Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in deel 5

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Keandra

Re: Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in de

Bericht door Keandra » do 05 aug 2010, 15:16

jep is praktisch niet haalbaar met een gezin en werk om er 2 keer per dag bij te geraken om ze buiten te zetten
vorig jaar hadden we een weide gehuurd in het zomerseizoen, en dat doen we nooit meer.
niet anders dan miserie hebben we voorgehad, dus was ook niet echt bevorderlijk uiteindelijk
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 05 aug 2010, 17:21

@Anouska: die voet ziet er behoorlijk dik uit zeg en dan die blauwe streep, zal goed pijn gedaan hebben

@Sofie: wat jammer dat je je paardjes niet zovaak naar buiten kan hebben als je wilt, maar als die zomerwei ook niet goed is bevallen dan doe je dat idd ook niet zo snel meer
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Bailey

Bericht door Bailey » do 05 aug 2010, 17:51

Die voet ziet er nog steeds flink beurs uit Anouska, gatsie.
'het gevlochten veulen'... ik krijg ineens een heel grappig beeld in m'n hoofd :)) veulen ziet er keurig uit hoor +:)+
Dekje is ook mooi, leuke kleurtjes!

Toen we vandaag aankwamen op stal waren de pony's duidelijk in hun nopjes, ze hadden net een stuk nieuw gras gekregen:
Afbeelding

M'n vriend haalt tegenwoordig, als hij meegaat, zelf Bailey uit de wei. Hij is er heel trots op dat hij dat kan en dat Bailey zo braaf met hem meegaat.
Vandaag kreeg hij twee fjorden voor de prijs van één, Yrens wilde ook erg graag mee :=
Afbeelding

Heb vandaag samen met m'n vriend en stalgenootje met haar bijrijdfjord een wandeling/ritje gemaakt. Heerlijk relaxed, we hebben echt genoten!
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 05 aug 2010, 17:59

leuke foto's zo met je vriend en z'n fjordenoptocht :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Bailey

Bericht door Bailey » do 05 aug 2010, 21:37

Yes, Bailey heeft een eigen blog!
Gewoon omdat ik niet uitgeschreven raak over hem, omdat ik nog zoveel meer te vertellen heb, omdat we zoveel leuke dingen doen samen...
Er staat nu nog niet veel op, net begonnen he. maar mij kennende wordt het snel meer (ja, ik weet dat ik aan mijn afstuderen bezig hoor te zijn :P)
http://fjordbailey.wordpress.com/
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 06 aug 2010, 06:34

he wat leuk joh, ik zal eens gaan lezen als ik weer een "normaal" rooster heb, momenteel heb ik 4 dagen in de week tot 19:00, dus ben erg weinig online.

Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » vr 06 aug 2010, 07:00

ha mensen,
ik zit nu op de boot naar terschelling even heerlijk een weekeinde weg :)
de laatste tijd druk, en jullie bellen zoveel dat ik het even niet meer bij kon houden. zit nu dus in de boot 10 pagina's bij te lezen..

leuk om te horen dat het freedom hoofdstel bevalt, heb er ook wel eens overna zitten denken...
hebben jullie het nieuwe hoofdstel van rambo al gezien? ziet er niet echt mooi uit, maar schijnt wel lekker te zitten voor je paard...

ik heb ook weer aso geshopt, nieuw rond genaaid hoofdstel met dikke neusriem in het zwart. leren halster, moest meneer ook nieuw want maat cob zat wat krap zijn hoofd groeit? extra nieuw bit voor aan me hoofdstel.. laatst ook al een nieuw vliegendeken om mee te tijden.... is allemaal zo leuk die spullen voor hem kopen:) eigenlijk is het gewoon een verwend nest haha..
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » vr 06 aug 2010, 07:04

erg leuk veulen met de knotten!

en lijkt net bo op de foto met dat deken!

ik ga nu van de boot en genieten van de zon, groetjes
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 06 aug 2010, 08:29

Geniet er van Bernadet!

