C'tjes gaan een toffe zomer beleven in deel 7!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Viv

Re: C'tjes gaan een toffe zomer beleven in deel 7!

Bericht door Viv » zo 01 aug 2010, 08:08

Diesje tweeds bij de voorlopig modellen, verder verslag bij dagboek.

Iloon gespot, ML gemist, Aniet en An wel gespot....

Aniet heel veel succes morgen, hoop dat er in ieder geval iets uitkomt dan heb je wat meer duidelijkheid.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 01 aug 2010, 10:42

Ja ook namens mij succes voor morgen Aniet.

Viv ook een mooie uitslag met haar puppy en goed dat je hebt meegedaan aan best getoileteerd (wat een rotwoord).

Wat heb ik toch een braaf paard. Net in tuig gelopen en goed slangevoltes geoefend zoals Bart zei. Daarna met haar de weg op, deed ze ook super. Ze is wel heel erg gevoelig in haar mond en staat ook zo scheef als ze denk teveel druk te krijgen, maar kwa houding en buiging is ze al zoveel beter dan onder het zadel en ze vindt dit leuk om te doen. Wil toch wel graag van die liverpoolstang af want heb wel het idee dat die ook al zit de ketting volledig los en de leidsels door ring heen, hij nog veel te scherp is voor haar.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Claudje

Bericht door Claudje » zo 01 aug 2010, 11:55

Wat gaaf dat het zo goed gaat Anna :)) Ik heb trouwens wel 'geleerd' dat een stang (met kinketting/hefboomwerking) scherper
inwerkt als je de kinketting niet strak genoeg vast maakt. Hoe losser de kinketting zit, hoe verder het bit 'door kan slaan' en hoe
scherper het bit dan in zal werken :j Wel gaaf dat je bezig bent om haar voor de wagen te beleren, wil ik met Keet ooit ook nog
eens.

Keet gaat nu ook super, gisteren hebben we een hele mooie buitenrit gemaakt in Appelscha. Ik ben toen voor het eerst met twee
paarden en trailer op pad geweest (met de auto/trailer combi van mijn collega die nog geen E rijbewijs heeft) Wel wat regen gehad
tijdens de rit, maar het ging verder echt zo goed :)) Mijn hittepetitje gedraagd zich buiten fantastisch, ze loopt constant ontspannen
aan de teugel, schuimpje op haar mond en is heel goed onder controle te houden :L
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Nathalie

Bericht door Nathalie » zo 01 aug 2010, 12:42

Claudje schreef:Wat gaaf dat het zo goed gaat Anna :)) Ik heb trouwens wel 'geleerd' dat een stang (met kinketting/hefboomwerking) scherper
inwerkt als je de kinketting niet strak genoeg vast maakt. Hoe losser de kinketting zit, hoe verder het bit 'door kan slaan' en hoe
scherper het bit dan in zal werken :j Wel gaaf dat je bezig bent om haar voor de wagen te beleren, wil ik met Keet ooit ook nog
eens.
*knikt* zo heb ik dat ook altijd geleerd :). Kinketting moet strak komen als je het bit 45 graden buigt, zo voorkomt het (te ver) doorslaan en onnodig scherp inwerken. Bovendien, als je het leidsel in de bril vastmaakt, heb je eigenlijk gewoon een ongebroken trens en er is toch, qua bit, niet veel dat "lichter" is dan dat... (ik rijd ohz bijv. ook met een ongebroken trens omdat dit volgens mij juist heel vriendelijk is). Super natuurlijk dat ze het zo fijn oppikt allemaal :)
Ook is het bij mennen niet altijd zo dat een trens vriendelijker is dan een menbit (stang) door de veel langere afstand hand-mond en hulpen die voor hetzelfde effect dan grover zouden moeten doorkomen ;)

Mooie resultaten dus Viv *gaat dagboek lezen*
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 01 aug 2010, 14:51

Viv gefeliciteerd met je knappe vent!! *o/*

Van die kinketting klopt idd zoals hierboven vermeld.
Leuk dat ze het zo goed oppakt voor de wagen.

