H-tjes hebben 't voor elkaar, ze zijn alweer 1 jaar, deel 2
-
Re: H-tjes hebben 't voor elkaar, ze zijn alweer 1 jaar, dee
We hebben de paardjes weer naar de andere wei gebracht. Vandaag voor paar uur om te wennen aan het gras. Mette was druk aan de hand, hard doorstappen zodat Lajke moest bijdraven. Langs een wei met paarden kreeg hij arabierentrekken...
Liep te snorken, hoofd naar beneden om zijn hals te showen, staart in een raar boogje aan zijn kont... Maffe fjord....
Op de wei heeft hij paar rondjes gegaloppeerd (gaat hij die galopwissel ook zo makkelijk onder het zadel doen over 2 jaar?) en daarna lekker kop aan de grond en vreten. Koeien in de buurwei waren niet interessant...
Liep te snorken, hoofd naar beneden om zijn hals te showen, staart in een raar boogje aan zijn kont... Maffe fjord....
Op de wei heeft hij paar rondjes gegaloppeerd (gaat hij die galopwissel ook zo makkelijk onder het zadel doen over 2 jaar?) en daarna lekker kop aan de grond en vreten. Koeien in de buurwei waren niet interessant...
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Harvey mag in de lijst als RUIN!!
Hij is man-af sinds zaterdag
Hij is man-af sinds zaterdag

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Oh, wat een hagelwit Fimke!
En Ydel, nu dus trotes eigenaar van een leuke fjorden ruin.
Nog iemand de H-tjes in Balloo wezen knuffellen?
Ik mis de hepsefleps..
En Ydel, nu dus trotes eigenaar van een leuke fjorden ruin.
Nog iemand de H-tjes in Balloo wezen knuffellen?
Ik mis de hepsefleps..
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Alles goed gegaan verder met Harvey?
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Nou ja, tante en oma (das raar.. Haha) van Harvey.
Hij is nu van m'n zusje..
Alles goed gegaan..
Wel een beetje dik geloof ik, maar hij laat het wel netjes koelen.
Brave man
Hij is nu van m'n zusje..
Alles goed gegaan..
Wel een beetje dik geloof ik, maar hij laat het wel netjes koelen.
Brave man

Die zwelling word vast wel weer minder, zorgen dat ie een beetje in beweging blijft dan komt het vast goed.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Harvey balloos wezentje..... achhhh. Alles goed met zijn mama?
Ik kan niet wachten tot Hoppe gaat wisselen. Eindelijk weer een compleet gebitje dan haha!
Ik kan niet wachten tot Hoppe gaat wisselen. Eindelijk weer een compleet gebitje dan haha!
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Harvey staat overdag lekker in z'n weitje in Brabant.
Mama heb ik vandaag weer opgehaald, hopelijk binnenkort drachtig van een nieuw broertje/zusje!
Foto's van Hoppe Ilonka!!
Mama heb ik vandaag weer opgehaald, hopelijk binnenkort drachtig van een nieuw broertje/zusje!
Foto's van Hoppe Ilonka!!