Sterre, lijkt het nou zo of staat 50% van de paarden bij Bailey in de wei eczemer te zijn? Leuke foto's trouwens, zo schattig dat hij zo braaf met je vriend mee loopt.

Brass heeft van de week even twee keer gelopen. Een keer toen Djilan mee was op Ilonk en Tonkie mee was met Vas. Ilonk en Vas willen echt beugel aan beugel lopen, dat boeit Brass niet zij wil gewoon voorop lopen. Later gingen zij nog even galopperen maar Brass moest achter blijven, dit deed ze best braaf.

Woensdag even met Tonkie en Vas geld naar de boer brengen. Ik stond dus op een kruizing in Lage Vuursche met aan de ene hand Brass, aan de andere hand Vas en Noah (de hond) naast me. Brass was super braaf en relaxed. Toch best even spannend zo in een druk dorp.
Daarna door Lage Vuursche, met haar tig pannekoekenhuizen, smalle straatjes en véél auto's terug naar huis. Ze deed het super, geef Brass iets om over na te denken en ze is braaf.

Dit platte, mulle NL vind Brass niets aan. Heeft ze in de Eifel niet één keer gestruikeld, hier in de modder (gek genoeg voor het eerst dat ik modder rijd met Brass) struikelde ze steeds. Na 4 keer in 10 meter haar maar eens aangespoort dat dit écht niet de bedoeling was. Ze ging 2 meter de lucht in en 4 meter naar voren. 'Nouhou! Ik doe toch niets?' Maar het moet maar eens over zijn met dat gestruikel, als ze in dat ingewikkelde terrein het ook kan dan moet ze hier maar gewoon wat beter opletten. Ze is gewoon met 100 andere dingen bezig en niet met opletten.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Anouska

Bericht door Anouska » vr 06 aug 2010, 18:39

Heb even gespiekt op je blog Sterre, leuk gedaan!

Doe je wel een beetje rustig aan Clau?

Hey Bernadet, leuk dat je er weer bent! Leuk he, shoppen voor je paardje? Ik wil ook een rondgenaaid, maar dan van Otto Schumacher katsjing.

Brass denkt volgens mij, ja daag ga niet op zitten letten hier! hihihi

Gister Bjørn gereden, ging best goed. Heb de tips van mijn stalgenoot goed kunnen gebruiken. Vandaag heeft hij vrij, morgen longeren en woensdag samen met een stalgenoot freestylen.
Het veulen wat ik gevlochten heb voor de keuring, heeft een 1e premie behaald
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 06 aug 2010, 19:07

ja ik wil wel rustig aan doen, maarja vakantie tijd he? dus collega op vakantie wat inhoudt dat ik 4 dagen tot 19:00 moet werken, maandag van 9-19, dinsdag van 8:30-19, woensdag van 13-19, donderdag van 9-13 en vrijdag van 12-19, dus best heavy, maarja ook lekker verdienen

Bailey

Bericht door Bailey » vr 06 aug 2010, 19:26

Ook proberen wat tijd voor jezelf te maken hoor Clau! Al is het maar eventjes.

Annalynn, dat heb je goed gezien helaas... het is hier dramatisch slecht voor eczeempaarden, bijna alle koudbloedjes moeten ridderpakken aan. Ben zo enorm blij dat Bailey nergens last van heeft.

Wat goed dat Brass zo braaf was zeg! En tjah, de Eifel met heuvels is natuurlijk ook veel spannender, door dat mulle zand kun je zo lekker slenteren :=

Vandaag hebben we op stal onze eerste eigen fjordenrit gehouden ;) Met drie fjordjes heerlijk 2,5 uur de bossen in geweest, naar mijn favoriete bos waar ik met Bailey nooit eerder geweest was.
Ik houd zo van dat bos, zo afwisselend met veel heuvels, verschillende soorten bos en altijd zo heerlijk rustig daar!
Bailey was lekker druk en erg bezig met stoer doen, typisch jongensgedrag. Ga ik alleen met hem op pad plakt hij aan mij voor vertrouwen, maar met andere paarden erbij moet hij ineens de macho uithangen.
We hebben echt gigantisch genoten met ons 'fjordentreintje' van drie.

