Wij zijn fier op ons C'tjes topic deel 4!!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Jilly

Re: Wij zijn fier op ons C'tjes topic deel 4!!

Bericht door Jilly » do 22 okt 2009, 14:45

Haha je hoeft niet meteen zo in de verdediging te gaan :) ik zei het gewoon, omdat ik me absoluut niet kan voorstellen dat ik een week na de eerste keer op Hay al alle gangen deed en ging springen (en of dat nu 30 cm is of 60cm, ik ben gewoon geen voorstander van springen op 3 jaar, maar ik geef je gelijk dat je beter nu kan opbouwen dan een dag voor de proef ermee moeten beginnen).
Ik kon na een week eindelijk redelijk vertrekken en stilstaan en een beetje sturen :+

Maar die methode zal je vast bevallen, anders deed je het na al die jaren niet meer zo. En ik geloof best dat er fijne paarden door jij zijn ingereden. Is gewoon een feit dat je op de ene veel makkelijker wegrijdt dan op de andere :)
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
claudia

Bericht door claudia » do 22 okt 2009, 14:56

Ik ben ook niet echt van het springen op 3 jarige leeftijd maar het zijn dan ook geen mega sprongen(moet je horen wie dat zegt 8)7 ). Het gaat om de techniek van het springen, een balkje eraf kost dan ook zeker n iet je kop.

Maar als je dan de proeven(hier in nederland) eens goed onder de loep neemt dan vind ik ook een middengalop pittig voor een 3 jarige.(en al die wendingen achter elkaar)
Maar er is ook niemand die je verplicht om met een 3 jarige te gaan.

Ik weet niet hoe de proeven in Belgie eruit zien?? Ik heb er 2 jaar geleden een heel klein beetje van mee gekregen maar het was voor mij niet geheel duidelijk.
Zijn die heel anders??
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Viv

Bericht door Viv » do 22 okt 2009, 16:38

Hihi ik vind 60cm al een megasprong hoor :D
Ik ga gewoon Amber of Do inhuren tegen die tijd, zou zonde zijn als ik een ABOP verpest door mn eigen springstress. :D
Wie weet gaan we eerst wel ABOP-mennen, maar das dan ook pas over een jaar.

Eerst maar weer eens durven galoperen zo na mn zandhapactie :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
claudia

Bericht door claudia » do 22 okt 2009, 17:47

Viv schreef:Eerst maar weer eens durven galoperen zo na mn zandhapactie :D
Maar dat gaat toch zeker wel goed komen???

Je kunt mij echt overal opzetten als ik maar niet echt hoef te springen.
Die Abop sprongetjes die doe ik we lmaar het is gewoon dat het moet en dan doe ik het.

Maar wel met gemengde gevoelens.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
yvette

Bericht door yvette » do 22 okt 2009, 18:56

Ik heb vandaag heerlijk gereden. Weer even gewoon genoten van mijn paarden en niet teveel nagedacht over de proef.
Mijn verzorgster op Iza en ik op Cosimo in de springtuin. Coosje achter mama aan over een kruisje, maar dan ook weer achter haar vandaan sturen. En het 'buitenrijden' van de ABOP geoefend (dus bij elkaar voorbij draven en dan wachten op degene achter je).
Uiteindelijk werd het donker en hebben we heerlijk in het donker door die tuin gegaloppeerd :P
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Viv

Bericht door Viv » vr 23 okt 2009, 05:00

Nou Clau ik weet het niet hoor, merk dat mn zelfvertrouwen een giga deuk heeft gekregen (of mn vetrouwen in Kdies?). Vooral omdat hij na Ridderkerk zo paniekerig is blijven doen ohz.
Maar dat gaat goedkomen, gister andere instructrice geregeld (met westernachtergrond dus meer mijn manier van rijden/denken) en daar gaan we over 2 weken voor het eerst bij lessen.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » vr 23 okt 2009, 07:03

Gaat helemaal goedkomen met Cosimo Yvette! Is het al zeker dat je de zadelproef met Coos gaat doen of kijk je het tegen dan nog aan?

