Voor al je avonturen en vertier, het E'tjes topic deel 4!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
joyce_ed

Re: Voor al je avonturen en vertier, het E'tjes topic deel 4

Bericht door joyce_ed » wo 23 mar 2011, 20:53

djenga101 schreef:Ha Joyce, dan heb ik de goede naam voor me!
Wat heerlijk joh, het hele jaar op het land. Tot vorig jaar stonden de mijne ook het hele jaar dag en nacht buiten. Maar door die peuters (e en e) was alles totaal omgeploegd, haha. Vorig jaar het hele land aangepakt, en nu zijn we grassprietjes aan het tellen. Ik kijk er echt naar uit dat ze lekker weer het land op kunnen. Nu staan ze de hele dag buiten in de bak met hooi.
Lekker dat jullie zo veel land hebben, wij hebben 'maar' 1 hectare.
Jah wij hebben echt super veel land. somers staan ze dag en nacht buiten anders kunnen ze het gras niet eens aan.
echt heeeeeerlijk. sta op een 'goedkope' oude stal. het is allemaal zelfzorg maar mijn paard staat echt elke dag lang buiten. dat vind ik heerlijk, vind bij de meeste stallen dat er te weinig aan weidegang wordt gedacht voor de paarden,.

voor ruiters alles aanwezig, binnenbak, luxe enzovoort,maar je paardje staat de hele dag in een stalletje opgepot!

nou mijn edgard dus niet!:D die staat blij op de wei!
Esther

Bericht door Esther » wo 23 mar 2011, 21:03

Mijn paarden staan ook 24/7 buiten en ook niets echt omgeploegd.
Het is ook wel een droog stuk en dat scheelt een hoop, een andere wei van ons zouden ze zo maar zwart hebben gelopen. Daar groeit af en toe zelfs alg, hihi..

Maar om straks toch wat te laten groeien zullen we wel weer met stripbegrazing gaan beginnen.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 24 mar 2011, 09:23

Bij ons staan ze op het weiland wanneer het land het toelaat (en soms net aan niet en dan denken we na het vrijlaten het land op altijd oeps kon toch niet hihi) maar goed wij denken idd meer aan het paardenwelzijn als aan ons weiland! Bedoel daar is het land toch ook voor....

Emy gaat dit jaar nog lekker baby zijn, al heb ik wel zoiets van oh leuk zal ik toch een keertje Emy aan de longeerlijn zetten al is het maar idd om comando's te oefenen. Maar nee doe het niet weet dat ik daarna dan toch last van mn enkels heb. En laat haar maar lekker jong zijn. Wil eerdaags wel weer een keertje lekker met haar wandelen of fietsen, dat vind ze ook altijd wel erg leuk!

Ik ben trouwens wel begonnen met het bix wat af te bouwen als ze weer het land op gaat. Ik geef nu nog 1/4 pavo podo grow 3 en ½ schep muslie van cavalor junior. Ik ga nu over op die muslie maar wilde het langzaam aan omschakelen en dan de zomer lekker op de muslie verder gaan. Voor de vitamintjes... Ik vond haar ook een beetje te zwaar worden nml dus ze krijgt wat minder momenteel...
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » do 24 mar 2011, 11:44

@Daphne; ja alles is klaar. Alleen de baby nog! ;) Nog 5,5 dag werken en verlof. Wat is mijn lichaam er aan toe zeg. Voel me net zo'n gans.....

@Joyce; Zoveel land echt? bofkont! Wij mogen blij zijn met het land wat we hebben. In de Randstad is land al een unicum, dus alles is meegenomen :D
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » do 24 mar 2011, 12:21

roos schreef:@Daphne; ja alles is klaar. Alleen de baby nog! ;) Nog 5,5 dag werken en verlof. Wat is mijn lichaam er aan toe zeg. Voel me net zo'n gans.....

