Wie o wie gaat mee naar C-tjes topic deel 3!!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Claudje

Re: Wie o wie gaat mee naar C-tjes topic deel 3!!

Bericht door Claudje » di 21 jul 2009, 14:15

Vandaag voor de 7e keer (ja, ik tel ze nog :D) gereden. Weer in de grote buitenbak van 25 x 60.
Het was tijd voor een nieuwe uitdaging en die ging Caylinn met veel plezier aan. Uiteraard eerst
een heel aantal rondjes gestapt en gedraafd...Toen in draf wat aangespoord en bij het woord
'Gaaaaalop!' gingen we ook nog echt :)) Echt zo gaaf, het zit echt heerlijk :j Gelijk de andere
hand ook maar even geprobeerd, eerste poging ging best goed, alleen in de verkeerde galop :D
Tweede poging ging het in de goede galop, dus nu zijn we beide kanten een rondje in galop
geweest en dat voor dus de 7e keer rijden in een maand :+: :L
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
maroes

Bericht door maroes » di 21 jul 2009, 16:19

Super Claudje. Fijn dat ze het zo goed oppakt.
Hahaha dat galop herken ik,Ciara wil soms ook verkeerd aanspringen.Maar als ze een langere aanloop heeft tot galop springt ze wel goed aan.
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
Amber_

Bericht door Amber_ » di 21 jul 2009, 19:18

Viv, had er al paar keer op gehangen. Vorige week op gezeten zonder zadel O:).
En hij is natuurlijk al wel los geweest met alles erop en eraan. Dus nu er op.
Nou super haha. Er liep wel iemand mee aan de hand met rondje stappen / draf, want longeren moet nog beter :+.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Viv

Bericht door Viv » wo 22 jul 2009, 04:58

Hihihi ach de kop is eraf moet je maar denken.

Ontdekte hier dat meneertje rap richting volwassenheid gaat. meneer is alweer aan het wisselen. Zn middensnijtand linksonder was ineens gehalveerd. Vrees dattie soort van afgebroken is, althans zo ziet het eruit. Of het is alweer een nieuwe die doorkomt, was lastig te zien.

Gister met mn myler in ge-Pessoaat en dat ging eigenlijk best goed. Heb hem eerst 2x gewoon met het bit in gepoetst enzo zodattie er rustig aan kon wennen.
Neusriem op het 1e gaatje en speriem 2 gaten losser (volgens gebruiksaanwijzing Myler) en dat werkt prima.
Volgende week mn oude bitje er weer ff in om te kijken of het echt verschil maakt. Zo ja dan blijfttie, zo nee dan gattie weer terug. Vind het best een fikse aanschaf zo'n bit.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 22 jul 2009, 19:28

:= vandaag zadelmak maken deel 2....nou ik weet wederom niet hoeveel delen hij al stiekem vooruit geleerd heeft, maar ook hier ging hij weer vrij vlekkeloos doorheen.
We finishten losrijdend in stap en draf, ho als ik ho wou, en met enige aanmoediging een voorwaarts drafje (hij is nog iets voorzichtig met het voorwaarts blijven).
Heb geen fotos, wel film en moet zeggen...ben groot, maar het past nog wel..viel me mee.

Gisteravond in de regen nog snel menhoofdstel in, schoftje op en wat sturen. Daar was meneer het nog niet helemaal mee eens. Uberhaupt al niet want ik had m daarvoor op stal gedumpt (hoe dúrfde ik) en Bink in een stal op zicht, maar niet voelafstand gezet (big deal dacht bink, Cai niet...die dacht dat hij dood ging alleen in een stal ofzo...net zijn moeder op stal...dráma ten top, tenminste dat vinden ze zelf).
Met sturen had meneer ook nog zo zijn eigen tactieken..tong over het bit vooral. Tja zo'n klein koppie, daar had ik net gaatje te weinig voor...dus het lukte m ook steeds. Uiteindelijk kon ik toch redelijk sturen, hij heeft best gevoelig bekkie...vond ik niet erg :D...maar als ik teveel bleef vragen dan vond meneer het niet amusant en trok ie een protest kop (links? Dan gaan we nú rechts...dus dan hadden we nog wel eens een welles/nietes momentje)