@Viv: hopelijk kan de nieuwe lesgeefster je terug wat zelfvertrouwen geven. Je hebt nu ook al een tijdje niet met Kdies kunnen rijden zeker?

@Claudia: denk niet echt dat het niveau in NL en BE te vergelijken valt... Hier moet je bv. geen middengalop doen. Ook wordt het hier niet echt door de kundigste mensen gejureerd hoor, als je ziet dat ik met mijn boscrosspoownie een A behaalde :+

Pff dacht ik eens even Acederm te halen hoor, mijn apotheker rondgebeld en ze konden er nergens aan komen 8)7 heeft hij het zelf maar gemaakt. Bweik wat een vies spul is dat zeg!
En verder krijg ik stilaan écht genoeg van mijn ex-stalbaas :( zit al een half jaar te wachten op mijn geld wat ik had betaald voor een extra wei waar Hay nooit heeft opgestaan. Eerst had ze geen geld omdat ze ontslag had genomen, dan had ze een ongeluk gehad met een paard, dan werd haar uitkering maar niet betaald. Krijg ik paar weken geleden een sms dat ze het geld kon storten. Kijk ik gister, nog niks op m'n rekening.. Nu heeft d'r vriend weer een ongeluk met een paard waardoor ze het helemaal vergeten is. Ben benieuwd wat haar volgende excuus zal zijn... :(
yvette

Bericht door yvette » vr 23 okt 2009, 07:22

Jilly schreef:Gaat helemaal goedkomen met Cosimo Yvette! Is het al zeker dat je de zadelproef met Coos gaat doen of kijk je het tegen dan nog aan?
Ik wacht af hoe het/hij zich verder ontwikkelt, we hebben nog 4 weken... ;)
Als ik het stuur en het gas er in galop op krijg, dan komt het wel goed :j En anders mag Iza haar B gaan proberen te verbeteren.

@Viv: ik hoop dat je snel je vertrouwen weer terug hebt!

@Jilly: wat een gezeur zeg, sommige mensen hebben altijd wel een smoes klaar...
Orion1996

Bericht door Orion1996 » vr 23 okt 2009, 07:29

Wat balen Jilly. Sommige mensen blijven altijd van alles roepen om ergens onderuit te komen. Heb je zwart op wit staan dat ze je terug betaald? Bv email of sms?

Viv ben benieuwd of je het met je nieuwe instructrice goed kan vinden. Ik heb ook niemand van wie ik les krijg. Bij ons op stal mag je geen instructeur van buitenaf nemen en die bij ons les geven ligt het met mij niet echt mee om er van te gaan lessen (verder prima meiden hoor).

Yvette, leuk dat jullie goed gaan. Dat sturen enzo komt wel, je hebt nog 4 weken. Cyra snapte van de ene op de andere dag ook hoe dat moet. Moet zeggen dat ze in galop het makkelijkste stuurt van alles, alleen wel met haar kop de verkeerde kant op. Heb ook nog zat om aan te werken hier.

Ben woensdag een stukje uit gaan stappen met een ander paard erbij. Daarna even gekeken als Cyra moet blijven staan op de weg en de andere door loopt en later gekeken wat er gebeurd als andere paard weg draaft en zij moet stappen. Niks dus. Ze kan voorop en erachter en zwabbert gewoon haar eigen weggetje. Helaas loopt ze nog wel heel puppy achter haar hoofd aan hihi. Als ze iets ziet aan de andere kant van de weg dan slingert ze achter haar koppie aan :D
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Jilly

Bericht door Jilly » vr 23 okt 2009, 07:32

Ik had het op sms ja, maar mijn gsm is een paar weken geleden gecrasht en ze hebben in de fabriek een software update gedaan waardoor ik al die smsen kwijt ben. Heb nu enkel berichten op facebook met flauwe excuses.

