A'tjes topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Charret

Bericht door Charret » wo 20 feb 2008, 20:44

Doen we Suus! We zullen wel even mailen :D

@Anna, helemaal goed! Ik wijd het maar aan het merrie zijn, want Sandra is ook geen tuttelaar en Jouke daarintegen wil niks anders.
Knippen vind ik echt een crime. Omdat ik niet zo gek snel ben, Alies geirriteerd dus dan krijg je te hoge bogen. Maar het moet maar ;) Ben benieuwd hoe haar nieuwe coupe is.

Arme Aike, heb je de lente in je bolletje mag je niks voor je eigen goed. Maar dat kun je hem toch niet aan het verstand krijgen ;)
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » do 21 feb 2008, 09:30

Alies staat goed voor die wagen Charret +:)+
Nog even doorbijten, dan is ze weer thuis :(:)

Tamara, rechtergalop even niet doen en wel oefenen met longeren. Over een paar weken weer eens proberen. Grote kans, dat het dan wel lukt :j
Laatst gewijzigd door Kimmes op za 23 feb 2008, 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » do 21 feb 2008, 12:32

Ik heb vandaag voor het eerst met Anca aan de longeerlijn gedraafd. Heb het gevoel dat ze links haar bit nogal vastpakt en dat kan soms met sturen (als ze niet wilt) vervelend zijn. Een tijd terug is Leo met de auto in de wei vast blijven zitten en daar zit nu een gat. Om daar Anca links om omheen te sturen is best moeilijk.
Rechtsom ging redelijk, alleen stopte ze op een bepaald moment. Jessie is het zweepje gaan halen en na een tikje liep ze weer verder. Ook deze kant in draf gegaan. En dat deed ze super. Ook het halthouden heeft ze snel door. Oeh, ik kan nu niet wachten om door te gaan.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Esther

Bericht door Esther » vr 22 feb 2008, 04:22

Gisteren stond ik even naar de paarden te kijken, ik had ze net hooi in de wei gegeven. Ik had eerste een bult voorin gelegd. Dus met wat ik nu 'de hobbits' noem kwam ook Alinde aan om haar deel te halen.. Naja, dat mocht natuurlijk niet..
Bente galoppeerde naar Alinde toe, en met haar oren plat in de nek, Alinde is de eerste waarbij ik Bente zo gemeen zie doen.. Dus Bente maakt een hoop bravoure, of wat er voor moest doorgaan, want Alinde was totaal niet onder de indruk. Die bleef naar Bente kijken van, wat wil je nou??
Dus Bente gaat naar Alinde toe en bijt haar eens eventjes.. Met als resultaat.. Niets.. Alinde keek nog steeds verwonderd naar wat Bente nu toch aan het doen was..
Bente was daarna helemaal verbouwereerd.. HE.. Het werkt niet, Alinde gaat helemaal niet weg, ik moet iets fout doen.. Eigenlijk hadden jullie zelf die kop moeten zien, was hilarisch!!
Naja, toen is Bente maar afgedropen en heb ik verderop een bult voor Alinde gemaakt..

Gisteren hebben we ook Alies weer aangespannen, nou ging keuring, ook een kleine volte, waarbij het inspan voor en achter meer druk geeft ging eigenlijk alleen maar goed..
Ze heeft trouwens wel wat plekjes op haar hoofd bij haar mond.. Heeft ze in de stal gedaan.. We weten niet hoe, maar of in de stal gebotst, of die troela van mij... Al maakt Alies nu eigenlijk vaker ruzie met Ymea heb ik het idee..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Charret

Bericht door Charret » vr 22 feb 2008, 11:02

Klinkt goed Suzanne!! Ben erg benieuwd hoe Anca onder het zadel toont. Heb je al foto's gemaakt?

@Esther, wat super dat Alies het zo goed doet!!! Annabel vertelde me al dat ze een plekje op haar snuit had van Tea doordat Alies even wilde kijken wat mevrouw met haar eten ging doen of dat Alies het maar op moest eten ;) Ik zal het zondag wel zien. Anders bijt ik er eentje wel terug :P
Oh en ze heeft toch een tijdje met Ymea in de bak gestaan ging toen wel aardig.. Maar ik ken Alies. Vriendjes heeft ze niet nodig. 1 is genoeg [Jouke].
DaphneT

Bericht door DaphneT » vr 22 feb 2008, 11:40

Wat leuk dat Alies voor de koets beleerd wordt Charret! En fijn te horen dat het allemaal zo goed gaat ook. Ik zag de foto's en het zag er allemaal erg goed uit!
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » vr 22 feb 2008, 16:26

ik heb nog geen foto's gemaakt als ik er op zit. Niet aan gedacht. mss morgen?
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 22 feb 2008, 17:28

Tea vond vandaag Alies dr kont erg lekker (oftewel greep dr gat) :=
Heb er nu alleen een oplossing voor gebouwd...KNZ-blok neergehangen...afleidingsmateriaal.