En daarna...doorweekt als ik was kwam er ook nog eens een hele donkere lucht aan dus besloot dat hij maar eens nachtje op stal mocht bivakeren. O:)..lief als ik ben (kuchkuch...zal ie leren..op stal staan)
Geluk is de vrucht van intens werk
Viv

Bericht door Viv » do 23 jul 2009, 05:39

Nou wordt ik toch wel heeeeeel nieuwsgierig naar je kleutertje An :D
Zal er volgende week ook weer eens opstappen en kijken of manlief pics wil maken.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » do 23 jul 2009, 14:08

Heerlijk beest is die Cai toch ook :P

Ik heb gisteren ook voor het eerst gegaloppeerd! Omdat Hay nogal een slak is had ik ermee gewacht tot Marloes er was, zodat ze kon helpen met hem op gang te krijgen. Maar het lukt me gewoon zelf! Ben zo trots :L
Als ik terug denk aan het galopperen met z'n mamsie de eerste keren, gaan wij nu toch beter!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ilona

Bericht door Ilona » vr 24 jul 2009, 19:00

Pff ik wil ook weer verder met rijden... Maar dat gaat niet zonder hulp..
Hopelijk kan ik zondag weer even.
Wordt er moedeloos van. Het sturen lukt niet, hij is zo sterk in zijn mond en ik wil graag verder en en en..
Maar ik moet niet zeuren, heb er pas 3x opgezeten (en vanmiddag illegaal in mijn eentje nog heel even, maar dat wilde niet zo, dus telt officieel niet mee. Maar ik wilde zo graag! :) ) en moet niet verwachten dat we nu opeens een buitenrit kunnen gaan maken..
Maar leren we het ooit nog eens en gaat het allemaal lukken en wordt hij ooit zo'n braaf paard als sommige volleerde paarden hier op het forum??
Sorry hoor even spuien.. Ik wil zo graag weer wat doen!! :x
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » vr 24 jul 2009, 19:11

Ah komt allemaal goed Ilona :(:) de ene heeft er al wat meer tijd voor nodig als de andere he? In het begin vlotte het hier ook niet zo, denk vooral omdat ik nogal onzeker was... Maar eind juni had mijn vriendin gedaan met examens en had ik een hele stoere hulp! Dat heeft me deugd gedaan en nu gaat het allemaal goed :j
Merk wel dat hij af en toe nog een beetje onzeker is als ik er niet naast loop. Toch wel leuk om aan die hele kleine dingen te merken dat je toch een beetje zijn steun en toeverlaat bent hihi

Vandaag ben ik aan de hand naar de fjorden gewandeld, daar in de bak gereden. Dat ging niet echt geweldig, tante Anja en dolle neefje waren veeeel interessanter. Toen zusje Eline bij in de bak kwam was het helemaal klaar := nadien toch nog gaan buitenrijden en dat ging dan weer super!
Ilona

Bericht door Ilona » vr 24 jul 2009, 19:22

Ach ik weet het ook wel. En ik had/heb ook nooit haast gehad alleen nu zit ik even in een periode dat ik wel heel graag verder wil.
Volgende week maar eens proberen of ik een keer met Castor naar de bak kan waar ik waarschijnlijk kan lessen straks. Maar hij moet daar eerst maar eens gaan kijken voor ik direct in een vreemde omgevin een les ga volgen met hem. Hij heeft nog nooit een bak van dichtbij gezien.
Dus: naar de bak om kennis te maken, oefenen met rijden met mijn hulp en dan hopelijk over een week of 2-3 mijn eerste les gaan volgen.
Dan zal je zien hoe goed het gaat! Haha.
Het komt gewoon door alle verhalen hier hoor. Maar nog even geduld tot ik ook wat meer tijd heb. ;)
Jilly

Bericht door Jilly » vr 24 jul 2009, 19:27

Bak verkennen is idd wel een goed plan :j
Wij hebben volgende week onze eerste les in de bak van Louis. Daar heeft Hay toch 2 winters doorgebracht en zondag met de fotoshoot liep hij daar ook. Maar met rijden was het toch heel wat anders. Wat enge hoeken en proberen om te draaien etc. Ben blij dat ik er vandaag al eens gereden heb :j
Ilona

Bericht door Ilona » vr 24 jul 2009, 19:43

Zodra je erop zit zijn ze ineens heel anders dan wanneer je ernaast loopt. Er naast kunnen ze op je steunen en als je erop zit hebben ze het idee dat ze alles zelf moeten overwinnen. Dan praat ik maar veel met het idee van: je ziet me niet, maar ik ben er wel.