Maargoed ze doet genoeg praktijken in het zwart waar ik haar op kan laten pakken, als ze het toch zo wil spelen...

Dat slingeren heeft Hay ook zo erg buiten haha! Hij kan niet rechtdoor lopen en rondkijken, altijd gezellig zo over de straat slingeren 8)7
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » vr 23 okt 2009, 13:47

@Jilly: jeetje zeg volgens mij probeert ze er gewoon onderuit te komen en denkt ze dat jij het op een gegeven moment zat wordt om er maar achteraan te zitten en dat je het wel op zal geven. Succes ermee!!

@Viv: balen zeg dat je niet helemaal vol zelfvertrouwen op Cadiz kan zitten, hopelijk kan je nieuwe instructrice je helpen om het vertrouwen weer helemaal terug te winnen en weer kan genieten OP Cadiz!!

@Yvette:
Ik heb vandaag heerlijk gereden. Weer even gewoon genoten van mijn paarden en niet teveel nagedacht over de proef.
En zo hoort het ook :)) Je merkt snel genoeg of hij er wel of niet klaar voor is ;)

Cas was zo moe van zijn allereerste bosrit afgelopen zaterdag dat hij zondag lekker heeft lopen klieren. Mijn verzorgster zou freestylen met hem, maar hij ging meer zijn eigen gangetje, waarop ik maar besloot dat Cas lekker een paar daagjes vrij kreeg.
Gister is hij weer geent en ze hadden wel een paar watjes nodig om een schoon plekje te creëren want Cas had uitgebreid in de modder liggen rollen (vies varken :D ).
's Middags na mijn werk Cas nog even aan de dubbele longe gehad nadat ik een laag klei van zijn lijf had verwijderd. Ik had hem ditmaal met de dubbele longe bijgezet en dat werkte erg lekker!!
Morgen misschien weer naar het bos :))
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » vr 23 okt 2009, 14:00

Dat idee had/heb ik idd ook Lisette. Maar ik blijf volhouden. Het gaat 'maar' over 100 euro, daar hoef ik geen boterham minder voor te eten, maar gewoon uit principe. Ik heb de laatste maanden ook wel de volle pot moeten betalen ondanks dat er de helft van de tijd geen hooi was en mijn laatste zak voer heb ik ook al maar zelf betaald. Ik walg gewoon zo van zo'n mensen!

Cas ook zo'n vetzakje? :D Hay kan ook zo heerlijk in het modderigste stuk van de wei liggen rollen (of met z'n hoofd in de mest op stal) maar ach..
yvette

Bericht door yvette » za 24 okt 2009, 17:16

Nog een viespeuk meldt zich hier... :P
Coosje had denk ik vanmorgen in een modderplas gelegen.
Maar we hebben onze eerste springles gehad vandaag. Geeindigd met 50 cm in de richting van de uitgang (dan gaat hij vlotter) ;)
We trainen rustig verder...
Orion1996

Bericht door Orion1996 » za 24 okt 2009, 20:44

Oehhhh de mijne mag de worst figuurlijk in na vanavond.

Vuile tr*t op 4 pootjes. Mevrouw krijgt sinds woensdag 1/2 schep brok 2xdaags en heeft donderdag en vrijdag niet gewerkt. Nou dat heb ik net geweten.

Verdorie wat kan die achtelijk doen. Ze begon heel goed, binnenbak. Zelfs al beetje nageven in stap. Draven deed ze goed, lekker sturen, heel braaf. Komt ander paard de bak in en mevrouw gaat me aan de kletter. Na 14 of 15 rondjes had ik haar pas terug in draf. Even gestapt, was zelf buiten adem. Draaf aan en daar ging ze weer. Kan niks doen, heb geen stuur of rem en ze gaat keurig de bak rond, alleen echt aan de kletter.

Daarna toen ze in draf terug kwam haar de beroerte laten lopen. na 3 a 4 minuten ging ze weer. Was nu iets sneller terug omdat de longetjes volgens mij ook protest gingen leveren. Zich weer de beroerte laten draven, van hand veranderd en jar hoor, daar gingen we weer.