Ik heb afgelopen donderdagavond weer héérlijk gelesd met Cas. Liep lekker los door zijn lijf en op zijn eigen beentjes. Jawel ik begin het ook te leren :D

Vandaag en gister heerlijk alleen naar het bos geweest. Vandaag lekker groot rondje, cas kan altijd zo lekker miepen als hij ziet dat we een groter rondje gaan als anders := Maar eenmaal verder geeft hij zich maar over en hobbelen we lekker verder. Lekker 2 uurtjes weggeweest maar heb dan ook vooral aan het eind lekker rustig aan gedaan.
Echt weer zo genieten zo lekker alleen met je paard het bos in kunnen :))

Nog 3 weekjes en dan tijd voor de keuring SPANNEND!!! :))
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 01 aug 2010, 15:49

Dan ga ik hem volgende keer wat strakker doen zodat die bij 45 graden "strak" zit. Bedankt voor het advies dames
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » zo 01 aug 2010, 16:01

Leuk Claudia. Best spannend zo met een 'vreemd' combi op pad en ineens de eerst keer met 2 paarden, of niet?

Gaaf Anna, ik vind Cyra echt heel mooi staan voor de kar! Ergens lijkt me het ook zo leuk, maar het is zo'n investering om er mee te beginnen en krijg wel de kriebels van die vele verhalen van ongelukken met kar. Voel me denk toch veiliger op het paard :D en als ik me toch niet kan bedwingen staat 'mijn' lieve Alm wel klaar om me het te leren denk ik haha

Cas gaat ook goed in z'n uppie buiten dus! Heerlijk als ze daar geen punt van maken he?

Wij hebben vandaag weer geoefend voor het duospringen, wat een drama! Hay plakt zelfs tot boven de sprong zo erg aan Cil dat ik niks meer kan. Wordt echt een afgang in H'loo vrees ik :=
Morgen ook de DA maar eens bellen, Hay heeft al een tijdje last van wat ik denk dat opgezwollen klieren zijn (was pasgeleden een topic over, met dat korte gras en veel speeksel aanmaken), en tot voor kort trok het altijd wel weg als hij even niet op de wei stond, maar dat doet het nu dus niet meer en het wordt maar dikker lijkt wel. Ik vertrouw het iig niet meer...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Orion1996

Bericht door Orion1996 » zo 01 aug 2010, 16:05

Ik heb heel erg geluk gehad met mijn tuig.
Hoofdstel met liverpoolstang en leidsels, tuig inclusief broek met extra streng, schapenwollen bontjes onder het tuig en 2 mendeken (1 regen en 1 vliegen) voor 100 euro.
Is een super soepel mooi doorgestikt tuig van echt goede kwaliteit. Was 1 riempje van de broek stuk, maar daar hing een sperriem aan. Werkt prima en dat riempje laat ik wel stikken.

Kar moet er ooit nog komen, als ik zo hoor is dat wel echt een flinke investering, maar dat zie ik dan wel. Wil eerst mn E rijbewijs, dan een kar.

Verder moet ik even melden dat onze "doe-het-zelf-dazenval" na een uur naast de rijbak te hebben gestaan al meer dan 15 dazen in zijn reservoirtje heeft zitten. En dat voor nog geen 20 euro :D
Hij zal vast niet zo degelijk zijn als de echte, maar het werkt prima dus
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » zo 01 aug 2010, 17:43

@Anna, je moet marktplaats gewoon goed in de gaten houden, soms staat er best wat leuks op voor een zacht prijsje..
Ik heb mijn ene wagentje van Mariën gekocht, dat was ook niet een duur wagentje en ik ben er superblij mee!! Super solide!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Peertje

Bericht door Peertje » zo 01 aug 2010, 18:03

Robbert en ik hebben jou wel gespot Viv! :D
We zijn een beetje undercover gebleven zo op ons eerste FjordenEvenement!
Volgens mij heeft Robbert nog wel foto's van jou en Cadiz genomen, zal straks even voor je kijken.

Anita morgen succes met Celony en Jilly beterschap voor Hay (en succes met het springen)!

Fijn dat je tuig zo goed bevalt Anna!
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
ing-1970

Bericht door ing-1970 » zo 01 aug 2010, 18:30

Even testen of de foto,s het weer doen.
Corner gister weer naar andere weide verkast,dat is altijd leuk
er staat wel wat zuur,maar het andere gedeelte wat je niet ziet ,staat wel voldoende groenvoer.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Peertje

Bericht door Peertje » zo 01 aug 2010, 18:31

De foto's doen het!
Wat een knapperd is die Corner!
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Viv

Bericht door Viv » zo 01 aug 2010, 20:09

Nou ML dat moet je dan maar ruimschoots goedmaken in Lisse (zal alvast stiekum verklappen dat mn knappe knul daar ook weer is als alles goed gaat de komende 3 weken).
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 02 aug 2010, 07:34