Raar is dat he, dan zijn ze in een toch wel goed vertrouwde omgeving, maar opeens is het enger dan anders wanneer je er op zit.. Dat heb ik ook wel met Castor die al bijna heel zijn leven in dezelfde wei loopt.
Of zullen ze dat doen uit bescherming voor ons.. Ja laten we het daar maar op houden! :)*
Viv

Bericht door Viv » za 25 jul 2009, 05:11

Nou Kdies is definitief aan het wisselen volgens mij. Loopt weer in alles te bijten incl mn arm en schouder tijdens het oefenen van het voorbrengen. Zucht... pubers....
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » za 25 jul 2009, 10:59

Dikkie dik is op stal gearriveerd :D
Dieet tijd is begonnen :D

Edit:

Ze heet op stal nu Bubbles omdat ze aan bubbling doet als ze beweegt.

Net even met mams naar haar toe geweest en even in de paddock los gelaten. Mijn god wat ging ze uit haar dak (en wat ben ik dan trots op haar als ze die knotjesmensen even laat zien hoe het echt moet). Rollen, rennen, rollen, bokken, rennen, knuffelen, rollen en braaf mee naar stal. Ze is totaal niet in paniek of niet op haar gemakje zo op de manege. Ze vind het wel leuk allemaal. Niet hinniken (alleen naar mij als ik haar roep op stal).
Zelf-longeren kan ze ook al. Ze doet netjes zelfstandig aan haar 30 minuten bewegen per dag nu. Straks met papa erheen om te wassen en te knippen en morgen misschien paar uurtjes op de wei in de gemengde groep.
Verder heb ik haar maar even op half kuilgras en handje biks per keer gezet.

Moet wel zeggen dat ze me echt 100% mee valt nadat ze 9 maanden geen stal meer heeft gezien. Vooral het trailerladen is ze zo'n ster in. Je moet als begeleider stevig mee karren de klep op om haar bij te houden. Krijg altijd van haar het idee dat ze nieuwe dingen erg leuk vindt, dat is met Orion juist wel anders.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Share

Bericht door Share » za 25 jul 2009, 14:09

Cas is ook weer aan het wisselen. tis gelijk weer een boef!
maja ff 'doorbijten' dan maar :P
Cas!!! (Hermansen X Sebastian) :+:
Viv

Bericht door Viv » za 25 jul 2009, 14:36

Yup nog 3 te gaan voor de rust wederkeert hahaha :D
Leuk je gezine te hebben vandaag, eindelijk weer een gezicht bij een naam hihihi.
Afbeelding
Share

Bericht door Share » za 25 jul 2009, 16:58

Ja ik vond het ook leuk! maar ik klap altijd een klein beetje dicht op zulke momenten :P
misschien moet ik maar eens wat actiever worden op dat gebied :P hahaha
Cas!!! (Hermansen X Sebastian) :+:
Viv

Bericht door Viv » zo 26 jul 2009, 09:55

Hahaaha we sleuren je gewoon mee :D

Manlief gaat zo weer mennen, ben benieuwd.
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » zo 26 jul 2009, 12:03

Heb ik een waardige opvolger of niet? :D

Afbeelding

We zijn gisteren eens langs thuis gereden om mijn knapperd te showen aan mijn ouders (was alweer maanden geleden dat ze hem gezien hadden), wat laten grazen op de wei en weer terug naar 'huis'. Hij is gewoon net zo braaf als mammie toen ik met haar al 2 jaar op straat kwam :D als ik ons in de spiegel zie onderweg lijkt het ook gewoon net of ik zit op een slanke bidonja :L
claudia

Bericht door claudia » zo 26 jul 2009, 12:23

Nou, de knoop is doorgehakt.

Morgen om een uur of 2 is Rien bij mij en gaat Coen er aan geloven.
Vandaag nog even gewoon longeren en morgen erop.

Ben benieuwd hoe hij het gaat oppakken (en of ik blijf zitten, hij kan echt mega bokken)

Dus vanaf morgen is zijn luizenleventje voorbij.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Gesloten