Zweet vloog me om mn oren heen. Uiteindelijk op de bakrand gezet, mamar was ze ook neit van onder de indruk. Pffff ze heeft gewoon 20 minuten lang met mij lopen etteren. Daarna maar een uur emt zweetdeken gezet, ze droop gewoon en nog aan de hand stuiteren als een idioot. Snap niet wat dat beest mankeert, maar als dit door dr hengstigheid komt zit ze voortaan een week per maand aan de longeerlijn.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Viv

Bericht door Viv » zo 25 okt 2009, 07:14

Woepsie...... :=
Dat moet ze idd niet tijdens de ABOP doen, ahouwel, kun je wel zeggen dat je en Z-pony hebt :D
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » zo 25 okt 2009, 10:53

Eeeh oeps stoute Cyra, maar.. de galop zit er in ieder geval al goed in.. :=

Vrijdag voor het eerst in m'n uppie met Castor in de bak gereden. Naar de bak toe gewandeld (35 min) toen vriendlief even gebeld om te zeggen waar ik was en dat hij moest komen kijken als ik na 3 kwartier niets had laten horen en toen opgestapt. Gewoon heel leuk gereden. Net als wanneer we les hebben (in een andere bak). Galop was wat moeilijker omdat deze bak wat zwaarder loopt en omdat ik dit ook wel spannend vond in mijn eentje vond ik het na een paar passen ook wel goed.
Verder lekker figuurtjes geoefend.
Na klein half uurtje gestopt en naar huis gereden! Dit ging ook super.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
colunder

Bericht door colunder » zo 25 okt 2009, 14:27

Nou lees ik toch ook wat mindere berichtjes over de Ctjes,volgens mij beginnen er een paar een beetje te puberen.

Mijn C(h)étje doet het nog prima, vandaag ons 2e buitenritrje gemaakt(met Bettie op Amber).
Nu ook 2 keer een stukje samen gedraafd,maar wauw wat draaft Ché lekker,zowel doorzitten als lichtrijden gaat heerlijk op hem.
In stap hem geprobeert wat lagen te laten lopen met zijn hoofd,niet aan de teugel maar lekker met zijn neus naar beneden,hij kreeg vrij snel door wat ik bedoelde.
Wat een lekker ding is het toch!!
Hij heeft van de week ook al een paar keer naar me gehinnekt,dat geeft zo'n fijn gevoel!!!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » zo 25 okt 2009, 16:12

Oh oh oh stoute Cyra ~~}>
Als ze dit maar niet blijft doen dan is 1 keer nog wel te overleven
Cas heeft dit gelukkig nog niet gedaan en zie hem er eigenlijk ook niet voor aan maar je weet maar nooit. Straks gaat ie op stal en dan wordt hij misschien wat enthousiaster :D
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » zo 25 okt 2009, 17:58

Oh wat is die Cyra een tr*tje zeg! := hopelijk laat ze die streken volgende keer weer achterwege!

Ik heb vandaag voor het eerst sinds een week weer gereden en voor Hay's doen was hij best hevig. Uitbreken op de volte, over zijn tempo draven en een sprintje trekken in galop. Maar al bij al was hij heel braaf! En als een standbeeldje blijven staan toen mijn o-zo angstige vriendje op hem stapte :)) beeldmateriaal volgt later hihi.
Claudje

Bericht door Claudje » zo 25 okt 2009, 19:05

Hihi, wat een biatch, die Cyra :=

Mijn poownie heeft vandaag voor het eerst echt een iniminibuitenritje onder het zadel gemaakt.
Helaas kan je bij ons niet zo heel goed buitenrijden. Vandaag ging haar grote vriendin Peetje mee
als geestelijke en lichamelijke steun :D Eerst even wat bakwerk gedaan, dat vind ze prachtig en
we krijgen van alle kanten complimenten over hoe goed het al gaat, dat is echt super om te horen!
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Gesloten