Jilly schreef:Gaaf Anna, ik vind Cyra echt heel mooi staan voor de kar! Ergens lijkt me het ook zo leuk, maar het is zo'n investering om er mee te beginnen en krijg wel de kriebels van die vele verhalen van ongelukken met kar. Voel me denk toch veiliger op het paard :D en als ik me toch niet kan bedwingen staat 'mijn' lieve Alm wel klaar om me het te leren denk ik haha
Dat het een flinke investering is klopt (helaas)......maar het is wel een ontzettend prachtige en machtige manier van werken met je paard want het paard kan zo heerlijk vrij bewegen (vergelijk het met zelf ook iemand op je rug of iemand in een kruiwagen mogen vervoeren :P). Qua ongelukken denk ik idd dat als er iets gebeurt je met een wagen minder te vertellen hebt, behalve je leidsels, zweep en stem...heb je natuurlijk bij het mennen geen zit/druk/beenhulpen....maar ik blijf erbij dat het helemaal mijn ding is :D :D (Ik vind rijden ohz ook prachtig, maar omdat ik weet dat dit veel minder belastend is voor Cos...slaat de balans door naar mennen :P )

duospringen? Is dat een speciaal onderdeel? wat leuk! :)

Die opgezette klieren hadden Cos en Casper ook toen het grote weiland kaal was, in het kleinere land hebben ze er nog maar weinig last van en ze trokken idd ook zo weg...apart dat het bij Hay nu blijft...

Leuke foto's van Corner, ik vind dat altijd zo mooi...een Fjord in woest hoog gras (etc.)

Anita succes met Celony vandaag!
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Esther

Bericht door Esther » ma 02 aug 2010, 08:52

Wat Corner alweer gegroeid zeg!! Hij ziet er alweer volwassener uit.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 02 aug 2010, 09:44

Wij zijn weer terug van de DA maar Celoon is nog daar. Hij blijft een nachtje zodat ze rustig kunnen uitzoeken wat er aan mankeert. Eerst moest hij voordraven en natuurlijk stokkreupel. Toen buigproeven op beide voorbenen, stokkreupel. Ze wilden hem toch graag uitverdoven omdat volgens hen iets zien op een röntgenfoto niet wil zeggen dat dit het probleem is. Dus begonnen met rechtsvoor de ondervoet verdoven. Na 5 min. draven, kreupel. Toen vanaf de kogel verdoofd, kreupel. Hierna de linkervoet ook tot aan de kogel verdoofd, ook kreupel. Hij leek wel steeds kreupeler te gaan lopen. Het was duidelijk te zwaar voor hem. Toen stelden ze voor hem daar te houden zodat ze tot morgenavond tijd hebben om uit te puzzelen wat er nu precies aan de hand is. We kunnen hem morgenavond weer ophalen en daarvoor worden we gebeld wat ze gevonden hebben. Ik moet zeggen dat de moed me steeds meer in de schoenen zinkt. Ik heb er geen goed gevoel over. Waarom moet dit nou juist met mijn fijne menpaardje gebeuren. Houdt de ellende dan nou nooit eens op hier.

Anna, als je tijd en zin hebt wil ik van de week wel een keer met je naar Ruud Korst voor een ander bit en aanpassingen aan je tuig.

Jilly, dat je plezier hebt a.s. zaterdag is toch het belangrijkste. Een afgang wordt het zeker niet.

Viv, ook hier nog eens gefeliciteerd met je resultaat in Dort.

ML, jammer dat jullie je undercover hebben gehouden. Was leuk geweest jullie eens te ontmoeten.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » ma 02 aug 2010, 10:15

Jeetje zeg wat vervelend van Celoontje :(:)
Hopelijk valt toch allemaal nog mee, ik duim voor jullie!!
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » ma 02 aug 2010, 10:53

Wat kl*te zeg Anita, snap dat de moed je in de schoene zinkt. Hopelijk valt het alsnog mee! Worden nog spannende uren dus...

@Nathalie: voor het meerkamp op het jubileum moet je met 2 en een ronde met 3 tegelijk springen. Ziet er leuk uit, maar ik vind het zo eng/moeilijk. Helaas waren er geen andere kandidaten om dit onderdeel te doen...

Leuke foto's van Corner!

Heb net de DA gebeld ivm de bobbels, zij wist het zo ook niet dus heb naar de kliniek gebeld. DA was bezig en zou me deze namiddag terugbellen, ben benieuwd.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Viv

Bericht door Viv » ma 02 aug 2010, 10:56

Jemig Aniet het is dus nog heftiger dan ik al vreesde.
Hoop nu helemaal dat ze wat vinden waar je wat mee kunt (positief dan wel negatief).
Arm beessie.
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » ma 02 aug 2010, 10:58

Wat rot Anita... Zenuwslopend dit. Ik blijf voor jou en Celoontje duimen.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Gesloten