@Joyce; Zoveel land echt? bofkont! Wij mogen blij zijn met het land wat we hebben. In de Randstad is land al een unicum, dus alles is meegenomen :D
kom je lekker in enschede wonen!:D
Emily

Bericht door Emily » do 24 mar 2011, 17:18

Zoals het nu lijkt kan Emily pas in mei de wei op.
Het land is helemaal omgeploegd en ingezaaid, dus moet ze nog even wachten.
Gelukkig kan ik haar vaak overdag in de paddock zetten en krijgt ze genoeg ruwvoer, maar vind het voor Emily wel sneu..

Heb gister een heel stuk met haar gewandeld, ze denk bij ieder bosje; WAT ZIT DAAR ACHTER. En wanneer we er voorbij zijn loopt ze zo van; Aha zie je wel, helemaal niks! Was ook niet bang hoor!

Vandaag ben ik even boos op haar geweest, ze stond de hele tijd naar mijn arm te happen als ik in de buurt kwam tijdens het poetsen..
Heb haar 10 keer gewaarschuwd en toen was ik het zat! -:(-
Emily stond daarna als een "kleuter die in de hoek gezet is" voor zich uit te kijken. Draak!
Emily (v. Balony, m. Justy)
Elvis

Bericht door Elvis » do 24 mar 2011, 17:25

Hey leuk nog een E'tje Ed....Leuke knul,en heerlijk dat hij zo lekker veel buiten loopt.Doen ze hier ook +:)+ Ben het helemaal met je eens hoor dat het meer luxe is voor de mens op een pension stal als voor het paard.

Grappig dat Eachann en Emily zo loperig zijn,Elvis is echt lui := Die stapt het liefst en als het even kan staat hij stil.Opzich is het aanleren van de gangen wel makkelijker zo dan een paard die alleen maar hard wil denk ik.Galop gaan we volgende week oefenen.
Vind het wel weer onwijs leuk hoor zo'n jong paard,dat je nu echt wat mag gaan doen en het samen opbouwd.Moet wel goed met me geduld om leren gaan,want dat heb ik bijna niet...

Kventin is echt een knapperd,Leuke kandidaat voor Emy nanc in 2013??? ;)
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
roos

Bericht door roos » do 24 mar 2011, 19:57

In Enschede wonen...zou kunnen haha ;)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » do 24 mar 2011, 20:58

Elvis zijn moeder is wel lekker voorwaarts, dus daar zal het bij Elvis niet aan liggen, maar goed, het was naast Eachann sowieso al niet zo'n hele snelle. Zal toch ook wel ergens in moeders zitten want Digai is ook vrij rustig.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » vr 25 mar 2011, 09:33

Ik heb net een weekje in het ziekenhuis gelegen :n
Begonnen met griep die steeds erger werd en uiteindelijk via spoedopname binnen gegaan en moeten blijven.
Ben nu nog thuis tot maandag. Blij dat ik zo'n lieve stalgenootjes heb die mijn paardjes buiten en binnen wilden zetten, eten geven,...

Vanaf zondag mogen de paarden hier terug op de weide. *o/*
Vorig weideseizoen sukkelde Jack nog zo met zijn gezondheid en is hij eerst alleen en op het einde met een ouder ponytje op de weide geweest.
Nu had ik stiekem gehoopt dat dit ook dit seizoen zo behouden kon worden: dat Jack op de kleiner weide samen met zijn vriendinnetje zou kunnen. Maar gisteren hing de verdeling voor de kuddes uit: Jack staat in een kudde van 8 paarden. Waaronder zijn ponyvriendinnetje, mijn andere paard en 2 paarden waar hij in de buitenpaddock ook al eens heeft bijgestaan.
Alleen maak ik me toch wat zorgen: Toen Jack in de opfok stond was hij helemaal laagste in rang. Pony's stonden links en hij rechts. Hij was altijd alleen. mocht niet bij de draad komen als ik langskwam.
Hij laat zich echt altijd zo doen...en ik merkte toen dat hij zich niet goed voelde in de groep.
En dit zijn grote paarden. als die een keer uithalen, gaat hij vrees ik niet weten wat hij ermee aanmoet.
Langs 1 kant denk ik hij moet het natuurlijk leren...maar langs de andere kant wil ik niet weer op de sukkel raken.
Eigenaresse van de andere pony ziet het blijkbaar ook niet zo zitten en wil ook liever hun 2 terug samen apart.
Wat zouden jullie ermee doen?
Emily