Ahhh Harvey.... Hoe gaat het nu met hem
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
-
Hoe gaat het met Harvey?
Mette heeft nieuwe ervaring, morgen doet mijn middelste de communie en aangezien het van het heerlijke Belgische flutweer is, hebben we de tent op de oprit gezet. Mette is niet helemaal enthousiast, want het vak waar ze normaal samen staat te bedelen voor een boterham, tja daar staat nu zo;n groot wit geval. Niet dat hij er schrik voor heeft, maar de boterhammen en wortels komen niet meer zo makkelijk door....
De tuinfrees gisteren in de weide, geen probleem, interessant ding waar je eens in moet bijten als de motor niet draait om te zien of je het zelf kunt bedienen....
Mette heeft nieuwe ervaring, morgen doet mijn middelste de communie en aangezien het van het heerlijke Belgische flutweer is, hebben we de tent op de oprit gezet. Mette is niet helemaal enthousiast, want het vak waar ze normaal samen staat te bedelen voor een boterham, tja daar staat nu zo;n groot wit geval. Niet dat hij er schrik voor heeft, maar de boterhammen en wortels komen niet meer zo makkelijk door....
De tuinfrees gisteren in de weide, geen probleem, interessant ding waar je eens in moet bijten als de motor niet draait om te zien of je het zelf kunt bedienen....
Ik mag zorgen voor
En heeft ie de frees nog zelf bedient hihi.
Heeft Mette de tent heel gehouden vandaag?
Heeft Mette de tent heel gehouden vandaag?
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
pff, hier is het een beetje dubbel (niet met ons of onze paarden, maar met een kennis)
De jongen waar we Swann van gekocht hebben, verwachte dit jaar een halfzus/broer van Swann (andere vader).
Veulentje gezond en wel geboren. Ik stuur vorige week een appje van proficiat.
krijg ik gisteravond laat een appje terug dat het veulen dit weekend overleden is.
Ze hadden 2 maand terug ook al een dode pony door een ziekte (reden dat Swann uiteindelijk toch niet naar de keuring gegaan is)
en dan nu dit veulen.
Zit er echt mee in. voelde me gelijk ongemakkelijk toen ik het las.
Straks krijgt Swann een dikke knuffel van me.
De jongen waar we Swann van gekocht hebben, verwachte dit jaar een halfzus/broer van Swann (andere vader).
Veulentje gezond en wel geboren. Ik stuur vorige week een appje van proficiat.
krijg ik gisteravond laat een appje terug dat het veulen dit weekend overleden is.
Ze hadden 2 maand terug ook al een dode pony door een ziekte (reden dat Swann uiteindelijk toch niet naar de keuring gegaan is)
en dan nu dit veulen.
Zit er echt mee in. voelde me gelijk ongemakkelijk toen ik het las.
Straks krijgt Swann een dikke knuffel van me.
He bah wat rot zeg. Nooit leuk als een paard overlijd, zeker een veulen niet die nog een heel leven voor zich heeft.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Keandra, niet leuk nee. Wat sneu voor die mensen.
-
Keandra, dat is zeker niet leuk!
Hier regent het, pffttt. Gisteren nog eens geoefend met Mette met voetjes geven. Hij kan het wel maar we doen het te weinig. Nu moet het nog even geoefend aangezien de smid komt vrijdag. Na ieder goed voetje een snoepje gegeven en dat hielp. Ik sta er niet zo handig bij dan, voel met dat soort houdingen mijn stuitje nog altijd.
Ik zou de paardjes graag iedere dag paar uur op de wei zetten maar mijn man is in het buitenland dus eens kijken of ik voor zaterdag en zondag iemand anders kan strikken die mee wandelt. Oudste zou het eventueel wel kunnen maar dan moeten de andere 2 alleen thuis blijven en daar zijn ze te kleinv oor.
Hier regent het, pffttt. Gisteren nog eens geoefend met Mette met voetjes geven. Hij kan het wel maar we doen het te weinig. Nu moet het nog even geoefend aangezien de smid komt vrijdag. Na ieder goed voetje een snoepje gegeven en dat hielp. Ik sta er niet zo handig bij dan, voel met dat soort houdingen mijn stuitje nog altijd.
Ik zou de paardjes graag iedere dag paar uur op de wei zetten maar mijn man is in het buitenland dus eens kijken of ik voor zaterdag en zondag iemand anders kan strikken die mee wandelt. Oudste zou het eventueel wel kunnen maar dan moeten de andere 2 alleen thuis blijven en daar zijn ze te kleinv oor.
Ik mag zorgen voor
Is toch altijd pittig als een paardje overlijd....
nog eventjes en dan komt ze, ik kan de dagen gaan aftellen. Alles is al gereed gemaakt. Spulletjes daar, voer gehaald, Yubbe verteld dat hij een maatje krijgt.
Ik hen er helemaal zinin!
nog eventjes en dan komt ze, ik kan de dagen gaan aftellen. Alles is al gereed gemaakt. Spulletjes daar, voer gehaald, Yubbe verteld dat hij een maatje krijgt.
Ik hen er helemaal zinin!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
Alinde mijn ster!!
Hepsie de smoor in... Jatten ze haar aller eerste en aller beste vriendinnetje uit het weiland...
Moet er nodig weer eens heen, mis mijn kleine kruimeldief.
Lisa... als je Hjala gaat halen maak je dan misschien toevallig eventueel per ongeluk ook een foto van Hepsie???
Moet er nodig weer eens heen, mis mijn kleine kruimeldief.
Lisa... als je Hjala gaat halen maak je dan misschien toevallig eventueel per ongeluk ook een foto van Hepsie???
-
Do, denk je dat ze iets in de wei kunnen doen zonder dat jou Hepsie vooraan staat met haar oranje snuitje?
Hier gaat het prima met Mette. Gisteren was de hoefsmid er en dat was al weer heel lang geleden. Wat gesteiger en gedoe maar daarna bedacht Mette dat het rustig uitwachten de beste manier was om er mee om te gaan. Hij had vanaf zijn stal toch al Lajke het gewoon op haar gemakje zien ondergaan, die valt bijna in slaap en kun je bijna los laten staan (ik hou haar gewoon aan touwtje vast voor de zekerheid). Mette hadden we aan de muur gewoon vast gebonden.
Hier gaat het prima met Mette. Gisteren was de hoefsmid er en dat was al weer heel lang geleden. Wat gesteiger en gedoe maar daarna bedacht Mette dat het rustig uitwachten de beste manier was om er mee om te gaan. Hij had vanaf zijn stal toch al Lajke het gewoon op haar gemakje zien ondergaan, die valt bijna in slaap en kun je bijna los laten staan (ik hou haar gewoon aan touwtje vast voor de zekerheid). Mette hadden we aan de muur gewoon vast gebonden.
Ik mag zorgen voor
Fijn hoor Lisa, straks lekker Hjala dichtbij. Net even bij Hummer geweest. Wel wennen hoor zo anders dan moeders was op deze leeftijd en nog steeds een ukkie.

Zag de vergelijk de Pluk foto's, anders en toch zo hetzelfde!
Hepsie vooraan, nee joh, nooit!
Hepsie vooraan, nee joh, nooit!