Bailey heeft trouwens wel nog een hap genomen uit z'n singel. Afentoe moet hij gewoon iets kapot maken, blijkbaar is dat erg lollig. Dat doet hij dan zo doelbewust en zo ontzettend snel...
Blijf bezig met spullen kopen voor dat paard ;) (ben allang blij dat het m'n zadel niet was waar hij het op gemunt had hoor)
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 06 aug 2010, 19:41

wat een stout paard is Bailey af en toe zeg, spullen van z'n vrouwtje kapot maken/

Gaaf dat je zo'n heerlijk ritje hebt gemaakt met 2 fjorden, deden wij ook weleens toen ik nog in Limburg woonde, is toch wel gaaf hoor :D

Morgen met heul veel meer fjorden op pad *o/*

Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 06 aug 2010, 19:44

Oh die Bailey, gaat van z'n zakgeld af.
Heerlijk om zo met gelijkgestemden te rijden. Welk bos ga je heen?
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 06 aug 2010, 20:01

Zooooo, ik ben er ook weer! Vlieland was leuk! Heb even bijgelezen en iedereen gaat lekker zo te lezen!
Claudia, kalm aan..volgende week even wat tijd voor jezelf nemen..

Sterre, jullie gaan lekker!

Anous, die voet is echt nog dik! Jemig! Fijn dat het rijden weer wat beter gaat!

Ik heb net een hele lekkere lange rit met een vriendinnetje gemaakt (Annalynn, jij kent haar haha, Kristianne) en we hebben heeeeeerlijk kilometers gedraafd en ik ben weer over de galop drempel gegaan..eerst een handgalop maar Beer heeft veel grotere galopsprongen dan de arabier (klein ukkie) van Kristianne dus die moest wat inlopen en van dat geluid (kattaklop kattaklop en dan steeds sneller) ging de turbo knop weer aan..was geen houden aan..hij mocht ook even uitrazen van mij..ik liet hem los van voor en wwhhhooeeei! Daar gingen we..HARD! Niet normaal meer..en dan spoorde ik hem niet eens aan..pff hij kon nog wel harder geloof ik maar dat hebben we maar niet gedaan..natuurlijk had ik weer eens geen rem dus ik nadat we een paar wandelaars met ogen op steeltjes waren gepasseerd (op een zijpad, niet op ons pad thankgod) vroeg ik op Kristianne haar paard kon laten draven..met moeite..haha Beer deed daar niks op natuurlijk maar voor we bij DE bocht (van 90 graden) kwamen wilde ik hem toch echt wel in draf hebben..nou, dat lukte met heel laag en rustig 'hooooo maar, hoooo, drrrrraf'... opgefokt drafje met veel gebries..stukje gestapt en toen weer naar huis gedraafd..brave Beer! Ik ben zo trots op mijn Beerke!
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 06 aug 2010, 20:06

gaat niet Kristel, volgende week weer net zo'n week als afgelopen week

Bailey

Bericht door Bailey » vr 06 aug 2010, 20:07

Welkom terug Kristel, heerlijk uitgewaaid op Vlieland en daarna ook nog uitwaaien op Beer. Heerlijk zeg!

Oh, wat leuk Clau! Ik wil ook wel eens meedoen aan een grote fjordenrit, lijkt me supertof!