Bericht door Emily » vr 25 mar 2011, 11:42

@chunkymonkey; Wat vervelend zeg, naar het ziekenhuis! Gaat alles nu weer goed?
Wat betreft Jack zou ik gewoon aangeven wat je wilt en denkt.
Het zou super vervelend zijn als het straks niet goed gaat op de wei en je hebt dit niet aangegeven.
Als jij het nu wel aangeeft kunnen ze het altijd even aankijken, gaat het niet goed dan kan Jack altijd nog verplaatst worden toch?
Het is wel een voordeel dat hij bij zijn vriendinnetje staat, dan staat hij tenminste niet alleen.

Ik heb Emily sinds Oktober en zei gister tegen mijn vriend; Ik ben blij dat Emily nog geen 3 was op het moment dat we haar kochten.
Ik denk namelijk niet dat ik dan zo de tijd had genomen om haar te leren kennen en een band op te bouwen.
Dan had er veel sneller een zadel er op gelegen en was Emily er misschien nog helemaal niet klaar voor geweest!

Ik geniet iedere dag weer van mijn deugniet! (Maar ook mijn geduld wordt wel eens op de proef gesteld hoor!)
Elvis

Bericht door Elvis » za 26 mar 2011, 19:40

Vervelend in het ziekenhuis gelegen,nu weer beter hoop ik?
Snap dat je je wat zorgen maakt over Jack nu hij in de groep moet.Opzich als ik het zo lees valt de groep toch wel mee kwa paardjes?Jou andere paard,ze vriendinnetje en zo in zo 2 paarden die hij al kent?Misschien zijn je zorgen wel te bespreken met je stalbaas..Ik zou het toch proberen zo..Als het geen ontzettende jagers zijn of iets..

Elvis is volgens mij gewoon Elvis kwa karakter haha...Zeker nu hij wat ouder word zie ik niet veel meer van ze grapjes terug of iets wat me aan Jeskim zou doen denken.Hij loopt gewoon lekker op ze gemakje door het dorp,vandaag ook weer gemerkt.Kindjes die hem wilden aaien terwijl Emy en Imka al 30 meter verderop zijn is geen probleem,blijft meneer toch even kroelen :D
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
roos

Bericht door roos » za 26 mar 2011, 20:59

Gaat het alweer wat beter nu je thuis bent uit het ziekenhuis, voel je je al beter?!

Wat is Elvis toch een braverd :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
roos

Bericht door roos » ma 28 mar 2011, 05:53

Voor Ekdal met dinnetjes foto's; kijken even het het Timor topic... :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » di 29 mar 2011, 07:44

Ja ik voel me al een stuk beter. bedankt!
Vond het toch wel eng : had nooit eerder in het ziekenhuis gelegen enzo...gisteren voor t eerst weer aan het werk en dat ging prima. Alleen nog vrij snel moe.