Verder is Alies heul hengstig :=

(vraag me alleen wel af of die plekjes van Tea komen of van de spijl die tussen de twee boxen weg is, dat ze daar langsheen geschuurd heeft, want ze had alweer nieuw plekje en Alies lijkt me er geen een die zich vaker aan dezelfde steen stoot...nog reden dat dat blok daar maar heen moest)
Geluk is de vrucht van intens werk
Charret

Bericht door Charret » vr 22 feb 2008, 18:06

Prima oplossing Anna :D
Esther

Bericht door Esther » za 23 feb 2008, 12:07

Ik vond het ook al niet echt een bijtplek..
Tea kan een vuillakje zijn zeker daar op stal, maar Alies vol in haar smoel grijpen..

Dus Alies hengstig, vind je het gek met al die mooie mannen daar!! Het mooie weer doet zijn werk wel!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Charret

Bericht door Charret » za 23 feb 2008, 13:52

Haha, ik krijg nu ook wel kriebels om haar te laten dekken O:)
Esther

Bericht door Esther » za 23 feb 2008, 19:24

Hihi.. Dat had ik dus ook vorig jaar, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » zo 24 feb 2008, 17:59

*o/* Na anderhalve week stappen, loopt Aike weer helemaal goed *o/*
Vandaag eerst los in de longeerbak even laten draven, zag er goed uit. Toen is mijn vriendin erop gestapt (zodat ik kon kijken) en heeft hem onder het zadel laten draven, ennnnnnn, niets raars meer te zien gelukkig!!! Hij liep echt weer helemaal goed, ik ben zo blij. :D Aike was trouwens verbazend braaf na anderhalve week alleen maar stappen, hij heeft geen stap verkeerd gezet. We zijn niet zo lang met hem bezig geweest, zo'n 20 minuten, daarna lekker buiten even uitgestapt wat ook super goed ging.
Morgen doe ik hem alleen even longeren, en dan heb ik dinsdag weer priveles met hem een half uurtje. We bouwen het rustig op en ben voorlopig van plan niet vaker dan drie keer in de week met hem te rijden, ik denk dat we een beetje overmoedig bezig zijn geweest, dus even een stapje terug :))

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 24 feb 2008, 18:06

Vanmorgen was ik alleen op stal en ik wilde toch eigenlijk wel op anca. Dus een gedeelte afgezet, haar opgezadeld en effe aan de longeerlijn laten lopen, links- en rechtsom. Maar ze leek erg braaf, dus cap op en opstappen. En ze deed het erg goed. Vooral het stoppen, heeft ze snel door. Maar na een paar keer stoppen, stapt ze ook keurig aan op mijn hulpen. Volgende keer zal ik het gedeelte maar groter maken, dan blijven we niet steeds op de grote volte. Nog effe en ik kan gaan beginnen met lessen!!!
rosalie

Bericht door rosalie » zo 24 feb 2008, 21:59

wat fijn dat alles nu weer goed gaat met Aike!

@ leoensuzanne, hoe heb je het dan gedaan zonder lesgever?
zelf ga ik af en toe eens op arin zitten en dan houdt iemand hem voor me vast maar de rest (grondwerk sturen) krijg ik les mee.

ben wel benieuwd hoe je dat hebt gedaan 8-)
rosalie

Bericht door rosalie » zo 24 feb 2008, 22:01

vandaag voor de eerste keer op arin op de volte gestapt, en zelf een stukje gedraaft, was niet helemaal de bedoeling, maar hij reageerde te actief op de hulp van me slachtoffer die hem vasthield. hij was eerst erg zijn balans aan het zoeken maar daarna zat hij eigenljik wel errug lekker! *o/* *o/* ben trots op me kleine ventje :D
Charret

Bericht door Charret » zo 24 feb 2008, 22:13

Klinkt goed Thessa! Misschien was het inderdaad even te veel en geeft hij het zelf goed aan.

Rosalie wat leuk dat Arin het zo goed oppakt! Ze zijn veel sneller dan je denkt op zo'n moment he?

Suzanne je hebt de smaak helemaal te pakken of niet? :D

Vandaag ben ik weer naar Alies geweest! Oh ik heb haar echt gemist. Ik kwam aan en riep haar toen echt een reactie: "Huh? Is ze het echt?" Dus even met haar neusje een snurkje en toen werd ik helemaal geinspecteerd. Maar nog niet helemaal goed gekeurd. Vervolgens kom ik later bij haar terug en pas toen kreeg ik de hinnik die ik normaal krijg.
Bart is afgelopen week al met haar over straat geweest met wagen en al en dat ging super. Ik ben helemaal happy :D
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » ma 25 feb 2008, 10:36

Wat fijn dat de Atjes het zo goed doen. Anca en Arin ook aan de gang. Gaaf :j

Wat lief Charret :+:

Ik ging gisteren wandelen met Aran en hij was nogal gek. Ik ben ook niet lang geweest, want hij bleef maar om me heen springen. En ik ben nog steeds ziek (al ruim 2 weken, ik wordt er niet goed van :\ ), dus mijn hoofd stond er ook niet erg naar. Hopelijk ben ik snel weer fit, zodat we weer aan de gang kunnen :j
Charret

Bericht door Charret » ma 25 feb 2008, 14:16

Dat voelen ze toch gelijk aan he, Monique. Wanneer ze weten dat ze iets meer te vertellen dan normaal ;)
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » ma 25 feb 2008, 17:03

Ja, dat voelde hij duidelijk. Hij had zoiets van: Vandaag ben ik de baas :=
Gesloten