Re: Het A-tjes topic deel 2!

Bericht door Ellen » di 17 feb 2009, 09:58

Ben ik ook weer eens.
Met Apollo kwa rijden gaat het super!
Er rijdt nu ook een ander meisje van stal (meisje rijdt echt goed. Rijdt ook de wedstrijdpaarden van de staleigenaren).
Apollo laat goed los en loopt ook al geregeld stukken netjes aan de teugel. Zelfs in galop van de week :D Aanbgalopperen gaat ook goed eindelijk :D
15 maart gaat dat andere meisje een wedstrijdje rijden met Apollo. Als het zo doorgaat gaat het helemaal goed komen met de wedstrijd.
Mama van Daan (geboren 02-08-2011) en Annabel Eefje (geboren 15-01-2013)
Charret

Bericht door Charret » di 17 feb 2009, 17:03

Tamara schreef:hoe is het met jullie atjes en de aanleuning? al constant( diegene die vaker rijden dan). karev heeft er nog best moiete mee om constant ontspannen in de aanleuning te lopen..
Alies heeft in de stap en de draf een fijne constante aanleuning. Daar kan ik gewoon op trainen zonder zadel. Alleen de galop laat ik voor wat het is zonder zadel want dat komt vast niet goed :=
Dus daar weet ik niet hoe ze is. Ik verwacht eigenlijk niet veel moeite. Ze is op het moment gewoon erg fijn :j

Hoe reageert je A'tje als ze het onder het zadel ergens niet mee eens zijn? Alies wil wel eens heel koppig in tempo wisselen.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
DaphneT

Bericht door DaphneT » wo 18 feb 2009, 09:54

Leuk weer eens wat van Apollo te horen! En fijn dat het zo goed gaat!
Betreft aanleuning van Arwen: het is nu ongeveer een maand dat ik serieus aan het doorrijden ben met Arwen en ze is erg nageeflijk. Ik vind aanleuning nog een beetje teveel gezegd, want ik zie dat als iets heel constants en ook wat meer opgericht en zo ver zijn we nog niet. Arwen loopt wel continue naar beneden/ontspannen/voorwaarts-neerwaarts (ik denk dat Thessa dat ook met laag en rond bedoeld? ik zie het begrip 'laag en rond' namelijk meer als Anky's methode van bijna kin op de borst, dus denk niet dat je dat bedoeld toch?), maar kan soms nog wat zoeken naar een constante aanleuning, vooral rechtsom, dat is haar moeilijkere kant. Omdat ik juist dan ontspanning heel belangrijk vind, laat ik haar soms ook expres rechtsom wat lager lopen. De ene keer loopt ze dus wat dieper als de andere keer. In galop gaat het ook steeds beter. Ik vraag er helemaal niet na, maar ze zoekt zelf heel erg mijn hand op. Gelukkig is ze licht op de hand.
@ Charret: ergens niet mee eens zijn: pas dus een rodeo, maar dat was volgens mij meer joligheid. Arwen probeert soms onder dingen uit te komen, door het tempo op te voeren en dan onder je weg te lopen. Dit kan zelfs al op een volte-tje zijn. Ik begin dus elke training (na het losrijden) met tempo-controle, daarna gaan we verder.
Daarop verder bordurend: ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie trainingsopbouw voor A-tje eruit ziet!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 18 feb 2009, 12:06

Karev kan, als ze het ergens niet mee eens is heel hard grommen, ze gaat dan dribbelen, en is lstig een normaal tempo te rijden. maar ze blijft verder wel braaf, het ziet er erg indrukwekkend uit, maar ze heeft dan vooral erg last van zichzelf.

foto's van ons in pp
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » wo 18 feb 2009, 16:14

DaphneT schreef:ze zoekt zelf heel erg mijn hand op.
Dat is dus aanleuning! :)* Dat hoeft zeker niet opgericht te zijn, maar bestaat eigenlijk doodeenvoudig uit het contakt tussen ruiterhand en paardenmond.
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » wo 18 feb 2009, 17:53

Ik bedoel inderdaad voorwaarts neerwaarts en natuurlijk niet met de kin op de borst.

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 18 feb 2009, 17:55

Drafur is aangenaam in je hand en neemt het bit goed aan. Maar nu moet hij nog meer vertrouwen krijgen om mijn hand ook neerwaarts te volgen.

Als hij het ergens niet mee eens is kan hij achter de teugel gaan lopen grommen. Maar over het algemeen ebt dat met een ontspannen houding van de ruiter snel weg. Verder kan hij, als hij het er écht niet mee eens is, behoorlijk bokken met twee benen (gelukkig wel uit te zitten). Volgens janna was het een behoorlijk lachwekkend gezicht.

Maar hier blijft het goed gaan. Ook vandaag was meneer weer hardstikke braaf. Alleen het opstappen de eerste keer...dat kan braver. (wegdraaien, achteruit lopen of opzij happen uit ongeduld)
Geluk is de vrucht van intens werk
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » wo 18 feb 2009, 18:11

Ik heb vandaag in het bos gereden. Ze zijn daar bezig aan de paden, daardoor was het een ware obstakeltraining :D
Stilstaande gravers, gegraven geultjes compleet met lopend water, waar hij overheen moest, platen ipv paden, omgezaagde bomen en verder glibberige paadjes. En hij heeft alles goed doorstaan +:)+
Van de spanning was hij wel wat bezweet, maar ik ben reuze trots op hem.