Zondag hebben de paardjes hier voor t eerst dan 4 uur op de weide gestaan. Jack en zijn ponyvriendinnetje gingen er eerst op. Dan volgden een voor een de grote paarden. Dat ging eigenlijk prima. De twee kleintjes zonderden zich een beetje af en gingen samen staan grazen.
Gisteren toen ik op stal kwam was de pony er al af en stond Jack bij mijn andere paard. Maar tis een heel rustige groep. 1 iets dominantere merrie, verder allemaal heel rustige paardjes.
De staleigenaar brengt op mijn vraag Jack ook apart naar de weide. Ze worden hier anders vanaf een kleine paddock vrijgelaten en lopen dan zo een weggetje ( stukje asfalt) door naar hun weide. Ik wil met jack geen enkel risico nemen. stel dat hij valt, struikelt,...

straks ga ik voor hun dan graasmaskers halen.
Ik ben blij dat t weideseizoen eindelijk begonnen is...
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 29 mar 2011, 08:14

@chunkmonky, ik kan me wel voorstellen dat het moeilijk is je kleine mannetje los te moeten laten zo. Dat heb ik ook altijd wel gehad met Imka. Die heeft natuurlijk ook van alles gehad. Maar goed op een gegeven moment moet je wel, je kan ze moeilijk altijd met handschoentjes blijven behandelen... Maar ik kan me goed voorstellen dat je het eng vond hoor. Ik denk dat dit wel een prima oplossing is zo dat ze hem appart naar het weiland brengt. Super dat ze dat voor je doet!

Hier verder weinig nieuws ze staan op het weiland ze eten komen de paddock in en tja dan gaan ze weer eten haha. Ellie moet wel aan de bak vandaag geloof ik. Die mag gallop gaan oefenen hihi
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Emily

Bericht door Emily » di 29 mar 2011, 08:32

Super als je het zo op kan lossen met Jack, hopen dat alles goed blijft gaan..

Emily was van de week zo braaf.. (zie PP; kleine meisjes worden groot)
Maar gister was het oorlog!! Het begon met het losgooien in de kleine binnenbak.. De opening is niets meer dan een ketting en Emily weet al precies hoe ze die open krijgt.. Dus ik lette even niet op en daar ging mevrouw al, door alle stallen rennen!
Daarna in de longeercirkel; bokken, steigeren, heel hard galopperen, ineens neer ploffen en rollen en het hele ritueel weer overnieuw. Ik ben maar in het midden gaan zitten en toen werd ze eindelijk beetje rustig..Daarna vooral veel overgang stap- draf- stap- halt.. Maar het duurde minstens 2 rondjes voordat ze weer een versnelling lager ging..
Daarna heb ik haar maar buiten in de paddock gezet, ik dacht dan kan ze alle energie en kattekwaad even kwijt.. Nee hoor, staat ze een half uur te kijken naar kant waar ik heen was gelopen. (Ik kon haar zien via een raampje)

Samengevat; het was 1 hele grote draak!! -:(-
Toch ben ik gek op der *o/*
Emily

Bericht door Emily » di 29 mar 2011, 08:33

@ roos; Leuke foto's van Ekdal! Hij heeft het prima naar zijn zin zo te zien!
roos

Bericht door roos » di 29 mar 2011, 10:47

Ja Ekkie heeft het prima naar zijn zin. Vind het bijna zielig dat ie straks weer terug moet...hij staat daar zo geweldig!!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » di 29 mar 2011, 17:52

aangezien er mensen zijn die recente foto's hebben
heb ik er ook weer een hele serie gemaakt (wel meer in thema van Githa)
dit is er al 1tje

Afbeelding

zoals jullie kunnen zien, heb ik de manen helemaal afgeknipt
alles is eraf
kan het opnieuw recht groeien

verder is ze hevig omdat ze nu nog niet veel buiten kunnen
het moet nog een keer goed geregend hebben en dan mogen ze na enkele dagen weer buiten
(nu gaat het toch wel regenen morgen en overmorgen :D )

verder heeft ze zo haar momenten
zaterdag was ze niet te hanteren, wou niet degelijk mee lopen aan het touw (drammen en trekken en wild doen)
ze heeft toen serieus onder haar voeten gekregen en zondags liep ze op de perfecte afstand van Leslie aan het touwtje, zonder spanning en heel attent op wat Leslie ging doen
ze had precies haar lesje goed geleerd
Plaats reactie