De vraag welk bos Annalynn, was die voor mij bedoeld?
Vandaag zijn we naar het 'Waterbergbos' geweest. Weet de officiele benaming niet, maar het is het bos achter Manege de Waterberg, het Openluchtmuseum en Burger's Zoo (je kunt letterlijk de leeuwen horen brullen ;)).
Als je onder de snelweg doorrijdt zit je op de Koningsheide, dat staat ook nog op het plannenlijstje hier.
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 06 aug 2010, 20:52

Ja die vraag was voor jou Sterre :) Ilonk heeft jaren op de Posbank gestaan en ik ging heel af en toe met trainen wel eens die kant op. Djilan heeft op de Maesberg gestaan, en kwam nadat ik 1 1/2 maand in Rheden stond die kant op. Ik ken dat bos bij de Waterberg wel, mooi daar.

Koningsheide is prachtig, daar reed ik heel vaak als ik mijn rondje 'Rozendaalse Heide' deed, dan ging ik met Ilonk een km of 18 draven vanaf stal. Oh wat jammer dat ik daar niet meer woon/Ilonk heb staan konden we mooi samen met onze B-tjes rijden! (Hmm nu ik dit zo schrijf zie ik dat ik natuurlijk hda moeten schrijven Ilonk en Brass heb staan :P )

Lekker gereden dus Kris! Samen met Kris, gezellig. Vervelend dat Beer steeds die galop aangrijpt om maar weer eens te gaan scheuren.
Tip: Gebruik HO alleen om stil te staan. Als je HO ook gebruikt om af te remmen, of van gang te wisselen is het heel onduidelijk voor je paard wat je nou precies wil. Bij Brass probeer ik daar heel consequent in te zijn HO is HO en dus stilstaan, soms om het kracht bij te zetten zeg ik HO HALT. Als ik per ongeluk een keer HO zeg als ik langzamer wil (en me er van bewust ben) ga ik toch even stilstaan.
Bij Ilonk heb ik hier jammerlijk in gefaald die heeft een erg slechte rem.

Vandaag Brass even weer in de trailer op de parkeerplaats, ging best goed! Daarna in de smidse op haar ijzers staan rammer met een hammer, ook dat ging goed!
Even aan de longe (want ik wil dat ze meer op stem gaat draven als ik er naast sta, als ik er op zit kan ze heel goed in draf alleen op mijn stem). Ik kon me niet bedwingen en ben opgestapt, met touwhalster en leadrop er aan. Ze reageerd super op druk op haar neus en hield netjes halt met weinig druk op haar neus! Binnenkort eens bitloos rijden. Sturen ging erg lastig op het touwhalster maar de rem was super!
Bailey

Bericht door Bailey » za 07 aug 2010, 00:39

Wat jammer Annalynn dat je verhuist bent! De Maesberg is aan de andere kant van het bos waar Bailey staat, ik denk zelfs dat je het plekje waar hij staat dan wel kent ook.
Was zeker leuk geweest om samen te gaan rijden! Als je nog eens in de buurt bent...

Wat lekker dat Brass zo goed reageert op het touwhalster, binnenkort dan maar bitloos rijden inderdaad. Gewoon doen! Bailey vind touwhalsters nogal verwarrend om mee te rijden, touwtje om z'n hals vind hij nog duidelijker zelfs. Gek peerd. Sidepull of bloem geen probleem, maar met touwhalster ga ik niet met hem naar buiten.

Had hem trouwens vandaag en gister op een bitje buitengereden, bedenk me nu ineens dat het denk ik voor het eerst was dat we met bit verder dan een rondje uitstappen naar buiten zijn geweest. (wij doen ook alles omgekeerd ;))
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 07 aug 2010, 03:06

@Sterre: is de brabantrit niet iets voor jou om aan mee te doen?

@Annalynn: wat goed zeg dat je zo op Brass bent gestapt, kon je je een jaar geleden toch niet voorstellen he?

Allemachtig wat is het vroeg, 5 uur naast je bed voor je hobby := Maar goed, ff bakkie drinken, eten en drinken om mee te nemen klaar maken en dan naar beneden om alles uit de kelder te slepen wat mee moet.

Voor degene die er straks ook zijn: Tot straks :D

Plaats reactie