Wat betreft de aanleuning; dat doet hij prima in alle gangen. Aan de teugel vindt hij nog wel erg moeilijk.
Oefeningen als draf, stap draf, doet hij ook heel netjes en hij gaat zelfs al braaf achterwaarts.
En ook het opstappen is geen probleem (meer). Dan staat hij netjes stil en gaat pas lopen, als ik het zeg.
Kanjer :+:
Charret

Bericht door Charret » do 19 feb 2009, 12:46

Tempo veranderen komt dus wel vaker voor. Zodra ik dat voel maak ik me langer en maak ik een [halve] ophouding en soms is het dan klaar en soms is ze het er nog niet mee eens en gaat ze haar hals dus echt helemaal opkroppen. Ik weet even niet hoe ik het anders moet omschrijven en probeert ze het gewoon nog een keer.
Wel grappig dat ze dus allemaal wat hebben om iets duidelijk te maken ;)
Lisa

Bericht door Lisa » do 19 feb 2009, 17:29

Wij hebben gisteren les gehad!! Ging erg goed. In het begin wil ze graag lopen en ook in draf. Zelf hield ik dat altijd tegen, want ik ben van het instappen, maar toen zei mijn instructrise laat maar lopen in het begin (heeft annabel ook al eens tegen mij gezegd, laat maar draven dan) en zelfs gegaloppeert!! Dus beloond en toen na een tijdje terug naar draf. Veel figuren, overgangen om haar attent te houden en het ging echt goed! Ik was trots! hihi. Ik heb het idee dat longeren elke week (ongeveer) toch helpt. Ook het galopperen! Hopelijk binnenkort weer les! En we gaan natuurlijk oefenen. Ze is erg braaf, galop is gewoon moeilijk! we komen er wel!!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
DaphneT

Bericht door DaphneT » zo 22 feb 2009, 13:06

Jeempie schreef:Dat is dus aanleuning! :)* Dat hoeft zeker niet opgericht te zijn, maar bestaat eigenlijk doodeenvoudig uit het contakt tussen ruiterhand en paardenmond.
Oh thanx, hihi, ben niet zo goed in die begrippen. Maar het voelt erg goed in elk geval!
Gisteren lekker gemend met Arwen. Gaat steeds beter. En man... ze kan toch gaan... Dan zit je er achter en kijk je over die rug heen: prachtig gezicht dat deinsen en aan- en ontspannen van die spieren. Ze komt dan zo'n eind van de grond af :~
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » vr 27 feb 2009, 19:08

Nou mijn A-tje loopt de laatste tijd echt super fijn. Aanstaande zondag heb ik weer wedstrijd, ik ben echt heel benieuwd of ie dan ook zo fijn loopt.
Zou wel leuk zijn om eens een winstpuntje binnen te slepen 8)7

Ennnnnn, Joost!!
Lisa

Bericht door Lisa » vr 27 feb 2009, 19:28

Leuk thessa!!
Alinde liep vandaag ook zo lekker! voor haar doen dan. Wij zijn nog lang niet zo ver als vele van jullie. Ze liep heel ontspannen en nam netjes stelling aan. Zelf stukjes galop gedaan echt super! Buiging doen we rustig aan mee. Eerst maar eens ontspannen lopen!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » za 28 feb 2009, 08:02

mijn a-tje is donderdag helemaal ggk door de fysio. die was geweest op aanraden van de zadelmaker, omdat karev meer zou inknikken met de linkerheup(en daardoor de schuurplekken van de kussens vandaan zouden komen). Karev liep netjes, mooi over de rug, nette beenzetting,geen reactie op druk, los in de spieren enz. Daar benik blij om, alleen nu hebben we dus nog niet de oorzaak van de schuurplekjes...

donderedag komt zadelmaker weer,gratis dit keer..
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » zo 01 mar 2009, 17:15

Dat is mooi Tamara. Hopelijk kan dan nu het zadel goed op maat gemaakt wordenm :j

Thessa, hoe ging je wedstrijd?

Ik heb vandaag weer heerlijk buiten gereden. Wel eerst flink aan het poetsen geweest. Mensenlief, wat een haar komt er vanaf :wow:
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » zo 01 mar 2009, 18:25

*o/* *o/* *o/* Ja ja, het was onze 3e KNHS wedstrijd en onze eerste keer met winst en nog wel beide proeven winst!!! Ben echt mega blij en super trots op mijn ventje.
Er staat een verslag bij fjord in de sport.

Ennnnnn, Joost!!
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » zo 01 mar 2009, 18:51

Gefeliciteerd Thessa +:)+
Charret

Bericht door Charret » zo 01 mar 2009, 21:48

Gefeliciteerd Thess! Ik ga het zo gelijk even lezen :D
DaphneT

Bericht door DaphneT » ma 02 mar 2009, 08:36

Lekker Thessa! Gefeliciteerd! Echt heel leuk! Ga je stukje zo ook even lezen!
Fijn dat Karev ook door de 'APK' kwam! Is toch een prettig gevoel.
Ik heb gister met Atje voor de tweede keer voor onze show geoefend in de binnenbak. Dit keer gelukkig geen rodeo. Ik was best een beetje zenuwachtig van tevoren (watje). Maar ze heeft zich echt prima gedragen, af en toe wat kijkerig en ze snapt het splitsen endergelijke nog niet zo goed, maar verder ben ik super tevreden!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 08 mar 2009, 13:31

ik heb net gemend(nou ja, aan de lange lijnen gewandeld, super braaf was ze. hhond, vriend, 2 kids van stal + hond mee, en karev werd nergens anders van, brave poownie!!!
Gesloten